Helpoin versio front leveristä, siis tuo ala asento ilman pulluppia, seuraavassa versiossa jalat 90 asteen kulmassa polvista sekä lantiosta ja selkä suorassa, eli advanced tuck front lever. Seuraava straddle front lever , keho vaakasuorassa mutta jalat auki. Vaikein full lay front lever. Back leverissä on aika lailla samat variaatiot. Tässä näkyy aikalailla kaikki, straddle vain puuttuu. Alussa tehtävä skin the cat on myös hyvä liike. L-sitit, planchet ym. voi tehdä myös renkailla. Vaikeustaso korkeampi kuin lattialla. Suosittelen ostamaan tai lataamaan Building the Gymnastic Body kirjan. Siinä on hyvät ohjeet ja variaatiot eri liikkeille.
Ite en ole treenannut minkään ohjelman mukaan. Mennyt lähinnä fiiliksellä. Front ja back lever on ainot liikkeet jotka teen joka viikko, muita vaihtelen sopivasti. Kunhan progression pyrkii pitämään vain tasaisena. En tiedä onko paras mahdollinen tapa mutta omalla kohdalla tullut ihan hyvää kehitystä jo puolen vuoden aikana mitä olen treenaillut. Kokeilin kyllä treenata ohjelmalla mutta mulla vain loppuu heti motivaatio kun tietää etukäteen mitä pitää tehdä ja kuinka paljon.
Ite en ole treenannut minkään ohjelman mukaan. Mennyt lähinnä fiiliksellä. Front ja back lever on ainot liikkeet jotka teen joka viikko, muita vaihtelen sopivasti. Kunhan progression pyrkii pitämään vain tasaisena. En tiedä onko paras mahdollinen tapa mutta omalla kohdalla tullut ihan hyvää kehitystä jo puolen vuoden aikana mitä olen treenaillut. Kokeilin kyllä treenata ohjelmalla mutta mulla vain loppuu heti motivaatio kun tietää etukäteen mitä pitää tehdä ja kuinka paljon.