Yleinen lemmikkikeskustelu

Sakemanneja on ollut muutama nuorempana ja viimeisen tuossa -98 vein hautaan. Sen jälkeen en ole koiraa enää ottanut vaikka monesti on tehnyt mieli ja usein emännän kanssa ollaan asiasta puhuttu. Mutta kun on pienet tilat kotona ja paljon ollaan menossa niin ei oikein ole koiralle hyväksi sellainen elämä. Ja hieman arveluttaa emännän allergia. No joskus sitten kun on aikaa ja rahaa parempiin elämän tilanteisiin niin katsotaan sitten josko viellä sakemannin tai lapinkoiran ottaisi kaveriksi.
Tällä hetkellä tuolla olohuoneen nurkassa on reilu 200 litraa vettä jossa uiskentelee muutama kala. Onhan se ihan mukava niitäkin katsella mutta ei ne koiralle vedä vertoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täältä löytyy kanssa n. 200l vettä, jossa muutama kala. Mielessä on kyllä ollut joko pöntön myyminen tai luotettavamman (kestävämmän näköisen) alustapöydän hommaaminen. Jos joku kaveri onnistuu illanvietossa pukkaamaan tuon akvaarion nurin, niin tulee kivat vesivahingot "omaan" (pankin) kämppään.

Sitten vielä löytyy kilppari, pienimuotoinen kuristajakäärme ja pari maaoravaa.

Tonza sanoi:
Täältä löytyy kanssa n. 200l vettä, jossa muutama kala. Mielessä on kyllä ollut joko pöntön myyminen tai luotettavamman (kestävämmän näköisen) alustapöydän hommaaminen. Jos joku kaveri onnistuu illanvietossa pukkaamaan tuon akvaarion nurin, niin tulee kivat vesivahingot "omaan" (pankin) kämppään.

Meillä kun emäntä halusi tuon altaan niin suurin ongelma oli juuri kunnollinen jalusta ja että sen piti olla musta. No sitten käytiin ostamassa 50mm vaneria joka tehtiin altaan mitoilla hyllytöksi ja siihen viellä höylätystä kakkosnelosesta tuet/sokkeli. Sitten vaan maalattiin se mustaksi. On kestänyt ja varmasti kestää kauemmin kuin itse allas.

mun kaks pikkusta venäjänkääpiöhamsteria. Ovat tosi suloisia :haart: . Nyt n. 7kk ikäisiä, ja elävät varmaan 2-2,5v. Vaikkei mitään ruutia keksikään, viihdyttävät kyllä uskomattomilla tempuillaan kuten selälleen kaatuilu 20krt peräkkäin korokkeelta..??? Mitä ne mahtaa miettii. Ei käsitä. Lisäks juoksupyörässä menee varmaan pari kilsaa joka ilta. Takajaloilla kävely on myös huvittavan näköistä. Ruokavalion päälle sitten kyllä ymmärtävät jossei minkään muun: lempiruoka auringonkukansiemenet, raejuusto ja pähkinät.

Viimeksi muokattu:
Jossain vaiheessa sitä meillekkin sitten tulee pieniä pitbulleja, jahka tuo neiti ensin kasvaa isoksi.. :haart:

Minun karvaiset perheenjäsenet Karski-Hemmo ja Pikku-Muru:

Liitteet

• hemmo1.jpg
    hemmo1.jpg
    74,5 KB · Katsottu: 311
  • hemmo3.jpg
    hemmo3.jpg
    59,4 KB · Katsottu: 290
  • muru2.jpg
    muru2.jpg
    86,6 KB · Katsottu: 268
  • muru3.jpg
    muru3.jpg
    77,6 KB · Katsottu: 275
Perheen koira esittäytyy..

No nii kun on oma kullanmuru varmasti tullut selväksi (kanini Eppu siis, ks. edelliset postini tässä threadissa), niin esitellään nyt viä sitten meiän koko perheen koiruus, samojedi Pörrö. Monet pakkislaiset jo tämänkin tietävät, mutta kun kyse kerran on lemmikki-threadista niin antaa palaa :D

Eli tosiaan Pörrö tuli n. 10v sitten meidän perheeseen. Keväällä 1995 haettiin se jostain hevonkukasta, en muista mistä, mutta eniveis kaukaa.

Pentue oli nimeltään Hopeakuun ja siinä oli muistaakseni 5 aivan ihastuttavaa karvapalloa. Kaikki puhdasrotuisia samojedeja, hyviltä vanhemmilta. Päätös oli vaikea, kenet ostaisimme... ainakin aluksi. Tulimme paikalle juuri sopivasti ruoka-aikaan... koko lauma ryntäsi emon luo syömään, yhtä lukuunottamatta... sitä kiinnosti ruokaa enemmän uudet, oudot, mutta mielenkiintoiset vieraat. Se tulla lyllersi meiän luo ja rupesi heti tekemän tuttavuutta isän kanssa, hyppäsi syliin ja nuoli kasvoja. Sitten tehtiin jo tuttavuutta äidin, minun ja isoveljeni kanssa. Se oli siinä! Päätös syntyi sille hetkellä! Tämä poika olisi meidän :haart:!.... Vielä ei ole joutunut katumaan päätöstä :), aivan iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihanahan tuo herra on.

Nyt jo 10-vuotias vanhaherra, asustelee siis edelleenkin täällä vanhempien ja isoveljen luona Tampereella, minä muutin Helsinkiin ja sinne tuli kamukseni Eppu. Niin ja Pörrön pentunimi (kasvattinimi) oli siis Hopakuun Atlas.

P.S.
Olen nytkin porukoilla, myös Eppu on messissä. Molemmat karvakasat lähettävät terkkuja :)

Tässä muutama kuva meidän hurmurista. :haart:

Liitteet

• porro.jpg
    porro.jpg
    128,1 KB · Katsottu: 274
  • porro2.jpg
    porro2.jpg
    38 KB · Katsottu: 1 174
  • porro7.jpg
    porro7.jpg
    24 KB · Katsottu: 247
  • porro22.jpg
    porro22.jpg
    43,6 KB · Katsottu: 215
  • porro21.jpg
    porro21.jpg
    12,4 KB · Katsottu: 914
Mäki voisin esitellä tässä sitten kissani :D

Eli Roope, uhkea leikattu kolli vm. -2001, 7kg tällä hetkellä, sekarotuinen mutta sillä on varmasti 90% geeneistä norjalaiselta metsäkissalta, koska luonne ja ulkonäkö täsmäävät lähes sataprosenttisesti.. liekö sitten sen mamma käynyt "vieraissa" :hyper:

No anyways, kuvia:

Liitteet

• roope editoitu.jpg
    roope editoitu.jpg
    180 KB · Katsottu: 414
  • roopea editoitu lisää.jpg
    roopea editoitu lisää.jpg
    194 KB · Katsottu: 317
Käytiin tänään varaamassa Cockerin pentu :hyper: Oli tosi vaikee tehtävä neljästä pennusta valita se yksi, ku ois ihan hyvin voinu ottaa ne kaikki. Poju on nyt 6 viikkoa ja kahen viikon päästä saa hakea sen kotiin :haart:

Liitteet

• DSC07563.JPG
    DSC07563.JPG
    139,9 KB · Katsottu: 550
juffe sanoi:
Eli Roope, uhkea leikattu kolli vm. -2001, 7kg tällä hetkellä, sekarotuinen mutta sillä on varmasti 90% geeneistä norjalaiselta metsäkissalta, koska luonne ja ulkonäkö täsmäävät lähes sataprosenttisesti.. liekö sitten sen mamma käynyt "vieraissa" :hyper:

Uijui, mikä hurmuri Juffelta löytyy :haart: Upea kissa - ja tuo vasemmanpuoleinen kuva on LOISTAVA! Kieltämättä tulee mieleen, että naapurin norski olisi käynyt vähän riiusteluretkellä :D

:offtopic: Kävimme männävkonloppuna avokin kanssa kissanäyttelyssä, ja olimme yhtä mieltä siitä, että jos joskus rotukissan ottaisimme, olisi se joko norski, cooni tai siperialainen. Metsäkissat rocks :)

Iloisia uutisia!

Iloisia uutisia! Mun perheeni kasvaa, yhdellä pupulla... Ens viikolla haen naaraan, Epulle kaveriksi. Pakko oli jo nyt hehkuttaa, kun oon jo niin innoissani :hyper:. Pommitan tätä threadia sitten kuvilla ja lisällä hehkutusta kun saan sen pikku karvapalleron. Kyl nää kanisterit on vieny mun sydämen kokonaan. Ne on niiiin ihania :haart:

Eppu tutustui muutama päivä sitten naapurin 11-viikkoiseen (muistaakseni) kultaisennoutajan pentuun. Voi kun se oli ihana. Olisi leikkinyt Epun kaa, mutta Eppupa se vaan juoksenteli pakoon... Mutta hyvin toi punputin tulee näemmä koirien kanssa toimeen, hyvä vaan :). Saa nähdä miten käy sitten uuden puputulokkaan kanssa, luulisin että poika tykkäis :D

Mulla oli vuosia sitten dobberi ja sen jälkeen muita rotuja mutta tämä dobberi oli niistä kaikista paras koirarotu joka vei sydänmeni. Vieläkin kaipailen sitä vaikka sen kuolemasta on jo yli 7 vuotta. Vuoden verran sen kuolemasta näin paljon unia siitä, että se heräsi kuolleista yms. Se oli uskomattoman tottelevainen ja kuuliainen, no ehkä hyvän kouluttajan ansiosta (itsekehua :D ).

Vieläkin tekisi mieli dobberia mutta ei taida sopia nykyiseen elämäntapaan kun töissä menee oma aikansa ja kerrostaloon en ottaisi enää.

Tässä vielä kuva Rondista.

Liitteet

• skannaa0001.jpg
    skannaa0001.jpg
    386 KB · Katsottu: 453
Minäpä kannan myös lemmikkini kekoon. Tässä on Petra. Ehkä maailman huonoin metsästyskoira, mutta ei se mitään. Hauskaa seuraa se on kuitenkin. :)

Saa nähdä miten tämä kuvan liittäminen onnistuu...

Liitteet

• petra.jpg
    petra.jpg
    759,8 KB · Katsottu: 510
Zannaz, toivottavasti tiedät mistä nussii kuin pienet puput-sanonta on peräisin..;) Meinaan vaan, että kohta sulla on monta uutta pientä pupua seuranas jos tyttö-ja poikapupun panet samaan tilaan..Munkin poikapupu tykkäsi pökitellä kaikkea tuolinjalasta ihmisiin, oli vähän noloa jos tuli vieraita käymään.. :D

edit. Siis sinttu täällä kirjottelee, olin vaan kaverin nickillä kirjautueena..:)

xtc sanoi:
Zannaz, toivottavasti tiedät mistä nussii kuin pienet puput-sanonta on peräisin..;) Meinaan vaan, että kohta sulla on monta uutta pientä pupua seuranas jos tyttö-ja poikapupun panet samaan tilaan..Munkin poikapupu tykkäsi pökitellä kaikkea tuolinjalasta ihmisiin, oli vähän noloa jos tuli vieraita käymään.. :D

Hehehee, montakohan kertaa mä tähänkin kysymykseen oon jo vastannut. No vastataan viä kerran :D . Toki mä oon tietonen tosta nussinta jutusta, mutta ei oo tullut sit mieleen et pidän ne erillään niin kauan kun Eppu sit leikkautetaan? ;). Tarkoitushan on saada seuraa Epulle omasta lajistaan, ihminen kun ei voi toisen kanin seuraa korvata.. varsinkin kun nyt oon enemmän ite pois kotoa. Kaks poikaa eikä kaks tyttöä tod. näk. tule toimeen, parhaiten siis tulevat toimeen keskenään kastroitu uros ja naaras. Siks näin. En todellakaan ala kasvattajaksi tai tehtailemaan pikkupupuja. Ehei... Tää on vaan sen verran ainutlaatuinen pikkupallero että on iiihan pakko ottaa se :haart: Eppu ei kyl oo pökitellyt yhtään mitään tähän asti ainakaan.... (tai ei ainakaan mun nähden).. Mutta eniveis, pidän mä niille "hajuraon"...

Muutama perhoskoira on ollut perheessä aikaisemmin, mutta nyt tuli viikko sitten koktaili. Siinä on ainakin terrierriä, mutta vaikea arvuutella mitä kaikkea muuta. Olin ilman koiraa noin puoli vuotta ja kyllä se on taas mukavaa että on tollanen pieni elukka kuseskelemassa nurkkiin :)

Englannin cockerspanieli, yli 10-v. vanhapiika. Tappajaluonne, mutta ihana :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom