Yleinen lemmikkikeskustelu

Kävästiin koiran kanssa joululenkillä, pari kuvaakin tuli räpsittyä.

attachment.php

Liitteet

• TLP_2037.jpg
    TLP_2037.jpg
    89,6 KB · Katsottu: 128
  • TLP_2045.jpg
    TLP_2045.jpg
    116,8 KB · Katsottu: 951
  • TLP_2046.jpg
    TLP_2046.jpg
    97,1 KB · Katsottu: 130
  • TLP_2080.jpg
    TLP_2080.jpg
    127,4 KB · Katsottu: 148
  • TLP_2115.jpg
    TLP_2115.jpg
    88,7 KB · Katsottu: 129
  • TLP_2014.jpg
    TLP_2014.jpg
    97,8 KB · Katsottu: 146
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meidän Armi (pyhä birma) sai joululapset, kaksi urospentua syntyi eilen.:haart: Toivottavasti kaikki sujuu jatkossa paremmin, keisarinleikkauksella tulivat, oli virheasento ja synnytys keskeytyi kotona. Eivät ehtineet saada vasta-aineita emon maidosta, kun se maidoneritys ei ala sektion takia niin nopsaan kuin normaalisynnytyksessä. Pennuilta taas suolistossa ne kanavat umpeutuu muistaakseni jo 12h jälkeen syntymästä. Ehkä otetaan sitten emosta verta ja pistetään seerumina pentujen ihon alle.. Oksitosiinia pisteltiin kotonakin, niin tänään on alkanut imettää. On ne ihania pikku rääpäleitä, kuvia tulee sitten myöhemmin..

No totta veit eläinlääkäriin? Eikö tuon nyt järkikin sano että jos ontuu "hirmu pahasti" niin on syytä vierailla eläinlääkärillä?:piis:

Pakko kommentoida tätä kun aikaisemmin postasin että hirmu pahasti. noh. Koira on ihan hirveä esittäjä. jalka oli täysin kunnossa ja ontuminen unohtui heti kun sai esim. ruokaa, vaikka tuskin pystyi "onnettomuuden" jälkeen kävelemään. jos ei saa pöydältä herkkua ja käskee alas niin koira vinkaisee, ulisee ja heittäytyy maahan niinkuin jättiläinen olisi astunut päälle. Senkin jälkeen saattaa "ontua" tai olla muuten tosi kipeän ja huonon oloinen.

Drama queen?!

Nyt tosin tuollainen käytös on loppunut. Kaipa se huomasi ettei siitä mitään hyödy. Joku perkele mennyt säälittelemään ja hellimään kun on tuollaista tapahtunut. Onneksi ite oon niin julma jhirviö, että tuo tajuaa, ettei mikään säälinkerjuu auta..:D on se jo muutaman viikon ollut niin että on tuollaiset esittämiset jääneet pois.

Kellään hyviä idoita mitä keksisin virikkeeksi tuolle ihanaiselle karvapallolle? Harkitsin kaverin ottoa, mutta sillä on ollut liikkeessä kavari hetken aikaa ja huonosti oli meinannut käydä. Mun pupu oli hieman höykkyyttänyt sitä. Jollakin pupusivustolla kävin jo kattelemassa, mutta siellä tuntui joka kanilla olevan suurinpiirtein oma huone ja virikeratkaisut myös aika tilaa vieviä.
Tuon häkki on puulavan päällä ja lempipaikka lavan alla. Ainakin se jyrsii lavaa ihan innoissaan, mutta mistään palloista ja pahvirullista se ei ainakaan kiinnostu tippaakaan. Hetken luulin, että se tykkää kenkien riepottelusta (ja pelkkäsin korkkareideni puolesta) vaan sitten huomasin sen etsivän uutta piiloa kenkätelineen alta.

Tuossa eilen iltasella rapsuttelin koiraa ja huomasin, että sillä on nisässä joku patti. Siinä kun sitä sitten pähkimme, niin samanlainen kasvainpatti on löytynyt eräältä aiemmalta koiralta, hyvälaatuinen silloin.

Pitää viedä alkuviikosta heti lääkäriin ja toivoa, että tuokin on hyvälaatuinen kasvain.

Ihan kiva joululahja, noin illan päätteeksi.

Tässä näitä kuvia meidän pikkuisista, Onni ja Toivo:haart::
onni1_2512.jpg

onni2_2512.jpg
toivo1_2512.jpg

toivo2_2512.jpg

Ja äitihän siis näyttää tältä:

armi_kedolla.jpg

Kellään hyviä idoita mitä keksisin virikkeeksi tuolle ihanaiselle karvapallolle? Harkitsin kaverin ottoa, mutta sillä on ollut liikkeessä kavari hetken aikaa ja huonosti oli meinannut käydä. Mun pupu oli hieman höykkyyttänyt sitä. Jollakin pupusivustolla kävin jo kattelemassa, mutta siellä tuntui joka kanilla olevan suurinpiirtein oma huone ja virikeratkaisut myös aika tilaa vieviä.
Tuon häkki on puulavan päällä ja lempipaikka lavan alla. Ainakin se jyrsii lavaa ihan innoissaan, mutta mistään palloista ja pahvirullista se ei ainakaan kiinnostu tippaakaan. Hetken luulin, että se tykkää kenkien riepottelusta (ja pelkkäsin korkkareideni puolesta) vaan sitten huomasin sen etsivän uutta piiloa kenkätelineen alta.

Kai pidät sitä vapaana päivisin?
Kaveri on kyllä parasta virikettä mitä voi toivoa. Kaikki yksilöthän eivät suinkaan tule keskenään toimeen, jotan jos liikkeessä ollut kaveri ei sopinut, niin se ei tarkoita etteikö toinen sopisi.

Oliko se poika vai tyttö? Tytölle käy toinen tyttö kamuksi, mutta jos se on poika, niin vie leikattavaksi eka, ettei tuu poikasia. Kaks poikaa tappelee herkästi ja niitä ei kamuiksi suositella.

Edit: joo, sulla on vissiin ollut kaneja ennenkin.
Mun kanit innostuu kyllä rullista ja palloista, joten sikäli hankala neuvoa.

Poikahan tuo pupunen on. Mä en vaan tiedä miten toimia jos hankin sille kaverin ja sit ne ei tule toimeen.Täytyisi sopia kasvattajan kanssa, että ottaa tulokkaan takaisin jos tää haluaa antaa sille turpiin?

Siskon kanilla oli toisen siskon marsu kaverina ja mun edellinen oli niin ihmisrakas ja sosiaalinen tapaus, että se seuras mua ja "leikki" mun kanssa. Edellinen pupu myös peuhasi siskon koiran kanssa ja tämä nykyinen oli saada (ja saikin) sätkyn kun kaverin koirat tuli käymään.

Aina se on mulla irti kun kotona olen, hankin erilaiset matotkin, että pystyy paremmin sinkoilemaan kun tuo lattia on paljaana niin liukas. Eihän se ole toki ollut minulla kuin reilun kuukauden vaikka yli puolivuotias onkin, varmasti jonkiverran tuohon sosiaalisuuteenkin vaikuttaa se, että ehti olla liikkeessä niin vanhaksi saakka. Seuraavaksi virittelen jonkun pahvilaatikko käytävän, edellisestä piti kunnes silppusi sen.

Toiset varmaan tykkää lapsistaan yhtä paljon kuin minä tuosta pikkuisesta, voisin katsoa monta tuntia sen puuhia (silloin kuin se yleensäkään puuhailee mitään).

Laatikot on hyviä, niistä nuokin tykkää.

Totuta tulokkaita (siis jos toisen hankit) varovasti yhteen: Sanotaan, että kannattaa tututustuttaa ne toisiinsa paikassa, jota kumpikaan ei koe reviirikseen -> ei tartte hyökätä ja puolustaa omaa tilaa. Ja alkuun toki vapaana erikseen ja vain häkit vierekkäin.

PERIAATTEESSA ja siis ihan käytännössäkin pupuilla on toisistaan seuraa, vaikka ne ei toimeen tulisikaan, kun ovat eri häkeissä ja häkit lähekkäin että näkevät toisensa/pääsevät haistelemaan. Silloin on vaan enemmän vaivaa kun täytyy eristää tilat jossa ne on vapaana tai pitää vapaana eri aikaan. Mut toki jos kasvattajalle sopii, että JOS ei tule keskenään toimeen, palautat, niin onhan sekin vaihtoehto.

Poika ja tyttö tulee kyllä yleensä hyvin toimeen. Kaksi poikaa ei yleensä ikinä.

Perun karvaton koira tuossa viimeisessä kuvassa? Mainion näköinen!:D

Pakko laittaa vielä tämä tämänpäiväinen kuva. Pikkuinen kuukahti heti tuttipullosyötön jälkeen. Tästä näkee vähän mittasuhteita kuinka pieniä kissanpennut näin nuorena on.:haart: Ikää nyt 3 päivää. Korvissa näkyy jo vähän väriä, varmaan sininaamio tulossa.:rolleyes:

onni-large.jpg

Pakko laittaa vielä tämä tämänpäiväinen kuva. Pikkuinen kuukahti heti tuttipullosyötön jälkeen. Tästä näkee vähän mittasuhteita kuinka pieniä kissanpennut näin nuorena on.:haart: Ikää nyt 3 päivää. Korvissa näkyy jo vähän väriä, varmaan sininaamio tulossa.:rolleyes:

onni-large.jpg

Voi että mikä vauva! :)

Jos joku ystävällinen koiranomistaja viitsii vastata... niin sen enempää threadia lukematta, kysyisin että kuinka paljonko suurinpiirtein keskikokoinen/iso koira kustantaa kuukaudessa/vuodessa? (Itse koiran ostohintaa ei tietenkään lasketa) Mukaan arvioon voisi mielellään ottaa esim. vakio eläinlääkärikäynnit ym. pakolliset menot. Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom