Westside Barbell

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kehäkettu sanoi:
Aika lyhyt tie todennäkösesti toi saman liikkeen hinkkaaminen +90%kuormalla.
joo niin voi olla, senpä näkee sitte. ehkä vois olla järkevämpää pidentää sarjaa ja laskea kuormaa. testaan nyt kuiteski tätä systeemiä.

Jos niitä kolmosia haluut tehdä välttämättä, niin vois alottaa 8x3 samalla painolla, lisäten 5%painoa joka viikko ja samalla vähentäen sarjoja. Tavoite olisi 1-3x3 nykyisellä maksimilla.Apuliikkeenä sitten näitä lankkua, lattia ym.penaa esim 5x5x80%. paitsi tietysti lopussa kun lähestytään 5-3x3x85-95%.

neutraali sanoi:
joo niin voi olla, senpä näkee sitte. ehkä vois olla järkevämpää pidentää sarjaa ja laskea kuormaa. testaan nyt kuiteski tätä systeemiä.
Hei neutraali, jos englanti vain taipuu, niin täältä löytyy aika hyvin tavaraa WSB-treenistä ja erilaisista variaatioista siitä. RAW-penkkiä käsitteleviä artikkeleitakin on kunhan vaan etsii ne seasta. Seuraavana pari esimerkkiä niistä:

Tässä yksi artikkeli, jossa joku naturaalivoimailija kertoilee, kuinka on modannut WSB:tä RAW-penkin treenaamiseen. Nopeasti tuota lueskelin ja vaikutti ihan mielenkiintoisilta ideoilta.

Tässä Jim Wendlerin artikkeli siitä, kuinka WSB:tä voi soveltaa RAW-penkkiin.

Tuo sinun nykyinen ideasi penkkitreeniksi kuulostaa suoraan sanottuna aika paskalta. Ainakin minä olisin tuollaisella maksimiin-joka-viikko-kahdessa-eri-liikkeessä-liikkeitä-ikinä-vaihtelematta-treenillä ihan tukossa alta aikayksikön. En usko sinunkaan kovin montaa viikkoa kestävän tuollaista moukarointia ehjänä. Eli lue ihan piruillaksesi ainakin nuo pari artikkelia ja mieti sitten vielä uudelleen tuon treenisi toteuttaminen. Noista pitäisi löytyä uusia ideoita penkkitreeniisi. Erityisesti tuo ylempi vaikutti mielenkiintoiselta.

nostellaanpas..
onko ketään tällä hetkellä ketä treenaa WSB:llä? Itse ajattelin aloittaa sen sunnuntaina, olisi hauska kuulla mielipiteitä ja kommentteja kyseisestä systeemistä.

pari kysymystä WSB treenistä

eli tässä alla on mahdollisesti jay fryn esimerkki penkin DE-treeni

kova lattia punnerrus
9x3 nopeuspenkki
2x15 penkki mutkatangolla
7x8 ojentajat käsipainoilla
6x soutua käsipainoilla
3x15 kohautuksia
4x vipareita takaolkapäille
+ hammer-kääntojä

eli sarjoja yhteensä 35+ !!! vetääko ne westsidellä sarjat ihan älyttoman lyhyillä palautuksilla vai treenako ne reippaasti yli tunnin. jos ovat todenneet että kannattaa treenata yli tunnin, niin johtuuko siitä että pistävät puuroon reilun voisilmän, ja onko natikoilla mitään järkee treenata noin suurella volyymillä?

sitten toinen juttu eli louie suosittelee tehtäväksi treeniä GPP:n (general physical prepardness) parantamiseksi. onko joku näitä tehnyt ja mihin väliin ne kannattais laittaa jos on ihan normi wsb jako?

Viisitoistavuotiaana WSB jako on todella kaukana järkevästä harjoittelusta. Kuulostaako välilevyn pullistuma kivalta? Se ei ole kivaa.
Mitkä ovat tavoitteesi? Jos voiman lisääminen, niin harjoittele tekniikkaa helpoilla painoilla monta kertaa viikossa ja pidä vatsa täynnä ruokaa. Näin kehityt seuraavat kolme-viisi vuotta parhaiten.
GPP treeni sinulle olisi etunojapunnerruksia, leuanvetoja, vatsaliikkeitä ja kyykkyjä kehonpainolla jokaisen treenin päätteeksi noin 10 minuuttia ja jos energiaa riittää niin vaikka välipäivinä vähän lisää.
Jos oletkin voimanoston SM mitalisti tai vastaavaa tasoa, unohda koko juttu ja tee mitä valkku sanoo.

Eikös tämä Westside Barbell ole vähän samantyylinen kuin DoggCrap (vai miten se nyt kirjotettiin) eli panostus pitää olla levon, treenin ja ruokavalion kannalta täysin 100 prosenttista, muuten sattuu vahinkoja.

Eli ei kannta edes haaveilla tästä jos ei ole täysin perehtynyt asiaan ja opetellut 101 sivua aiheesta. :D

En puhu nyt omasta kokemuksesta, vaan siitä mitä olen näistä lukenut ja kokeneimmilta kuullut.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ei todellakaan. :D

Mutta yhtälailla täytyy panostaa kaikilla osa-alueilla, että pitää olla treenivuosia jo takana. Ennen kuin voi edes miettiä.
Tarkoitan sitä että tässä on vähän kovempi panostus ja enemmän riskejä kuin matti meikäläisen rhp-ohjelmassa.

Mutta yhtälailla täytyy panostaa? Kaikilla osa alueilla. En nyt sanonut että se olisi liikkeiltään justiin sama.
Lähes kaikilla osa-alueilla kylläkin toistensa vastakohtia. Todella yksinkertainen ohjelma kyseessä, joka ei vaadi juurikaan erityistä panostusta.

Viisitoistavuotiaana WSB jako on todella kaukana järkevästä harjoittelusta. Kuulostaako välilevyn pullistuma kivalta? Se ei ole kivaa.
Mitkä ovat tavoitteesi? Jos voiman lisääminen, niin harjoittele tekniikkaa helpoilla painoilla monta kertaa viikossa ja pidä vatsa täynnä ruokaa. Näin kehityt seuraavat kolme-viisi vuotta parhaiten.
GPP treeni sinulle olisi etunojapunnerruksia, leuanvetoja, vatsaliikkeitä ja kyykkyjä kehonpainolla jokaisen treenin päätteeksi noin 10 minuuttia ja jos energiaa riittää niin vaikka välipäivinä vähän lisää.
Jos oletkin voimanoston SM mitalisti tai vastaavaa tasoa, unohda koko juttu ja tee mitä valkku sanoo.

Sain tästä vain toisenlaisen käsityksen, mutta saatoin myös ymmärtää asian päin helsinkiä...

ja eikös WSB ole ennen kaikkea paitapenkkaajille tarkoitettu systeemi? tietenkin sitä voi muokata raakapenkkiin, mutta..

näin ihan suoraan sanottuna olen yli sm tason, sm mitali tasoa minun ikäisissä ja painoisissa on jokainen joka saa 1 hyväksytyn noston. ja ei, ei ole valkkua minulla, itse joudun päätä seinään hakkaamaan. ensimmäinen treeniohjelma jolla tein oli wsb noin vuosi sitten kehittyi 5viikossa 75-85 senkin jälkeen olen kehittynyt parhaiten ohjelmilla joissa on käytetty suhteellisen suuria painoja esim. venkkupenkki. itse koen tälläisillä ohjelmilla hyvin kehittyväni.

eli jos ei ole mitään hyodyllisiä neovoja niin ei tarvii tulla niitä jakamaan.

ja eikös WSB ole ennen kaikkea paitapenkkaajille tarkoitettu systeemi? tietenkin sitä voi muokata raakapenkkiin, mutta..

olenko väittäny raaka nostoon tähtääväni? totta kai on wsb suunniteltu erityisesti varustenostoon, ei etteiko sitä hieman muokkaamalla saisi siitä rawiinkin sopivan.

monta kommenttia tuli, mutta ei kyllä yhtäkään hyodyllistä...
nann3 dc wsb rinnastus oli kyllä ihan hauska:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom