- Ikä
- 38
Kuvitteellinen tilanne: Parisuhteen toinen osapuoli tuhlaa kaikki ylimääräiset rahansa, maksaen kuitenkin pakollisen osan yhteisistä menoista. Toinen taas elää säästeliäämmin, eikä tuhlaa kaikkea ylimääräistä rahaa heti, mutta maksaa tietty jäljelle jääneen osan yhteisistä menoista. Kuka voi käsi sydämellä sanoa, että ei vituttaisi olla se säästäväisempi osapuoli, jos rahat päätettäisiinkin alkaa laittaa yhteiselle tilille, ja kun toinen alkaisikin tuhlata selkeästi enemmän? Se säästeliäämpi osapuoli kun on säästeliäämpi luultavasti jostain suuremmasta syystä, ja kyllä mua ainakin ottaisi päähän, jos mun suunnitelmat joku torpedoisi. Kysymys on mun mielestä siitä, että vaikka eletään yhteistä elämää, pitää ainakin mulla olla omakin elämä, jossa saan tehdä omat päätökseni. Ei parisuhteessa elävien tarvitse kaikessa olla kuin yksi henkilö. Pitää myös olla omaa tilaa ja päätäntävaltaa ilman neuvotteluja siitä, mihin itse tienaamat rahansa panee. Raha-asiat kuuluvat mun mielestä näihin päätöksiin.
Mä mielelläni maksan, tarjoan ja hemmottelen tyttöäni, onhan se mun tyttöni ja ihana, ja tietenkin ansaitsee sen kaiken. Mulle on kuitenkin tärkeätä, että kummallekaan ei tule tunne, että toinen on vapaamatkustaja, tai että toinen tuhlaa enemmän kuin tuhlaisi sinkkunakaan. Tää onnistuu parhaiten, kun molemmat pitävät huolta omista raha-asioistaan.
Mä mielelläni maksan, tarjoan ja hemmottelen tyttöäni, onhan se mun tyttöni ja ihana, ja tietenkin ansaitsee sen kaiken. Mulle on kuitenkin tärkeätä, että kummallekaan ei tule tunne, että toinen on vapaamatkustaja, tai että toinen tuhlaa enemmän kuin tuhlaisi sinkkunakaan. Tää onnistuu parhaiten, kun molemmat pitävät huolta omista raha-asioistaan.