- Ikä
- 43
Kuinka merkkari on taisteluprojektisi edennyt? Tuostahan on jo pari vuotta aikaa kun edellisen ketjun perustit. Menee varmaan jo perus vaa'at aika helposti.
Etkös ihan jossain telinevoimisteluseurassakin ole?
backlever on ainut joka sujuu helposti, vähän planchessa pystyy jo jalkoja straddlaamaan, ja fronttikin menee hyvinä päivinä straddlena n.10sek. Paino alkaa olemaan sielä 76-77kg paikkeilla "hyvinä" aamuina, ja sitäkautta liikkeet helpottuu, 75kg on se pysyvä tavote. Käsilläseisonta sujuu parhaiten koska olen siihen keskittynyt nyt vuoden verran pääasiassa. Pari minuuttia vapaassa menis varmaan hyvänä päivänä rikki. n. puoltoista minuuttia oon kellottanu treenin päätteeksi n. kk sitten muistaakseni. Myös linjaus/olkapäiden liikkuvuus alkaa olemaan suht hyvällä mallilla, niinkun jotkut on ehkä jostain kuvista jossain facebook-ryhmässä ehkä jo kommentoinukin
Ja joo, kuulun telinevoimisteluseuraan, mutta ei mulla mitään valmentajaa ole. Lähinnä sentakia seurassa olen että saan yksikseni käydä treenaamassa telinevoimistelusalilla. Nojapuita olen yrittäny ottaa haltuun, eli swingiä käsinseisontaan ja siitä piruettia treenaillu aika paljon viimeaikoina, piruetteja tosin enempi pikkunojilla jotka on n10cm maasta kun ei ne ihan vielä hallussa ole. Renkaissa oon myös alkanu ns. swingejä treenaamaan, siitä sitten jättiläisiä (inlocates/dislocates) kunhan kehittyy tarpeeksi. Straddle press to HS on edelleen kovasti työn alla, ja välillä pystyn pitämään itteäni siinä alkuasennossa 5-10sek. niin että jalat on ilmassa, mutta en tiedä mikä mättää kun en saa persettä ylös/jalkoja nostettua. Suorin käsin tuo liike on mulle ilmeisesti NIIN vittumainen kun olla ja tulee. Venyvyyttäkin pitäisi kaiken järjen mukaan olla tarpeeksi, tekniikkapuoli ilmeisesti mättää, ja uskon myös että olkapäät ei silmittömästä treenaamisesta huolimatta ole tarpeeksi vahvat. Pyrin kuitenkin tekemään kaiken täydellisellä tekniikalla ettei tarvii myöhemmmin alkaa korjailemaan, ja välttyy mahdollisilta vammoilta.
Maltillisesta lähestymistavasta huolimatta cirques anto pientä jännetulehdusta vasempaan käteen viimevklla koska tein innoissani sitä helpon tuntusesti viikon ajan JOKA TREENIN LOPPUUN = TODELLA TYPERÄÄ. Ja pannukakkuvenytyksessä viikko sitä ennen lonkkanivel ilmeisesti jotenkin muljahti ja takareisi pelästyi, jännittyi ja venähti vähäsen ja on ollu melko työlästä nyt paripvää alottaa kunnon venyttelyt, mutta kyllä se siitä.
Tykkään treenata 5-7pvää viikossa nykyään, eli pidän treenit aika kevyinä (kaikesta hölmöilystä huolimatta) ja olen melko hyvin mielestäni kehittynyt ja samalla pystyny pudottamaan maltillisesti painoa pikkuhiljaa ilman senkummempia aerobisia (LUE: en käy lenkillä nykysin muutakun alkulämpöjä juoksentelen puolisen km).
Yksi tärkeimmistä asioista mitä oon alkanu pikkuhiljaa ymmärtämään, on se, että telinevoimistelu on SITTENKIN suurimmaksi osaksi tekniikka- ja taitolaji, joten kovin paljon ei tarvii keskittyä dynaamisiin liikkeisiin, ja sen kustannuksella voi treenata vaikkapa jokapäivä kevyesti niitä taitopohjasia juttuja - MALTILLA. Se tarvittava voima tulee kyllä pikkuhiljaa kun staattisilla vahvistaa jänteitä ja sidekudoksia, sekä järjellä toteuttaa sitten niitä vaadittavia dynaamisia liikkeitä, jotka taitaa kuitenkin olla toissijaisia jos näin voi sanoa. Voi olla että tää aprikointi menee osin metsäänkin, mutta tällaset on omat mietteet asian tiimoilta