Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kieltämättä tuommosta misua olis mielellään avittamassa tuossa leuanvedossa:kuola:
Vois ehdottaa, että mitä jos jättäsit nuo nauhaviritelmät, kyllä minä nyt sen verran voin pepusta pukata, että se leuka sinne tangon päälle nuosee:D

kuminauhan huono puoli on se, ettei se antamaa apua ole kovin helppo laskea. väkipyörillä saa aika helpolla vastapainon roikkumaan ja kun se vähenee... kas kummaa voima lisääntyy... mutta kukin tyylillään.

tohon vielä lisäyksenä, että yhden sormen veto kahvasta eli että sormi muodostaa koukun on selkeesti kevyempää, kuin vetää se tasaselta, esim. listasta. alain robert painaa parin kaljapullon verran, mutta vaikka kiipee suht kovaa kivellä, on tunnettu pääasiassa rakennuksien seinillä kiipeilystä. suomalainen nalle hukkataival kiskoo yhden sormen, yhden käden leuan kyllä siitä pikkulistastakin. siitä ei ole videota, mutta tässä nalle kiipeää yhden suomen vaikeimmista boulder-tyyppisistä reiteistä: http://www.youtube.com/watch?v=MgtcnryUBJU

Tämähän ei nyt mitenkään ykl liity, mutta pakko todeta että aivan uskomaton tyyppi tuo Alain Robert. Kaverilta puuttuu varmasti aivoista jotain kun ei näytä nuo korkeat paikat kovin paljon pelottavan.
http://www.youtube.com/watch?v=g0wmLzS3dt4

kiipeily on alkanut itseänikin kiinnostamaan, olis kyllä hienoa päästä keväällä boulderointia kokeilemaan.
Saaristossa olen törmännyt hyviin paikkohin, pitäis vaan opetella noi köysijutut ja muut, kun ei sitä viitsi samaan tyyliin lähteä vetämään kuin tuo hämähäkkimies, saattais ura loppua lyhyeen.

no ne rakennuksiin kiipeilyt nyt on reitteinä aika helppoja suhteessa niihin, mitä robert on kalliolla kiivennyt, vaikkei siinä mikään hurjan kova ukko olekaan. tolla rakennuskiipeilyllä vaan saa enemmän julkisuutta. tietenkin kaikki soolokiipeily sisältää vaaroja ja suuria riskejä, mutta ne on vaan hyväksyttävä ja kontrolloitava mahdollisimman hyvin. kalliolla sooloilevat ei myöskään ihan omien rajojensa äärillä mee ja sillonkin se ajatuksellinen idea menee aina tyyliin:"jos kiipeät soolona, kiipeä itelles, älä muille. muuten käy huonosti."

kiipeilyn ongelma lajina on se, että se addiktio ihan pirun vahvasti :D joten suosittelen kyllä kovasti. missäspäin maata pahapersus asuu?

ok, eli et ihan naapurissa :) turussa on kuitenkin kiipeilyseura, vaikkei se ole mikään vaatimus lajin aloittamiselle. boulderointia kuitenkin on paljon, esim. mynämäellä. ks. mm. http://www.kruxi.fi/

vanha video, eikä domi kovin nättiä yhden käden leukaa nykäse, mikä hieman kummastuttaa, kun muut temput voltteja lukuunottamatta on ihan komeita :)

ui ui sain vasemmalla kädellä 1 toiston, ja ei ollu mitään rimpuilua,mutta oikeella en yhtää.

uskoo ken tahtoo oma paino noin 67 ja ojentajat ehkä vahvin osa kropassa.

on noita leukoja tullu vedettyä pitemmän aikaa.
itekki ihmetteli kun nous:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkäs paljon sulla menee leukoja, ja ootko millä lisäpainoilla vedellyt niitä? En ainakaan keksi millä muulla vois saada tota yhden käden leukaa, tai tietysti ylätaljaa kovilla painoilla hinkkaamalla jos normaalisti on vaan vedelly :D Mulla meni joskus 30kg lisäpainolla ykkönen ja oma paino 63, nykystä tilannetta en tiedä lisäpainoleuoissa mutta ylätaljassa nousee yhdellä kädellä käsi rintalastaan 45kg:lla ykkönen ja 40kilolla kolmonen, 3pv sitten meni vielä vasemmalla 45 aika hikisesti mutta tänään meni jo kevyemmin. Ei oo onneks kauheesti vasen jäljessä oikeaa. Ehkä max 2,5kiloa :thumbs:

Ite oon 65 kiloo ja 40kg lisäpainoilla saan yhen leuan. 20kg nii jotain 6 maximissa. Normisti vedän ainakin 15 leukaa. Kertokaas miten lähellä olen yhen käden leukaa. Sit kans aina ku yrittää sitä niin must tuntuu et olkapää jumittaa enkä pääse ns. ylittämään tiettyä kohtaa jossa se härösti ''lukkiutuu'' se olkapää

hehe.aika harvoin vedän lisäpainoilla, leukoja saan 30 parhaimmillaan, ja 26-27 saan usein toi 30 on siis paras tulos.aika monta vuotta on tullu vedettyä kuitenkii leukoja.pikku penikasta asti, en kyllä nytkää oo vanha 17v,mutta kuitenki...itekki ihmetyin kun sain vedettyä:)

kuinkahan monta tuhatta kertaa se pitää sanoa... yhden käden leuat kehittyy yhden käden lajivariaatioilla, ei kahden käden leuoilla. omalla painolla on tietenkin paljon merkitystä luanvedoissa, kuten kaikissa oman painon liikutteluissa. kohdistetulla treenillä se ykl ei kuitenkaan ole mikään kummajainen. sitä vaan harvemmat lähtee projektikseen ottamaan, kun on jo omalla painolla ylimaksimiliike, ellei yhtään tule.

Nnoitralla on just sama juttu kun mulla ylätaljassa, tuntuu että nostovoima katoais hetkeksi kun vetää jollain 40kilolla kolmosia heti siinä alussa siinä kai on joku liikealue missä mikään lihas ei vielä pääse täysillä mukaan nostoon? Varmaan johtuu siitä että hauis on suht heikko verrattuna "siipeen" ja kyynärvarsi tulee suorassa alas.. Mulla menee hauiskääntöä käsipainolla vaan 4toistoa 15kg :evil:

Nyt tuli mieleen hyvä kysymys mistä en oo nähny vielä vastausta, kun jto suunnittelit vetäväsi yhden käden leuan kauan sitten niin ootko onnistunut siinä jo? :evil:

no en nyt kyllä varmaan ihan tosissaan sitä suunnitellut. enempi oon suunnitellut kiipeeväni määrätyllä vaikeustasolla ja se tulee toteutumaan. ykl tulee siinä sivussa, jos tulee. en juuri vetele leukoja ollenkaan nykyään. oiskohan viimenen systemaattisempi jakso alkuvuodesta, ja sekin vetely tapahtui sormilaudan eri otteista. eli vastaus kysymykseen on en ole onnistunut. ykl-treeni vie ihan liikaa tehoja kiipeilytreeniltä ja selkää tukkoon sen verran herkästi, etten nää tarvetta sitä tehdä. jos jättäsin kiipeilyt pois ja keskittysin ykl:n kehittämiseen, aikaa menis semmonen 3kk, että tulis nättejä.

ui ui sain vasemmalla kädellä 1 toiston, ja ei ollu mitään rimpuilua,mutta oikeella en yhtää.

uskoo ken tahtoo oma paino noin 67 ja ojentajat ehkä vahvin osa kropassa.

on noita leukoja tullu vedettyä pitemmän aikaa.
itekki ihmetteli kun nous:)

Millä tavalla ojentajat liittyy leukojen vetämiseen ?

aika paljonkin, mutta siellä vedon loppuosassa lähinnä ja jos väsyy ja vetää selkä köyryssä, on rintalihaksetkin kunnolla duunissa.

Omasta yhdkäden leuasta on aikaa jo 1,5 vuotta. Painokin on noussut 15kg tuosta. Aattelin että jos sitä vielä koittais uudelleen. Käsi koukussa pystyy roikkumaan ja laskeutumaan hallitusti, vaikka paino on noussut suht kivasti.

Nyt otan ohjelmaan vaan leuat lisäpainolla ja narukiipely lisäpainolla. Molemmat kerran viikkoon. Tuon kiipeilyn kanssa pitää olla varovainen, siinä saa itsensä tukkeeseen helposti! En sen kummemmin keskity itse ykl:llään vaan teen perushommia ja sitten mikäli voimat kehittyy, niin voisi ottaa vähän eri variaatioita tuota ykl:ää ajatellen.

Suositut

Back
Ylös Bottom