Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on sisäsyntyinen astma ja ei ole koirat (dandie ja venäjän toy) aiheuttaneet minkäänlaisia oireita. Allerginen en tietääkseni ole millekään, joskus jotain testattu.

Meikän Minni on dalmatiankoiran ja sileäkarvaisen noutajan sekoitus. 8viikkoa vanha ja niin uskomattoman ihastuttava, ettei oo toistakaan! Rauhallinen, rohkea, leikkisä, eloisa, tarkkaavainen, sosiaalinen, ihmisrakas jne.. Ei tuolta kuitenkaan luonnetta tunnu puuttuvan. Kyllä tuon kans joskus joutuu kukkoilemaan.

Kova on unissaan möykkäämään. Ei voi olla nauramatta kun se "juoksee" kyljellään unissaan ja päästelee kimeitä ja vaimeita wuf wuf ääniä. Sylissä tykkää olla ja kaipaa ihokontaktia. On oppinut jo parin päivän aikana tiettyjä rutiineja ja esim. omasta petipaikasta on tullut tärkeä ja menee sinne jo ittekseen kun kaipaa lepohetkeä. Pissat menee suurimmaksi osaksi lehdelle jos ei ulos kerkeä ja kakat menee aina lehdelle tai ulos. Älyttömän helpolta on tuntunu kun ei tuo tee mitään tuhmaa ja jos tekeekin niin tottelee ei-sanaa ihan älyttömän hyvin.

Ulkonäöltään tuo on kyllä aika hassu. Perusilme on jatkuvasti sellainen hieman surullinen, vaikka kuinka olisi iloisella tuulella.

En tiedä onko tästä oikeasti apua kenellekään, mutta allergiset, onko kokemusta ns. vähemmän allergisoivista koirista?

Itse olen jossain määrin allerginen koirille, mutta noista ei-allergisoivista koirista ei ole mitään oireita tullut. Eli ainakin bischon frise on tuollainen rotu ja oliko nyt mikälie vehnäterrieri samanlainen.

Yks mikä allergisoi vähemmän, on myös lagotto - meillä on siis suomenlapinkoiran ja lagoton mix. Eikä lähe karvaa, eikä allergisoi siis näitä pahemminkaan allergisia tuttuja :)

Bichonit ja vehnät, samoin ku villikset on lisäks tällä epävirallisella vähemmän allergisoivien rotujen listalla. Sit taas oman kokemuksen mukaan, vaikken olekaan koira-allergiatuomiota saanut testeissä, kaikki spanielit saa mut haukkomaan henkeä ja kurkun, nenän ja silmät kutiamaan. Niiden karvanlaatu ja karvan/hilseen rasvasuus allergisoi pahemman kerran.

Meille tuli sunnuntaina kohta 7 kuukauden ikäinen sekarotuinen narttukoira :) . Kauhee menemään joka suuntaan ja kova nuolemaan :) . Paljon on sille opetettavaa, haastetta varmasti tuo sekin, että on ollut pari ensimmäistä kuukauttaan kulkukoirana.

Vielä kuva meidän tytsystä :)

Liitteet

• IMG_1584.jpg
    IMG_1584.jpg
    57,3 KB · Katsottu: 234
Vielä kuva meidän tytsystä :)

Aww, mikä söpöpakkaus...pantakin sopii hienosti väreihin vaikka onkin vähän iso...mistä taas tuli mieleeni, että toin vanhempieni koiralle pannan ja ostin aika reilun kokoisen, kun muistelin koiran olevan aika iso...noh, pannasta täytyi leikata ainakin 10cm pois :D.
mä näin kerran aika lailla saman näköisen koiran kuin arkunnaulan, lemmikki vaunussa. se seuras omistajaansa katseella niinkuin se olisi sille maailman tärkein...ja tais ollakin :)

Aww, mikä söpöpakkaus...pantakin sopii hienosti väreihin vaikka onkin vähän iso...mistä taas tuli mieleeni, että toin vanhempieni koiralle pannan ja ostin aika reilun kokoisen, kun muistelin koiran olevan aika iso...noh, pannasta täytyi leikata ainakin 10cm pois :D.
mä näin kerran aika lailla saman näköisen koiran kuin arkunnaulan, lemmikki vaunussa. se seuras omistajaansa katseella niinkuin se olisi sille maailman tärkein...ja tais ollakin :)

Panta vaihdettiin valjaisiin, sen verran kova "kimpoilemaan" ulkona joku suuntaan vielä, että valjailla saa paremmin pidettyä. Ja varmasti koiralle mukavemmat. :)

Kävästiin tuossa 29.11 koiran kanssa pellolla. Vettä tullut sen verran, että lumet alkaa olemaan kohta poissa. Sumuakin oli kiitettävästi

Vois väittää, että alkoi ISO-arvot ja valovoima f2,8 loppua. Pitäis aina ottaa matkaan tuo 85/1.2, niin vois jatkaa kuvaamista miltei pimeään asti..

Muutoinkin laajis on se, mikä on jäänyt turhan usein pois matkasta. Korjaan kohta tilanteen ja rupean kuljettamaan repussa tuota 16-35 2,8L II:sta ja 85/1.2L II:sta. Lisäksi vois ympätä telejatkeen ja loittorengassetin, josko tulis kuvailtua jotain kikkailujakin.

Liitteet

• TLP_0960.jpg
    TLP_0960.jpg
    168 KB · Katsottu: 163
  • TLP_0983.jpg
    TLP_0983.jpg
    137 KB · Katsottu: 126
  • TLP_1038.jpg
    TLP_1038.jpg
    134,8 KB · Katsottu: 159
  • TLP_1039.jpg
    TLP_1039.jpg
    148,9 KB · Katsottu: 149
En tiedä onko tästä oikeasti apua kenellekään, mutta allergiset, onko kokemusta ns. vähemmän allergisoivista koirista? Sehän on ihan arpapeliä, mikä koira sitten hilseilee ja mikä ei, tai mikä vähemmän; kokonaanhan se hilseily ei kyllä puutu miltään rodulta/koiralta. Itsellä vaan sattuu olemaan sellanen koira, jolle pahemminkin allergiset kaverit ja sukulaiset eivät jostain syystä ole allergisia. Siitä on tullutkin näihin allergiatalouksiin sellanen terapiakoira, joka saa viipyä hoidossa/kylässä niin usein kuin tarvitaan tai halutaan. Se ei allergisoi siis näitä tapauksia ollenkaan, tai jos allergisoi, niin erittäin vähän ja välttämällä esim. sängyssä yhdessä nukkumista, kaikki on ok.

Mulle allergisen reaktion aiheuttaa yleensä lyhyt ja sileäkarvaiset rodut. luulen että mitä tiheämpi turkki sitä vähemmän joutuu kosketuksiin sen hilseen kanssa ja näin ollen ei tule oireitakaan.
varmaan karkeakarvaiset rodut allergisoi vähiten ja sellaiset joilla on tiheä pohjavilla.

Se karvan lähtö ei ole ongelma, vaan enemmänkin karvan laatu...
itselläni suomenlapin- ja porokoiran risteytys(lähtee aika paljon karvaa) silti tän tyyppisistä roduista ei ole tullut juurikaan oireita....paitsi pentuvaiheessa kun autoin hoitamaan seitsämää pientä pentua ja just koiran syljessä ja ulosteissa on proteiineja jotka pahiten allergisoivat(ja pikuisethan pissivät kintuilleen ja emo nuolee niitä kokoajan).

Niin ja mun serkulla taas oli bichon frisé ja mulle tuli heti oireita kun kävin kylässä, vaikka kyseinen rotu oli hankittu just siksi ettei allergisoisi. serkulle ei tullut koirastaan oireita...tosin eipä sillä astmaa tainnut ollakaan.

Monet allergikot joilla on koira. sietävät hyvin juuri omaa koiraansa, vaikka toisten koirista tulisikin oireita.

Jos tää tulis oikeeseen paikkaan.
Vaimo on tuossa aikeissa ottaa lemmikiksi kissan rodultaan ragdoll. Onko kellään kokemuksia kyseisetä rodusta? Eli hyvää, huonoa jne. Ei ole tähän asti ollut perheessä kissaa tai koiraa (koira joskus oltiin ottamassa, mutta jäi ottamatta). Itse en niin kissoista tiedä mutta vaimo on vakuuttanut että tykkäisin.
Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista.:thumbs:

Vaimo on tuossa aikeissa ottaa lemmikiksi kissan rodultaan ragdoll. Onko kellään kokemuksia kyseisetä rodusta? Eli hyvää, huonoa jne. Ei ole tähän asti ollut perheessä kissaa tai koiraa (koira joskus oltiin ottamassa, mutta jäi ottamatta). Itse en niin kissoista tiedä mutta vaimo on vakuuttanut että tykkäisin.

Ottakaa mielummin devon rex - ne on maailman parhaita kissoja :haart:

No joo, mie meen pois. :D

Mulla on ragdollpoika Kirppu, joka on täytti juuri 2 vuotta. Verrattuna toiseen kissaani Kirppu on kyllä varsin rauhallinen pötkylä. Se ei ole ihan yhtä utelias ja itsepäinen kuin Reino-riiviö. Vaikea silti sanoa, että mikä kuuluu rodun luonteeseen ja mikä on persoonaa. Ragdolleja kai pidetään yleisesti ottaen juurikin rauhallisina ja seurallisina. Kirppu ei ole sylikissa vaan haluaa rapsutukset sitten siinä vieressä, mielellään siten, että se asettuu juuri niin kauas, että itse pitää siirtyä rapsuttamaan. :D Kirppu on ruskea mitted väritykseltään ja onhan se söpö katti kyllä. :haart:

Leikittämisestä Kirppu pitää mutta ei aktiviteetinkaan suhteen ole niin reipas kuin Reino ja tykkää leikkiä myös itsekseen. Lempipuuhaa on korvatulppien nouto mutta sattuneesta syystä tätä ei voi kovin usein harrastaa kun jätkä myös popsii niitä tulppia. :urjo: Se on myös vähän kömpelö. Riitaa se haastaa Reinon kanssa aika harvoin. Eihän mulla tuosta mun katista taida tänään olla mitään pahaa sanottavaa, vaikka jompi kumpi oli tänään jouluvalojen johtoa vähän jyrsinytkin. :D

Ehkä noista luetelluista ominaisuuksista tuo rauhallisuus on sellainen silmiinpistävin ja rodunomaisin piirre. Muutenhan tästä tuli tämmönen Kirpun ylistyspostaus. :) Liitteenä vielä kuva.

Liitteet

• Kirppu the monorail catpieni.jpg
    Kirppu the monorail catpieni.jpg
    16,8 KB · Katsottu: 222
Lempipuuhaa on korvatulppien nouto mutta sattuneesta syystä tätä ei voi kovin usein harrastaa kun jätkä myös popsii niitä tulppia. :urjo: Se on myös vähän kömpelö. Riitaa se haastaa Reinon kanssa aika harvoin. Eihän mulla tuosta mun katista taida tänään olla mitään pahaa sanottavaa, vaikka jompi kumpi oli tänään jouluvalojen johtoa vähän jyrsinytkin. :D

Ehkä noista luetelluista ominaisuuksista tuo rauhallisuus on sellainen silmiinpistävin ja rodunomaisin piirre. Muutenhan tästä tuli tämmönen Kirpun ylistyspostaus. :) Liitteenä vielä kuva.

:eek: Tuo korvatulppien kanssa leikkiminen oli myös minun kissan lempipuuhaa, mutta sattuneesta syystä meillä pidetään nykyään korvatulpat visusti piilossa. Käyppäs lukemassa miten meillä meinasi käydä korvatulppien kanssa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2261089&postcount=976

Kiitos! Eiköhän me varailla tuollainen poika kissa ja helmikuussa olis luovutus ikäinen.
Saako vielä udella, kuinka iso tuollainen 2vuotias Kirppu on? Paino?
Jos olen oikein ymmärtänyt Ragdoll on lihaksikas ja suuri kissa, jopa 10kg.
Ja rauhallinen pitää olla luonteeltaan että varmaan oikea valinta.

:eek: Tuo korvatulppien kanssa leikkiminen oli myös minun kissan lempipuuhaa, mutta sattuneesta syystä meillä pidetään nykyään korvatulpat visusti piilossa. Käyppäs lukemassa miten meillä meinasi käydä korvatulppien kanssa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2261089&postcount=976

Joo, luinkin tuon jutun ja pidän korvatulpat siten, että Kirppu ei niitä itsekseen saa. Joskus leikitän siten, että itse vahdin tuota hommaa vaikka eihän se sitä estä, että se tulppa voi sinne kurkkuun juuttua tms. :(

Kiitos! Eiköhän me varailla tuollainen poika kissa ja helmikuussa olis luovutus ikäinen.
Saako vielä udella, kuinka iso tuollainen 2vuotias Kirppu on? Paino?
Jos olen oikein ymmärtänyt Ragdoll on lihaksikas ja suuri kissa, jopa 10kg.
Ja rauhallinen pitää olla luonteeltaan että varmaan oikea valinta.

Yleensä ragdollpojat painaa täysikasvuisina 7-9 kg ja ilmeisesti kasvavat vielä 3 ikävuoteen asti. Mun Kirppu ei ole mikään järin suuri, noin 6 kg. Toivon että se vielä kasvaisi tuosta vähän muhkummaksi. Lihaksikkuuteen varmasti vaikuttaisi ulkoilumahdollisuudet: mun kissat on pitkälti sisäkissoja, niin ne ei kovin usein pääse ulos bodailemaan. ;) Kaverin maatiaiskissat ovat tosi jänteviä kun pääsevät ulkoilemaan usein.

MOKA!

Ollaan päätetty, että koira ei sänkyyn tule. No mitäs. Muistan yöllä heränneeni kun Minni itki ja yritti tulla sänkyyn. Siitä eteenpäin en muista mitään eli olen nukahtanut, mutta aamulla heräsin koira tiukasti sylissä. Mukavaltahan se tuntui kun se siinä sylissä tuhisi, mutta mitähän hittoa se siinä sylissä teki ja miten se oli sänkyyn päässsyt? ilmeisesti olen sen itse unissani nostanut, koska se ei pääse millään ilveellä noin pikkuisena itse sinne.

Tämähän johti siihen, että Minni itki koko aamun sängyn vieressä, vaikka itse en siellä enää ollutkaan. Huoh...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom