Yleinen lemmikkikeskustelu

Timba79 sanoi:
Eipä meillä kissa mitään sohvia raavi kun sillä on tollanen asiallinen puu mitä kynsiä. Ja sisällä olevan kissan kynnet kannattaa leikata. Niistä siis katkastaaan vain se terävin kärki asiaan kuuluvilla saksilla, kannattaa vaikka eläinlääkäriltä kysyä apua jos ei tiedä miten ne leikataan. Meidän katti (ennen katit) eivät edes osaa olla jos on pitkät kynnet, vaan jäävät "polkiessaan" kiinni joka paikkaan.

Mä pidän itse noita kissojen kynsien leikkaamista raakana keinona. Kynnet ja kynsiminen on niiden ominaispiirre mikä pitää hyväksyä. Mulla on raapimispuu kateille, mutta varsinkin neiti tykkää vain ja ainoastaan sohvasta ja muista kangas pinnoista. Ajattelinkin tyytyä asiaan, ettei stopeilla ole mitään vaikutusta ja antaa neidin raaputtaa. kielto tehoaa silloin kun olen paikalla...:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rapiat kuukausi sitten avokki hankki akvaarion.
Itse sit hankin sinne taskuravun :D
Äärimmäisen hauska kaveri ja tuossa on enemmän munaa mitä niissä kaloissa. "Pari" kertaa käynyt nyysimässä kalojen keskeltä sen ruokapelletin. :whip:
Oheisessa kuvassa ei oo mun rapu, mut samannäköinen kuiteski.

taskurapu.jpg

Meidän kissa osaa noutaa kuin koira:rock: . Sille on hauskaa heitellä palloa. Harmi, ettei tota voi pihalla testata, koska on täysin sisäkissa ja pelkää ulkona kuollakseen.

modified sanoi:
Meidän kissa osaa noutaa kuin koira:rock: . Sille on hauskaa heitellä palloa. Harmi, ettei tota voi pihalla testata, koska on täysin sisäkissa ja pelkää ulkona kuollakseen.

Munkin tyttövauva hakee palloa, tuo sitä heti aamulla sänkyyn ja jos ei heti tajua herätä ja heittää, se etsii heikon kohdan käpälöimällä mua kynsinensä peiton alla...:hyper:

Meidän kollin kanssa ei tod pysty nukkumaan. Se käy nuolemaan itseään korvan juuressa. Hauskaa kuunnella slurps, slurps ääntä. Muutenkin se on niin levoton, että makkarin ovi on pakko pitää kiinni.

Olisi myöskin hauska herätä siihen, että se nuolee....

Akkavaltaa

HOho :lol2:. On pakko laittaa tänne kun repeilin täs yks päivä. Meillä on akkavalta täällä :hyper:, Tessa on pistänyt Epun tassun alle. Kuva kertoo enemmän. Eli Eppu röhnöttää alla poikittain ja Tessa sen päällä kirjaimellisesti pystysuunnassa. Tossa ne molemmat möllötti ihan tyytyväisenä vaikka sitä vois epäillä että onko tossa nyt ni hyvä olla :D

Liitteet

• SANY0049.JPG
    SANY0049.JPG
    112,1 KB · Katsottu: 126
  • SANY0050.JPG
    SANY0050.JPG
    112,3 KB · Katsottu: 179
modified sanoi:
Meidän kollin kanssa ei tod pysty nukkumaan. Se käy nuolemaan itseään korvan juuressa. Hauskaa kuunnella slurps, slurps ääntä. Muutenkin se on niin levoton, että makkarin ovi on pakko pitää kiinni.

Olisi myöskin hauska herätä siihen, että se nuolee....

Jep ja toinen on meiän kolli kissan kuorsaus. Jos mä nukun yksin, se kömpii viereen ja makaa siinä jalat kohti taivasta (ihan kuolleen näkösenä, kieli suusta pihalla) , kuolaa ja kuorsaa rohisten. Pitää tökätä sitä aina kylkeen tai kääntää pää sivulle, että se lopettaa kuorsaamasta...Hyvä miehen korvike.

Jahas...

Pistetääs vähän kuvapäivitystä sessestä.

Nyt vaan kovasti ootellaan juoksuja, ja toivottavasti kaikki menee hyvin, niin meillä on sitten ihania pikku pupseja kesällä! :haart:

Liitteet

• ronjapääeestä.jpg
    ronjapääeestä.jpg
    49,9 KB · Katsottu: 159
  • ronjaruotsissa.jpg
    ronjaruotsissa.jpg
    157,1 KB · Katsottu: 183
  • ronsumettässä.jpg
    ronsumettässä.jpg
    241,7 KB · Katsottu: 154
Tuossa avatarissa on kuva mun ketaleesta. Alkaa olla siinä iässä (4 ja puol vee) että kuulemma korvien pitäisi pikkuhiljaa ruveta aukeamaan, mutta hiljaista on toistaiseksi ollut :D .

Hei ehkä sä et vaan huuda tarpeeks lujaa tai sun koiralla on huono kuulo...??:rolleyes:

Joo näin oon myös kuullut, että iän myötä sitä järkeä pitäisi tulla, mutta ei varmaan kannata turhaan jäädä ootteleen, voi tulla aika pitkäksi. :lol2:

Ehkä toi munkin sesse sitten rauhoittuu, kun on eläkeiässä...tai sitten ei. No riittääpähän ainakin vipinää.:D

Pyynnöstä lisää kisukuvia. Alkuun kolme kuvaa Muusaleidistä.

Liitteet

• kielimuusa.jpg
    kielimuusa.jpg
    18 KB · Katsottu: 142
  • kaappimuusa.jpg
    kaappimuusa.jpg
    73,1 KB · Katsottu: 152
  • cdmuusa.jpg
    cdmuusa.jpg
    74,1 KB · Katsottu: 148
Sitten kuvia kollinmöllisköstä... tai parista. :D Sasu on siis tuon kissamaisemman nimi ja koosta saa jotain käsitystä tuosta kuvasta, missä se makailee mun rinnan ja mahan päällä.

Liitteet

• kielisasu.jpg
    kielisasu.jpg
    31,8 KB · Katsottu: 139
  • kollinmöllisköt.jpg
    kollinmöllisköt.jpg
    50,1 KB · Katsottu: 140
  • lutusasu.jpg
    lutusasu.jpg
    36,7 KB · Katsottu: 176
Sitten vielä pikkunarttu Mirkusta pari kuvaa.

Liitteet

• mirkku1.jpg
    mirkku1.jpg
    57,2 KB · Katsottu: 178
  • mirkku2.jpg
    mirkku2.jpg
    24,3 KB · Katsottu: 144
Mun elämäni eläimellä, alkoi päässä raksuttaa siina parin vuoden ikäisenä. Sen jälkeen elämä sen kanssa olikin yhtä juhlaa. En vieläkään pysty käsittämään miten niin täydellinen luontokappale pystyi olemaan oikeasti olemassa.
Se sopeutui ihan kaikkialle. Toimi kuin ajatus. Hirmuinen ikävä raastaa sydäntä...

Ihana pallohullu :haart:

Viimeksi muokattu:
hömppä sanoi:
Jep ja toinen on meiän kolli kissan kuorsaus. Jos mä nukun yksin, se kömpii viereen ja makaa siinä jalat kohti taivasta (ihan kuolleen näkösenä, kieli suusta pihalla) , kuolaa ja kuorsaa rohisten. Pitää tökätä sitä aina kylkeen tai kääntää pää sivulle, että se lopettaa kuorsaamasta...Hyvä miehen korvike.

Hyvää harjoitusta:) . Se osaa sitten ainakin rentoutua.

Tuntuu siltä, että tolla meiän aina välillä jotain vatsaongelmia kun se huutaa ja juoksee ympäri kämppää. Miksi kissojen täytyy aina innostus joskus 8 illalla? Nukkuvat koko päivän ja sitten kun haluaisi itse rentoutua, niin yksi vasta lähtee käyntiin. Onhan se suloista kun se tulee syliin kehräämään:haart: .

modified sanoi:
Tuntuu siltä, että tolla meiän aina välillä jotain vatsaongelmia kun se huutaa ja juoksee ympäri kämppää. Miksi kissojen täytyy aina innostus joskus 8 illalla?
Ovat yöllä saalistavia petoja (suurin osa pedoista saalistaa nimenomaan yöllä) luonnossa, siksi. Toinen syy on vähäinen virikkeiden määrä ja virikkeiden heikko voimakkuus, verrattuna jälleen kerran luontoon/villiin kissaan.

Smart sanoi:
Mun elämäni eläimellä, alkoi päässä raksuttaa siina parin vuoden ikäisenä. Sen jälkeen elämä sen kanssa olikin yhtä juhlaa. En vieläkään pysty käsittämään miten niin täydellinen luontokappale pystyi olemaan oikeasti olemassa.
Se sopeutui ihan kaikkialle. Toimi kuin ajatus. Hirmuinen ikävä raastaa sydäntä...

Ihana pallohullu :haart:

Ooohh.. Söötti (vaikka pitikin suurentaa 3x ennen ku sai selvää otuksesta), Menevän näkönen typykkä! Itellä on reilun 2v uros ja on kyllä niin mahtava kaveri ettei toista (no on se toinenkin vesseli ihan yhtä tärkee mutta kummiskin). Ei ole tähän mennessä missään tilanteessa isäntänsä viereltä siirtynyt. Osaa olla kova kun tarvitaan mutta sitten muuten aina niin leikkisä ja hellyydenkipeä kyöhnääjä :love:

Siis käsitinkö mä oikein että nupissa naksahti siitä oli luovuttava? Jos käsitin niin :itku: ja osanotto. Niin kovin tärkeitä otuksia tahtovat olla varsinkin kun elävät koko elämänsä tyyliin isäntä on jumala ja muulla ei väliä.

Gdane sanoi:
Siis käsitinkö mä oikein että nupissa naksahti siitä oli luovuttava? Jos käsitin niin :itku: ja osanotto. Niin kovin tärkeitä otuksia tahtovat olla varsinkin kun elävät koko elämänsä tyyliin isäntä on jumala ja muulla ei väliä.
Ei vaan musta tuli ärsyttävä, itsekeskeinen ja busy. Todellisuushan on se, että yksin on aika rankkaa yrittää ehtiä opiskella, tehdä töitä ja olla hyvä koiran äiti. Sen takia ajattelin asiaa järjellä ja annoin rakkaan kotiin, jossa sille oli paljon aikaa ja huomiota.
Puoli vuotta se siellä ehti olla, kunnes sydän petti (synnynnäinen läppävika sydämessä , eli 5,5 vuotiaaksi), ja koiru ei enää aamulla herännyt. Onneksi sai elää onnellisena ja suht hyvä kuntoisena loppuun asti. Päässä ei todellakaan ollut mitään vikaa, huippu yksilö sen suhteen!
Tuolla päässä raksuttamisella tarkoitin, että se alko aikuistuu ja viisastua siinä parin vuoden iässä. Kun toiset sitä tossa aiemmin pohtivat.

On ne vaan niin ihania:love: !

Tuolla on muutamaa sivua aiemmin lisää kuvia...

iivili sanoi:
Ovat yöllä saalistavia petoja (suurin osa pedoista saalistaa nimenomaan yöllä) luonnossa, siksi. Toinen syy on vähäinen virikkeiden määrä ja virikkeiden heikko voimakkuus, verrattuna jälleen kerran luontoon/villiin kissaan.

Äksöniä tuokin tarvitsisi lisää. Pitäisi virittää roikkuvia palloja joka paikkaan, minkä kanssa se voisi leikkiä.

Jos sille ostaa jonkun pehmolelun, niin viimeistään seuraavana yönä on puolet vanusta ympäri kämppää:evil: . Farkkukankaasta pitäis varmaan kehittää jotain puruleluja sille.

Nyt se on keksinyt itselleen uuden harrastuksen. Jos vessan hana jää tippumaan, niin se menee sinne altaaseen jahtaamaan tippuvaa vettä. Samaa se harrasti aikaisemmin suihkun kanssa. Välillä se on todella hellyyttävä, kun vesi valuu sen niskaan tai selkään ja se ihmettelee missä se vesi nyt on:haart: . Eikä sitä näytä kastuminen haittaavan yhtään, vaikkei muuten vedestä välitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom