Yläselän ja rinnan tasapaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Mistä tietää, ovatko rinnan ja yläselän lihakset tasapainossa.
Pitäisikö yläselän liikkeissä (kulmasoutu, alatalja, ylätalja) pystyä heiluttamaan suurinpiirtein samaa sarjapainoa kuin penkissä.

Paha sanoa. Itsellä penkkiykkönen ja kulmasoudun sekä alataljan SARJApainot ovat kyllä suhteellisen vastaavia. Selkä on kyllä silti reippaasti vahvempi. Mikä se oikea suhde suurinpiirtein sitten on jos sellaista onkaan? Kai tähänkin joku kokeneempi ja viisaampi osaa vastata.

Mitä tulee estetiikkaan, henkilökohtaisesti harmittavat suhteessa isot trapeziukset ja olkapäät; saavat rintalihakset näyttämään pieniltä :( .

No eikös sen nää siitä, kun seisoo sivuttain peilin edessä niin olkapäät on aikalailla edessä, jos rinta on liian vahva ja vetää niitä? Kyllä kai siitä jotain voi päätellä...

Brother sanoi:
No eikös sen nää siitä, kun seisoo sivuttain peilin edessä niin olkapäät on aikalailla edessä, jos rinta on liian vahva ja vetää niitä? Kyllä kai siitä jotain voi päätellä...

Siitä voi päätellä ainakin sen että on venyttely jäänyt liian vähiin rinnan kohdalla...

tai sit on vaan huono ryhti?

Joskus joku neuvoi minua(ennyt muista edes, että oliko ammattilainen), että kun seistään olkapäät rentona, niin jos kämmenselät osoittavat suoraan eteenpäin, on rinta liian vahva ja on orangi-ryhti, ja kämmenselkien pitäisi osoittaa suoraan sivuille. Tiedä sitten...

juu sanoi:
Siitä voi päätellä ainakin sen että on venyttely jäänyt liian vähiin rinnan kohdalla...

Ja jos ei selkääkään venyttele niin mihin tämä perustuu? Ei paljon tuu rintaa venyteltyä, mutta selkä on vahvassa kunnossa rintaan nähden niin ei oo mitään orankilookkia.

DOMS man sanoi:
Mistä tietää, ovatko rinnan ja yläselän lihakset tasapainossa.
Pitäisikö yläselän liikkeissä (kulmasoutu, alatalja, ylätalja) pystyä heiluttamaan suurinpiirtein samaa sarjapainoa kuin penkissä.

Oon itte miettiny samaa kun mulla kulmasoudun painot on suunnilleen 2/3 vinopenkin painoista. Ja noi olkapäät on ehkä pikkasen edessä, tosin ei siitä kukaan oo huomauttanu..

Joskus luin ufs:n palstalta että soutujen painojen pitäs olla noin 90% penkin painoista. Eli mulla ainakin on kaukana tosta. Toisaalta souduissa on sama paino kun ylätaljoissa..

Timba79 sanoi:
Ja jos ei selkääkään venyttele niin mihin tämä perustuu? Ei paljon tuu rintaa venyteltyä, mutta selkä on vahvassa kunnossa rintaan nähden niin ei oo mitään orankilookkia.

<mutu>
Se selkä venyy jo aivan tavallisessa arkitouhussa enemmän kuin rinta, koska eteenpäin tulee aika usein kurkoteltua. Koska ihmisen toimet (?) käsillään kohdituvat suurimmaksi osaksi eteenpäin, ei rinta itsestään paljoa veny.
</mutu>

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu sanoi:
<mutu>
Se selkä venyy jo aivan tavallisessa arkitouhussa enemmän kuin rinta, koska eteenpäin tulee aika usein kurkoteltua. Koska ihmisen toimet (?) käsillään kohdituvat suurimmaksi osaksi eteenpäin, ei rinta itsestään paljoa veny.
</mutu>

Ihan järkevältä kuulostaa joo, mutta tarkotinkin enemmän sitä että on varmaan paljon suurempi merkitys sillä että treenaako selän vai jättääkö treenaamatta kuin koskaan rinnan venyttämisellä. Korjatkoon joku jos oon väärsässä...

Eiköhän noista sarjapainoista ole aika vaikea päätellä, miten suhteet pitäisi olla. Penkki on kyllä mielestäni monella aika paljon olkapää/ojentajaliike, samalla tavoin selkäliikkeet huonolla tekniikalla ovat hauisliikkeitä. Mielestäni tuota rinta vs. selkä aspektia pitäisi tarkastella jotenkin muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom