Yleinen lemmikkikeskustelu

Minulla oli aiemmin kaksi kissaa ... marraskuussa vanhempi retkuni poistui tästä maailmasta auton kautta :itku: ... muistoissani aina :haart: Nelli

Vielä on yksi koira, kissa ja akvaario ... Kuvissa Homer 1 v 7 kk :D

horppa1.jpg

horppa3.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihana toi eka kuva Homerista! Mun ois pitäny saada kuva eilen kun poitsu taas vaihteeksi makasi selällään sohvalla kaikki tassut eri suuntiin ja kuorsasi kuin sika. Tottakai painovoima vielä veti höpliä alaspäin joten koko aseisto oli näkyvillä, ja silmät puoliksi auki. Nauroin varmaan vartin verran itsekseni sitä kuinka daijun näköinen koira voi olla. Se perkele valtaa aina sohvan kokonaan itselleen ;).

Onko jollain leopardigekkoja?

Jos omistatte noita sympaattisen näköisiä gekko-liskoja, niin kertokaapa, mitä niiden ruokinta tulee maksamaan?

Olen lukenut noiden hoidosta paljon ja, kun ne syö hyönteissapuskaa, sirkkoja, jauhomatoja, vahakointoukkia jne, niin tuleeko pirun kalliiksi? Kai niille sisäelinten palojakin voi toisinaan antaa tukevoittamaan ruokavalioo.

Entä mitenkä rasittavaa se kenttäsirkkojen siritys on? Mietin lähinnä, että noita sirkkoja tulee kuitenkin huoneistossa olemaan, jos hankin hyönteissyöjä matelijoita.

Olen ajatellut hankkia yhden koiras ja kaksi naaras gekkoa;)

Meiltäkin löytyy nyt reilu vuoden ikäinen leikattu kollinpuolikas nimeltään Nekku. Kova jätkä nukkumaan ja riehumaan. Kummasti on seuraa tuollaisesta karvapallostakin vaikka en sitä ihan heti uskonut kun tyttöystävä kinusi kissanpentua, koska lapsuudenkodissa hänellä sellainen on ollut. Nekku on kyllä ihan paras tyyppi, en vaihtas sitä mihinkään, sen verran hauska persoona.

Tuossa poika pienenä, noin 3kk
Nekkuarska.jpg

Tavat kun meikäläisellä :)
Nekkupesu.jpg

Batman!
Batman.jpg

Haukotus
DSCN1810.jpg

Pose
DSCN4719.jpg

Kysyisin kissojen omistajilta vähän neuvoa ja kokemuksia. Mulla on kaksi leikattua kollikissaa, iältään noin 8 kk ja 9 kk. Nyt on menny yöunet jo useamman kuukauden ajan.Kissat riehuu ja leikkii tai sitten toiselle tulee hellyyskohtaus ja vaatii huomiota eli leipoo tassuilla hiuksia ja ei voi mukamas nukkua kuin ihan mun kasvojen vieressä. Jos laitan kissat pois makkarista niin ne raapii ovea. Leikkiminen ei muuten haittaa mutta kun kisut eivät osaa olla kahdestaan vaan makkarin ovi pitäis olla auki, muuten raapivat ovea.

Oon miettiny asiaan ratkaisua ja kokeillu korvatulppia ja vesisuihkua kissan naamaan mutta ei auta. Mitä teen? Varsinkin mun mies kärsii (ei niin sikeä uninen) kun ei saa nukuttua. Onko tämä vain pentujen juttu vai rauhoittuvatko vanhetessa? Onko liian myöhäistä opettaa uudet säännöt(ei nukkumista öisin vieressä)? En haluais teljetä sauna ja vessa osastoon kun tarvivat kuitenki tilaa ja silti ongelma ovien raapiminen on ratkaisematta.

Meillä pidetään makuuhuoneen ovi kiinni öisin kun katti muuten riehuis sängyllä ja se vie jo niin paljon tilaa kun rupee sängyllä rötväämään että tila loppuu kesken :)

Pistät vaan oven kiinni, kyllä ne siihen ajan kanssa tottuu ettei makuu huoneeseen ole tulemista. Alussa ne voivat sitä ovea raapia, mutta lopettavat senkin kun et huomioi niitä. Leikität niitä vaikka vähän ennen kun menet nukkumaan niin ainakin ovat hetken rauhassa. Kyllä ne kissat kahestaan osaavat olla. Jätät niille paljon leluja esille niin leikkivät niillä.

Eli ei ole vielä mitenkään myöhäistä opettaa kissoja olla tulematta makuuhuoneeseen. Pidät vaikka päivälläkin sitä ovea kiinni, niin meilläkin on.

Älä missään nimessä pistä niitä teljetyksi minnekkään saunaan koska kissat kokevat sen rangaistuksena. Äläkä myöskään rankaise kissoja siitä jos ne osoittavat hellyyttään. Tämä siis siitä suihkepullosta.

Itse olen kissaihminen ja omaan n.15vuoden kokemuksen kissoista. Silti aina voi yllättää. Eli muijan kanssa omistetaan kaksi tyttökissaa Miisa ja Maisa. Miisa on kolmevuotinen ja ikinä ei ole ollut ongelmia tai mitään, mutta Maisa 2v joka on kokonaan valkoinen, ihmisrakkain kissa mitä ikinä oon nähnyt, seurankipein ym. ni on joutunut pienen elämän aikana jo kokemaan liian paljon. Nyt tällä hetkellä hermostuneena joudun viikon verran odottamaan joudutaanko Maisa lopettamaan viikon päästä vai ei. Rahaa on mennyt nyt viikon aikana n.800€ hoitokuluihin, siihen mahtuu myös turhaa menoa (tapiolan eläinlääkäri).

Kaikki alkoi n. viikko sitten kun Maisa rupesi voimaan huonosti, silmätulehdus. Vietiin Maisa tapiolaan eläinlääkäriin ja luultiin, että hommaan saatiin apu. Parin päivän päästä puhkesi kova kuume ja nopeesti Maisa takaisin tapiolaan, antoivat sille kuulemma tippaa ja kaikkea, mutta eivät osanneet sanoa mikä sillä on. Epäilivät,että munuaisissa olisi jotakin vikaa? Noh, kolme hunttia ne sentään osas veloittaa kahdesta käynnistä. Vietiin se kotiin ja seuraavana päivänä todettiin, että ei saatana, tähän pitää saada kyllä nyt apua ja saatiin selville, että Helsingissä toimiva kissojen eläinlääkäriasema felina olisi paras. Vietiin sinne, siellä tutkittiin perinpohjin ja saatiin selville, että Maisalla on harvinainen proteinikato, joka estää näin ollen sitä virtsaamasta. Saatiin siihen antibiotit ja nyt n. viikon ajan niitä pitäs antaa (on muuten todella vaikeaa) kahdesti päivässä. Niiden pitäisi auttaa, mutta mikäli ei niin sitten olen ainakin antanut kaikkeni.

Tuli vaan nopeasti mieleen tuosta tapiolan surkeasta lääkäristä, joka ei osannut auttaa ja ilman felinaa Maisa olisi jo kuollut, että olisikohan sieltä tapiolasta mahdollisuus saada rahoja takaisin tjn. Ei viitti turhasta maksaa ja varsinkaan siitä, että niiden toiminnalla Maisa olisi jo kuollut.

Jos itse pystyisin olemaan niin paljon onnellinen kuin Maisa on pienen elämänsä aikana ollut, niin eipä mulla olisi ikinä hätää.

Tiedän, että 800€ on paljon, mutta tähän ei sitten tarvi ei kissaihmisten kommentoida mitään negatiivista varsinkaan, kun ei ole Maisaa nähnyt. Siitä on tykännyt jopa sellaiset, jotka ei kissoista tykkää kun sillä on aivan leikkisän koiran luonne.

Onko kenelläkään kokemuksia venäjänkääpiöhamsterista? Siis hankin moisen ja ohjeena oli syöttää omaa siemensekoitusta ja hedelmiä sekä vihanneksia. Mutta poju ei suostu moiseen pupunruokaan koskemaankaan!:eek: Siis ilmeisesti akkojen puuhaa tuommoiset vihannekset:D Kermajuusto ja frettien papanat käy kuulemma lapsoselle:lol2:

Eli miten tuo ruokinta oikein on? Pitääkö vain hyväksyä että juuri tämä hamsteri on lihansyöjä, vai tuputtaa vihanneksia kun niiden kerta hyväksi pitäisi olla...

Sportman81 sanoi:
Tiedän, että 800€ on paljon, mutta tähän ei sitten tarvi ei kissaihmisten kommentoida mitään negatiivista varsinkaan, kun ei ole Maisaa nähnyt. Siitä on tykännyt jopa sellaiset, jotka ei kissoista tykkää kun sillä on aivan leikkisän koiran luonne.

Kulujen määrällä ei ole väliä silloin kun on rakkaan hyvinvoinnista kyse, oli kyseessä sitten ihminen tai vaikkapa kissa. Itse ottaisin vaikka lainaa lemmikkini hoitokulujen takia, mikäli tilanne sitä vaatisi.
Toivottavasti kaikki järjestyy ja saatte Maisan taas kuntoon. Voimia :haart:

Bandiitti sanoi:
Eli miten tuo ruokinta oikein on? Pitääkö vain hyväksyä että juuri tämä hamsteri on lihansyöjä, vai tuputtaa vihanneksia kun niiden kerta hyväksi pitäisi olla...

Rasvaista ruokaa (pähkinät, auringonkukansiemenet) kannattaa antaa talvikoille yms vain silloin tällöin ja harkiten, sillä ne tuppaavat lihomaan herkästi, mikä osaltaan lyhentää eläimen elinikää. Kuivaruoassakin kannattaa satsata laatuun ja nimenomaan hamsuille tarkoitettuihin sekoituksiin. Vaikka näyttäisi siltä, että tietty safka ei mene heti alkuun kaupaksi, kannattaa sitä silti sitkeästi tarjoilla ja kokeilla esim eri kasviksia eri päivinä; todennäköiseti se uskaltautuu maistamaan..

kts. kääpiöhamsun hoidosta ja ruokinnasta esim: http://www.nicehouse.fi/lemmikit/jyrsijat/kaapio.htm ja
http://www.hamsteriyhdistys.net/hoito-ohje_kaapio_mv.pdf

Tulipa tuosta hamsterista mieleen kerbiilini Taku, joka eli hieman vajaa 7 vuotta. Tämän kaveri kuoli jo 3 vuotiaana, mutta toinen vain porskutti. Onko muilla ollut tälläisiä superkerbiilejä?

Sportman81 sanoi:
Onneksi saitte kissanne kuntoon. Meillä ei ollut niin hyvää tuuria. Noin viikko sitten meidän vanhempi kissa sairasti parin päivän flunssan, mutta parani siitä omia aikojaan. No eilen sitten nuorempi kissa, alle vuoden ikäinen, alkoi näyttää samoja flunssan oireita ja päätettiin, että aamulla mennään lääkäriin, ellei olo yön aikana parane. Mutta valitettavasti aamulla oli jo myöhäistä, pikkuinen oli yön aikana nukkunut pois. :itku: Itkettää ja surettaa myös tuon vanhan herran puolesta, se menetti hyvän leikkikaverin. Molemmat ovat kolleja, mutta tuo vanhempi suhtautui pienempään kuin omaan pentuunsa, pesi sitä ja pussaili jne.

samuk sanoi:
Huhaha täs on meidän vartiakoira, koulutan sitä jänis koiraksi samalla,
ikää abaut 14vk ja painoa hullut 1100grammaa:D

Kössi nimeltään. Nimeks meinas tulla ensin köpi, mutta tarina
seppoenon köpi-nimisestä ryyppykaverista ei mennyt läpi vaikka meikäläistä kovasti naurattikin.

Ihana kuva :) Näyttää ihan samalta kuin meidän toinen koira :haart: Tosin nyt on jo iän myötä alkanut kuono harmaantumaan. Saako kysyä että miltä kasvattajalta teidän koira on?

Täältäkin löytyy kissaihmisiä... 2 tuikitavallista mutta ihanempaakin ihanempia maatiaskissoja ja sitten yks Devon Rex... kuvat pistän tuohon ales mikäli onnistuu :)

Liitteet

• nipsu.jpg
    nipsu.jpg
    65,3 KB · Katsottu: 200
  • sepi.jpg
    sepi.jpg
    70,6 KB · Katsottu: 198
  • nopo_pieni.jpg
    nopo_pieni.jpg
    110,3 KB · Katsottu: 225
Alejandro sanoi:
Tässä katti, joka kuoli eilen melko muhkeassa 18,5 vuoden iässä.

katso liitettä 22637 (ei ole kuvassa kuolleena, vaan parin vuoden takainen nukkumiskuva)

Tänään täytyy ottaa :kippis1: muistolleen

Otan osaa. Täytyy vähän kysyä kun omat kissatkin on jo siinä iässä että saattavat jossain vaiheessa kupsahtaa että nukahtiko iha kiltisti pois vai oliko ennen sitä sairauksia ym jonka kanssa kissa joutu kituuttamaan ja sen kautta kuoli? Ikävä on meinaa seurata vierestä jos kissa kuihtuu kasaan ja kituu :(

nCh sanoi:
Otan osaa. Täytyy vähän kysyä kun omat kissatkin on jo siinä iässä että saattavat jossain vaiheessa kupsahtaa että nukahtiko iha kiltisti pois vai oliko ennen sitä sairauksia ym jonka kanssa kissa joutu kituuttamaan ja sen kautta kuoli? Ikävä on meinaa seurata vierestä jos kissa kuihtuu kasaan ja kituu :(

Joo, no tällä katilla oli munaistulehdus, joka havaittiin jo v. 2003, ja sai siihen hoitoja erinäisiä kertoja eläinlääkäriasemalla. Oli ihan reippaan oloinen vielä tammi-helmikuussa, mutta alkoi sitten lyykähtää taas heikoksi. Eilen oli hiipinyt televisiohyllyn taakse, päästänyt pari naukausta ja kuollut pois. (tämä kissa asui vanhempieni luona. Olin kinunnut sen jo 11-vuotiaana, mutta olen itse asunut poissa kotoa jo monta vuotta.)

Pitkä ikä kuitenkin.

Hattiwatti sanoi:
Onneksi saitte kissanne kuntoon. Meillä ei ollut niin hyvää tuuria. Noin viikko sitten meidän vanhempi kissa sairasti parin päivän flunssan, mutta parani siitä omia aikojaan. No eilen sitten nuorempi kissa, alle vuoden ikäinen, alkoi näyttää samoja flunssan oireita ja päätettiin, että aamulla mennään lääkäriin, ellei olo yön aikana parane. Mutta valitettavasti aamulla oli jo myöhäistä, pikkuinen oli yön aikana nukkunut pois. :itku: Itkettää ja surettaa myös tuon vanhan herran puolesta, se menetti hyvän leikkikaverin. Molemmat ovat kolleja, mutta tuo vanhempi suhtautui pienempään kuin omaan pentuunsa, pesi sitä ja pussaili jne.

Ei ole kissa vielä kunnossa. Jännittäviä aikoja edellään. Varmasti ollu aika rankka aamu teillä.:(

denile sanoi:
Kulujen määrällä ei ole väliä silloin kun on rakkaan hyvinvoinnista kyse, oli kyseessä sitten ihminen tai vaikkapa kissa. Itse ottaisin vaikka lainaa lemmikkini hoitokulujen takia, mikäli tilanne sitä vaatisi.
Toivottavasti kaikki järjestyy ja saatte Maisan taas kuntoon. Voimia :haart:

Samat mielipiteet täälläkin, mieluummin sitä tinkii sitten jostakin muusta kun toisen hyvinvoinnista.

hömppä sanoi:
Tulipa tuosta hamsterista mieleen kerbiilini Taku, joka eli hieman vajaa 7 vuotta. Tämän kaveri kuoli jo 3 vuotiaana, mutta toinen vain porskutti. Onko muilla ollut tälläisiä superkerbiilejä?

Juu meilläkin oli supergerbiili joka eli ja eli ja eli. Ei varmaan ihan tota seittämää vuotta, mutta kauan sen jälkeen kun kissa nappas sen kaverin. Ja silloin niillä oli ikää kaks vuotta. Siellä se rapis nurkassaan yksin varmaan viisi vuotta ja alko jo hoitajillakn kyllästyttämään koko rotta. Lopulta sille tuli kasvain ja se piti viedä eläinlääkärille lopetettavaksi. Maksohan se paljon mutta ei kukaan voi lemmikkiään itte lopettaa - vaikka se olikin vaan hiiru ja vaikka en ikinä enää ota samaan asuntoon mitään kissaa pienenpää. Paitsi kaloja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom