Yleinen lemmikkikeskustelu

Meidän reilu 1,5v AB uros on alkanut kusea sisälle :O juuri kun sain tottelemaan ettei muita koiria tapetaan aloitti herra sisälle kusemisen! Lenkit menee näin
Klo 0600-0645
1630-1700
2000-2100
2230-2300
Onko tosiaan niin ettei lähes 50kiloinen AB pysty pidättelemään n. 10tuntia? Tosin tämä herra kusee sisälle heti lähdettyäni esim sillon jos käyn kotona vaikka klo 11 ja lähden pois käyttämättä sitä ulkona!
Johtuuko tämä nyt noista kiveksistä?
On muutenkin todella vaativa yksilö! Ei kestä yhtään huomiota sisällä jos meinaa että tottelee yhtään mitään lenkillä :/
bcee2875-365e-04cc.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti kestää kusematta vaikka 18 tuntia, jotakin mielenosotus elvistelyjähän tuo on. Massa kusasi kaksi kertaa sisälle mielenosotus/merkkailu mielessä mutta toiselle kerralla sain yhytettyä koiran itse teosta ja annoin vähän ääntä niin ei ole sen jälkeen ruikannut. Molemmat merkkailut oli sellaisessa paikassa missä oli ollut muitakin koiria/uroksia, ei kotona.

Belggarit varmasti olisivat tämän dopperitytön koiria, siis oikeasti ovat rasittavan aktiivisia.

Nappaa peklo koiraltasi pallit pois niin helpottuu tuo elämä varmasti

Varmasti kestää kusematta vaikka 18 tuntia, jotakin mielenosotus elvistelyjähän tuo on. Massa kusasi kaksi kertaa sisälle mielenosotus/merkkailu mielessä mutta toiselle kerralla sain yhytettyä koiran itse teosta ja annoin vähän ääntä niin ei ole sen jälkeen ruikannut. Molemmat merkkailut oli sellaisessa paikassa missä oli ollut muitakin koiria/uroksia, ei kotona.

Tämä yllätetty useasti, aina vajoaa maan alle jo pelkästä tuijotuksesta, mutta ilmeisesti myöhemmin naureskelee partaansa kun kusee aina uudestaan! Kyllä tämän otuksen kanssa pitäisi olla melkoiset "lehmänhermot"

Belgin lisäksi tulee mieleen myös Australiankelpie. Molemmat omaa pk-oikeudet.

Edit: Tämä siis Naenelle

Eilen tuli cane corso ryssäpariskunnalla vastaan, urheilullisen näköinen oli kyllä koira, korvat ja häntä oli leikattu. Rauhallisen ja varman oloinen koira oli.

Terve ja hyvin hoidettu Corso on säyseä ja varma.

Dobermanni nyt tuntuu olevan superkoira mitä tässä lukenut, jos jaksavaa koiraa hakee niin alaskan tai siperianhusky ei virta lopu sitten millään. Sakemanni on toinen ainakin meillä tuolla on loputon kunto. Tuo on täysin kyllä totta bullmastiffi on hieman laiska rotu, suuri massa kun nyt on vaan vaikeampi liikuttaa kuin kevyt, mitenhän laiska normi mastiffi on :D täällä jollakin oli muistaakseni mastiffi ?

Mulla on siperianhusky kaverina, tossa sulanmaan aikaan käytiin liki 30km lenkki metsäpolkuja kävelemässä ja loppupuolella koira vetelee spurtteja siihen malliin ettei tunnu missään, ikää tuolloin 10kk. Vetoharjoituksiakin ollaan tehty lähinnä kokeilumielessä metsäteillä. Nyt kun metsään meno on hankaloitunut lumitilanteen myötä ettei autolla oikeen pääse mihinkään niin miettinyt että kehtaisiko näitä taajaman katuja pitkin vedättää koiralla rengasta. Epäilyttää vaan että törmää kaikenmaailman kukkahattu täteihin ja tulee sanaharkkaa. Olihan joku saanut valituksia siitä kun oli pyörällä juoksuttanut koiraansa, oli kuulemma laiska ihminen kun ei viitsi kävelemällä lenkittää.:hyper:

Tämä yllätetty useasti, aina vajoaa maan alle jo pelkästä tuijotuksesta, mutta ilmeisesti myöhemmin naureskelee partaansa kun kusee aina uudestaan! Kyllä tämän otuksen kanssa pitäisi olla melkoiset "lehmänhermot"

Meillä kusi sängyn päätyy pari kertaa, jäi paikan päällä kiinni, niskasta kun vähän retuutti niin loppui merkkailu.
Olisko tuo jotain reviirin merkkausta ?

Setteriä ei ainakaan voinut vähempää kiinnostaa missä se ihminen jollottaa, itse menee siellä kilometrin päässä ja tulee kun tulee. Kun tulee niin lähtee kohta taas uudestaan :-D

Mulla on käyttölinjainen setteri.;) Kyllä se ihan hyvin pitää kontaktia ja totteleekin. Kun setteri tulee ja menee taas uudestaan niin sitähän se on tehty tekemään, eli hakemaan kanalintuja. Tosin jos se näyttäytyy kerran 15 minuutissa niin koira ei ole lapasessa.:D

Mulla on käyttölinjainen setteri.;) Kyllä se ihan hyvin pitää kontaktia ja totteleekin. Kun setteri tulee ja menee taas uudestaan niin sitähän se on tehty tekemään, eli hakemaan kanalintuja. Tosin jos se näyttäytyy kerran 15 minuutissa niin koira ei ole lapasessa.:D

Meillä oli setterit kasvatettukin sillä periaatteella että nää on meidän metsiä, menkää ja nauttikaa. Ja kyllähän ne meni ja nautti :-D Dobberi sen sijaan jää laumansa luokse vaikka luvan kanssa sanoo että mene nyt ja tee tuhosi. Piti ruveta keksimään virikettä landellakin, höh :D

Belgin lisäksi tulee mieleen myös Australiankelpie. Molemmat omaa pk-oikeudet.

Edit: Tämä siis Naenelle

Kiitokset vinkeistä! Aktiivista sakkia, sopii mulle loistavasti! Nyt kun on ollut setteriä (pitkäkarvasta takkujenselvittelyhampaankiristys hiekkaakaikkialla kestää 3 tuntia kuivua) ja dobermannia (lyhyt karva, siihen ei tartu lika eikä vesi, kuivuu sekunnissa enkä oikeastaan ole pessyt koskaan), on tullut aktiivisuuden ja harrastuneisuuden lisäksi vielä yksi kriteeri: lyhyt, helppo karva. En enää tiedä osaisinko/jaksaisinko takkuturkkeja selvitellä. Talvellakin pääsee niin helpolla kun ei lunta jää jumiin sinne sun tänne. Hitsin helppoa! Siitä tuo rhodesiankoiraideakin tuli, mutta se ei ole kiveen hakattu kuitenkaan millään lailla. Kelpien oon nähnyt kerran treeneissä ja se oli kyllä symppis tyyppi!

Ootteko mistä noita vetovaljaita hommaillu? Tykkää meijän rottis kantaa reppuu ahkeraan ni miks ei vois vetääki safkoi kaupasta... Kiitti etukäteen!

Ootteko mistä noita vetovaljaita hommaillu? Tykkää meijän rottis kantaa reppuu ahkeraan ni miks ei vois vetääki safkoi kaupasta... Kiitti etukäteen!

Muut lienee muualta ostaneet, mutta täältä itse hankin canicross- ja hiihtohommiin valjaita sun muuta tykötarvetta :) http://www.vul.fi/postimyynti2.htm

Se aktiivisuuden ihanuus haihtuu siinä vaiheessa kun rytinä käy ja vinkulelut laulaa vuorokauden ympäri ja koira herättää yöllä että lenkille... Mukavahan niitä on katsella mut jokaisen kannattais elää viikko-pari tollasen kanssa. :lol2:

Meillä kusi sängyn päätyy pari kertaa, jäi paikan päällä kiinni, niskasta kun vähän retuutti niin loppui merkkailu.
Olisko tuo jotain reviirin merkkausta ?
Minä näen mielummin että sitä johtajuuden testailua voi olla tietenkin ihan merkkaustakin että meitsin lauman pehku :). Olen kuullut muutamiakin tapauksia joissa kustaan sänkyyn tai johonkin muuhun omistajan suosimaan paikkaan 1-2 v murkkuiässä .
Meilläkin ainut pallillinen kissa makaa aina minun paikalla tietokone tuolissa ja jos heitän johonkin omat vaatteet kasaan niin menee päälle makaamaan, luulee mulkku varmasti olevan talon isäntä.

Naene, yksi vittumaisen aktiivinen eläin on faaraokoira, ei helkkari ota semmonen niin ei tarvi enään töissä käydä kun pitää sitä koiraa juoksuttaa. ei kyllä pysy varmasti omistajansakkaan likellä saatikka tottele mitään. Minun kokemus perustuu kyllä sitten vain yhteen yksilöön.

Se aktiivisuuden ihanuus haihtuu siinä vaiheessa kun rytinä käy ja vinkulelut laulaa vuorokauden ympäri ja koira herättää yöllä että lenkille... Mukavahan niitä on katsella mut jokaisen kannattais elää viikko-pari tollasen kanssa. :lol2:

Vinkulelusta sen verran että kerran palo hermo yhteen leluun kun koira vingutti sitä yöllä. Niimpä painasin sen "pillin" ruuvimeisselillä rikki. No koiraa se ei haitannut. Edelleen se jakso sitä mutustella.

Niin kauan kuin se vinku toimii, lelu pysyy ehjänä. Sit kun ei enää tuu ääntä niin alkaa suolistus ja repiminen ja kyllä vanu ja palaset lentää...
Ei näille mitään lelua löydy mikä oikeasti kestäis. :lol2:

Ei näille mitään lelua löydy mikä oikeasti kestäis. :lol2:

No meillähän ei nää ole edes mitään kovaleukaisia mutta ennätys taitaa olla että uusi lelu oli alle 5min kun sisukset oli jo kaivettu ulos. Myyjä oli kehunut että kestää kuulemma isommillakin koirilla niin meidän spanielit teurasti sen.

Mutta meillä on paras aktivointi leluna sellainen dvd-levyn bulk kotelo(verbatim 50kpl levyjä). Käänsin siitä sen levyn keskireikä tapin poikki jolloin siihen tuli reikä. Nyt laitan aina siihen herkkupaloja sisään ja sitten pojat ajavat sitä pitkin kämppää ja kantavat jne. Ihmeelistä on että se ei ole hajonnut tai kertaakaan auennut vaan aina ne joutuvat sitä ajamaan pitkin lattiaa että saavat herkut ulos. Parhaillaan vanhempi on ajanut sitä lähes tunnin yhtäsoittoa.

Meillä oli setterit kasvatettukin sillä periaatteella että nää on meidän metsiä, menkää ja nauttikaa. Ja kyllähän ne meni ja nautti :-D Dobberi sen sijaan jää laumansa luokse vaikka luvan kanssa sanoo että mene nyt ja tee tuhosi. Piti ruveta keksimään virikettä landellakin, höh :D

Tiedän niiiin mistä puhut. Itsekin annoin tuon juosta aika vapaasti pentuna kun en tajunnut että sehän lähtee salettiin lapasesta. Tässä on kohtuu kauan tahkottu tilanteen korjaamiseksi, mutta onneksi tulevaisuus näyttää hieman valoisammalta jo... :D

Siitä tuo rhodesiankoiraideakin tuli, mutta se ei ole kiveen hakattu kuitenkaan millään lailla. Kelpien oon nähnyt kerran treeneissä ja se oli kyllä symppis tyyppi!

Joku voi korjata jos tietää paremmin, suht lonkalta heitellään. Myö ollaan jonkin verran noita rhodesialaisia kateltu kun toiseksi koiraksi ollaan mietitty (jos nyt ollaan joskus ottamassa). Tosta verrattuna toopeen, niin ymmärtääkseni 'itsenäisempiä' ovat noi ja vaatiivat pk-juttuihin vähän enemmän koulimista. Livekokemukset tosin rajottuu vain kahteen eri narttuun, joista vielä toinen on pentu. Mittasuhteiltaanhan noi on melko samanmallisia, mitä nyt taitaa rootu jonkin verran vauhdikkaampi olla ja toope taas jytkympi. On myös ymmärtääkseni varsin terve rotu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom