Wpo vs Ipf

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Eilen satuin vahingossa kääntämään kanavan urkkakanavalle 22.30.Herranjestas mitä touhua...:curs: menossa oli jotkin WPO kisat.Tähän päivään asti olen jollain lailla entisenä kilpanostajana(ipf puolelta)arvostanut myös "ammattilaisliitoja".Yhtään kisaa en ole aikaisemmin nähnyt.No siinä meni kyllä viimeisetkin arvostukset eilen...
Siis mitä järkeä tuossa touhussa on?
Kyykyt on sellaisia puolipyllistyksiä,joita meilläpäin tehdään treenin päälle vähän isommilla painoilla loppunostoa harjoitellen.No "ammattilaisissa" se on normaali kisakyykky:hyper: .KYLLÄ,KYLLÄ.
Entäs penkki sitten?Käsittämättömiä persenostoja ja hytkymisiä ym..ym..
Loppuojennuksista ei välttämättä tietoakaan.Siinä yhessä ME-nostossa loppuojennus oli n.5cm.toispuoleinen,ja se ihme kyllä hylättiin.No Selkäinaho :david: tähän nokkelana kaverina kommentoi:ME nostot tuomaroidaan vähän tarkemmin.Herranjestas...Eli jos tuo nosto ois ollu normaali kisanosto,ni se ois menny läpi!!:lol2:
Hylkäsivätkö tuomarit yhtään nostoa,joka vaan tuli kyykyssä tai penkissä ylös?
Onneksi ei ipf puolelta ole ollut niin pahaa katoa ammattilaispuolella,ku jotku viisaat ennustivat liittojen tultua.
Kyllähän tuollaisella varuste/tuomari pelleilyllä saadaan tulokset taivaisiin.
Ei ihme,että maastavedot jää vähän kyykkyjä jälkeen.Siinä ku ei hirveästi nuista betonipuvuista saa hyötyä,jos vertaa esim.kyykkyyn.
Ois mukava kuulla esim.Jarmo Virtasen,Janne Toivasen tai muun kokeneen ipf kisaajan komentteja näistä "ammattilaisten" kisoista.
Ois voinu nuokin kaverit tehdä aikanaan kovia tuloksia nuilla puvuilla ja säännöillä...
Mut semmosta.Piti vähän purkautua,ja olen varautunut palaute ryöppyynAnti palaa...:thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
penkkiä en osaa kommentoida, mutta osa kyykyistä oli kyllä sellaisia niiauksia että samalla tyylillä saan itse helposti kymmeniä kiloja lisää tulokseen.

Se Kalliolan 470 oli kyllä semmonen niiaus, että huhhuh! Sakke lässytti, että hyväksytyn kyykyn syvyys on sellainen, että lonkkanivel on alempana kuin polvi. Yhdelläkään ukolla ei sille näyttänyt. Eikös se WPO:ssa ole 90 asteen kulma, joka on hyväksytty suoritus? Islantilaisen maastanostot oli hauskaa katseltavaa ja kyllä se Boltonkin on vaa kova vetäjä.

Katsoin myös ja samaa ihmettelin. Kyykyt oli aivan liian korkeita ja silti meni läpi. Mm. Kari Kalliolan kyykky ihmetytti. Yksi punainen lamppu syttyi joskus näön vuoksi...

Tosin positiivisena puolena kisassa oli hienoja vetoja! Olikos se Benedict Magnusson vai kuka jolta nenä vuoti aina nostossa? 440kg nousi kuin tykin suusta :worship:

Heh.Ei nuissa kisoissa ois kyllä kovin vaikeaa olla tuomarin pallilla.Valkoista vaan,jos nosto/kyykky tulee vaan ylös asti.Tai no,penkissä ei tarte edes tulla ihan ylös asti....:lol2: :lol2:

Kyllähän noi koosteessa näkyneet niiaukset ihan ammattilaisten normilinjaa edustivat. Mutta täytyy myös kisoja katsomassa olleena sanoa, että siellä nähtiin myös varmastikin kaikkien aikojen syvimmät kyykyt tuohon liittoon... (Taisivat tosin olla ne poijaat ipf:n puolelta tulleita)

Dreamer sanoi:
Katsoin myös ja samaa ihmettelin. Kyykyt oli aivan liian korkeita ja silti meni läpi. Mm. Kari Kalliolan kyykky ihmetytti. Yksi punainen lamppu syttyi joskus näön vuoksi...

Tosin positiivisena puolena kisassa oli hienoja vetoja! Olikos se Benedict Magnusson vai kuka jolta nenä vuoti aina nostossa? 440kg nousi kuin tykin suusta :worship:

Samaa mieltä Kalliolan 470 kyykystä. Vähän vajaa oli mielestäni.

Mahtaako tuo Islannin poika tahallaan raapaista tms. nenäänsä ennen kovia nostoja? Näyttää tekevän nenän tuntumassa oikealla kädellä jotain aina ennen kovaa suoritusta. Ehkäpä se veren maku suussa auttaa viikinkiä psyykkaamaan :). Hirmuinen vetäjä kyllä :worship:

Kaikkiaan noista kisoista vedot olivat mielestäni mielenkiintoisimpia katsottavia. Penkeissäkin loppuojennukset jäivät mielestäni monia kertoja vajaiksi/toispuoleisiksi ja silti nosto hyväksyttiin.

Yksi mieleen kummittelemaan jäänyt näky oli kyllä Becca Swanson. Huh huh...yhdeksänsataa rikki yhteistuloksessa.

Zone-sarja -42%
Routa sanoi:
Mahtaako tuo Islannin poika tahallaan raapaista tms. nenäänsä ennen kovia nostoja? Näyttää tekevän nenän tuntumassa oikealla kädellä jotain aina ennen kovaa suoritusta. Ehkäpä se veren maku suussa auttaa viikinkiä psyykkaamaan :). Hirmuinen vetäjä kyllä :worship:

Sehän pitää ammoniakkikapselia oikeassa kädessään ja imaisee siitä kärsäänsä höyryt ja nakkaa vittuun sen kapselin. Tästä tulee tuo nokan "raapaisulta" näyttävä ele ennen nostoa.

Routa sanoi:

Minusta näytti niinkuin sillä olisi ollut joku pieni hajusuola(?) kapseli kädessä ja sitten olisi nuuhkaissut sen tyhjäksi ennen nostoa. Se selittäisi ehkä sen nenän verenvuodon, tai mistä minä tiedän kun en itse ole mitään hajusuolaa kokeillut...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä olisi mielestäni WPO:n nostajilla pieni itse kritiikin paikka. Tällähetkellä heillä tuntuu olevan tavoittena vain hyvän SHOW:n vetäminen. Jos IPF:ssä ruvetaan tuollasia nostoja hyväksymään niin voin sanoa varmuudella, että en tulisi/tule sitä tuppisuuna katselemaan.

Homma WPO:ssa rupeaa muistuttamaan show-painia, jonka jokainen varmaan ymmärtää olevan enemmän viihdettä kuin varsinaista painia.

_RAIDER_ sanoi:
Tässä olisi mielestäni WPO:n nostajilla pieni itse kritiikin paikka.

Miksi nostajilla? Ei se ole nostajien vika, jos linja liian lepsu. Se on tuomareiden vika.
Jokainenhan tekee vain sen suorituksen mikä riittäisi voittoon. Jos tuomarit mahdollistavat vähemmän tekemisen, niin varmasti jokainen näin tekisi.
Mutta omasta mielestä tuolle saisi jo tehdä jotain. Menee nekin vähät arvostukset lajiin kun tuollaisia näytetään tv:ssä, kun lähes jokainen nyt tietää mihin syvyyteen kyykynkin pitää edes suurinpiirtein mennä. Ja noista nyt näkee aivan selvästä, että ovat korkeita.

_RAIDER_ sanoi:
Tässä olisi mielestäni WPO:n nostajilla pieni itse kritiikin paikka. Tällähetkellä heillä tuntuu olevan tavoittena vain hyvän SHOW:n vetäminen. Jos IPF:ssä ruvetaan tuollasia nostoja hyväksymään niin voin sanoa varmuudella, että en tulisi/tule sitä tuppisuuna katselemaan.

Homma WPO:ssa rupeaa muistuttamaan show-painia, jonka jokainen varmaan ymmärtää olevan enemmän viihdettä kuin varsinaista painia.

Juuri näin.ja en henkilökohtaisesti usko,että IPF lähtee tuohon pelleilyyn mukaan.Ts.Ei varmasti lähde.IPF kuitenkin arvostaa voimanoston sääntöjä ja kunnioittaa niitä.Ei sillä ole mitään tarvetta lähtä tuohon show pelleilyyn mukaan.
Oma arvostukseni IPF liittoa kohtaan kerkes jo vuosien saatossa laskea,mutta nuo WPO kisat nähtyäni arvostus kohosi kyllä entiselleen.
Kyllä esim.IPF:n arvokisoja katselee paljon mieluummin kuin nuitten "ammattilaisten" pyllistelyä.
eilen oli pakko vaihtaa kanavaa kesken kisan,koska vitutus käyrä kohosi huippuunJa ne varusteet...huh,huh.
Sama ku juoksijoille laitettas raketit selkään.Kyllähän ne tulokset parantuis.:thumbs:

Musta leski sanoi:
Eilen satuin vahingossa kääntämään kanavan urkkakanavalle 22.30.Herranjestas mitä touhua...:curs: menossa oli jotkin WPO kisat.Tähän päivään asti olen jollain lailla entisenä kilpanostajana(ipf puolelta)arvostanut myös "ammattilaisliitoja".Yhtään kisaa en ole aikaisemmin nähnyt.No siinä meni kyllä viimeisetkin arvostukset eilen...
Siis mitä järkeä tuossa touhussa on?
Kyykyt on sellaisia puolipyllistyksiä,joita meilläpäin tehdään treenin päälle vähän isommilla painoilla loppunostoa harjoitellen.No "ammattilaisissa" se on normaali kisakyykky:hyper: .KYLLÄ,KYLLÄ.
Entäs penkki sitten?Käsittämättömiä persenostoja ja hytkymisiä ym..ym..
Loppuojennuksista ei välttämättä tietoakaan.Siinä yhessä ME-nostossa loppuojennus oli n.5cm.toispuoleinen,ja se ihme kyllä hylättiin.No Selkäinaho :david: tähän nokkelana kaverina kommentoi:ME nostot tuomaroidaan vähän tarkemmin.Herranjestas...Eli jos tuo nosto ois ollu normaali kisanosto,ni se ois menny läpi!!:lol2:
Hylkäsivätkö tuomarit yhtään nostoa,joka vaan tuli kyykyssä tai penkissä ylös?
Onneksi ei ipf puolelta ole ollut niin pahaa katoa ammattilaispuolella,ku jotku viisaat ennustivat liittojen tultua.
Kyllähän tuollaisella varuste/tuomari pelleilyllä saadaan tulokset taivaisiin.
Ei ihme,että maastavedot jää vähän kyykkyjä jälkeen.Siinä ku ei hirveästi nuista betonipuvuista saa hyötyä,jos vertaa esim.kyykkyyn.
Ois mukava kuulla esim.Jarmo Virtasen,Janne Toivasen tai muun kokeneen ipf kisaajan komentteja näistä "ammattilaisten" kisoista.
Ois voinu nuokin kaverit tehdä aikanaan kovia tuloksia nuilla puvuilla ja säännöillä...
Mut semmosta.Piti vähän purkautua,ja olen varautunut palaute ryöppyynAnti palaa...:thumbs:

Niin...tapeltiinhan jo vähän samasta aiheesta tuolla PEKKA PENKKASI EKANA NAISENA 1000KG-threadissa. Varaudu kovaan kritiikkiin, näitä kun ei saa sohia millään tikulla (ovat kuulemma lähes uskontoon verrattavia asioita, kun voimaforumilla tällaista juttua latelet)
Näin itsekin nuo kisat taannoin, ja vaikka kuinka "en ollut paikalla" niin näkeehän tuon nyt melkein sokeakin, ettei nuo kyykyt ole tarpeeksi syviä...ainakaan, jos se saken mainitsema syvyys täytyisi olla..."se joka muuta väittää, niin kunniatta kuolee, saattana"(Pulkkinen, don`t push the riverissä)
Sen kevyen divisioonan voittajan kyykky oli ihan nätti, jos oikein muistan ja olisi syvyyden puolesta mennyt läpi jopa ehkä ipf:ssä.
Muuten ihan kauheita jenkkikyykkyjä, mukana ipf:stäkin tutut Soloviovit ja Visnivskit....
Istvan Arvain kyykkyä täytyy kyllä ihailla, ilman vyötä kauhea runttaus ja 440kg?????Hänkin tosin on viimevuoden maailmanmestari ipf:stä (125kg)

Nuista vanhoista mestareista sen verran, että esimerkiksi Aarre Käpyläähän houkuteltiin kovastikin mukaan näihin touhuihin, Käpylä kävi kattomassa yhdet kisat ja lähti kyykyn jälkeen pois tokaisten "eihän tällä ole mitään tekemistä voimanoston kanssa". Kuulin tämän jutun entiseltä maajoukkuehuoltajalta, joten ei kait se ihan paskaakaan ole?

Kovia ja hienoja vetoja nyt sentäs nähtiin, muuten ois menny mielenterveys:D

Minusta isoin kysymys tässä on:EIKÖ niitä kilpailijoita vituta kun säännöissä on noin paljon tulkintaa?????kiva hävitä maailmanmestaruus jollekin, joka kyykkää 10-15cm ylempää ku itse?????

Olen aiemmin kritisoinut lähinnä noita kyykkyjä, mutta kyllä allekirjoitan ton MUSTAN LESKEN kommentit penkinkin osalta. Onko siellä jokaisella lääkärintodistus siitä, että käsi/kädet ei suoristu jonkun vamman takia???:hyper:

Musta leski sanoi:

Mitäs siinä ryöpyttämään... ihan asiaahan puhelet.

Virtaset ym:t ovat varmaan siksi paljon herrasmiehiä, etteivät lähde kommentoimaan asiaa.

Selkäinahokin olisi varmaan toista mieltä ammattilaisliitoista ja varustepelleilystä, mikäli saisi vielä nostaa IPF:ssä. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Ja mitähän Selkäinaho syvimmässä mielessään mietti,ku kahtelee sitä hommaa ja on ns.Asiantuntija.Sakke on kuitenkin entinen IPF kilpailija.
Kyllä varmasti Sakellakin tekee välillä pahaa sanoa,että kyykky oli riittävän syvä,ku tuomarit näyttää valkoista 3-0 ja nosto ei täytä edes puolikyykyn kriteereitä.
:offtopic: No Sakkehan kyllä aikanaan yritti tehdä kaikkensa päästäkseen takaisin IPF:ään,mutta ei päässy ei.Ilmeisesti rakkaus lajiin "pakottaa" toimimaan "ammattilaisten" puolella...:love:

jarre55 sanoi:
Mitäs siinä ryöpyttämään... ihan asiaahan puhelet.

Virtaset ym:t ovat varmaan siksi paljon herrasmiehiä, etteivät lähde kommentoimaan asiaa.

Selkäinahokin olisi varmaan toista mieltä ammattilaisliitoista ja varustepelleilystä, mikäli saisi vielä nostaa IPF:ssä. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

NO NIIMPÄ! kyllä on Sakenkin jutut muuttuneet sen jälkeen kun ipf jäi taakse. 90-luvulla(silloin kun vielä itse oli ipf:ssä) sai jatkuvasti lukea hänen kirjoituksiaan siitä kuinka "jenkit kyykkää omissa kisoissaan yläkyykkyjä" ja "yms mm.bodauslehdestä ja joskus voimanostajastakin.
Nyt onkin niin, että nämä jenkkijutut on cool?...kait se on sitten pakko olla???

Raven sanoi:
Miksi nostajilla? Ei se ole nostajien vika, jos linja liian lepsu. Se on tuomareiden vika.

Ei ole nostajien vika, mutta olisikohan tasainen linja nostajien ETU?????
Ja ei ole tarkoitus vittuilla, niinku kaikki tuntuu nämä minun viestit ottavan.

Eiköhän se verenvuoto tule siitä kun nokasta napahtaa verisuoni poikki. Itselle sattunut kans kerran maastanoston yhteydessä.

hunter killer sanoi:
. Varaudu kovaan kritiikkiin, näitä kun ei saa sohia millään tikulla (ovat kuulemma lähes uskontoon verrattavia asioita, kun voimaforumilla tällaista juttua latelet)

Joo,tiedetään.Lähin ihan uhallani sorkkimaan tikulla jäätä:lol2:
Missä ovat ne kaikki "ammattilaiset",ku ei tuota kritiikkiä ole minun aloituspostista juuri esiintynyt?no turha kait sitä selvä asiaa on mennä kieltämään.
itse väitän,että tällä omalla nyky "Body" kunnollani pystyisin nyt 10kg kevyempänä vaikka huomenna ns.kylmiltään tekemän ainakin kyykyssä ja penkissä samat (paskat) tulokset,ku joskus nuorempana silloin ku tuli voimanostoon panostettua.Edellyttäen,että otetaan käyttöön "ammattilaisten" varusteet ja säännöt.Ugh,olen puhunut.Vedossa en varmaan ihan samoihin pystyis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom