Yleinen lemmikkikeskustelu

denile sanoi:
Hyvin monet ongelmat koiran kanssa johtuvat johtajuuteen liittyvistä epäselvyyksistä..

Porukoilla oli kaksi kerrynterrieriä, molemmat narttuja, toinen pari vuotta vanhempi. Vähän aikaa sitten tämä nuorempi narttu aloitti hillittömän valtataistelun joka kävi aika väkivaltaisenakin välistä. Nuorempi yritti vissiin ihan jopa tappaa tätä vanhempaa koiraa, puri kaulasta jne. Tilanne oli tosi paha, vanhempi koira alistui aivan täysin, masentui jne. Tämä nuorempi vesseli ei siis muuten ole yhtään väkivaltainen (ihmisiä tai muita koiria kohtaan). Joutuivat sitten lopulta luopumaan tästä nuoremmasta koirasta. Se luovutettiin perheeseen jossa on toinen ISO koira.

Huvittavaa mutta totta: Tämä vilkas kerrypäs yritti alistaa tämän isonkin koiran ja pari kertaa meinasi siinä onnistuakkin, mutta onneksi kuitenkin kaapin paikka on nyt näytetty ja tämä iso koira on varmistanut paikkansa lauman johtajana. Kun tilanne on noin selkeä, ei tämä nuori kerrykään edes yritä uhmata lauman johtajaa ja koirat tulevat erittäin hyvin toimeen.

Joskus koirilla nämä johtajuus-selvittelyt ovat todella väkivaltaisia ja monimutkaisia..

Noh loppuhyvin, kaikkihyvin, mutta näinkin voi käydä. Käsittääkseni ei kuitenkaan ole yleistä että välienselvittelyt menevät näin pahaksi. Tämä nuori kerry vain oli erittäin tietoinen asemastaan ja voimistaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
Hohoh, jo on komia =) Onko tuo cornish vai devon rex? Nuo korvat on ihan hillittömät! jos selaat taakseppäin thrediä niin sieltä löytyy minunkin rexistä kuvia.
Joo..Eli cornarihan se. Devonit on sitten enemmän sellaisia riiviön näköisiä:)

Saatin just tietää, että meiän koiralla on sokeritauti. Oli tässä muutaman kuukauden sisällä alkanu lipittää enempi ja enempi vaa vettä ja rampata pissalla aina välillä, ja nyt lähiaikoina huomaa että se on vähän laihtunukki.

Mites muilla, onko teillä jotain kokemuksia, tai jotain tietoa tästä?

Faidra sanoi:
Voeeee!!! Mä meinaan kuolla kateudesta joka kerta kun joku kertoo saavansa rex-pennun... omanikin oli niin syötävän suloinen "ET" pienenä. Nuo korvat on niin huiput! :hyper:

Auttakaapa mua taas, kissaihmiset. Oon ostamassa kisuille uuden hiekkalaatikon, näillä näkymin sellaisen jossa on heiluriovi. Mikä on paras valinta, vai onko niissä edes eroja? Tällä hetkellä käytössä on vastaavanlainen katollinen häkkyrä, mutta heiluriovea siinä ei ole. On jo muutenkin niin vanha, että mahtaa olla hajut pinttyneet jo lootaan itseensä. Onkohan semmoisia laatikoita tavalliselle hiekalle, joissa ois jonkinlainen ritilä niin että paakkuuntuvan hiekan paakut jäis ritilän päälle nostettaessa ritilä pois laatikosta? Pitää varmaan itse melkein alkaa askartelemaan tuollainen systeemi uuteen laatikkoon, mikäli ei löydy valmiina.

Mulla kisuilla sellanen katettu hiekkaloota, estää hieman hiekkojen "ylikaapimisia" ja dynkkausta. Edellisessä lootassa oli se heiluriovi ja tyttökisu vihasi sitä, ei suostunut menemään koko laatikoon vaan ovi piti ottaa neidin vuoksi pois.:rolleyes: Mä en ole nähnyt missän noita ritilä juttuja..Mistähän niitä saisi...?

Faidra, meillä on kaksi heiluriovimallia, joista ovet on poistettu. Muuta pahempaa vikaa en niistä löydä, kuin että sisäpuolella saisi olla semmoista kourua låådan alaosan (siis ovat kaksiosaisia, kansi ja se alaosa) reunoissa estämässä hiekan kaapimista lattialle.

Meidän kisut ovat pirun innokkaita kaapimaan ja peittämään jätöksensä huolella, joten tommonen kourusydeemi olisi paikallaan. Låådien alaosat saisivat samasta syystä olla hieman korkeampia. Vielä kun kollimme on iso ja vahva, niin kuopii joskus kunnon kasan hiekkaa lattialle. Noooh, rikkalapiolla ja harjalla hiekat menevät sutjakkaasti takas låådaan. :D

Heiluriovet otimme pois, koska niistä näytti olevan vain haittaa kissoille, eikä niistä ollut mitään hyötyä meillekään, koska niistä huolimatta kisut kaapivat jonkun verran hiekkaa lattialle, eivätkä ne hajuakaan pysäytä mitenkään. En kertakaikkiaan keksi mitään käyttöä kisuvessoissa heilurioville oman kokemukseni perusteella.

Tässäpä meikäläisen "lapsukaiset"

diesel.jpg
Diesel, puolikas maine coon kolli
j ja d.jpg
Jetta, tavis maatiaistytteli:) ja Diesel

denile sanoi:
No kyllähän eläimet tulee mustasukkaiseksi, koirat tosin useammin kuin kissat.

Hih, tästä tuli mieleen porukoilla taas tässä vieraillessani. Meiän Pörrö on mustis mun pupuille :lol2: . Hauvva-vanhus "juttelee" ja kovasti puskee päällä, että huomioikaa muakin, jos vähänkin silittää ristiturpia. Hassu koira :D.

Mutta ei se mitään pahaa tee ja saa kyllä huomiotakin. Pörrö kyllä yhdistää hyvinkin mut pupuihin. Tietää että mä ja puput ollaan vaan visiitillä ja kohta lähdetään pois. Multa tosin se eniten huomioo tona aikana kerjääkin, kai silläkin on ikävä mua, kun kohtuu harvoin nähdään. :love: on se ihana hauvveli!

Lapsista pari kuvaa ku tuli mun valvomista kannustaan :) Vitsi toi pentu jätkä tykkää tosta pallostaan! Aina sen kanssa tappelee yksikseen :lol2:

Näemmä tuli sotkuja kuvaan ku Ake otti ja yllätti mut tossa yhen kuvan aikana ja slurppasi kameran linssin :D

Liitteet

• munpallo.JPG
    munpallo.JPG
    17,7 KB · Katsottu: 185
  • Reko.JPG
    Reko.JPG
    55 KB · Katsottu: 178
  • vauhtia.JPG
    vauhtia.JPG
    54,4 KB · Katsottu: 159
  • häirikkö.JPG
    häirikkö.JPG
    64,5 KB · Katsottu: 170
On nuo rexit sitten ihania. Väkisin tulee hyvälle tuulelle kun tuo kissa on niin höppänä. Lukee mun kans jopa Pakkista. :)

vauveli.jpg

Powerhousu sanoi:
Laitanpa meidän pienimmäisestä pari uutta kuvaa..
IHAN samannäkönen ku siskon kisumisu pentuna! Nykyään tosin rantapallo jossa 4 raajaa eri ilmansuunnissa.
Originally Posted by Faidra
On nuo rexit sitten ihania. Väkisin tulee hyvälle tuulelle kun tuo kissa on niin höppänä. Lukee mun kans jopa Pakkista.
Kisut on söpöjä ;)

Otso sanoi:
http://touhstones.pp.fi/kuvagalleria/2005_14.10/12weeks/boy_01.jpg
Vähän yli viikko vielä niin tuo poju muuttaa meille:) can't wait:hyper:

Meillä on samalta kasvattajalta vajaan vuoden vanha tyttö. Todella seurankipeä ja pitää kyllä huolen että saa huomiota. Usein istuu olkapäällä tiskatessa, siivotessa, pestessä hampaita.... Välillä vaan hyppy jää lyhyeksi ja loppumatka pitää kiivetä eli mulla o selkä täynnä naarmuja jatkuvasti :D
Vielä kun oppii olemaan aamulla herättämättä ennen kelloa, niin voin ehkä antaa muijalle periksi toisen hankkimisen suhteen.
Niin ja ruoka maistuu todella hyvin ja fläsä tarttuu helposti. Muista tarkkailla annoksia hyvin.

JiiPee sanoi:
Usein istuu olkapäällä tiskatessa, siivotessa, pestessä hampaita.... Välillä vaan hyppy jää lyhyeksi ja loppumatka pitää kiivetä eli mulla o selkä täynnä naarmuja jatkuvasti :D
Vielä kun oppii olemaan aamulla herättämättä ennen kelloa, niin voin ehkä antaa muijalle periksi toisen hankkimisen suhteen.
JiiPee, haluaisin nähdä :kuvia: teidän pikku ET:stä!

Kuulostaa kovin tutulta - juuri nytkin, ks. edellinen kuva (joka tosin on eiliseltä, heh). Arska ainakin herättää siksi kun ei halua ilmeisesti olla noin kauaa (siis 7h!! :eek: ) ilman rapsutuksia ja paijaamista. Tohon jälkimmäiseen ongelmaan on siis ainakin yks todella toimiva ratkaisu: opeta tyttö nousemaan kissan kanssa samaan aikaan!

Nimim. "Nousee kissojen kanssa" eli kun eka nenänkaatamisyritys valtaisalla puskemisella ja nau'unnan kera tulee aamuisin, ponkaisee tämä likka pystyyn... jotta Pulla saa tarvitsemansa kauneusunet. ;)

PS. Voi kun meilläkin toisen rexin hankinta olisi noin pienestä kiinni. :jahas:

edit: Hyväksi havaittu keino kissojen lahjomiseen, liittyi se sitten hiljaa oloon tai mihin tahansa, on kissanmintun käyttö. Aamuisin varsinkin, mikäli ovat kovin äänekkäitä... minttua matolle ja siellä ne pyörii kissanminttupilvessä onnellisina.

Gdane sanoi:
Narttu on kyllä hieno :)

Va meleko kapiat takajalat tuolla uroksella ku meijän äijään vertaa :eek:
Onko se RHP-rotikka?

Tossa köydenveto kuvassa taitaa tuo uros ollo vielä jotain 2vee. En ihan tarkkaan muista, kun ei oo mun koira. Nykyisin sillä on kyllä ihan kivat massat.
Narttu tosiaan vain 54cm ja 32kg, huijasin aina että se uusi rotu, kääpiö-rottweiler :).

Viikonloppuna otettiin meille 2 berberin skinkkiä. Mukavia otuksia. Kokoa kavereilla lähes 30 cm. Syövät eläviä matoja/sirkkoja yms. Terraario 100cmx50x45.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom