Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei leuanvetojen määrän pitäisi nyt kovin kauhesti korreloida yhden käden leukaan. Tietenkin ne ketkä saavat leuan yhdellä kädellä vetävät varmasti myös normileukoja kiitettävästi, mutta avain tuon oppimiseen on opetteleminen vetämään yhdellä kädellä. Esim yhden käden kp punnerrus versus tangolla tehtävä, jalkakyykky versus pistoolikyykky jne.

Melko outoa, kun en ole leukoja treenannut, joskus 13 vuotiaana tein ilman painoja. Koskaan en ole kokeillut lisäpainoilla, tällä hetkellä menee 15-20leukaa, mutta ihan pikkutreenillä on menossa yhden käden leuka.
Eli ei se ja kahden käden leuat korreloi mitenkään.

Varmaan riippuu miten normaaleja leukoja tekee. Crossfit-leukoja saa varmaan tehdä 200 ennenkuin saa tehtyä yhdellä kädellä kun taas puhtaita riittää vähemmän.

Laitanpa nyt tänne mitä kaveri saa, eli äijä tekee normileukoja +50 ja painaa sen 65kg. Yhen leuan jaksaa tehdä että on vyöllä oma paino eli 65kg, eli yhteensä 130kg, ja tekee kummallakin kädellä 3 yhen käden leukaa. Sehän on selvä homma kun näitä leukoja tekee, että jaloissa on väkisinkin vähemmän painoa/massaa. Kuulemma kun tekee oikealla kädellä leukoja niin ottaa enemmän tuonne vasemmalle puolelle kehoa, koska se koittaa pitää sitä kehoa "balanssissa" ja kun tekee vasemmalle kädellä niin ottaa taas oikealle puolelle.

Jaaha, löyty huippu threadi! Lueskellu ja miettiny nyt miten ottais tän mukaan treeneihin eli ykl:n. "selkäpäivänä" vedän lisäpainoleukoja molemmin käsin ja nyt kokeilin vkonloppuna tuota ykl:ää. EI yhtään toistoa, tietenkään ja aavistuskin oli jo tuosta... Kuitenkin tein negoja ja avustettuja köydellä muutamat jonka jälkeen tein taljalla muutamat yhden käsen vedot. Parempi osuma tuli selkään kuin kahden käden leuanvedossa. mutta myös habat sai osumaa kovasti, tekniikka siis ihan piparia ykl:ssä ja jopa normileuoissakin... noo kuitenkin tavoite tehdä tuo ykl syksyyn mennessä ja nyt lisätä tuo ykl 2 jakoiseen ohjelmaan mukaan!

Tänään tuo meni. Hassua lukea noita ekoja sivuja tästä tredistä, kun kovaa väitetään että ei voi saada ykl, ellei vedä omanpainon verran lisäpainoja ylös. No mä painan n.75 kg ja oon vetäny ykkösen 52,5 kilolla. Ja tänään tosiaan meni eka ykl :) Aika tekninenkin liike se on, toisellakädellä ei vielä mee, heiluu liikaa.

Tänään tuo meni. Hassua lukea noita ekoja sivuja tästä tredistä, kun kovaa väitetään että ei voi saada ykl, ellei vedä omanpainon verran lisäpainoja ylös. No mä painan n.75 kg ja oon vetäny ykkösen 52,5 kilolla. Ja tänään tosiaan meni eka ykl :) Aika tekninenkin liike se on, toisellakädellä ei vielä mee, heiluu liikaa.

Mikä osoittautui parhaaksi treeniksi?

Kiipeily, negat, heikkouksien (mulla yläosa) treenaus negoilla. Alkuun saa vauhtia ku reenailee sitä ekaa 10 senttiä, käsi kokoajan suorana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus viime kesän alussa sain ite oikeella kädellä puhtaan leuan mutten vasemmalla.Sen jälkeen rasvaa ja lihasta on tullu liikaa ja leukojenteko vähentyny eli paino silloin noin 80 ja nyt 97 :(
Toivottavasti joskus vielä innostuu treenaamaan sitä ja ehkä saa myös vasurilla.
Tässä liikkeessä kannattaa alussa muistaa ensin tehä normaalileuka josta laskeutuu alas roikuntaan päästämättä hartiaa löysäks ni lähtö helpottuu huomattavasti.
Nyt sinnikkäästi treenaamaan ni saadaan lisää tän asian taitajia,ei loppupelissä arvokas taito mutta arvostan suunnattomasti jokasta tän tekiää!!

Eihän tuo omapaino siihen vaikuta lainkaan, olet vaan heikko, ainakin pakkisen ruipeloinen mielestä. ;)
Omasta mielestäni tuo yksi 80kg painollakin on kovempi suoritus kuin 5-10kpl 60 kiloisena.

Omasta mielestäni tuo yksi 80kg painollakin on kovempi suoritus kuin 5-10kpl 60 kiloisena.

Tähän olisi tosiaan kiva kuulla jotain järkiperäisiä perusteluita.

Ja ei, mulla ei ole tässä asiassa omaa lehmää ojassa, treenaan itse tällä hetkellä yhden käden leukaa varten about 95 kilon painoisena. Ei mene vielä, mutta ei niin hirveän isosta ole kiinni, tai ainakin tuntuu siltä. Loppukoukistus siitä, missä tanko on noin otsan tasolla, on vaan toistaiseksi tuntunut mahdottomalta. Kahden käden leuan lisäpainoykkönen suorilta käsiltä varmaan jossain 70 kilon tietämillä tällä hetkellä. Ja totta helvetissä pitäisin vaikka 10 yhden käden leukaa 60 kilon painoisena vetävää kovempana jätkänä kuin itseäni, vaikka tuon yhden saisin joskus menemäänkin.

Itse ketjun aiheeseen liittyen, onko porukka (lähinnä Jto) kokenut yhden käden ylätaljan hyväksi treenitavaksi tätä varten? Olen nyt muutaman viikon sitä tehnyt selkätreenin osana, ja tuntuisi ainakin vedon loppuvaiheessa ottavan selkään ja etenkin hauikseen juuri samalla tavalla mistä yhden käden leuka jää kiinni. Tässä ketjussa en kuitenkaan ainakaan muista nähneeni siitä puhuttavan.

Tähän olisi tosiaan kiva kuulla jotain järkiperäisiä perusteluita.

Ja ei, mulla ei ole tässä asiassa omaa lehmää ojassa, treenaan itse tällä hetkellä yhden käden leukaa varten about 95 kilon painoisena. Ei mene vielä, mutta ei niin hirveän isosta ole kiinni, tai ainakin tuntuu siltä. Loppukoukistus siitä, missä tanko on noin otsan tasolla, on vaan toistaiseksi tuntunut mahdottomalta. Kahden käden leuan lisäpainoykkönen suorilta käsiltä varmaan jossain 70 kilon tietämillä tällä hetkellä. Ja totta helvetissä pitäisin vaikka 10 yhden käden leukaa 60 kilon painoisena vetävää kovempana jätkänä kuin itseäni, vaikka tuon yhden saisin joskus menemäänkin.

Itse ketjun aiheeseen liittyen, onko porukka (lähinnä Jto) kokenut yhden käden ylätaljan hyväksi treenitavaksi tätä varten? Olen nyt muutaman viikon sitä tehnyt selkätreenin osana, ja tuntuisi ainakin vedon loppuvaiheessa ottavan selkään ja etenkin hauikseen juuri samalla tavalla mistä yhden käden leuka jää kiinni. Tässä ketjussa en kuitenkaan ainakaan muista nähneeni siitä puhuttavan.

Eiköhän perusteluksi riitä että nuo yhdenkäden leuat +80kg ovat todella harvinaisia verrattuina 65kg ja alle, vaikka ylimääräistä rasvaa ei olisi.
Kovat jalkojen/alavartalon massat eivät myöskään paljon helpottane toistoissa, monesti nuo leuanvedon sankarit jättävät jalkojen treenaamisen paljon matalammalle tasolle tai uhnohtavat ne kokonaan.
Sotilaspenkissä parhaat toistomäärät tehdään myös aina alemmissa sarjoissa, joku 40 toistoa sarjassa 100kg on jo melko kova suoritus.

yhden käden ylätalja on suht ok treeniliike ja ite sitä kyl suosittelenki, mutta sen vedon tulis suuntautuu oikein, eli ei nojailla liikaa taaksepäin jne. mahdollisimman samanlainen liike siis ku normi ykl. mutta se talja kannattaa pitää mukana vaan yhtenä liikkeenä muitten joukossa. yhden käden helpotetut variaatiot on sitten niitä muita.

no eihän tossa nyt mitään mielipidettä tarvita herran tähären!

kaikissa kehonpainon liikutteluissa se newtonin perkele on syyllinen raskaampien tyyppien vaikeuksiin. mä ite harrastan kiipeilyä ja vaikka painan "enää" 85kg, on se aika eri juttu liikutella itteensä ku 20kg kevyempänä tms. joskus pituus voi helpottaa asioita, mutta silti. näillä mennään, painoluokkia ei ole, joten ei auta piipittäminen. hyvin sujuu silti.

tollanen naurettava meidän isi selättää teidän äitin -tyyppinen vertailu on täysin hedelmätöntä, ellei kyseessä oo yhden käden leuanvetokisa kehonpainolla.
- jos 60kg hemmo onnistuu ja 80kg ei, se kevyempi voittaa, ei epäselvyyksiä.
- jos taas mitataan nostettu kokonaismassa... kevyempi voittaa taas, kun se raskas ei edelleenkään onnistu.
- jos kummatkin saa yhden, tasapeli.
- jos mitataan massaa ja kummatkin onnistuu, raskaampi tietenkin voittaa, ei tossa mitään ihmeellistä ole.
- ellei oo kisaa, MITÄ VÄLIÄ! mittailkaa niitä vehkeitä saunassa prkl.

se on kyllä jännä, miten täällä hyvin usein lähestytään kaikenlaisia linkkisuorituksia tms. ensimmäiseksi dissailemalla just tyyliin "nojuu helppohan se on vetää, ku on noin kevyt". voi elämän piimä! ei voi olla noin tympiää se oma touhu... kattelkaa nyt avoimemmin mielin vähä asioita ihmiset.

Suositut

Back
Ylös Bottom