Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muistasin joskus kuulleeni Lauri Törnin olleen aikoonaan kova vetelemään leukoja yhdellä kädellä.

Nyt alkoi projekti, eli yhdenkäden leuan tavoittelu! Innostajana työkaveri, joka nuorempana noita leukoja on 10kpl vetänyt, + nelkyt yhdenkäden punnerrusta ja jne..

Elikkäs paino tällä hetkellä 68-70kg. Lisäpainoilla en ole treenannut, mutta kokeilin ja +40kg meni kakkonen ja todella hitaalla laskulla. Treenaan myös tuota yhdenkäden ylätaljaa. Ideana käyttää todella raskaita negatiivisia toistoja, katsotaan mitä tulee, lupaavalta ainakin vielä näyttää..

Kyllä lähes jokainen 3-4vee kiipeilyä kunnolla treenannut heppu yhden yhden käden leuan tempaisee sen kummempia treenaamatta.

S.H. pistää muuten tällä hetkellä yhden käden leukoja oikosella 10 ja vasosella 9.

ei muuta ku dc++ laulamaan!! hakekaa sellanen pätkä ku Thug Workout - Fitness From The Streets.. katsokaa ja ihmetelkää.. :) Tumma ihoset gangstat näyttää miten kadulla treenataan.. :worship:

muistan jostain lukeneeni että painija kyösti lehtosella olis ollu epävirallinen yhenkäden leukojenvetoennätys 16 toistoa. painoi n.70kg ja voitti olympiakultaa melbournessa.

Corpral-03 sanoi:
ei muuta ku dc++ laulamaan!! hakekaa sellanen pätkä ku Thug Workout - Fitness From The Streets.. katsokaa ja ihmetelkää.. :) Tumma ihoset gangstat näyttää miten kadulla treenataan.. :worship:
Kovia oli kunnot, kun muutama vuosi takaperin pätkän kattelin. Kummasti vaan jäi se yksi lihasryhmä taas treenaamatta.

joku fitnesslehti tai mikä lie tulee salille, niin siinä oli että yhdenkäden leuanvedon maaimanennätys olisi 22, kuullostaa vielä inhimilliseltä verrattuna normaali leukojen rekorddiin, tarkkaa lukua en muista mutta oli välillä 250-300.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en ole kenenkään näkevän yhdellä kädellä vetävän leukoja, mutta yksi melko kova kaveri on tullut nähtyä. Kerran näin erään ammattikoulun salilla sellaisen lyhyen ja laihan (ehkä 60kg) kaverin. Vähän leuat loksahti, kun kaveri veti leukoja kahden sormen varassa. Keskisormien varassa sai puhtaasti kolme toistoa tehtyä. Aika kova saavutus!

Olisi varmaan kyennyt vetämään yhdellä kädellä muutaman toiston.

Itse en uskalla uneksiakaan vastaavasta saavutuksesta

What sanoi:
Itse en ole kenenkään näkevän yhdellä kädellä vetävän leukoja, mutta yksi melko kova kaveri on tullut nähtyä. Kerran näin erään ammattikoulun salilla sellaisen lyhyen ja laihan (ehkä 60kg) kaverin. Vähän leuat loksahti, kun kaveri veti leukoja kahden sormen varassa. Keskisormien varassa sai puhtaasti kolme toistoa tehtyä. Aika kova saavutus!

Olisi varmaan kyennyt vetämään yhdellä kädellä muutaman toiston.

Itse en uskalla uneksiakaan vastaavasta saavutuksesta

Jto:llakin olisi tähän ehkä sanottavaa...onko se nyt sitten niin kova.
Itse en näe hirveästi eroa vetääkö muutamalla sormella vai koko kädellä. (painankin vasta vaivaiset 75kg)
Eri asia on jos vetää lisäpainoilla.
Kiipeilijä joka pääsee yhden käden leuan, ei tuota kauheita vaikeuksia vetää yhden sormen leuka nauhalenkistä. Mutta jos se tehdään pikkurillillä niin asia on jo astetta parempi suoritus.

kahdella kädellä ja keskisormilla tai kahdella sormella vetely tangosta ei ole kovin erikoista. itsekin isona (88kg) ukkelina noita voisin vedellä. itse mieluummin keskittyisin erilaisista otteista vetelyyn, jos ja kun kiipeilyyn hommaa yrittäisi siirtää. itsellä enkka on 2cm:n puulistasta 1*25kg. yhdellä kädellä ja yhdellä sormella jo ois maininnan arvoinen suoritus hehehee...

miikka varmaan tietää sami h:n. se vetää puhtaita yhden käden vetoja 10 kpl ja mulla on sen kanssa projekti, jonka tavotteena on 20 tänä vuonna :D .

yleensä vaan keskittyminen leukoihin saattaa haitata kovaa kiipeilyä, minkä vuoksi en itekään juuri leukoja vetele kuin silloin tällöin. näin vanhana ja myöhäisheränneenä kiipeilyn treenaaminen on myös aika herkkää palautumisen suhteen.

lisää kiipeilyyn liittyen. steve mcclure ei saanut yhde käden leukaa kiivetessään 9a:n (vastaa yleisyydessään jotain 400kg:n maastavetoa), ja ukko on melkonen muikunruoto. toki on sanottava, ettei siitä voimasta mitään haittaa ole :) se saattaa joskus vaan mennä liikkumisen ja tekniikan edelle ja sen takia haitata edistymistä itse lajissa. eli yritetään tehdä voimalla liikkeitä, jotka sujuis taloudellisemmin oikean liikkumisen kautta.

Kai mie jonkun samin tiedän jotenkuten jos sukunimi alkaa ha********.
En itsekkään vedä leukoja kuin harvoin. Tai lähinnä otelevystä erilaisilla otteilla.
Plus lukitus/jäpitysharjoituksia.
Nykyään käyn useammin salilla, kuin kiipeämässä. Jäänyt lievästi koukkuun tähän touhuun. Nyt kun toi kisakiipiminen on jäänyt parilta viimevuodelta.
Tikkaan sitten kesällä taas pari kovaa reittiä ja juon kylmän tuopin olutta päälle ja nautin elämästä! :kippis1:
Jto, jos 9a vastaa reilu 400kg:n maastavetoa, niin täytyiskö tehdä taulukko paljonko mikäkin vaikeusaste vastaa samaa suoritusta penkkipunnerruksessa :)
Onhan niitä kiipeilyssä vertailutaulukoita muitakin, eri maiden vaikeusastevertailuja, boulderasteikolle oma.
Täytyiskö tehdä samanlainen kiipeily <--> maastaveto, tai kipeily <--> penkkipunnerrus.
Siitä vois tulla hieman sanomista. Jokaisella olisi oma sanansa sanottavana.
Lähinnä vois sanoa että 9a on 400+ maastaveto tai 280+ penkki.

sama sami. se on kovasti innostunu mun ehdotuksista ja vaasan lualassa pyhästi vannoi alkavansa hommaan mukaan.

mulle kävi päinvastoin tossa koukkuilussa. 15v punttailun jälkeen iski hitaasti, mutta varmasti kiipeilypaarma muutama vuosi sitten ja nyt kaikki harjoittelu tähtää kiipeilyn parantamiseen. nytkin tulee punttia kyl väännettyä, mutta tukimielessä enemmän ja riippuen kaudesta.

ärsyttää kyllä tollaset "tikkaan sitten kesällä taas pari kovaa reittiä"-tyypit :D
... ite kun saa tehdä tosissaan ja fiksusti töitä joka greidille. jos ois alotellu 10-vuotiaana, vois olla asia eri. no, aikansa kutakin :) olut on kyllä hyvvee. sitä pitäs lähtee perjantaina ranskaan nautiskelemaan ja tauoilla hieman kiipeemään :D

jaa-a... no jos 9b+ ois penkissä raw ME, oltas lähellä. 9a varmaan sitten joku raw ME -5%... enpäs tiä. varmaan just joku 280+. kuitenkin sellanen romu, jota ei kamalan moni tee :)

uskosin, että tollasella vaikeus-vertailu-khillailu-asteikolla sais rumaa jälkee tietyissä piireissä heheheee...

jto sanoi:
ärsyttää kyllä tollaset "tikkaan sitten kesällä taas pari kovaa reittiä"-tyypit :D
... ite kun saa tehdä tosissaan ja fiksusti töitä joka greidille. jos ois alotellu 10-vuotiaana, vois olla asia eri. no, aikansa kutakin :) ...

Vaatii se multakin sen että saan ihan näillä näppäimillä (maaliskuu) ruveta kiipeen 5-6 kertaa viikossa. Ja kesällä sama. Kun on sitten kesän tahkonnut ulkona, niin ehkä loppukesästä pääsee pari kovaa. Ei se siis tapahdu ihan sormia napsauttamalla.
Mutta tietysti pohjat on sellaiset, ettei vaadi monen vuoden treeniä, riittää muutamia kuukausia kovaa kiipeilyä, niin "lihakset" muistaa taas mistä on kyse.

jto sanoi:
uskosin, että tollasella vaikeus-vertailu-khillailu-asteikolla sais rumaa jälkee tietyissä piireissä heheheee...
Todellakin. Kannattaa ehkä jättää vaan ajatuksen asteelle :)

no hyvä, ettet sentään semmonen ärsyttävä mutantti ole. pitäs olla kiellettyjä sellaset hermostofriikit...

itellä on sellanen mukava tavote kiivetä 8a ennenku täytän 40v. se ois sellanen kiva greidi tän kokoselle jampalle. mieluummin suomessa ku jossain etelä-espanjan greidialepassa :D tai ainakin pitäs katella joku upee reitti siihen. noo... katellaan. mulla on vaan paha tapa hävittää sormivoimat kestävyyttä rakennellessa. kyllä ne sieltä sitten taas tulee... kai :)

eiköhän tuo 1 käden leuka 1 toistolla mene milloin vaan ainakin iteltä, mutta 2 toistoa en kyllä todennäköisesti saa.

jto sanoi:
itsellä enkka on 2cm:n puulistasta 1*25kg. .
:offtopic: , moni ei tajua oikeasti kuinka saakelin kova suoritus tuo on. itse oon joskus kokeillu n2cm metalli listalta vetämistä ja täytyy sanoa että omalla painolla aivan toivotonta, ehkä yhen leuan saisin 2cm listalta, jos painaisin 30kg :D. vaatii kohtalaisia sormivoimia tuo listasta vetely:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom