Itsehän en ole parisuhteessa, mutta oonpa silti eri mieltä.. Jos itse tienaisi hypoteettisesti 70 000 ja toinen 20 000, niin totta helvetissä itsellä on yksin paaljon parempi elintaso, verrattuna siihen kun molemmat saa *oikeudenmukaisen* osan tuloista. Oikeudenmukainen osa noista tuloista on 70 itselle 20 toiselle.
Itse sen eteen on työtä tehnyt vuosia, itse vastuun työstään kantaa, oma riski. Kyllä, useiden vuosien koulutuskin on riski-investointi, samoin työ yksityisellä sektorilla, mistä helpommin pääsee kilometritehtaalle.. IMO se ei ole ollenkaan oikein vapaaehtoisesti tiputtaa oma elintaso lähes nollille. Eikä se että itse ostaa vaikka sen mersun tarkoita sitä etteikö sitä saisi molemmat ajaa.
Vaikka omasta rahastakin käyttää yhteiseen hyvään, pitää jäädä jonkinlainen määräysvalta.
e: Mä en ainakaan koskaan ota ketään siipeilemään mun elämällä. Mun elämä, mä oon sen rakentanut, sinne sen rinnalle pääsee elämään sitä, mutta siitä ei lahjoiteta palaakaan kellekkään. Mä haluan ihan pitää oman päätösvallan mun rahoista. Ei se tarkoita sitä että toinen elää paskastisisustetussa huoneessa ja ajaa bussilla ja syö kaurapuuroa, kun itse herkuttelee, ajaa mersua ja katsoo 50 tuuman telkkaa, vaan sitä että sillä toisella ei ole minkäänvaltakunnan päätösvaltaa siihen millanen telkka tai auto mulla on. Kyl niistä nauttia saisi muttei valita