Yhden käden etunojapunnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AEOM89
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Elikkäs tällainen, montako punnerrusta menee yhdellä kädellä? Itse saan oikealla kädellä 2 punnerrusta ja vasemmalla hikisesti yhden.:D

Onko joku harrastanut tätä enemmänkin? Onko antaa tekniikkavinkkejä?:)

Molemmilla yli 10. Jos vaan penkki on reilusti yli oman painon niin ei pitäisi olla ongelmia. Keskivartalon pidosta ja tasapainosta kait tämä on eniten kiinni. On kyllä erinomainen liike jota kannattaa aina silloin tällöin tehdä.

Vasemmalla 8 ja oikealla 10. Keskivartalon kontrolli ehkä tärkeimpiä tekijöitä, jotta onnistuu. Hyvä liike, jota tulee tehtyä sillon tällöin.

Muistaakseni ennätys 30 tienoilla.
Ei minusta mikään hyvä liike, kun ottaa ainakin mulla liikaa olkapäihin.

Nyrkkisääntönä voipi pitää, että penkissä ainakin pitää mennä omalla painolla useampi toisto ennenkuin voi odottaa montaakaan toistoa yhdelläkädelläpunnerruksessa. Keskivartalossa (kyljet ja vatsa) pitää myös olla voimaa, jotta pystyy pitämään kehon kontrollissa ettei lähe kaatumaan kyljelleen.

Onko joku harrastanut tätä enemmänkin? Onko antaa tekniikkavinkkejä?:)
yks hyvä keino on tehdä avustettuja yhden käden punnerruksia, eli "apukättä" pidät jollain korokkeella, kehityksen tullessa korkeampaa koroketta käden alle, koroketta kauemmaksi jne jne. sillä se alkaa sujua. ja nimenomaan sillä alemmalla kädellä pitää tehdä se työ, toinen käsi vaan avustaa.

Nyrkkisääntönä voipi pitää, että penkissä ainakin pitää mennä omalla painolla useampi toisto ennenkuin voi odottaa montaakaan toistoa yhdelläkädelläpunnerruksessa.

yhdenkäden punnerrusten menestyksen kannalta ei oo paljoakaan merkitystä saako penkistä oman painon vai ei.
penkki ei kovin hyvin korreloi etunojapunnerruksiin.

Jalat leveällä saa tehtyä paljon enemmän kuin jos pitää jalat yhdessä ja asento on muuten perus etunojapunnerrus-asento mutta toinen käsi selän takana.

Muutama toisto tulee oikealla kädellä, vasemmalla ei kontrolli pelaa ollenkaan. Penkissä menee oma paino + muutamia kiloja, keskivartalo vahva...

Itse teen 1 käden punnerrukset niin, että jalat on vähän enemmän harallaan kun normaalisti ja punnertava käsi noin vartalon keskilinjasta vähän oikealle suunnilleen olkapäiden korkeudella. Kyllä se oikea kohta löytyy kun kokeilee miten pysyy parhaiten tasapainossa. Itsellä näköjään kämmen siten että sormet osoittavat vähän sisäänpäin, eli vasemmalle jos teen oikealla kädellä.

Niin.. ja ala-asennossa kroppa kääntyy niin, että oikea puoli on alaspäin vähän ja vasenpuoli ylöspäin. :) Eli ei ihan sivuttain mutta siinä väliasennossa.

Vapaan käden voi pitää vaikka vyötäröllä tai selän takana

Eikä tuo penkkitulos vaikuta juurikaan tuohon, intissä sain noin 25 yhden käden punnerrusta 5 vuotta sitten, jolloin penkkitulos reilu 80, nyt penkkitulos reilu 100, mutta saan vain noin 3-4 yhdellä kädellä. Ei ole tullut reenattua kyseistä liikettä. Etuolkapään heikkoudesta luultavimmin kiinni, tuo kun on joskus revähtänyt melko pahastikin.

Jalat leveällä saa tehtyä paljon enemmän kuin jos pitää jalat yhdessä ja asento on muuten perus etunojapunnerrus-asento mutta toinen käsi selän takana.

Joo oonkin tehny ne tollain jalat selvästi erillään ja toinen käsi selän takana. Vasemmalla menee selvästi vähemmän ilmeisesti huonon tasapainon vuoksi, olenhan oikeakätinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Jalkojen asento määrää tosipaljon. Ite en varmaan tälläkään hetkellä saa omaa painoa penkistä, ja punnerruksia menee pari. En sanos että se vaikuttaa. Enempi tuntuu torso-olkapää-välille menevän tuo rasitus.

Reilu 50.

Kun ensimmäisen kerran koitin tuota yhdenkädenpunnerrusta, en saanut yhtään toistoa, mutta jo saman päivän aikana sain noin 5toistoa hetken harjoittelun jälkeen. Olin tosin treenannut normaaleja etunojapunnerruksia aika kauan ennen tuota päivää. Siihen aikaan en ollut vielä aloittanut salilla käyntiä. :)

Seuraavaksi on tavoitteena yhdenkädenpunnerrus kahdella sormella ja joskus tulevaisuudessa toivottavasti yhdellä. ;)

Muutama kymmenen menee kummallakin kädellä. Kyynärpäille aika myrkkyä.

Mikä siinä on, että itse en saa yhtään punnerrus yhdellä kädellä? Tekniikasta kyllä en tiedä yhtään, mutta kyll käsistä sitä voimaa pitäisi löytyä jos penkkiin verrataan. Oma paino 73kg ja penkkitulos 102,5kg. Miten tuota voisi harjoitella kun alkoi kiinnostamaan.

hauki: ei penkkituloksesta oo tässä pahemmin hyötyä. alotat vaan tekemään yhden käden helpotettuja punnerruksia. eli koroketta toisen käden alle jne. kyllä se alkaa sujua.

Mikä siinä on, että itse en saa yhtään punnerrus yhdellä kädellä? Tekniikasta kyllä en tiedä yhtään, mutta kyll käsistä sitä voimaa pitäisi löytyä jos penkkiin verrataan. Oma paino 73kg ja penkkitulos 102,5kg. Miten tuota voisi harjoitella kun alkoi kiinnostamaan.
Punnerruksia vain paljon. Rystysillä ja jalat korokkeella, sitten kun se alkaa onnistumaan, niin jalat seinää vasten ja asteittain sitä mukaan kun edistyy nostaa kulmaa ylöspäin.
Variaatoita siis kannattaa harrastaa, normipunnerus kun on niin kevyt loppujenlopuksi.

Punnerruksia vain paljon. Rystysillä ja jalat korokkeella, sitten kun se alkaa onnistumaan, niin jalat seinää vasten ja asteittain sitä mukaan kun edistyy nostaa kulmaa ylöspäin.
Variaatoita siis kannattaa harrastaa, normipunnerus kun on niin kevyt loppujenlopuksi.
No eipä tuo yhden käden etunojapunnerruskaan mikään raskas ole, ainakaan jos nostaa yli satkun penkistä ja painaa itse reilu 70kiloa. Se on se tekniikka.

Noh normaaleita punnerruksia PUHTAALLA tekniikalla menee se reilu 50. Että voiko se tekniikasta olla kiinni vai eikö mulla ole tosiaankaa yhdessä kädessä voimaa :D

Noh normaaleita punnerruksia PUHTAALLA tekniikalla menee se reilu 50. Että voiko se tekniikasta olla kiinni vai eikö mulla ole tosiaankaa yhdessä kädessä voimaa :D
Uskoisin kyllä että tuo ei oo sulla voimasta kiinni. Kokeile pystytkö tekemään yhden käden punnerruksen polviltaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom