Yöproteiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jozki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pristex sanoi:
Jos painuu nukkumaan yhdentoista aikoihin, niin mihin aikaan kannattaisi lopetella hiilareiden syönti?
Riippuu pitkälti siitä miten olet ajoittanut treenin. Itse olen sellaisen nyrkkisäännön otanut, että se viimeinen ateria ennen nukkumaan menoa on vähä hiilarinen ja sisältää sitten protskua ja rasvaa.

Tämä voisi olla oikea paikka kysäistä tätä, elikkäs kun käyn salilla yleensä iltaisin 18-21 välisenä aikana, ja juon salin jälkeen aina palautusjuoman, niin onko minulle tämmöisestä yöproteiinista (tarkoitan siis näitä jauheita) sitten hyötyä kun eihän siinä kauhean kauaa ole sitten nukkumaanmenoon aikaa?
Ja kiitos jo valmiiks jos joku ehtisi vastaamaan tähän !

Tämä voisi olla oikea paikka kysäistä tätä, elikkäs kun käyn salilla yleensä iltaisin 18-21 välisenä aikana, ja juon salin jälkeen aina palautusjuoman, niin onko minulle tämmöisestä yöproteiinista (tarkoitan siis näitä jauheita) sitten hyötyä kun eihän siinä kauhean kauaa ole sitten nukkumaanmenoon aikaa?
Ja kiitos jo valmiiks jos joku ehtisi vastaamaan tähän !
Tärkeintä on se mitä olet päivän aikana syönyt ja paljonko. Itse yöproteiineilla ei ole suurta merkitystä jos kokonaisuus ei ole kunnossa. Eli jos päivän kalorit on plussalla jo reippaasti (ja proteiini/hiilihydraatti/rasva jakauka hyvä) ei yöproteiinia tohon välttämättä lisäksi tarvita. Toisaalta taas välipaloilla ja iltapalalla minusta on helpoin juuri lisätä niitä kaloreita niin silloin voi helposti vielä lisäksi ottaa yöpalaksi yöproteiinia ennen nukkumaan menoa.

Eli ennen kuin alkaa lisäravinteita paljoa välipaloina ja iltapaloina nauttimaan niin hyvä olisi olla tiedossa paljonko normaali ruuasta kaloreita tulee ja sitä kautta muutenkin syöminen kunnossa.

Yötä vasten mansikkakeittoa ja virginoöljyä 'snapsina'.. vähän tasoittaa tuo mansikkasoppa tuota virginon pahaa makua.
Raejuustoa+mansikkakeittoa, mukava tv-dinner. Tätä vois vetästä vaikka koko purkin, mutta yleensä vain n.300g rajuustoa ja mansikkakeitto mauksi.
Simppeli ja nopea tehdä.

Tökkii pahasti proteiinin saanti. Alkuun käytin Leaderin Whey protskua, mutta alkoi tökkiä pahasti parin pussin käytön jälkeen. Sitten siirryin raejuustoon ja rahkaan ja ne maistuivatkin jonkin aikaa, mutta on alkanut tökkimään. Varsinkin raejuusto ei oikein tunnu menenvän alas. Vaihdoin tuosta Leaderista Fastin tuotteisiin ja on kokeiltu Hera80 ja Prode90 ja ei prkl mene alas kun itkien. Jotenkin tuntuu liian jäykältä, tietysti vois käyttää enemmän vettä.

Varmaan parhaan makuisen protskun saa kun sekoittelee maustamatonta protskua mehutiivisteisiin?

Raejuusto ja mustikkakiisseli. Se on mun mielestä ihan menevää herkkuperseen iltapalaksi. Tällä hetkellä lojuu Fastin Promix (mansikan makuinen) käyttämättömänä, koska sittenkin olen todennut kiinteän ruoan paremmaksi kuin sheikkerin pohjaan kovettuvan yöproteiinin. Toisekseen ei oikein koukuta jatkossa maksaa 30 erkkiä vajaalta kilolta ainakaan ihan heti. Se on eräänlainen hätävara tuo yöprotsku.

Mitäs suosittelisitte yöproteiiniksi, kun on täyskielto laktoosiin ja laktoosittoman rahkan ja raejuuston hinnat ei oikein nappaa, tonnikala on aika karmivaa ja liiallisesta munien syömisestä lähtee kaasut kunnolla liikkelle.. ? Tällä hetkellä on tuo iltasyöminen aika heikolla mallilla, joku 30g proteiinia olen saanut menemään yhdellä kananmunalla, maidolla, heralla ja parilla kinkkusiivulla.. Ideoita?

Lähinnä mietin että riittääkö tuo 30g koko yöksi ja kun tuota tässäkin triidissä haukuttua heraa on se 10-15g tuosta määrästä niin loppuuko rakennusaineet kropalle jo kevyesti kesken yön? Lisäksi tietty jos on kellään ehdottaa jotain vaihtoehtoa noille sapuskoille niin mieluusti vastaanottaisin.

Älä ainakaan hommaa tota Leaderin GNP:tä kaakaon makusena, HYI VITTU :urjo: se ei ensinnäkään sekoitu kunnolla ja myös maku on aika karmiva, kaakaosta kaukana. En osaa edes kuvailla sitä inhokkia mikä on joka kulauksella

Sanokaa nyt perkele, millä ihmeellä te niitä sheikkejänne sekottelette? Kuppiin ja sekoitat kerran lusikalla? Laita kunnolla se blenderiin, mulla ei ko. aineessa KOSKAAN ollut ainuttakaan paakkua. Ja sitä paitsi se maistuun aivan kaakaolta. Ei siis suklaalta, vaan nimenomaan kaakaolta.

Toinen hyvä puoli tässä Leaderin GNP:ssa on se, että sitä riittää jo pienikin määrä (Ohjeen mukaan ainakin, muistaakseni puoli desiä jauhoa kolmeen desiin maitoa)

Että peukut pystyyn multa.

Ite vedän Ehrmanin rahkapurkin ja 0,5 dl Fastin Prode90 protskua mukaan. Vähän FunLightia sekaan niin menee helposti alas. Luulis tossa olevan riittävästi proteiinia yöksi...

Lähinnä mietin että riittääkö tuo 30g koko yöksi ja kun tuota tässäkin triidissä haukuttua heraa on se 10-15g tuosta määrästä niin loppuuko rakennusaineet kropalle jo kevyesti kesken yön? Lisäksi tietty jos on kellään ehdottaa jotain vaihtoehtoa noille sapuskoille niin mieluusti vastaanottaisin.

Kannattaa myös tosiaan lopettaa turha stressaaminen siitä että mitä protskua syö illalla ja kuinka paljon. Jos perusasiat on kunnossa niin ei se homma iltapalaan kaadu. Ja päinvastoin, jos perusasiat on rempallaan niin ei se iltapala sitä pelasta. Kyllä se tärkeimpänä on että se kokonaisruokailu on kunnossa.
En toki vähättele iltapalan syömistä, mutta aika moni näyttää turhia murehtivan sen suhteen.
Ei aminohappopooli tyhjene vaikka oisit vuorokauden syömättä protskua.

Ainoan rajoitteen vetäisin siihen ettei syö pelkästään kananmunanvalkuaisia. (ikinä)
Itse oon syöny iltapalaks ihan samaa ku muutenkin, eli mitä sattuu syömään.
En usko siihen diipadaapaan että illalla ei kannata hiilareita syödä, jos nyt ei tietenkään satu olemaan esim. low carbilla.

Itse vedin pussillisen yöproteiinia enkä kokenut siitä olevan mitään apua. Paino on muutenkin noussut tasaisesti, n. 10 kg 7 kuukaudessa eli perussyönti lienee riittävää. Ainut minkä tuosta varmasti huomasin oli se, että piti käydä kerran yössä kusella, mikä ei taas välttämättä ole hyvä asia.

Olisiko jotain lähdettä antaa tuohon valkuaisasiaan? On vaikea uskoa, ettei imeytyisi, mutta jos se pitää paikkansa, niin tuohon on hyvä tietää.

Seuraava iltapala on toiminut ainakin täällä hyvin.

250g maitorahka
30g vaniljaheraa
10g oliiviöljy
Loraus vettä

Kaikki lautaselle ja sekaisin. Hyvää on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom