Westside Barbell

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Originally posted by markku sutinen
ihan perseestä penkkitulos putosi nejään kuukauteen 110kilosta 100kiloon

Laitapas tänne ohjelma millä teit ja kerro mitkä ovat heikkouksia, niin katsotaan onko ohjelma oikein tehty.

olin silloin kun kokeilin sitä 16v silloin penkin pitäisi kehittyä vaikka tekisi pelkkää hauista.tätä ennen reenasin aloittelijan perusohjelmalla eli joka reenissä penkki maximi silloin se kehitty ihan hyvin.minä en ainakaan palaudu ikinä jos teen maximin joka viikko EIKÄ KUKAAN MUUKAAN SE ON VARMA.ei siinäkään ole mitään järkee että tehdään pelkkiä apuliikkeitä ja oikeita nostoja vain kisoissa se on sama kuin jääkiekkoilijat pelaisivat sählyä ja jääkiekkoa ilman luistimia tai mailaa ja menisi sitten kisoihin harjoittelemaan omaa lajia.ei mulla yksikään nosto kyllä ole mistään nopeudesta kiinni jäänyt voimalla sitä nostetaan.

Originally posted by markku sutinen
olin silloin kun kokeilin sitä 16v silloin penkin pitäisi kehittyä vaikka tekisi pelkkää hauista.tätä ennen reenasin aloittelijan perusohjelmalla eli joka reenissä penkki maximi silloin se kehitty ihan hyvin.minä en ainakaan palaudu ikinä jos teen maximin joka viikko EIKÄ KUKAAN MUUKAAN SE ON VARMA.ei siinäkään ole mitään järkee että tehdään pelkkiä apuliikkeitä ja oikeita nostoja vain kisoissa se on sama kuin jääkiekkoilijat pelaisivat sählyä ja jääkiekkoa ilman luistimia tai mailaa ja menisi sitten kisoihin harjoittelemaan omaa lajia.ei mulla yksikään nosto kyllä ole mistään nopeudesta kiinni jäänyt voimalla sitä nostetaan.

No huh huh.. On sulla hyvät vertaukset.

Ja kyllä aivan varmasti saat kehityksen pysähtymään millä iällä tahansa, jos teet aivan väärin ja ylikuntoon.
Sitä en sano, että wsb toimii kaikilla. Kaikilla ei toimi kaikki ohjelmat, mutta useimmat sitten tekevätkin ne ohjelmat väärin ja siksi ei toimi. Oli kyse sitten venäläisestä tai wsb:stä.
Ja jos sä teit ohjelman ja maksimit päin jotain ja kehitystä ei tullut, niin ei todellakaan tarkoita että muut eivät kehity.
Mulla tulee keskimäärin vuodessa 5-8kevyempää viikkoa vuodessa. Kaikki loput 40+ viikkoa teen pelkkiä maksimeita ja kehitystä on tullut.

Vuoden verran olen opetellut itsekseni tota wsb:tä ihan saken kirjan avustuksella, ja kyykky ja veto on noussut ihan mukavasti.

kyykky vähän yli 170kg -> +200 ja
veto alle 200kg -> veto korokkeelta 215kg
..sitten kun pisti pientä mälliä päälle (ensimmäinen kokeilu), tuli molempiin vielä n.20kg lisää.

Penkissä ei paljoa kehitystä, pitää perehtyä vähän paremmin..

Varusteina: vedossa magnesium ja kyykyssä vyö.

Box-kyykystä ja jullesta on ollut ehkä selkeimmin hyötyä.

nostetaanpa tod vanha tredi ylös. onko kukaan kokeillut tuolla saken sivulla olevalla westside barbell erikoistuminen penkkipunnerrukseen esimerkki ohjelmalla penkkiä ja nuita apuliikkeitä(ojentajia lähinnä). oletko saanut tulosta ohjelmalla, onko raw tulos noussut?

No joskus 17v tein sakken ohjeiden mukaan 10vko testin ja tulos nousi 15kg. ihan t-paita päällä ja merkistä. tais olla jotain 165kg enkka tuon ikäsenä. jos neutris ihan oikeesti haluut sen penkin sinne 250kg niin sakkelle soittamaan rohkeesti se neuvoo kyllä eväät siihen hommaan. mulla on hyvät kokemukset siitä ja uskon että säkin saat hyvät ohjeet. itsellä oli vielä tuossa sellanen ongelma että kapeapenkki oli parempi kuin normaali jonka siis otin pikkurillit merkeissä...

Ite oon nytte tehnyt muutaman kuukauden jälleen WSB:tä ja se on kyllä mukava ja helppo reenimetodi. Vituttaa laskea näitä jatkuvia prosenttejä näissä ryssäohjelmissa sun muissa. WSB:ssä tiedän, että otan lankulta, poksilta tai jullessa maksimit maksimipäivänä ja pikavoimapäivänä otan ripeitä toistoja 50-80%:lla. Sopii mulle kuin nenä naamaan. Olen vaihdellut noita maksimiharjoitteita lähes joka viikko ja myös RAW-voima on noussut, koska otan reenini aina RAW:na. Penkki-RAW on noussut lankku- ja lattiapenan ansiosta mukavasti viime kuukausina (n.10kg), vaikka läskiä ei juuri ole tullut syömällä. Lisäksi oikuttelevat polveni ovat parantuneet kun olen ottanu pelkästään poksilta kyykkyä ja polvikulma on säilynyt ihanteellisena.

:kippis1:

pidättekö/pidittekö keveitä viikkoja miten? oliko alussa vaikeuksia palautumisessa? priest: riittäs mulle huomattavasti pienempiki tulos ku 250kg :D

neutraali sanoi:
pidättekö/pidittekö keveitä viikkoja miten? oliko alussa vaikeuksia palautumisessa? priest: riittäs mulle huomattavasti pienempiki tulos ku 250kg :D
Mut ajattelin et oot ottanut sen pikkumiesten 200kg jo??
sit tavoitteet pitäs olla jo 250kg. ja kuten riku kiri otti joskus 300kg.

PRIEST sanoi:
Mut ajattelin et oot ottanut sen pikkumiesten 200kg jo??
.
en ole saanut sitä. se riittäs mulle, sitten voi jäädä jo eläkkeelle:). sen takia tässä nyt muutosta pitää yrittää hakea ku tuolokset(penkki) tippuu. jos sen sais uuteen nousuun ja pääsis takas entiseen ja sitten miesten eli 200 kerhoon:). vaikeaa hommaa tää tuntuu meikäläiselle olevan, silti en luovuta:itku:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
neutraali sanoi:
pidättekö/pidittekö keveitä viikkoja miten? oliko alussa vaikeuksia palautumisessa?

Ite pidän kevyen viikon ku tuntee, että on aika pitää. Kuitenki noin kuukauden välein.

Mulla nyt ei kauheesti ole meriittiä puhua, kun raw pena ei ole edes kahta sataa, mutta tässä jotain kokemuksia miten itellä ja muilla on toiminu raw nostamisessa:Rajoita pääliikkeiden määrää, ei omituisuuksia, penkille tavan.pena eri lev., vinopenkki, lattiapenkki, 1 ja 2 lankun penkki. Kyykky ja veto päivänä yleensä joku kyykyn variaatio, harvoin joku maastavedon variaatio. Kyykyt voi tehdä eri bokseille(4), mutta max päivänä ei rentouduta boxilla vaan siten, että perse vaan koskee siihen ni tietää kuinka syvä kyykky on. Nopeuspäivänä penkille 8x3 60% ja niistä kolme kapeella, kolme keskileveellä ja kaksi kisaotteella tai tekniikkapenkkiä 5x5 70-80%. Boxkyykky 10x2 50-70 %vain vähän leveemmällä kuin tavallinen, ja nopeuspäivänä voi tehdä normaalisti poistamalla jännitykset alhaalla. Tärkeimmät apuliikkeet penkille max.päivänä joku raskas punnerrus olk./rintaosastolle, ja nopeuspäivänä 3-4 lankun penkki 3x3-5. Yläselälle kulmasoutua ja leukoja. Jullea kannattaa tehdä apuliikkeenä jalkapäivänä, samoin kun maastavetoa kevyesti. Pääliikkeet 5,3 tai 1 maksimiin tai maksimiin+90%max, tai vaan lähelle maksimia jos huono päivä. Apuliikkeitä ei loppuun saakka!tässä useimmat mokaa. Kovat ja kevyet viikot 3-1, tai miten nyt kellekin sopii paremmin, riippuu äijästä. Sellasta...

Kaveri veti kokeilumielessä 12 viikon setin wsb:tä. Koitettiin kyllä funteerata aika kovasti millasia liikkeitä kantsii ottaa ja välttää ylitreenaamista, mutta ehkä kaveri liian aloittelija tai jotain (YT n. 500) mutta ei kyllä toiminut. Ehkä pitäisi kauemmin tehdä että löytäisi omt liikkeensä ja muun. Lisäksi liikeradat meni aika hakemiseksi liikkeissä, kun ei normivetoja, kyykkyjä ja penkkejä paljoa tullut.

Mutta en kyllä suosittelisi kellekään ilman kunnon opastusta tai aivoriihtä, enkä aloittelijoille ikinä.

jep alan nyt tekemään tätä wsb jutskaa hieman sovellettuna. tässä pari pääliikettä, maanataisin penkkiä 1xmaksimi3 ja aina ku 3 tulee niin seuraavalla kerralla painoa lisää+ tuon päälle 2x3x75-80% räjähtävästi. keskiviikkona kapeeta loppuojennusta aina maksimi ykköseen asti. nopeus penkkiä hilupainoilla(50%) en ala edes tekemään koska siinä ei saa muuta ku olkapäät paskaksi. tällasella nyt etenen niinkauan kunnes taas joku paikka menee kipeeksi :). itse asiassa tää kyllä ei oo lähelläkään wsb.tä mutta tämmösellä nyt etenen:)

neutraali sanoi:
jep alan nyt tekemään tätä wsb jutskaa hieman sovellettuna. tässä pari pääliikettä, maanataisin penkkiä 1xmaksimi3 ja aina ku 3 tulee niin seuraavalla kerralla painoa lisää+ tuon päälle 2x3x75-80% räjähtävästi. keskiviikkona kapeeta loppuojennusta aina maksimi ykköseen asti. nopeus penkkiä hilupainoilla(50%) en ala edes tekemään koska siinä ei saa muuta ku olkapäät paskaksi. tällasella nyt etenen niinkauan kunnes taas joku paikka menee kipeeksi :). itse asiassa tää kyllä ei oo lähelläkään wsb.tä mutta tämmösellä nyt etenen:)

No olisko nyt kuitenkin kannattanut tehdä noi nopeus ym treenit kuten ne kuuluukin. Lankkupenkki, lattiapenkki ja nopeus treenit, päälle paljon ojentajaa!

PRIEST sanoi:
No olisko nyt kuitenkin kannattanut tehdä noi nopeus ym treenit kuten ne kuuluukin. Lankkupenkki, lattiapenkki ja nopeus treenit, päälle paljon ojentajaa!
en tiiä, katotaan 2-3kk päästä miten on toiminu jos paikat kestää reenata. tuleehan mulla aika paljon kuiteski ojentajia, tuossa vain on mainittu pääliikkeet.

On sitten tarkoitus penkkaus tai voimanosto, niin pääliikkeiden pitäisi löytyä luettelosta: kyykky, penkki, maastaveto.
Kaikki muut liikkeet ovat pelkkiä apuliikkeitä joita tehdään vain ja ainoastaan pääliikkeen apuna tietystä omakohtaisesta syystä. Yleispätevää apuliikettä ei ole, yksi tarvitsee yhtä ja toinen toista... ja tarvekin saattaa heitellä aika ajoin.
Apuliikettä ei pitäisi tehdä pääliikkeenä vaan aina pitäisi tietää miksi kyseistä apuliikettä on tekemässä... ja jollei tiedä, niin parempi jättää tekemättä ja keskittyä pääliikkeeseen.
Apuliiketarve on myös niin henkilökohtaista että niitä on aika hankala treeniä näkemättä tehokkaasti kenellekään ohjelmoida. Hyviä vinkkejä mahdollisista liikkeistä toki voi kertoa, mutta silloin nostajan pitäisi itse tehdä tietoinen valinta mitä milloinkin käyttää.

Mutta sehän tossa westsidessa on idea että varsinaisia voimanostoliikkeitä ei juurikaan tehdä, vaan jonkinsortin muunnelmia. Näitä sitten viikosta toiseen kovaa. siksi ei sopinekaan vähänkään kokemattomille kavereille.

Tekeehän ne westsidella nykyään penkkiä paidalla ja rikoilla kyykkyä. Varustenostajat tekee varusteilla pääliikkeitä, ja raw- miehet rawwina.
Neutraalin ohjelmalla ei westsiden kanssa ole paljon tekemistä, eikä vissiin ole tarkoituskaan.50% on raw nostajalle liian kevyt paino,60-70% sopivampi. Ja suurin osa hajottaa paikat tossa nopeuspenassa heilumalla ja huojumalla. Jokainen toisto pitää olla hallittu ja hyvällä tekniikalla. Aika lyhyt tie todennäkösesti toi saman liikkeen hinkkaaminen +90%kuormalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom