Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Todella kova kunto! Miten pitkä tausta sulla on voimistelutreenailuissa?

Nyt oon noin vuoden treenaillut voimistelu/kehonpainotreenejä tosissani. Noin kaksi vuotta sitten aloitin nämä treenit, mutta aluksi ykkössijalla oli punttis. Nyt puntti on jäänyt lähes kokonaan pois (kerran viikossa käyn nostamassa rautaa ja 5 kertaa voimistelemassa)

Noniin nyt alotin. Muokkasin treeniohjelmaa siten että päivä 1 voimaa omalla painolla ja juokseminen ennen tai jälkeen, päivä 2 on HIIT tyylinen ja liikkeiden harjottelua, 1 lepo viikossa. Voisiko toimia? Alotin tänään treenaamaan front leveriä, kokisin sen olevan hyödyllinen pito tulevaisuutta ajatellen. Helposti menee 30 sekunttia tucked front leveriä, ja 1 jalka suoranakin pysyy jonkin ajan. Pistän tavotteeksi että ennen kesäkuuta täys front lever pysyy ainaki sen 10s.

Ps. Laitinen85, huikeaa!

helpoin jako on SAS ja BAS -liikkeet omina päivinä, eli straight arm - ja bent arm strength. On myös muita vaihtoehtoja, mutta tuo toimii hyvin.
Jos haluat kehittyä ensisijaisesti kehonpainoliikkeissä, painoarvo niille. Vaihtele HIIT-treenien määrää jaksottain ja voihan ne olla ihan perusvoimatreeniä tangolla, kahvakuulillla jne.

Tee myös itsellesi helppoja liikkeitä, joissa saa pidettyä toistomäärät riittävän korkeina. Jänteet ja muut sidekudokset joutuu koville, jos tekee koko ajan kovin intensiivistä treeniä. Volyymia vähän sekaan perusliikkeillä & -asennoilla.

Olisi pari kysymystä tuon Foundation ykkösen liikkuvuusliikkeistä.

Swivel hips, kiristääkö mulla joku paikka todella paljon (nivusissa tuntuu kipua) , kun en saa painettavaa jalkaa ales millään pitäen perseen maassa, painettavan jalan polvi melkein osoittaa ylös saakka kun niin paljon kinnaa jostain vastaan.

Stiff leg windmill, pitäisikö tämän liikkeen tuntua molemmissa takareisissä? Itsellä tuntuu vain toisessa, jonka takia teen liikkeen molemilla käsillä 5x.

Skiers, missä tai miten tämän pitäisi tuntua?

Moi vaan

On tullut nyt pari kuukautta väännettyä näitä kehonpainohommia. Sitä ennen normaalia salivääntöä vuositolkulla. Minullakin tavoitteina planche (straddle ainakin), front ja back leverit, vapaa käsilläseisonta ja human flag. Tämän hetkisiä tuloksia on mm. L-sit lattialla noin 40sek, tuck planche 10sek, ja straddle front lever 5sek. Joka viikko on tullut kehitystä mikä tietenkin motivoi kivasti. Käsilläseisonta seinää vasten meni minuutti kunnes opiskelin asennon korjausta. Käsien siirto lähemmäs toisiaan onkin tehnyt hommasta haastavampaa.

Olen treenannut siten että ensin staattiset pidot yht noin minuutti ja sen jälkeen keskimäärin 4x4 dynaamisia. Kaikki pidot olen tehnyt till failure. Usein on tullut tehtyä myös dynaamiset siten että teen maksimitoistot ja kevennän painoa / tekniikkaa jos sarjapituus lyhenee. Tuolla tyylillä treeni on ollut aika raakaa ja palautuminen kestää. Ikäkin tietenkin alkaa jo hidastamaan palautumista. Pitäisikö keventää treeniä? Treenaatteko te muut siten että jää vielä paukkuja?
Tuntuu välillä että kroppa kaipaisi pidempiäkin sarjoja mutta kutoset taitaa olla pisimmät mitä olen enää tehnyt.

Tuolla tyylillä olen joutunut jättämään back lever treenit kokonaan pois koska käsinseisonnan / HSPU:ien ja planchetreenien jäljiltä on olkapäät koko ajan lopussa. Planchea treenaan kerran / kaksi viikossa.
Tuosta plancheasennosta sen verran että itselläni ei ainakaan vielä nouse tuckissa lantio hartioiden tasalle vaan roikkuu tosi alhaalla. Osaltaan vaikuttaa varmaan se ettei rintakehän hollow-asento oikein pysy kasassa. Nouseeko se perse sieltä kunhan olkapäihin saa lisää voimaa vai pitäisikö siihen oikeaan asentoon kiinnittää jo tässä vaiheessa huomiota?

Kyllä se kärsivällisyys joskus palkitaan, tänään onnistuin ensinmäisen kerran palomiespunnerruksessa (muscle-up) liikkeessä ja loppujen lopuksi kylläpäs se olikin yksinkertainen liike kunhan vain tekniikan tajus, motivoi pirusti. Ja nyt aionkin tehdä jonkimoisen ''treenijaoittelun''.Tähän asti se on lähinnä menny pelkkien leukojen vetämiseen, dippien tekoon sekä etunojapunnerrusten tekemiseen. :face:

Laitinen tai muut voimistelijat hoi! :)

O: Christopher Sommer: Building the Gymnastic Body Kirja
Elikkä hakusessa olisi hyväkuntoinen voimistelukirja.

En viitsi alkaa tilaamaan ulkomailta, eli jos jollain voimailijalla tällänen eepos on hyllyssä pölyttymässä niin voin ostaa pois.

Tarjotkaa!
Kiukku(ät)pakkotoisto.com

Onko kellään vinkkiä, mistä kannattaa hankkia voimistelurenkaat hihnoineen ja millaiset? En mielellään ihan sokkona googlettaisi netistä, kun ei ole mitään omakohtaista kokemusta niistä.

Onko kellään vinkkiä, mistä kannattaa hankkia voimistelurenkaat hihnoineen ja millaiset? En mielellään ihan sokkona googlettaisi netistä, kun ei ole mitään omakohtaista kokemusta niistä.

Itse tykkään Compactfitin renkaista, joten suosittelen niitä. Löytyy niiden nettisivuilta.

:offtopic:

Mitäs hittoa Elu?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse tykkään Compactfitin renkaista, joten suosittelen niitä. Löytyy niiden nettisivuilta.
Joo kattelin niitäkin. Mahtaako mitään merkittävää käytännön eroa olla erilaisten renkaiden välillä? Sen tiedän että on puisia, muovisia ja metallisia ja että metallisiin tarvitsee teippiä, mutta muuten ei mitään hajua. Mahtaako minkäänlaisissa urheiluvarustekaupoissa olla hyllyssä renkaita, vai onko vaan tilattava netistä?
:offtopic:

Mitäs hittoa Elu?
Tä? :D Jotenkin mulla kävi mielessä että sieltä suunnalta vois tulla sanomista, jos jään kiinni tästä. En mä lajia oo vaihtamassa tosiaankaan, mutta aattelin kyllä hiukan temppuilla renkaissa jotain basicseja. Vähän erilaista virikettä keholle ja mielelle.

Ehkäpä ei ole mitään westside gymiä mutta kyllähän tässäkin vinkkejä on moneen liikkeeseen. Sitä paitsi kotimaista tuotantoa ja silmänruokaa:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oon nyt vasta aloittanut treenaan kehonpainolla, renkaatki hommattu, jos nyt oikein tajusin tän niin se ohjelma "pitäis olla ns. tämäntyylinen":
Eka staattiset 60sec/liike: planche-, BL- ja FL-variaatio ja käsiseisontaa. Pyritään se minsa tekeen ja sit vaikeampaan.
Sit dynaamiset: yks vetävä(esim. leuat) ja yks työntävä(esim. dippi) jotka pyritään tekemään 5x5 sit vaihtaa liikettä aina vaikeammaksi.
Yksjakonen ja 3x viikkoon jos tekis ton. Mitä porukka mieltä? Onko tää nyt oikeanlainen tapa lähteä treenaan tätä? Kannattaisko jotain muuttaa? Vinkkejä ym. mitä kantsis ottaa huomioon jne.?
Kiitos jo etukäteen!

Tossa näyttäis olevan hyvää perustietoa planchen vääntämiseen meille aloittelijoille. Itsehän olen vääntänyt joka viikko maksimipidon vaikka pitäisi ottaa maksimista puolet, ja sitten tehdä sitä yhteensä minuutti. Hyvää omassa tekemisessä on ollut se, että olen tehnyt plancheharjoitukset korkeintaan kaksi kertaa viikossa riittävän intensiivisesti. Olkapäät on ottanut riittävästi osumaa.

http://www.youtube.com/watch?v=_DZ_fjLCV8g&list=PL8745341141F25454
http://www.youtube.com/watch?v=t3p_z9H09tE&list=PL8745341141F25454

http://www.voimistelurenkaat.fi <--tuolta minä tilasin omani, halpa hinta houkutteli ja ei kyllä voi kun kehua. Toimii! :)

E: oivoi, unohdin lainata, viesti oli siis aiempiin voimistelurenkaisiin tarkotettu :)

Nyt kun yksi kesän tavoitteista on saavutettu, elikkä Muscle-up/palomiespunnerrus ja niitä tulee reippaasti 5-7 toistoa. Niin yksi ja ehkä se suurin tavoite eli Human Flag tuottaa ongelmia, en tiedä taitaako olkapäissä olla vika koska 1-2 kuukaudessa eteni todella nopeasti siitä pisteestä etten pysynyt ilmassa yhtään ja '' hyppäsin '' aina ilmaan ja läsähdin alas, noh, nyt pystyn jalat koukussa, enkä ihan suorassa mutta ilmassa kuitenkin 7-10sek. Mutta suoraksi en saa millään tai en ainakaan pysy ilmassa enää ja tyyliin kerran pystyn kokeilla, olkapäihin sattuu niin paljon että en pysty kokeilla uudelleen....Any tips? :)

asd123: hyvältähän tuo vaikuttaa ainakin omasta mielestä.

staattisia kannattaa tosiaan pari ekaa variaatiota kehittää tohon 60sekuntiin niin saa hyvää pohjaa ja paikat tottuu noihin suorin nivelin tehtäviin liikkeisiin. sitten vaikeammat variaatiot 15s. ei tietysti haittaa ole jos kauemmankin pysyy :-). ei myöskään kannata skipata variaatioita vaan antaa aikaa näille liikkeille niin pysyy ehjänä paikat ja kehitys on taattua. kuuntele kroppaa!

muutaman viikon välein kannattaa pitää kevyempi viikko, jolloin ei tietenkää sohvalla vaan kannata istua, vaan voi hyvin esim. lenkin ohessa purtsilla tehä leveri pitoja, leukoja, voimavetoja ym. kunhan pysyy freesinä eli ei mitään ylitiukkoja juttuja. kevyen viikon lopulla testiä niin näkee missä mennään ja sitten taas uudella innolla eteenpäin :)

tsemppiä treeneihin!

Suositut

Back
Ylös Bottom