Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tavoite oppia kehonhallintaa ja sitä kautta muscleuppeja, planchea, humanflagia ymm. Samalla päästä myös vielä esteettisempään kuntoon, kuin nytten.

Kehonhallintaa saat treenaamalla kehonhallintaliikkeitä. Renkaat ois tähän ehkäpä paras yksittäinen työkalu mun mielestä. Kun duunailet renkailla yläkropan treenit niin rakennat sellasen hyvän pohjan josta lähtee tavoitteleen noita yksittäisiä liikkeitä. Estetiikka tulee sitten ruokavaliolla.

Eli all in all: Alakroppa salilla yhesti/kahesti viikkoon, yläkroppa kehonpainoharjoituksilla kahesti viikkoon joista 1 renkailla, 1 tangolla/lattialla. Tälleen siis tosi nopeaa heitettynä. Ja noi staattiset mitä ollaan toitotettu lähtökohtasina harjoituksina, ne on kans hyvä ottaa haltuun..

Kysymys l-sitistä. Onko jotain jippoa tuohon jalkojen suoristamiseen? Tällä hetkellä etenkin reiden yläosasta haraa vastaan aika lahjakkaasti, välillä jopa melkein kramppiin heittää jos koittaa oikaista. Tilannetta olen koittanut korjailla etureiden venyttelyllä ja rullailulla, mutta vielä toistaiseksi ei ole auttanut. Pystyn "tuckina" renkaissa vetämään omasta mielestä kohtuu siististi sen 20s.

^Jos etureisi kramppaa L-Sitissä, ei kyse todnäk ole sen jumista, eli sitä tuskin tarttee rullata. Rullaa ennemmin takareisiä.

Työnnät vaan väkisin jalkoja suoraksi, kyllä ne sitten siitä vahvistuu ja alkaa pysyyn. :)

^Jos etureisi kramppaa L-Sitissä, ei kyse todnäk ole sen jumista, eli sitä tuskin tarttee rullata. Rullaa ennemmin takareisiä.

Työnnät vaan väkisin jalkoja suoraksi, kyllä ne sitten siitä vahvistuu ja alkaa pysyyn. :)

Kiitti, pitää vaan siis jatkaa ponnistelua. Otan myös kokeiluun tuon takaosaston availun, josko siitä olisi hyötyä!

Mulla oli juuri samoja ongelmia L-sitin kanssa alkuaikoina, mutta muutamien jäätävien kramppien jälkeen homma alkoi luistamaan ihan mallikkaasti. Eli anna mennä vaan! :)

Tämä tulee ehkä vähän väärään topiciin, mutta ottaako muilla voimapyörä alaselkään? Oon huomannu myös käsilläseisontapunnerruksia tehdessä, että selän alaosa on välillä aika tukkoisen oloinen. Kirolla käyty pariin kertaan ja fyssari availlut jumissa ollutta SI-niveltä, liekö syy sitten tuossa? Pidin ihan mittavan tauon joulun aikaan, mutta samojen ongelmien kanssa painitaan. Kyse ei ole varsinaisesti mistään särystä, mutta tuntuu silti jotenkin erikoiselta.

Viimeisellä kirokäynnillä veijari sanoi, että ainakin selän puolella hommat pitäisi olla kunnossa.

Planchen kanssa olen tuskaillut jo jonkin aikaa...
Tuck menee 15sec pitoja ja olen yrittänyt seuraavaa tasoa.
Mutta miten ihmeessä tuosta voi saada persettä ylemmäs, jotta voisi jalat oikaista sivuille?
Onkohan voima hukassa selästä vai olkapäistä kun tuntuu ettei nouse millään?
Olisiko jotain keinoa treenata tuota perseennostoa hallitusti?

Tämä tulee ehkä vähän väärään topiciin, mutta ottaako muilla voimapyörä alaselkään? Oon huomannu myös käsilläseisontapunnerruksia tehdessä, että selän alaosa on välillä aika tukkoisen oloinen. Kirolla käyty pariin kertaan ja fyssari availlut jumissa ollutta SI-niveltä, liekö syy sitten tuossa? Pidin ihan mittavan tauon joulun aikaan, mutta samojen ongelmien kanssa painitaan. Kyse ei ole varsinaisesti mistään särystä, mutta tuntuu silti jotenkin erikoiselta.

Viimeisellä kirokäynnillä veijari sanoi, että ainakin selän puolella hommat pitäisi olla kunnossa.

Minkälainen hollow hold sulla on? Saatko alaselän kiinni lattiaan selällään maatessa? Jos et niin sulla saattaa olla lantiossa anterior pelvic tilttiä, joka hankaloittaa hollow holdin tekoa. Toisin sanoen vatsalihakset ei aktivoidu oikein, jolloin paine menee selälle.

Planchen kanssa olen tuskaillut jo jonkin aikaa...
Tuck menee 15sec pitoja ja olen yrittänyt seuraavaa tasoa.
Mutta miten ihmeessä tuosta voi saada persettä ylemmäs, jotta voisi jalat oikaista sivuille?
Onkohan voima hukassa selästä vai olkapäistä kun tuntuu ettei nouse millään?
Olisiko jotain keinoa treenata tuota perseennostoa hallitusti?

Kärsivällisyyttä :) 15 s tuck planche ei taida valitettavasti vielä ihan riittää advanced tuckiin. 30 s alkaa olla jo lähempänä.

Sitähän se nimenomaan vaatii... :)
Mites muuten käsien asennot yleensä Planchessa? Pääasiassa teen sormet eteenpäin, koska sujuu paremmin.
Jotenkin sormet taaksepäin ollessa pelottaa kyynärpäiden puolesta, ja aika helposti kaatuu eteen.
Harjoittelukysymyshän tuo tietenkin on, mutta...

tv. nimim. "90kg punkula"

Sitähän se nimenomaan vaatii... :)
Mites muuten käsien asennot yleensä Planchessa? Pääasiassa teen sormet eteenpäin, koska sujuu paremmin.
Jotenkin sormet taaksepäin ollessa pelottaa kyynärpäiden puolesta, ja aika helposti kaatuu eteen.
Harjoittelukysymyshän tuo tietenkin on, mutta...

tv. nimim. "90kg punkula"

Käsien kannalta olennaisinta on, että kyynärtaipeet osottaa eteenpäin. Mikäli ei osota niin rintarangan lukotus (protraction) tapahtuu todennäkösesti väärin. Alottelijoilla on yleistä nähdä kyynärtaipeet kääntyneenä sisäänpäin, jolloin liike on huomattavasti kevyempi. Sikäli hämäävää, että tuntuu vahvemmalta noin, mutta ei opeta aktivoimaan/kautta vahvista lihaksia ja jänteitä läheskään yhtä tehokkaasti ja nopeasti kuin oikeaoppisesti tehtynä. Sama juttu l-sitin kanssa. Kämmenien asennolla ei niinkään ole väliä. Ite suosin sormet taaksepäin -variaatiota, sillä se pakottaa kyynärtaipeet osottamaan eteenpäin (ts. ei voi huijata itseään ainakaan niin helposti :D). Lisäksi itellä joutuu ranteet hieman liian koville tuossa eteenpäin variaatiossa.

Käsilläseisonnassa sitten puolestaan tulis pitää ne kyynärtaipeet sisäänpäin käännettyinä, jolloin saa olkapäät avattua paremmin. Tästä en tosin ole ite aivan 100 prosenttisen varma, mutta itelläni se ainakin helpottaa käsinseisontaa kummasti.

joo 90 kg tuo kyllä varmaan aika mukavan haasteen näihin touhuihin :)

Minkälainen hollow hold sulla on? Saatko alaselän kiinni lattiaan selällään maatessa? Jos et niin sulla saattaa olla lantiossa anterior pelvic tilttiä, joka hankaloittaa hollow holdin tekoa. Toisin sanoen vatsalihakset ei aktivoidu oikein, jolloin paine menee selälle.

Joo, kyllä alaselkä on suhteellisen nätisti kiinni lattiassa. Löysin tossa itseasiassa threadin missä oli voimapyörästä juttua ja kokeilin muutamia muutoksia ja heti tuntui paremmalta. Eniten se näköjään hämää tossa HSPU:ssa, mutta jospa se siitä. Tulee istuttua työn puolesta pakussa melko reippaasti ja asentoa luonnollisesti lähes mahdoton säätää, joten tuokaan tuskin on selälle kovin hyvää palauttelua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
muutama hyvä juttu, tätä ei oo muistaakseni postattukaan tänne aikasemmin:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään puolen vuoden konkoilun jälkeen takakippi renkailla! Bonuksena ohessa myös pikku rengassarja http://www.youtube.com/watch?v=XE64PQClm2o&feature=youtu.be

ps. kokeilin myös ristiä, ku oli niin fiilikset katossa tuon takakipin jäljiltä. eihän siitä mitään tullu hahah.

Hienon näköstä. Meni käsivarret pumppiin jo pelkästä katsomisesta. Kovassa tikissä oot kun jaksat noin pitkää rengassarjaa vetää. :)

Ajattelin täältä kysästä ni tulee oikeeta tietoa, googlestakaan ei koskaa tiedä..Elikkä ajattelin löydä voimistelurenkaat kattoon kiinni, mikä on hyvä mitta kiinnitysten väliin siis reiästä reikää ku poraan kattoon :D ?

Ajattelin täältä kysästä ni tulee oikeeta tietoa, googlestakaan ei koskaa tiedä..Elikkä ajattelin löydä voimistelurenkaat kattoon kiinni, mikä on hyvä mitta kiinnitysten väliin siis reiästä reikää ku poraan kattoon :D ?

Virallinen kiinnitysten väli on 50cm

Nonii sain vihdoin paremman kameran käyttööni. Treenit kulkenu ihan kohtuullisesti lähiaikoina. About 14h/vko tullu reenailtua.

Kaikissa muissa liikkeissä tullu kehitystä paitsi pistoolikyykyissä. Tuppaa trampan hyppely/voltit ja suliksen peluu verottamaan vähän liikaa jalkavoimia. Ponnistusvoima tosin parantunu.

Käsilläseisonnassa tajusin, että mun lukotus ei oo ollu läheskään riittävää. Ne olkapäät on vasta sillon "riittävän" kiinni korvissa ku trapsit koskettaa/kääntyy niskan suuntasesti. Tuntuu hiton pahalta aluksi, mutta kyllä siihen hiljalleen tottuu. Se lukotus on kans ehdottoman tärkeää tehä ennen ylöspotkua. Homma alko siis mun osalta käytännössä alusta... perkele :D

Muutama paha liike tulossa lähiaikoina.

Aamutreenin rengassarjaa tältä päivältä http://www.youtube.com/watch?v=bu8DDJ45rpw&feature=youtu.be

Mites muilla treenit kulkenu? Joko Laitisella on uus blogi pystyssä? :)

Ennen viime kesää tuli alotettuu reilun sadan kilon painolla, kesällä tuli sitten vähän jokapäivä roikuttua kun lajitreenit jäi töitten takia väliin. Nyt sitten on treenit jääneet kahteen kolmeen kertaan viikko, sisältäen pelkästään dynaamisia liikkeitä,eli periaatteessa teen yksjakosta kehonpainovoimailua. Kesällä jos taas rengastelu lisääntyy ja pääsee ulos niin vois alkaa tehä myös enemmän staattisia ja taitojuttuja.

Nyt menee backleveri vielä suht ok. Hspuja seinää vasten tein 5-6:n sarjoja, mutta videolta tuli todettua käsien leveys aika suureksi ja liikerata onnettomaksi. Nyt sitten paremmalla liikeradalla kolmosia ja nelosia. Käsilläseisontaa tulee aina tehtyä lämpäksi ja se ei oo kesän jälkeen kun huonontunut, paitsi viime viikolla kun tajusin kaventaa otetta siinäkin. Tuli ensimmäiset n. 10 sekan seisonnat kohtuullisella formilla, kädet suorana, aktiivisesti ylöstyöntäen ja jalat yhdessä. Tuntuu, että saa paljon enemmän jerkkua irti forkuista kun aletaan kaatua eteenpäin. Leukoja ja dippejä tuli tehtyä vitosen sarjat 20kg kahvakuula lantiolla ja niistä siirryin ekaa kertaa kesän jälkeen tekemään MUppeja. Kesällä tuli nelonen, nyt ykkösiä ja kakkosia. Vetovoima on ihan riittävä, mutta otevoima ei ja ote luistaa aina alastullessa. Teen pitkin reeniä nyt niitä ja yritän aktiivisesti puristaa otetta ja kasvattaa volyymiä pikkuhiljaa. L-sit lattialla on kehittynyt johonkin 10 sekkaan. Pistooleilla sain viimeksi polvet kipeiksi, nyt oon alkanu tekemään taas. Ensin suoraan pohjilta lähtien ja nyt eilen jatkoin sitten koko liikeradalla sentin kirja kantapään alla, ihmeen vähästä se on kiinni, että pääseekö sinne alas. Paino pyörii sinä 88-90.

Alkaa kyllä innostuttaa, että millon pääsee ekaa kertaa taas ulos jumppaamaan! :)

3 kertaa nyt tehnyt kehopainoreeniä, lähinnä eri punnerruksia, dippejä, leukoja ja käsilläseisontaa seinää vasten. Saanut ranteenkin kipeeksi pitkästä aikaa - punnerrus pakko suorittaa ranteen myöteisesti kämmenselkä suorana - ei kestä yhtään taittamista.

Oon vaan nyt huomannut, että treenin jälkeen (joka kestää n. 15-20 minuuttia vatsoineen) olen aivan puhki - hiestä märkänä, syke hullun korkealla ja voimat totaalisesti loppu. Hyvä kun vesilasi pysyy kädessä. Itseäni vain kummastuttaa se, että nyt n. 5-6h treenistä olo on kuin treenaamattomalla. Kunnon salitreenin jälkeen paikat ovat puhki aina nukkumaanmenoon asti - nyt lähinnä tekisi mieli mennä vääntämään leukoja ja punnerruksia toistamiseen. Onko tämä joku aloittelijan ongelma, ettei huonon kunnon puolesta pysty treenaamaan tarpeeksi, vai mistä tässä on kyse?

Suositut

Back
Ylös Bottom