Yleinen lemmikkikeskustelu

massa 1v 2kk etu.jpg
massa 1v 2kk sivu.jpg
1v 2kk

Tänne kun tulee niin paljon kirjoteltua kakkaa niin laitetaan välillä kuviakin. Massalla hormoonit hyrrää tällä hetkellä mahottomana ja naama on täynnä näppylää ja heppi visvaa kauheana :).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko nussia pilkkua sen verran, että AB:a ei ole erikseen käyttö ja näyttölinjaa vaan kaikki ovat yhtä ja samaa :) Miltä kasvattajalta teidän neiti on?
Niin tarkottaako Syke-77 standardlinjaista joka on tosiaan sporttisempi kuin classic, tai varsinkaan Johnson. Että ei ne siinä mielessä ole kaikki ab:t yhtä ja samaa.

Mulla on siperianhusky kaverina, tossa sulanmaan aikaan käytiin liki 30km lenkki metsäpolkuja kävelemässä ja loppupuolella koira vetelee spurtteja siihen malliin ettei tunnu missään, ikää tuolloin 10kk. Vetoharjoituksiakin ollaan tehty lähinnä kokeilumielessä metsäteillä. Nyt kun metsään meno on hankaloitunut lumitilanteen myötä ettei autolla oikeen pääse mihinkään niin miettinyt että kehtaisiko näitä taajaman katuja pitkin vedättää koiralla rengasta. Epäilyttää vaan että törmää kaikenmaailman kukkahattu täteihin ja tulee sanaharkkaa. Olihan joku saanut valituksia siitä kun oli pyörällä juoksuttanut koiraansa, oli kuulemma laiska ihminen kun ei viitsi kävelemällä lenkittää.:hyper:

Husky on tehty vetämään, joten ei muuta kuin rengasta peliin ja haistatat kylmästi paskat jos joku tulee naamaa aukomaan. Tai sitten ostat jonku pulkan tai vastaavan ja meet ite siihen istumaan ja annat koiran tehdä sitä mihin se on tehty. Tuskin huskyltä edes saa virtoja pois pelkällä juoksuttamisella? Jos mulla olis husky, ostaisin samantien kevyen reen ja menisin joka paikkaan koiran vetämänä. :D

Ihan sama mitä koiran kanssa tekee, aina joku vinkuu, valittaa ja tarjoaa "hyviä" neuvoja kuitenkin.

Niin kauan kuin se vinku toimii, lelu pysyy ehjänä. Sit kun ei enää tuu ääntä niin alkaa suolistus ja repiminen ja kyllä vanu ja palaset lentää...
Ei näille mitään lelua löydy mikä oikeasti kestäis. :lol2:
Mulla on kettuterrieri, ja jos lelussa on pilli, niin se pitää saada pois. Aina
Pääpiirteittäin homma menee näin= koira saa lelun, heittää pari kertaa, ottaa tassujen väliin, repii pillin irti. -> Aikaa kului n. 2-15min. Kun pilli on saatu pois, niin tämän jälkeen lähtee täytteet, ja lopuksi jossainvaiheessa tyttö alkaa kääntämään lelua ympäri. Siis siten, että sisälmykset kääntyy pinnaksi, ja se pinta sisälmykseksi...

Välillä tuntuu että sille pitäs ostaa autonrengas, ja laittaa sinne sisään joku vinkuva osa.

Mulla on kettuterrieri, ja jos lelussa on pilli, niin se pitää saada pois. Aina
Pääpiirteittäin homma menee näin= koira saa lelun, heittää pari kertaa, ottaa tassujen väliin, repii pillin irti. -> Aikaa kului n. 2-15min. Kun pilli on saatu pois, niin tämän jälkeen lähtee täytteet, ja lopuksi jossainvaiheessa tyttö alkaa kääntämään lelua ympäri. Siis siten, että sisälmykset kääntyy pinnaksi, ja se pinta sisälmykseksi...

Välillä tuntuu että sille pitäs ostaa autonrengas, ja laittaa sinne sisään joku vinkuva osa.
Mulla on staffi, ja parhaiten kestänyt lelu on ollut kottikärrynrengas :D Aivan samanlaista tuhoa tapahtuu suurimmalle osalle täälläkin suunnassa. Wubba myös kestänyt yllättävän hyvin, vingu se ei enää mutta ei ole palasinakaan... :rolleyes:

Vinkulelusta sen verran että kerran palo hermo yhteen leluun kun koira vingutti sitä yöllä. Niimpä painasin sen "pillin" ruuvimeisselillä rikki. No koiraa se ei haitannut. Edelleen se jakso sitä mutustella.

Meidän japski puraisi kerran vinkulelua ja pasko melkein alleen. :lol2:
Otettiin lelusta pilli pois, mutta silti se pelkäsi sitä punaista krokotiiliä hautaan asti.

Pienoisen koirakuumeen lykkäsi viime viikonloppuna kotipaikalla käydessä, kun pihaan juoksi nuori, hemmetin terhakka suomenpystykorva.
Eihän sitä osannu olla rapsuttelematta ja leikittämättä, varsinkin kun se juoksi jatkuvasti mukana. Pyrki vielä illalla saunaankin :D
Vuorokauden se meillä viihty ennenkuin hävisi jonnekkin.

Pienoisen koirakuumeen lykkäsi viime viikonloppuna kotipaikalla käydessä, kun pihaan juoksi nuori, hemmetin terhakka suomenpystykorva.
Eihän sitä osannu olla rapsuttelematta ja leikittämättä, varsinkin kun se juoksi jatkuvasti mukana. Pyrki vielä illalla saunaankin :D
Vuorokauden se meillä viihty ennenkuin hävisi jonnekkin.
Suomenpystykorva on huippukoira, ei sitä voi olla rapsuttamatta. Miulla on kaksi. Kammottava koirakuume on tällä hetkellä vielä toiseen karjalankarhukoiraan.

Meidän neiti on täältä : http://www.petesbulldogs.com/

Olen ymmärtänyt, että viimeaikoina on alettu tuoda Suomeen yliliioitellun raskaita amerikanbulldoggeja, jotka ei enää ole "työkoiriksi " katsottuja.

"Jotkut kasvattajat jalostavat myös 62 - 70 kilon painoisia koiria - jotkut pitävät näitä liian suurina, suuren koon työkoiralle tuoman haitan takia. American Bulldog Association ei rekisteröi näitä isoja koiria. Koirat ovat joko rekisteröimättömiä tai ne ovat rekisteröity American Rare Breed Associationissa.

Joku voi korjata jos tietää paremmin, suht lonkalta heitellään. Myö ollaan jonkin verran noita rhodesialaisia kateltu kun toiseksi koiraksi ollaan mietitty (jos nyt ollaan joskus ottamassa). Tosta verrattuna toopeen, niin ymmärtääkseni 'itsenäisempiä' ovat noi ja vaatiivat pk-juttuihin vähän enemmän koulimista. Livekokemukset tosin rajottuu vain kahteen eri narttuun, joista vielä toinen on pentu. Mittasuhteiltaanhan noi on melko samanmallisia, mitä nyt taitaa rootu jonkin verran vauhdikkaampi olla ja toope taas jytkympi. On myös ymmärtääkseni varsin terve rotu.

Juu omankin käsitykseni mukaan ovat itsenäisempiä, ja kyllä se kelpaisi mulle sellaisen megahännystelijän jälkeen :-D Mä olen rhodesiankoiria tavattuani dobberini kanssa tullut siihen lopputulokseen että rhodesiankoirat ovat rauhallisempia ja tasaisempia kuin dobermannit, tuntuvat olevan näiden kokemusten perusteella vähemmän "töhöttäviä" tapauksia. Mutta en sitten tiedä mikäli olen vaan tavannut rauhallisia yksilöitä, tai oma koira on vielä sen verran nuori ettei malta olla keksimättä jotain viihdykettä koko aika. Tuntuu olevan tosiaan aika terve rotu myös, tuo rhodesiankoira! En halua toista sellaista mikä minulla nyt kotona odottelee, eli 2-vuotias sydänvaivainen. Tekee katkeraksi jos koirasta joutuu luopumaan jo kauan ennen kuin se on kasvanut siihen mukavaan 5+ ikävuoteen! Toinen dobermanni olisi kiva mutta en ota mielellään riskiä että toinen sydänvikainen sattuisi kohdalle.

Mulla on staffi, ja parhaiten kestänyt lelu on ollut kottikärrynrengas :D Aivan samanlaista tuhoa tapahtuu suurimmalle osalle täälläkin suunnassa. Wubba myös kestänyt yllättävän hyvin, vingu se ei enää mutta ei ole palasinakaan... :rolleyes:
No oma koira painaa ehkä tuplat kottikärrynrenkaaseen, joten hieman turhan painava lelu kanneltavaksi :D
Tuo sama Wubba on myös meillä kestänyt yllättävän hyvin. Eihän se enää kunnolla vingu, mutta kyllä siitä silloin tällöin lähtee joku ääni. Eipä se enää juuri kiinnostakkaan, ellei sitä isäntä ala heittelemään tai vetelemään.

Husky on tehty vetämään, joten ei muuta kuin rengasta peliin ja haistatat kylmästi paskat jos joku tulee naamaa aukomaan. Tai sitten ostat jonku pulkan tai vastaavan ja meet ite siihen istumaan ja annat koiran tehdä sitä mihin se on tehty. Tuskin huskyltä edes saa virtoja pois pelkällä juoksuttamisella? Jos mulla olis husky, ostaisin samantien kevyen reen ja menisin joka paikkaan koiran vetämänä. :D

Se vaan että mun (113kg) vetämiseen tarvitaan vähintään neljä huskya ja ne luultavasti tulevatkin aikaa myöten kunhan vaan olosuhteet järjestyy. Yhden koiran kanssa harrastamme lähinnä pyöräilyä ja hiihtoa veto mielessä. Otin tuon rodun kun tuntui niin sopivalta retkeilyä harrastavan matkaan.

Naene, mitä sä oisit sen koiran kanssa tekemässä? Siis lenkkeilyn lisäksi, onko sulla jotain harrastussuunnitelmia tulevan koiran varalle? Rhodehan ei ole mikään tykki, vaikka wikipedia väittääkin että se on ketteränä ja oppivaisena hyvä agikoira ni minä kyllä sanoisin että ei oikeastaan. Tosin agikoiraahan sä et ilmeisesti ollut ottamassakaan. :D Noi ehdotetut belgi ja kelpie on ihan eri luokan koiria, siinä missä rhode on semmonen höntsäilykoira ni belgi ja kelpie on kyllä ihan työkoiria jotka oikeesti tarvii niitä treenejä ja jotain kehittävää tekemistä. Iteltä löytyy sekä tervu että kelpie, ni jos rodut kiinnostaa ni kerron mielelläni lisää.

Belggarit varmasti olisivat tämän dopperitytön koiria, siis oikeasti ovat rasittavan aktiivisia.

Mun belgialainen on omista koirista se ehdottomasti lunkein tyyppi, ihan mihin tahansa sen vie ni se asettuu vaan makoilemaan jos en anna sille muita ohjeita, jos ei tehä mitään ni sit levätään. Kotona se vaan lojuu jossain nurkassa kiltisti ja hiljaa. Mut sit ku tehdään ni sit kans tehdään! Siitä löytyy tosi tehokas on-off-nappi, mieletön virehallinta ja kyky rauhoittua. Ei oo rasittavaa nähnytkään! Tosin onhan niitäkin joilla hermo prakaa, sit on näitä joista monet muut karvakasat sais ottaa vähän mallia (niinku noi omat kolme belgiä vanhempaa tapausta...).

Tämä on meidän neidin emä: Candy ( Snow White's Little Swan )

Emä: White Bandit's Penelope
Isä: White Bandit's Cash

Lonkat: HD B/B
NCL: Clear
Paino: 24kg

Weight pulling best p4p 150,3 3456kg

Candy on suoraa jatketta kennelin muille superkoirille. Erinomaisia tuloksia kaikissa lajeissa, joihin Candy on osallistunut.

Mainittakoon virallinen EUROOPAN ENNÄTYS taakanvedossa vuonna 2009. Tulos, 150,3 kertaa oma paino, on tulos johon mikään muu koira Euroopassa ei ole pystynyt.Luultavasti myös Amerikanbulldoggien MM tulos. ( lainatti pete's bulldog sivulta)

-Kyllä neiti näyttäs tykkäävän vetohommista, pari kertaa käyty ja nyt kun tarttuu eteisessä valjaisiin, saa innostunutta hännän vispausta aikaiseksi...se tässä on että kun lapsi istuu pulkassa, niin joutuu itse juoksemaan pulkan vierellä. Kovaa. Aika hiton kovaa. Läähhh.

Kiitoksia linkistä...sieltähän se mussukka löytyi. :)

Naene, mitä sä oisit sen koiran kanssa tekemässä? Siis lenkkeilyn lisäksi, onko sulla jotain harrastussuunnitelmia tulevan koiran varalle? Rhodehan ei ole mikään tykki, vaikka wikipedia väittääkin että se on ketteränä ja oppivaisena hyvä agikoira ni minä kyllä sanoisin että ei oikeastaan. Tosin agikoiraahan sä et ilmeisesti ollut ottamassakaan. :D Noi ehdotetut belgi ja kelpie on ihan eri luokan koiria, siinä missä rhode on semmonen höntsäilykoira ni belgi ja kelpie on kyllä ihan työkoiria jotka oikeesti tarvii niitä treenejä ja jotain kehittävää tekemistä. Iteltä löytyy sekä tervu että kelpie, ni jos rodut kiinnostaa ni kerron mielelläni lisää.

Mun belgialainen on omista koirista se ehdottomasti lunkein tyyppi, ihan mihin tahansa sen vie ni se asettuu vaan makoilemaan jos en anna sille muita ohjeita, jos ei tehä mitään ni sit levätään. Kotona se vaan lojuu jossain nurkassa kiltisti ja hiljaa. Mut sit ku tehdään ni sit kans tehdään! Siitä löytyy tosi tehokas on-off-nappi, mieletön virehallinta ja kyky rauhoittua. Ei oo rasittavaa nähnytkään! Tosin onhan niitäkin joilla hermo prakaa, sit on näitä joista monet muut karvakasat sais ottaa vähän mallia (niinku noi omat kolme belgiä vanhempaa tapausta...).

Juu ei kiinnosta agility eikä kyllä näyttelytkään, pahoittelut kasvattajille :) Kiinnostaa kyllä tietää lisää roduista, etenkin rhodesiankoirasta, vaikka ukko voi vielä olla dobberinkin kannalla mä en ehkä ole koska on eräs kaveri jolla on kaksi kertaa peräkkäin sattunut sydänvaivainen dobberi ja mä en tähän rumbaan uudestaan ehdointahdoin lähde. Belgi ehkä sen takia on poissa laskuista että tykästyin kuitenkin tähän helpompaan turkkiin :D

Lajeina on ollut kaikkea pelastuslajeja, kuten hakua, raunioita, tottista ja ketteryyttä. Jälki on mielestäni tylsää. Canicrossia silloin kun juoksututtaa tosin koiran mielestä se on ollut tylsää ja Helsingin keskustassa ihmisten seassa hankalaa :P Koira tulisi Helsingin keskustaan kerrostaloon ja otan kyllä koiraa mukaan vaikka metrolla, ratikalla, bussilla tai junalla mukaan vaikka minne. Että kylmät hermot on ihan hyvä homma, mutta ne nyt tulee iän mukana kun tottuu kaikkeen alusta lähtien. Ja häät on edessä ja sen jälkeen ehkä jälkikasvua, tosin olen sitä mieltä että melkein rotu kuin rotu käypi lapsiperheeseen kunhan tietää mitä tekee. Kaikenmaailman harrastusvälineet on jo olemassa ja ehkä on jotain tietotaitoakin jäänyt pääkoppaan!

Belgi ehkä sen takia on poissa laskuista että tykästyin kuitenkin tähän helpompaan turkkiin :D

Malinoisilla on lyhyt turkki. ;)

Latest posts

Back
Ylös Bottom