Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites osaako joku sanoa, että pystyskö jo alkaa kokeilemaan RTO/bulgarian dippejä jos lisäpaino dippejä teen sarjaa 20kg lisäpainolla ja renkaissa menee 3x8 omalla painolla ainakin ja 10kg lisäpainolla tehnyt jo renkaissa dippejä. Vai tarviiko vielä treenata jotain lisää? support positionin saan tukevasti. eli se et käännetään kämmenet ulospäin.

http://www.voimistelurenkaat.fi <--tuolta minä tilasin omani, halpa hinta houkutteli ja ei kyllä voi kun kehua. Toimii! :)
Tonne nyt sitten lopulta laitoin tilauksen. Olin jo aiemmin katsonut, että halpa on ja ilmeisesti ihan pätevät renkaat. Jotenkin hämärää kun sivulla ei oo muuta kuin yhdet voimistelurenkaat ja onpa kerran vaihtanut nettiosoitettaankin. Googlella ei kuitenkaan löytynyt mitään negatiivista palautetta, joten eiköhän se oo legit. Taitaa tulla aika nopeasti perillekin. Kiitti vinkeistä kaikille muillekin.
Nyt sitten kädet täristen odottamaan koska pääsee rimpuilemaan renkaisiin. Mahtaako siitä mitään tulla. :D

Mitä Elu meinasit ottaa tavotteeksi renkailla?

Itsellä on se Muscle Up nyt ensimmäisenä. Ollut aina pyörimässä mielessä, mutta nyt sen teen.

Oon tehnyt negatiivisiä, jalat maassa tai pienellä korokkeella. Sekä jalat korokkeella nousuja.

Mitäs muita tekniikka/treeni vinkkejä on jotta toi menee? False grip aika tärkeä.. :)

Kyllä tässä alkuun täytyy saada tuntumaa jollain ihan perusjutuilla, että alkaa pakka pysyy kasassa ja paikat kestää. Pikkuhiljaa helpommista liikkeistä kohti vaikeempia ja muscle up on just yks tärkee tavoite. Aika paljon varmaan tulee tehtyä pitoja ja hitaita negatiivisia, jotta saa renkaisiin tarvittavaa voimaa ja kontrollia. Videotutoriaaleja ajattelin käyttää apuna ja vähän omaa kameraa ja siitä sit yrityksen ja erehdyksen kautta eteenpäin. Vielä täytyy perehtyä vähän tarkemmin, ennen kun renkaat saapuu postissa.
Rengastemppuilun lisäksi yhdenkäden leuanveto vois olla hyvä tavoite ja jotkut muut kehonpainoliikkeet, kuten käsilläseisonta.

kiukku: muscle-upia kannattaa harjotella lähes päivittäin koska oli ainaki itelle aika vaikea liike oppia. kipillä kun tekee niin se transitio-kohta joka on vaikein kohta ko. liikkeessä, menee ihan vaan sen vauhdin ansiosta. jos ei mee kippi-voimavetoa niin kannattaa panostaa siihen että vetelee treeneis leuat mahd. korkeelle ja hakee sitä transitio kohtaa. negatiiviset on tosiaan hyviä kans, mutta ei välttämättä mikään must. itse en tehnyt juuri ollenkaan niitä.

mulla suurin este kehitykselle oli nimenomaan hitaassa voimavedossa se että treenasin sitä vaan pari kertaa viikossa ja treenit oli sellasia aika tiukkoja. eli usein vaan harjottelua ja helpohkoilla variaatioilla eikä ahnehdi. kehityksen tullessa vaikeempaa variaatioita kehiin niin rupee pelittämään.

sain eilen ensimmäisen kerran tehtyä hitaan muscle-upin renkailla. pari tärkeää juttua: false-grip, sitten leuka niin ylös ku menee eli tonne rintalastan seutuville, kyynärpäät tiukkana linjassa eli ettei ne karkaa sivuille, työnnä yläkroppaa eteenpäin ja puske kyynärpäitä taaksepäin. toi yläkropan työntäminen eteen helpottaa todella paljon kun sen oivalsi. andreas aguilarin muscleupiin toki on valovuosi tuosta matkaa mutta jostainhan se on lähdettävä :-D

täälä ollut sama pätkä moneen kertaan mutta toisto on tärkeintä: 15sec kohdasta eteenpäin http://www.youtube.com/watch?v=2q8KMnWUsvg

Mä oon jo pidemmän aikaa treenannut pelkällä kehonpainolla. Oikeestaan puntti touhua en ole harrastanut juuri ollenkaan. Pääpaino on lukkopainissa ja siinä sivussa kehonpainotreeniä silloin tällöin. Nyt ajattelin kuitenkin perehtyä tähän vähän tarkemmin, että saataisiin jotain tuloksiakin aikaiseksi. Tähän mennessä oon tehnyt punnerruksia ja leukoja eri variaatioilla, pistoolikyykkyjä, vatsalle erilaisia liikkeitä jne. Renkaita en meinaa hommata vielä, mutta tulevaisuudessa kun on aikaa niin tulee nekin varmasti ostettua.

Minkälaista järkevää treeniä näillä eväillä kannattais tehdä? Varmaan kaikkea staattisia pitoja ja käsilläseisonta punnerruksia pitäis ruveta harjoittamaan. Minkälaisilla toistoilla ja sarjoilla näitä tulis tehdä?

Onko kukaan ehtinyt vielä tilaamaan Foundation Two:ta? Kiinnostaisi tietää, millasia progressioita siitä löytyy BTGB:hen verrattuna.

seveqyjy.jpg

Suunta on vaan ylöspäin.. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse reenaan aina ulkona renkailla oikeastaan.
Se on kiva, kun tuokin paikka missä jumppaan niin on mäellä ja siitä näkee yleisurheilukentän. Kiva katsella kun muut temmeltää radalla. :)

Tulis jo Building a Gymnastic body kirja, päädyin tilaamaan sen sitten Amerikasta. Oon rehti ja tunnollinen kansalainen, siksi en ladannut sitä. :)

Alkanut kiinnosteleen myös nämä kehonpainolla treenailut, mutta en kyllä tiedä yhtään mistä aloittaa. Voisko joku tönäistä oikeaan suuntaan jonnekkin päin? Olis mukava salittelun ohessa käydä vaikka puistossa treenailemassa. Kiitokset jo etukäteen :)

Alkanut kiinnosteleen myös nämä kehonpainolla treenailut, mutta en kyllä tiedä yhtään mistä aloittaa. Voisko joku tönäistä oikeaan suuntaan jonnekkin päin? Olis mukava salittelun ohessa käydä vaikka puistossa treenailemassa. Kiitokset jo etukäteen :)

Ainakin ite aloitin Madbartzin sivuston valmiilla ohjelmakuvilla....siitä on helppo laajentaa touhua...mutta noilla pääsee alkuun ja löytyy eritasoisia ohjelmia: beginner, medium ja hard. http://www.madbarz.com/all-routines

Meikä sai nyt ne renkaat ja tuli jo vähän kokeiltuakin jotain ihan perussettiä. Tossa pieni sample. :D http://www.youtube.com/watch?v=MEUl1EQveH8 Tila on toiminut jo vuosikymmeniä turhan rojun säilöntäpaikkana, mutta pistin hihat heilumaan ja siivosin tuollaisen sopivan aukon renkaita varten, koska puitteet oli mielestäni loistavat kotisalille (suunnitelmissa muutakin kuin pelkät renkaat). Vielä on totuteltavaa tohon renkaiden epävakauteen ja muutenkin kontrolli on vähän mitä on. Eikä sitä voimaakaan näihin liikkeisiin vielä pahemmin oo.

Terve!

Itse kanssa kiinnostunut kehonpainolla kikkailuista. Kesäksi ajattelin laittaa salikortin tauolle ja treenata ulkona kestävyyttä ja kehonpainolla. Koko ikäni olen aika pienillä rasvoilla ollut, puolisen vuotta sitten oli mahis mitata InBody-vehkeillä ja silloin rasvat oli 7% pintaan. Siitä painoa tullut n. 8kg lisää, aika tasan vissiin mennyt rasvan ja lihaksen suhteen nämä kilot (omasta mielestä ainakin).

No eilenhän koitin sitten ihan perus L-sittiä(?) takki auki -periaatteella ja kyllähän siinä nyt minuutti menee. EHKÄ 2 SEKUNTIA! Hahah nauroin ainakin sen minuutin, on kyllä tosi kovaa hommaa noi kaikki liikkeet.

Mutta mutta, ensiksi tarvitsisi varmaankin saada toi keskivartalo kuntoon. Hollow hold on vissiin hyvää treeniä siihen hommaan, mutta mitäs muita vastaavia olisi? Voimapyörällä treenailut ottaa aika paljon selkään, oon korvaillut niitä ihan lankkupidoilla. Muutenkin selkä kipuilee, fyssari sano että paine ei pääse kunnolla tasautuun jonkun nikaman (5:nnen?) välissä.

Eli ensin pakka kuntoon keskivartalosta, ja sitten tonne madbarzin sivuille kattoon kesäks ohjelmaa.

tomps123, keskikropan vahvuus on lähes kaikissa voimistelu/bodyweight -jutuissa perustana. Jos tuota foundation onen sisältämää ohjelmaa katsoo, niin hollow hold and arch hold ovat todella suuressa osassa, samoin olkapäiden vahvistaminen. L-sitti alkaa menemään yllättävän nopeasti, usko poisOlin itse samassa tilanteessa sun kanssa noin puolitoista vuotta sitten. L-sittiä meni lattialla ehkä sekunnin verran. Nyt säännöllisen treenin tuloksena menee renkailla hyvänä päivänä minuutin verran. Tsemppiä treeniin! :)

Tämän videon loppupuolella on muutamia ihan hyviä L-sit -progressioita: http://www.youtube.com/watch?v=QmwCBqx9pKc

Ei saatana!

Tänään tein tutussa ulko treenipaikassa renkailla false grip leukoja.
Ensimmäistä leukaa tehdessä ajattelin että vittu, meneehän korkeelle leuka.
Toisella vedolla kokeilin leikkimielisesti että miten se muscle up menisi. Ei se mennyt, mutta sain jo rinnan "läpi" rengaslinjasta.

Siinä tein muutaman sarjan FG leukoja ja aloin kokeilla muscle uppia.
Eka veto ilman heijaamiata, (polvet täytyy pitää koukussa, koska leuanvetotanko on niin matala, että ei pysty roikkumaan renkailla jalat auorana) niin pääsin siihen dippivaiheeseen!!

En millään jaksanut punnertaa itseäni siitä ylös, vaikka saan dipin renkailla POHJAAN asti.

Mutta pointti oli tässä, että kun taas pari viikkoa sitten aloitin renkailun ja muscle up harjoittelun, tuntui false grip veto aivan tajuttoman laimealta, tuntui kuin matka muscle uppiin olisi ikuisuus.

Vittu, siistiä!! :)

Viekää ne perkeleen renkaat ulos ja ottakaa aurinkoa samalla!

Suositut

Back
Ylös Bottom