Yleinen lemmikkikeskustelu

Ilves räppäsi tänään koiralle muutaman reiän otsan/korvan tietämille. Annan koiran olla yön sisällä, niin voin tarkkailla, tuleeko kuumetta. Kissin iskuista useasti tulee aika äkäinen tulehdus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilves räppäsi tänään koiralle muutaman reiän otsan/korvan tietämille. Annan koiran olla yön sisällä, niin voin tarkkailla, tuleeko kuumetta. Kissin iskuista useasti tulee aika äkäinen tulehdus.

:wtf: No kiva. Kaverin koiraa (tolleri) puri joku tuntemattomaksi jäänyt elukka metässä...tulehtu kintun haavat niin pahoin et alko märkimään ja piti laittaa dreenit niihin :( Tsemiä koiruudelle ettei pahasti ainakaan tulehtuis...

No noita sattuu, kun niitä metättää. Ilveksen kanssa on aina kieltämättä mahdollista sattua vaikka mitä, mutta harvemmin ne koiria tappaa. Pikkunaarmuja tulee ennen pitkää kaikille ilveksenpyyntiin käytettäville koirille.

Viimeks kun ilveksen näin, oli kaks sakua yrittämässä puun alla perään. On muutes Lynx lynx kaunein kisuli, jonka Suomessa voi luonnossa nähdä ja on muutes sellanen hurjimus, että todettuamme tilanteen otimme koirat kiinni ja vaihdoimme paikkaa toiselle ladolle.
Siellä olikin sitte Mäyrä pitänny kekkereitä.

Lemmikeille oma alafoorumi...

Lähettelin varovaista viestiä Mikelle, jos saataisiin oma lemmikeille omistettu paikka tänne pakkiksen yk alueelle. Ei ainakaan heti tyrmänny ehdotusta, joten auttakaapi vipit asiassa. Pistäkää priva viestiä matkaan moisesta.

Omasta mielestä olisi ihan tarpeeseen tuollainen alafoorumi, jossa voitaisiin pistää ketjut pystyyn niin koirille kuin kissoille. Erillaisia vaihtolämpöisiä unohtamatta.

Niin ja jokainen voisi kertoa vaikka omassa tredissään elukastaan niin ei nuo meidän massan kuvat tukkisi koko lemmikkieläin keskustelua :), taikka jokaiselle rodulle omat keskustelut, alafoorumi olisi kyllä ihan ehdoton.

Noihin metsästyshommiin sen verran että niitä kun koirallaan harrastaa niin pitää olla valmis myös luopumaan eläimestään, silloin tällöin se susihukka tai muu vastaava laittaa koiran kylmäksi.

Laitoin joskus omista koirista useitakin kuvia tänne, mutta luovuin siitä, ja ylipäätään niistä kirjoittelustakin liki kokonaan, koska täällä ei herätä minkäänlaista keskustelua tai kiinnostusta muut koirat, kuin nuo kaikki taistelukoirat ja muut vastaavat. Ja mitä sanoit tuosta elukan menettämisestä, niin näinhän se menee. Isompia elukoita metätettäessä on joka kerta riski, kun linkun aukaisee, että jotain tapahtuu. Hirvi potkii koiran, ilves repii, karhu murjoo hengiltä. Voi jäädä auton alle, hukkua tai tippua kalliolta. Se, että siihen varautuu, ja näitä hommia harrastaa, ei tarkoita sitä, etteikö noista koirista pidettäisi yhtä hyvää huolta kuin muista harrastuskoirista. Päinvastoin. Noita hommia vartenhan nuo koirat on olemassa.

Laitoin joskus omista koirista useitakin kuvia tänne, mutta luovuin siitä, ja ylipäätään niistä kirjoittelustakin liki kokonaan, koska täällä ei herätä minkäänlaista keskustelua tai kiinnostusta muut koirat, kuin nuo kaikki taistelukoirat ja muut vastaavat..

Olen samaa mieltä. Ja kerran kirjoittelinkin pitemmän jutun susista ja niiden tuomista ongelmista metsästykseen niin eipä ketään kiinnostanut.
No saitteko sen ilveksen?

Tuosta kyyn puremasta näkyy olevan monta erimieli pidettä. Täällä päin eräs "tunnettu" eläinlääkäri sanoi että tupla annos kyypakkausta jos puree kyy. Ja toisaalta olen kuullut että olisi joku tehokas lääke olemassa kyynpuremiin mutta se olis injektio. Mikä lie sitten nyt oikea tapa ota tästä saatana selvää.

Minusta varsinkin kotimaiset metsästyskoirarodut on ihan huippuja! Kaverilla on suomenpystykorvan pentu jota opetetaan näädälle, ja se on kyllä yksi hienoimmista koirista mitä olen nähnyt. On niillä kahdeksan muutakin koiraa, mutta tuo on kyllä kaikista sykähdyttävin. Ottaisin itsellekin sellaisen, jos vain metsästäisin. Annetaankohan niitä metsällä toimimattomia koskaan mihinkään kotikoiriksi? :D

Kaverilla on suomenpystykorvan pentu jota opetetaan näädälle
kolmepystykoiraa.jpg

Hienoja karvamatoja. :D

Jos joskus eläimille on oma alaosio niin esim. oma thread joka FCI-ryhmälle tai vaikka ihan rotujen mukaankin vois tulla kyseeseen. Ja muut eläimet, vaikka ne sorsitut kissat, hevosen, varaanit sun muut. :lol2:
Ja eri harrastuksille, metsästykselle, palvelukoirille jne kans omaa keskustelua. Yhden threadin alla isot koirat jyrää kaiken muun. ;)

Jottei menis ihan lätinäksi, tuli tehtyä tyhmiä mokia eli annettua ruokaa pöydän lähellä. Ei yllätä että nappisilmät vilkkuu nykyään kovemmin kuin koskaan...

E: On kyllä niin helkutin hauskaa ja hellyyttävää katsoa kun toinen erottaa pelkästä äänestä eri huoneesta esim. nakkipaketin kahinan muista paketeista ja keittiölaatikoista kun avaa sen missä on koiran juttuja. :lol2: Seinät vaan ryskyy kun tullaan paikalle ja aletaan istua ja tekee temppuja. Niin tekis mieli antaa jotain kun toinen kiirii siinä lattialla. :D

Liitteet

• IMG_6788e.jpg
    IMG_6788e.jpg
    67,4 KB · Katsottu: 156
  • vlcsnap-2012-02-13-23h35m37s115.jpg
    vlcsnap-2012-02-13-23h35m37s115.jpg
    66,5 KB · Katsottu: 146
Voipipahan olla sympaattisen näköinen veijari.

Voipipahan olla sympaattisen näköinen veijari.

Äläpä muuta sano :) Ja tst, musta on ollut aina hauska lukea sun tarinoita ja kuvia koiristasi ja metsäreissuistasi.

Kannattaisin myös alafoorumia, johon voisi kokoilla lemmikkiaiheita. Jotenkin hallitusti kuitenkin, ettei joka sesselle tulisi omaa threadia. Ei kuitenkaan kannata ehkä pelkän rodun mukaan luokitella, tulee silloinkin liian hajanaista. Olikos funcin ehdottoma FCI-ryhmittely, se voisi toimia. Kisuille kanssa oma threadi pitäisi olla, tässä threadissa meinaa jäädä kaikki paitsi jonkin sortin bullit ja staffit aika vähälle huomiolle saati keskustelulle. Ei pahalla teille, joilla sellainen on :) Mutta kun muitakin harrastajia on, niin olisi mukava viritellä keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.

Jyrsijöitäkin on varmasti monilla, kuten myös yleistyviä heppa- ja matelijaharrastuksia. Akvaarioita? Johan riittäis aiheita :D

Itsekin tullut melkein 30-vuotisen elämän aikana omistettua hamstereita, gerbiileitä, argentiinalainen laavalisko (eläinkaupan nimitys?), kani, rottia ja nyt on talossa kissa ja koira. Kun ne viimeinkin sai omaan kotiin omin luvin ottaa, tosin jo jokunen vuosi sitten :haart:

Joo ehdottomasti oma osio elukoille :) Saatais omat ketjut metsästys- näyttely-, yms koirille ja tietty kissoille, terraarioeläimille, jyrsijöille ja miksei linnuillekin. Kannatetaan

Se, että siihen varautuu, ja näitä hommia harrastaa, ei tarkoita sitä, etteikö noista koirista pidettäisi yhtä hyvää huolta kuin muista harrastuskoirista. Päinvastoin. Noita hommia vartenhan nuo koirat on olemassa.

Viimeksi viimeviikonloppuna kuulin viimeksi "tarinan" kun oli hirvikoira ärähtänyt omistajalleen kaadolla niin oli heti ampunut koiran. Moni metsämies ampuu myös koiransa jos se ei "älyä" haukkua saalista tai vastaavaa. En sitä sano että kaikki pitäisi koiriaan kulutustavarana mutta aika paljon niitä tarinoita kuulee. Samallalailla kyllä varmaan voisi yleistää nämä taistelukoiranomistajat, revityttävät toisen pikku kultamussukoita :D

Sehän on helkkarin hieno homma että koiralla tehdään sitä mihin se on jalostettu mutta en itse ainakaan ymmärrä sitä että koira tapetaan jos siitä ei ole metsästämään, antaa sen sitten olla lemmikki tai antaa jollekkin sen lemmikiksi.

Itse olen niin töhvelö että ei puhettakaan että voisin jonku ilves raasun tappaa, todella kaunis eläin ja tuskin niitä ainakaan liikaa suomessa on.

edit. Toi funcin koira on kyllä söpö, koitappa siinä sitten olla antamatta ruokaa. Meillä koira aloittaa maiskutuksen saman tien kun esim. kynnet on leikattu(tottunut saamaan namin) tai aukaset dentastiks laatikon...

Massan kanssa käytiin kävelyllä ja koitin pari kuvaa räpsiä. Niin pimeää vain että eihän niistä oikein mitään tullut. Valjaat taitaa olla vähän liian suuret, mitä lie mittasin väärin, toivottavasti poika kasvaisi vähän niitä kiinni. :)

viikko vedelty ja ihan ohjeissa ei olla pysytty nyt on perässä 7kg ja poika ei välitä valjaista ollenkaan, ei voinut tyhjiltään vetää kun kapula pomppi mihin sattuu.

Edit. Yritän joskus herätä valosan aikaan että saapi parempia kuvia.

TSTlle vaikka tuo ylhäällä oleva tuntuu hyökkäykseltä sua ja muita metsästäjiä vastaan niin se ei sitä ollut. Todella hienoa että koirilla tehdään sitä mihin ne on jalostettu mutta muutamat pissipäät taas saa minun sapin kiehumaan :).

Liitteet

• massavetää.jpg
    massavetää.jpg
    403,6 KB · Katsottu: 873
  • massavetää2.jpg
    massavetää2.jpg
    332,5 KB · Katsottu: 838
Sehän on helkkarin hieno homma että koiralla tehdään sitä mihin se on jalostettu mutta en itse ainakaan ymmärrä sitä että koira tapetaan jos siitä ei ole metsästämään, antaa sen sitten olla lemmikki tai antaa jollekkin sen lemmikiksi.

Minusta se on eläinrääkkäystä jos metsästykseen koulutettua koiraa pidetään pelkkänä seurakoirana. Nimenomaan koulutettua, eri asia sitten jos koira on pennusta asti ollut pelkästään seurakoira.

Aika harva metsästyskoira sopeutuu uuteen kotiin. Tuppaavat olemaan yhden omistajan koiria. Esimerkiksi kun aloitin metsästyksen niin perheen pystykorva ei suostunut lähtemään minun mukaan metsään, koska oli käynyt ensimmäiset 3 vuotta pelkästään isän matkassa. Sama homma oli ensimmäisen karhukoiran kanssa, joka tuli meille 8kk ikäisenä perheestä jossa sitä oli hakattu pennusta lähtien. 6 vuotta sitä yritettiin kouluttaa muttei siitä ikinä koiraa tullut. Isän se hyväksyi, muita ei. Narun nokassa kyllä suostui kulkemaan, mutta heti kun koiran päästi irti niin se lähti suorinta tietä isän luo tai takaisin kotipihaan.

Nykyiset kolme koiraa "toimii" minullakin sen takia että olen niitä metsässä kuljettanut luovutusiästä lähtien. Minä nuo olen hommannut ja kasvattanut, sekä minun toimesta nuo myöskin lopetetaan kun aika koittaa.

Minusta se on eläinrääkkäystä jos metsästykseen koulutettua koiraa pidetään pelkkänä seurakoirana.

En vain ymmärrä kyllä nyt pointtia, jos metsästyskoira ei metsästä niin se pitää ampua? Jos husky ei vedä niin se pitää ampua? Jos paimenkoira ei paimenna niin se pitää ampua?

Aivan yhtä tyhmiä perusteita kuin se että olisi eläinrääkkästä jos kissan ei anneta juosta ulkona vapaata.

Jokainen tekee eläimelleen mitä tahtoo kunhan se pysyy lakipykälien sisällä. Minä vain olen niin eläinhöppänä että en ymmärrä tuollaista "esineistämistä" eläimillä. Ei minusta olisi mitään tuotantoeläimiäkään kasvattamaan ,säälittäisivät reppanat.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raaasti-tapetuista-kolmesta-koirasta-ei-tule-syytetta/art-1288448829548.html

Siinäkin on metsämies lopettanut niinkuin lakipykälät vaatii. Poliisiltakin kyllä idioottimaista toimintaa, ei muuta kuin vastuuseen tämä kaveri joka ei ala "syyllisen" nimeä sanomaan.

En vain ymmärrä kyllä nyt pointtia, jos metsästyskoira ei metsästä niin se pitää ampua? Jos husky ei vedä niin se pitää ampua? Jos paimenkoira ei paimenna niin se pitää ampua?

Kärjistettynä kyllä. Samalla lailla seurakoiria lopetetaan "luonnevian" takia ja tämä on yleisesti hyväksyttyä. Jos koira laitetaan tiettyä käyttötarkoitusta varten, niin sen tulee siihen myös soveltua. Sitä en hyväksy että nuori koira lopetetaan toimimattomana, koska tällöin on yleensä vika omistajassa. Enkä myöskään hyväksy tuota iltasanomissa olevaa tapausta. Toki omistajalla on oikeus lemmikkinsä hävittää, mutta silloin se pitää tehdä kivuttomasti ja joko hautaamalla tai polttamalla hävittää ruho.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom