Itse olen kissaihminen ja omaan n.15vuoden kokemuksen kissoista. Silti aina voi yllättää. Eli muijan kanssa omistetaan kaksi tyttökissaa Miisa ja Maisa. Miisa on kolmevuotinen ja ikinä ei ole ollut ongelmia tai mitään, mutta Maisa 2v joka on kokonaan valkoinen, ihmisrakkain kissa mitä ikinä oon nähnyt, seurankipein ym. ni on joutunut pienen elämän aikana jo kokemaan liian paljon. Nyt tällä hetkellä hermostuneena joudun viikon verran odottamaan joudutaanko Maisa lopettamaan viikon päästä vai ei. Rahaa on mennyt nyt viikon aikana n.800€ hoitokuluihin, siihen mahtuu myös turhaa menoa (tapiolan eläinlääkäri).
Kaikki alkoi n. viikko sitten kun Maisa rupesi voimaan huonosti, silmätulehdus. Vietiin Maisa tapiolaan eläinlääkäriin ja luultiin, että hommaan saatiin apu. Parin päivän päästä puhkesi kova kuume ja nopeesti Maisa takaisin tapiolaan, antoivat sille kuulemma tippaa ja kaikkea, mutta eivät osanneet sanoa mikä sillä on. Epäilivät,että munuaisissa olisi jotakin vikaa? Noh, kolme hunttia ne sentään osas veloittaa kahdesta käynnistä. Vietiin se kotiin ja seuraavana päivänä todettiin, että ei saatana, tähän pitää saada kyllä nyt apua ja saatiin selville, että Helsingissä toimiva kissojen eläinlääkäriasema felina olisi paras. Vietiin sinne, siellä tutkittiin perinpohjin ja saatiin selville, että Maisalla on harvinainen proteinikato, joka estää näin ollen sitä virtsaamasta. Saatiin siihen antibiotit ja nyt n. viikon ajan niitä pitäs antaa (on muuten todella vaikeaa) kahdesti päivässä. Niiden pitäisi auttaa, mutta mikäli ei niin sitten olen ainakin antanut kaikkeni.
Tuli vaan nopeasti mieleen tuosta tapiolan surkeasta lääkäristä, joka ei osannut auttaa ja ilman felinaa Maisa olisi jo kuollut, että olisikohan sieltä tapiolasta mahdollisuus saada rahoja takaisin tjn. Ei viitti turhasta maksaa ja varsinkaan siitä, että niiden toiminnalla Maisa olisi jo kuollut.
Jos itse pystyisin olemaan niin paljon onnellinen kuin Maisa on pienen elämänsä aikana ollut, niin eipä mulla olisi ikinä hätää.
Tiedän, että 800€ on paljon, mutta tähän ei sitten tarvi ei kissaihmisten kommentoida mitään negatiivista varsinkaan, kun ei ole Maisaa nähnyt. Siitä on tykännyt jopa sellaiset, jotka ei kissoista tykkää kun sillä on aivan leikkisän koiran luonne.