Ärsyttää kun lukee jotain GB-forumeita tai idoportaalia, siellä kun joku kysyy esimerkiksi että "miten olisi hyvä aloittaa / miten tehdä tämä ja tämä", niin vastaukseksi tulee suurimman osan ajasta "Osta se kirja" tai "Tule seminaariin niin näytän"..
Se vain on valitettavan totta että OGssa ja BTGBssä on himona tavaraa joka kandee sisäistää, lähinnä progression kannalta, mutta jos oikeasti aidosti on nyyppä ja haluaa hypätä heti treenaamaan näitä hommia ni kaikista yksinkertaisinta ois varmaan seurata niitä GBforumin Wodeja.
Mun henk.koht. lemppari, kun wodit noudattaa enemmän tai vähemmän hektistä aikataulua, niin tehdä 2 kertaa viikkoon tämä + 1-2 ylimäärästä treeniä omavalintasille jutuille kuten käsilläseisonnalle tai akrolle:
Renkailla 3x
- Muscleup -> L-sit 5s -> Shoulderstand 5s -> L-sit 5s -> RTO Dip x3-5 -> Frontlever 5s -> Backlever 5s
Ja transitiot aina "järkevästi" eli shoulderstandistä koitetaan planchettaa/pistää hanttiin ihan sikana ku palaudutaan ällään, Supportista frontleveriin muscleupin negatiivisen vaiheen kautta, backleveriin frontleveristä skin the cat/360' pullilla. Tossa on jo aika sikana forkuille, mulla ainaki aina ku teen ton rundin niin forkut on ihan pinkeenä. Ton lisäksi joku kiva alakroppasykli, esimerkiksi 531 tai 5x5 kyykyllä. Siinäpä taitaa olla mun seuraava ohjelma. Isometrisia pitoja treenaan varmaan aika hillitysti.