Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä kaikkee varusteit tarttis et vois alotella tälläst kehonpainoreenii, ja voiks himas reenailla miten? Ku kiinnostas tällänen aika paljonki nii jos te enemmä reenanneet voisitte vähä valottaa miten alotella.

Se löytyy kyllä, mutta lähinnä jotain ohjelmaa tai jotain ja mitä muuta tarvis.

Aika kärsivällinen täytyy ainakin aluksi olla. Ainakin itsellä meni aikaa ymmärtää treenien filosofiaa ja toteutusta sekä näiden sovittamista omiin tavoitteisiini. Et välttämättä tarvitse muuta kuin leuanvetotangon tosiaan alkuun. Renkaat tämän jälkeen ehdottomasti tärkein, mutta alkuun pääset tangolla mielestäni. Suuri osa harjoitteista tapahtuu lattialla ilman mitään välineitä. Tämä threadi on kullan arvoinen hommaa aloittaessasi. Itse kyselin reilu vuosi sitten ohjelmaa, jolla päästä alkuun. En muista millä sivulla se on, mutta kun luet ketjua rauhassa niin eiköhän sekin löydy. Aluksi termit ja käsitteet ainakin saivat allekirjoittaneen pään pyörälle, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Mitä kaikkee varusteit tarttis et vois alotella tälläst kehonpainoreenii, ja voiks himas reenailla miten? Ku kiinnostas tällänen aika paljonki nii jos te enemmä reenanneet voisitte vähä valottaa miten alotella.

Kandee lueskella tää WBG-thredi läpi.

Kandee liittyä meidän FB-sivuille ja sieltä tsekata alotustutoriaali.

Varusteita et oikeastaan tarvi leuanvetotankoa enempää, sillä pärjäsin ite alkuun ihan mainiosti.

EDIT: Ja kuunnella Laitista. Laitinen vois vaikka pistää jotain pidempää bioa omista treeneistään, kun noi treenit on nyt ehkä eniten Hannibalin näköistä mitä koko ketjussa on näkyny, ja aika loistava meno päällä videoissa nyt kun kerranki oli aikaa istahtaa kattoon.

Monestiko viikossa tulee treenattua, ja jaatko treenin jotenkin, vai teetkö yläkroppapainotteisesti kuten vidit antaa olettaa? Muistaakseni mavettelitkin joskus, mutta onko treenit tyyliin kokokroppaa kolmesti viikkoon vai?

EDIT2: Ja kuunnella Merksua, mutta se menee varmaan jo sanomattaki tässä vaiheessa.

Kandee lueskella tää WBG-thredi läpi.

Kandee liittyä meidän FB-sivuille ja sieltä tsekata alotustutoriaali.

Varusteita et oikeastaan tarvi leuanvetotankoa enempää, sillä pärjäsin ite alkuun ihan mainiosti.

EDIT: Ja kuunnella Laitista. Laitinen vois vaikka pistää jotain pidempää bioa omista treeneistään, kun noi treenit on nyt ehkä eniten Hannibalin näköistä mitä koko ketjussa on näkyny, ja aika loistava meno päällä videoissa nyt kun kerranki oli aikaa istahtaa kattoon.

Monestiko viikossa tulee treenattua, ja jaatko treenin jotenkin, vai teetkö yläkroppapainotteisesti kuten vidit antaa olettaa? Muistaakseni mavettelitkin joskus, mutta onko treenit tyyliin kokokroppaa kolmesti viikkoon vai?

EDIT2: Ja kuunnella Merksua, mutta se menee varmaan jo sanomattaki tässä vaiheessa.

Onko heittää sen fb-ryhmän nimee ?

Onko heittää sen fb-ryhmän nimee ?

Westside barbell gymnastics.. Edes pientä oma-aloitteisuutta hyvä käyttää.

Nyt oon vuoden verran treenannu noita Hannibalin ghetto treenejä! Mut sitä ennen oon harrastanut jalista, kiekkoa, sählyä ja lukkopainia. Joskus nuorempana treenasin aivan liian paljon. Muistan laskeneeni että pahimmillaan kuussa tuli yli 40 treeniä... Se oli aivan liikaa. Nykyään enää vedän punttia ja kehonhallintaa ;) Viikkon tulee punttia ja voimistelua tehtyä 2-3 kertaa eli yhteensä 4-6 treeniä viikkoon. Puntilla teen korkeintaan 3 lihasryhmää kerralla esim. 1 hauis/ojentaja/pohkeet, 2 olkapäät/rinta/epäkkäät, 3 selkä/ ja sit joku muu liike (riippuu siitä millanen kierto on ollu) Jalkoja en oo treenannu nyt vuoteen ollenkaan lukuun ottamatta mavea ja pohkeita :D

Aika nopeesti kirjoitin.. jos on jotain kysyttävää niin voi kysyä kyllä ja yritän parhaani jelppiä :)

Nyt oon vuoden verran treenannu noita Hannibalin ghetto treenejä! Mut sitä ennen oon harrastanut jalista, kiekkoa, sählyä ja lukkopainia. Joskus nuorempana treenasin aivan liian paljon. Muistan laskeneeni että pahimmillaan kuussa tuli yli 40 treeniä... Se oli aivan liikaa. Nykyään enää vedän punttia ja kehonhallintaa ;) Viikkon tulee punttia ja voimistelua tehtyä 2-3 kertaa eli yhteensä 4-6 treeniä viikkoon. Puntilla teen korkeintaan 3 lihasryhmää kerralla esim. 1 hauis/ojentaja/pohkeet, 2 olkapäät/rinta/epäkkäät, 3 selkä/ ja sit joku muu liike (riippuu siitä millanen kierto on ollu) Jalkoja en oo treenannu nyt vuoteen ollenkaan lukuun ottamatta mavea ja pohkeita :D

Oolraiti. Pääasia että kehitystä tulee, ja toi vuosi upotettuna BW-hommiin ja taso jo noin korkealla niin se on jo mielettömän hyvin. Eihän sun tekut nyt välttis Idon seulasta läpi pääsis, mutta sieltä nyt ei pääse 20 vuotias kilpavoimistelijakaan ilman että maksaa ensin pari donaa hömppäseminaareista.

Teetkö siis eri päivinä puntin ja kehonpainotreenit?

EDIT: Pakko vielä tarkentaa, että syy miksi diggaan sun lähestymistavasta on että se on sellasta hakuammuntaa ja onnistumista (ilmeisesti). Kokeilemalla liikkeet haltuun. Tuntuu, että vois kehittyä vähän nopeampaa jos unohtais progressiot ja esiasteet ja vaan takois menemään liikkeitä. Samaa hommaa peräänkuulutti Lakukin jossain välissä, hyppii vaan asentoon kunnes se pysyy. :) En nyt tarkota työntää sanoja suuhun, mutta se tuntuis olevan "old school" tyyppinen tapa treenata, ja old school on aina (ainaki melkeen kymmeniä, jopa yksittäisiä kertoja) oikeassa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oolraiti. Pääasia että kehitystä tulee, ja toi vuosi upotettuna BW-hommiin ja taso jo noin korkealla niin se on jo mielettömän hyvin. Eihän sun tekut nyt välttis Idon seulasta läpi pääsis, mutta sieltä nyt ei pääse 20 vuotias kilpavoimistelijakaan ilman että maksaa ensin pari donaa hömppäseminaareista.

EDIT: Pakko vielä tarkentaa, että syy miksi diggaan sun lähestymistavasta on että se on sellasta hakuammuntaa ja onnistumista (ilmeisesti). Kokeilemalla liikkeet haltuun. Tuntuu, että vois kehittyä vähän nopeampaa jos unohtais progressiot ja esiasteet ja vaan takois menemään liikkeitä. Samaa hommaa peräänkuulutti Lakukin jossain välissä, hyppii vaan asentoon kunnes se pysyy. :) En nyt tarkota työntää sanoja suuhun, mutta se tuntuis olevan "old school" tyyppinen tapa treenata, ja old school on aina (ainaki melkeen kymmeniä, jopa yksittäisiä kertoja) oikeassa!

Jos totta puhutaan niin en tiiä tota Idoa, mut ei noi mistään voimisteluseulasta menis läpi sen tiiän varsin hyvin :) Ja kyllä mä aina sillon kun vaan on aikaa ni vedän puntin vielä voimistelutreenin jälkeen (n 30min tehotreeni) Vähän vaan tuppaa loppumaan tunnit kesken päivästä/yöstä ku kahta duunia teen..

Joo aina oikeestaan yritän suoraan päästä siihen liikkeeseen.. Planchessa on joutunu asteittain etenee. Tänää taisin saada planchen tehtyä, mut en oo ihan varma millanen se oli ku ei ollu kameraa mukana :( Front leveristä sain tänään tehtyä aivan tyylipuhtaan leuan niin, että rinta lähes kosketti tankoa! Se oli HIENO HETKI :D Ja kolme leukaa tuli vielä sen jälkeen mut ne ei tullu enää niin ylös.

ChildInTime löysin kyllä sen nimisen ryhmän mut mua hämäs se "official fan site" tjsp ja sit ku sanoit et "meidän fb-ryhmän" :)

Idon hömppäseminaareista...? Child, kaikella kunnioituksella, eikös sulla ole treenit ollut aika kauan katkolla loukkaantumisten takia? Idon vahvuus on nimenomaan hänen opetustaitonsa ja progressio sen sisällä. Ts. ei vain mennä väkisin, kunnes ehkä liike alkaa onnistua, vaan järkevällä ja progressiivisella harjoittelulla. Toki Ido on sikakallis, mutta Sommerin seminaari on tuplat. Kaikki on siis suhteellista...

Idon hömppäseminaareista...? Child, kaikella kunnioituksella, eikös sulla ole treenit ollut aika kauan katkolla loukkaantumisten takia? Idon vahvuus on nimenomaan hänen opetustaitonsa ja progressio sen sisällä. Ts. ei vain mennä väkisin, kunnes ehkä liike alkaa onnistua, vaan järkevällä ja progressiivisella harjoittelulla. Toki Ido on sikakallis, mutta Sommerin seminaari on tuplat. Kaikki on siis suhteellista...

Se, että loukkaannun liian monen liikkeen yhtäaikaisesta treenaamisesta ei mun mielestä liity mitenkään progressioon vaan harjoittelu-ADHD:een. Edelleen: 2 rengastreeniä + yhdenkädenleuan GTG + kahvakuulatunnit / viikko = ei hyvä.

Idon opetustaito on mulle sikäli mysteeri kun en paikanpäällä ole käynyt, mutta paleofundamentalistisuus ja Poliquinin sokea seuraaminen ei mun mielestä tee Idosta kauhean hyvää/uskottavaa opettajaa taidoistaan huolimatta.

EDIT: Ja edelleen, jos on valmis upottamaan 500€ viikonloppuseminaariin niin ei varmasti enää kykene suhtautumaan siihen jälkikäteen kauhean objektiivisesti, mutta jos sitten joltain tämä onnistuu niin kuuntelen mielelläni hyvät ja huonot puolet seminaarin materiaalista. Ei edes tarvi paljastaa Idon "huippusalaista metodia (tm)." Ite en ainakaan ehkä pystyis myöntämään itelleni miten hukkaan heitin 500€ edestä mahdollista ruoka/matkustelu/koulukirjarahaa jos seminaari olikin "hömppä." :)

Kannattaako tuossa wbg:tä alotellessa pitää saliharjoittelu mukana, siis pois lukien mahdolliset jalkatreenit. Ja tarkoitetaanko tällä "Frogstand: 1min totaaliaikaa käsillä per päivä." - ChildInTimen aloittelijoiden ohjeessa - kirjaimellisesti per päivä vai per reenikerta?

Se, että loukkaannun liian monen liikkeen yhtäaikaisesta treenaamisesta ei mun mielestä liity mitenkään progressioon vaan harjoittelu-ADHD:een. Edelleen: 2 rengastreeniä + yhdenkädenleuan GTG + kahvakuulatunnit / viikko = ei hyvä.

Idon opetustaito on mulle sikäli mysteeri kun en paikanpäällä ole käynyt, mutta paleofundamentalistisuus ja Poliquinin sokea seuraaminen ei mun mielestä tee Idosta kauhean hyvää/uskottavaa opettajaa taidoistaan huolimatta.

EDIT: Ja edelleen, jos on valmis upottamaan 500€ viikonloppuseminaariin niin ei varmasti enää kykene suhtautumaan siihen jälkikäteen kauhean objektiivisesti, mutta jos sitten joltain tämä onnistuu niin kuuntelen mielelläni hyvät ja huonot puolet seminaarin materiaalista. Ei edes tarvi paljastaa Idon "huippusalaista metodia (tm)." Ite en ainakaan ehkä pystyis myöntämään itelleni miten hukkaan heitin 500€ edestä mahdollista ruoka/matkustelu/koulukirjarahaa jos seminaari olikin "hömppä." :)

Itse olen toki jäävi arvostelemaan, sillä olen tuolla samaisella reseptillä tällä hetkellä kuntoutumassa golfarin kyynärpää-oireista. Onneksi ollaan jo voiton puolella, mutta omassa tapauksessa kyllä näen asian juuri niin, että kyse on oikeanlaisen progression puutteesta harjoittelussa. ADHD-treenaaminen, varsinkaan näissä hommissa, ei ole järkevää ja eniten odotan Idolta juurikin vastauksia siihen puoleen. Olen myös lukenut Overcoming Gravity-kirjan ja nyt toivon, että olisin tiennyt / älynnyt asiat edes tässä määrin jo vuosia sitten. Silti olen sitä mieltä, että hyvä opettaja saa opetettua saman asian tunnissa, jonka itse oppimisessa menee pahimmassa tapauksessa kantapään kautta kuukausia.

Tuloksia kyllä saa tietyn aikaa kun vain treenaa lujaa. Vuoden 2010 Girevoy Sportin MM- kisojen jälkeen treenasin järkyttävällä volyymilla Long Cyclea ja tein kolme kuukautta kisoista harjoituksissa 2 x 24kg kuulilla LC:ssa 85-90 toistoa(se olisi vieläkin varmaan SM-tulos). MM-kisoissa tein 70, mutta kovalla treenillä vedin itteni niin jumiin, että sen jälkeen meni vuosi selän parantelussa ja itse asiassa GS-treeniin katosi motivaatio siinä määrin, että näillä näkymin kisaaminen saa jäädä. Toki ei se oikein toimisikaan, kun on ottanut tavoitteeksi kehonpainojuttujen opettelun.

Olen samaa mieltä, että tietyt jutut menee Idolla yli, niinkuin monella muullakin, jotka tietävät oman arvonsa ja nähtäväksi jää onko opetus tuon rahan arvoista. Se mikä on varmaa, niin tulen ottamaan kaiken hyvän irti seminaarista ja välitän sen eteenpäin omissa jutuissani. Laitan sulle parhaat vinkit! ;)

Itse olen toki jäävi arvostelemaan, sillä olen tuolla samaisella reseptillä tällä hetkellä kuntoutumassa golfarin kyynärpää-oireista.

... No, hyvä että myönsit. Aika huono kritisoida jos ite on samassa jamassa.

Onneksi ollaan jo voiton puolella, mutta omassa tapauksessa kyllä näen asian juuri niin, että kyse on oikeanlaisen progression puutteesta harjoittelussa. ADHD-treenaaminen, varsinkaan näissä hommissa, ei ole järkevää ja eniten odotan Idolta juurikin vastauksia siihen puoleen.

Säästän sulta vaivan ja 500€: Valkkaa konkreettinen tavoite. Yks tai kaks. Treenaa niitä varten ja pidä kaikki muu höntsätasolla. Ido todennäkösesti toitottaa tota, mutta paljon väsyttävämmän ja epäselvemmän, ympäripyöreän (paskan) kaavan kautta. Sori nyt vaan, mutta ihan viimiset postaukset liittyen esimerkiksi siihen kyykyssä istumiseen oli ihan kivuliasta luettavaa. "Ihmisen pitää istua kyykyssä, jos et istu, et ole ihminen." QUE??

Olen myös lukenut Overcoming Gravity-kirjan ja nyt toivon, että olisin tiennyt / älynnyt asiat edes tässä määrin jo vuosia sitten. Silti olen sitä mieltä, että hyvä opettaja saa opetettua saman asian tunnissa, jonka itse oppimisessa menee pahimmassa tapauksessa kantapään kautta kuukausia.

Ehkä. Toivotaan että näin on, ja seminaarista saa jotain maagista vastausta joka auttaa koko rahan edestä, eikä tuloksena ole lisää tooleja Idon tool armeijaan, johon itekki vuosi sitten kuuluin. Puolustuksekseni voin sanoa että luulin sällin olevan vitusti viisaampi kuin on. Näyttää siltä että Ido osaa tehdä hommia, mutta sillä ei kauheasti teoriapohjaa ole pl. jotain Poliquinin sertifikaatiojuttuja joita mm. Halolla pakkiksella on, ja Halon postauksissakin hohkaa enempi järki kuin Idon.. Edelleen, ihan hauska tyyppi varmasti, mahtava hemmo ja silleen, ja varmasti valkkaisin valmentamaan jos sais valkata kenet vaan, mutta sälli ei vaikuta tietävän puoliakaan asioista mistä se on 101% varma tietävänsä kaiken ja olevansa auktoriteetti. Eniten ehkä se ravintopuoli vituttaa.

Tuloksia kyllä saa tietyn aikaa kun vain treenaa lujaa. Vuoden 2010 Girevoy Sportin MM- kisojen jälkeen treenasin järkyttävällä volyymilla Long Cyclea ja tein kolme kuukautta kisoista harjoituksissa 2 x 24kg kuulilla LC:ssa 85-90 toistoa(se olisi vieläkin varmaan SM-tulos). MM-kisoissa tein 70, mutta kovalla treenillä vedin itteni niin jumiin, että sen jälkeen meni vuosi selän parantelussa ja itse asiassa GS-treeniin katosi motivaatio siinä määrin, että näillä näkymin kisaaminen saa jäädä. Toki ei se oikein toimisikaan, kun on ottanut tavoitteeksi kehonpainojuttujen opettelun.

Kisahommat on mitä on. Hienoa että oot SM-tason hemmo, enpä tiedä meniskö itellä moinen. Toissakesänä tein 5minuutissa 100 tempausta 24kg kuulalla, ei varmaan kerro mistään tuloksista mitään, mutta koin että se nyt ei ainakaan ole mitään mitä haluan tehdä.

Olen samaa mieltä, että tietyt jutut menee Idolla yli, niinkuin monella muullakin, jotka tietävät oman arvonsa ja nähtäväksi jää onko opetus tuon rahan arvoista. Se mikä on varmaa, niin tulen ottamaan kaiken hyvän irti seminaarista ja välitän sen eteenpäin omissa jutuissani. Laitan sulle parhaat vinkit! ;)

Ido varmasti osaa noita hommia käytännössä paremmin kuin 99% tyypeistä, mutta asenne ja fundamentalismi vaan tappaa sen homman mulle. Pitää tilata OG ja lukea se, oon kässänny (artikkeleiden tasosta) että Lowella on homma hanskassa vaikkei taitopohja olekaan Idon tasolla. No, sillä on nyt ikääkin paljon vähemmän kuin Idolla, että vielä se kerkeää kuromaan OAHSit kiini.

Toivotaan että seminaari on koko fyrkan arvonen reissu, ainakin saa hienoja kuvia ja kerranki treenata hengenheimoilaisten kanssa, ja se on aika paljon se.

... No, hyvä että myönsit. Aika huono kritisoida jos ite on samassa jamassa.

Joo, itsehän en tokikaan ole koskaan väittänyt olevani näissä asioissa guru, tai missään muussakaan, mutta koska sun vaivat ovat olleet pitkälti samoja ku ittellä, niin sen verran olen itsekin elämäni aikana harjoitteluun käyttänyt aikaa, että tiedän koska olisi ollut viisaampaa kuunnella viisaampia. Onko se sitten Ido, Low, Sommer, tai mahdollisesti joku suomalainen, joka ymmärtää tavallisen ihmisen tarpeet. Loukkaantumisia tulee aina, sille ei voi mitään. Itse olen kuntouttanut omilla "metodeillani" käden alle kuukaudessa 80% kuntoon. Yhden käden leuat olivat varmaan mulla laukaiseva tekijä ja niiden treenaaminen ei kuulu lähitulevaisuuden tavoitteisiin. Muuten tavoitteet on asetettu ja muutamat välitavoitteet jo saavutettu.

Toivottavasti saat paikkasi vielä treenikuntoon ja toivon mukaan jatkossa tulee vähän edullisempia, mutta yhtä laadukkaita leirejä, johon voit tulla nauttimaan samankaltaistesi seurasta.

Ärsyttää kun lukee jotain GB-forumeita tai idoportaalia, siellä kun joku kysyy esimerkiksi että "miten olisi hyvä aloittaa / miten tehdä tämä ja tämä", niin vastaukseksi tulee suurimman osan ajasta "Osta se kirja" tai "Tule seminaariin niin näytän"..

Suositut

Back
Ylös Bottom