Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Helpoin versio front leveristä, siis tuo ala asento ilman pulluppia, seuraavassa versiossa jalat 90 asteen kulmassa polvista sekä lantiosta ja selkä suorassa, eli advanced tuck front lever. Seuraava straddle front lever , keho vaakasuorassa mutta jalat auki. Vaikein full lay front lever. Back leverissä on aika lailla samat variaatiot. Tässä näkyy aikalailla kaikki, straddle vain puuttuu. Alussa tehtävä skin the cat on myös hyvä liike. L-sitit, planchet ym. voi tehdä myös renkailla. Vaikeustaso korkeampi kuin lattialla. Suosittelen ostamaan tai lataamaan Building the Gymnastic Body kirjan. Siinä on hyvät ohjeet ja variaatiot eri liikkeille.

Ite en ole treenannut minkään ohjelman mukaan. Mennyt lähinnä fiiliksellä. Front ja back lever on ainot liikkeet jotka teen joka viikko, muita vaihtelen sopivasti. Kunhan progression pyrkii pitämään vain tasaisena. En tiedä onko paras mahdollinen tapa mutta omalla kohdalla tullut ihan hyvää kehitystä jo puolen vuoden aikana mitä olen treenaillut. Kokeilin kyllä treenata ohjelmalla mutta mulla vain loppuu heti motivaatio kun tietää etukäteen mitä pitää tehdä ja kuinka paljon.

Jep, muistaakseni GB:n foorumeilla siitä on ollut enemmänkin puhetta, itse pidän forkut irti renkaista. Ei se ole niin rankkaa, etenkin kun vertaa esim. ristiriipuntaan tai muuhun vaikeampaan liikkeeseen, missä sitten ei edes pysty tukemaan ranteita renkaisiin... Mutta ne nyt on jossain valovuosien päässä.

Jos forkut tukee renkaisiin, ei se mun mielestä oikein tunnu hauiksissa/käsivarsissa, joita ite ainakin yritän sillä liikkeellä vahvistaa.

Jep, pitääpä tuota treenailla. Aika leveälle joutuu ilmeisesti kädet laskemaan, että nuo forkut saa irti renkaista (ei todellakaan pidetä käsiä tiukasti kyljissä)? Ja samalla pitäisi siis yrittää vielä kääntää ranteita/kämmeniä eteenpäin?

mikä niistä on se jota treenataan aluksi ja mikä on sitten semmonen joka on jo vaikea tehdä.

Muutenkin jos jollakin on jotain yleisiä vinkkejä mitä itse teitte ja millä pääsitte parhaiten vauhtiin tässä treenityylissä, niin otan niitä mielelläni vastaan :)

Kiitos.

Ehdottomasti paras keino päästä alkuun on hommata tuo BTGB-kirja -> gymnasticbodies.com - tuola forumilla sitten onkin kaikki muu tieto mitä tarvitset tulevaisuudessa.

Mahdollisuuksia on monia. Killroy template, wodit, kopioit jonkun muun ohjelman/muokkaat sitä mieleiseksi.. (laita searchiin tuola foorumilla).

Helpoin versio front leveristä, siis tuo ala asento ilman pulluppia, seuraavassa versiossa jalat 90 asteen kulmassa polvista sekä lantiosta ja selkä suorassa, eli advanced tuck front lever. Seuraava straddle front lever , keho vaakasuorassa mutta jalat auki. Vaikein full lay front lever. Back leverissä on aika lailla samat variaatiot. Tässä näkyy aikalailla kaikki, straddle vain puuttuu. Alussa tehtävä skin the cat on myös hyvä liike. L-sitit, planchet ym. voi tehdä myös renkailla. Vaikeustaso korkeampi kuin lattialla. Suosittelen ostamaan tai lataamaan Building the Gymnastic Body kirjan. Siinä on hyvät ohjeet ja variaatiot eri liikkeille.

Ite en ole treenannut minkään ohjelman mukaan. Mennyt lähinnä fiiliksellä. Front ja back lever on ainot liikkeet jotka teen joka viikko, muita vaihtelen sopivasti. Kunhan progression pyrkii pitämään vain tasaisena. En tiedä onko paras mahdollinen tapa mutta omalla kohdalla tullut ihan hyvää kehitystä jo puolen vuoden aikana mitä olen treenaillut. Kokeilin kyllä treenata ohjelmalla mutta mulla vain loppuu heti motivaatio kun tietää etukäteen mitä pitää tehdä ja kuinka paljon.

Ehdottomasti paras keino päästä alkuun on hommata tuo BTGB-kirja -> gymnasticbodies.com - tuola forumilla sitten onkin kaikki muu tieto mitä tarvitset tulevaisuudessa.

Mahdollisuuksia on monia. Killroy template, wodit, kopioit jonkun muun ohjelman/muokkaat sitä mieleiseksi.. (laita searchiin tuola foorumilla).

Tuli hommattua tuo kirja, kiitos siitä vinkistä :) vaikka englannin kieli on itselläni aika heikolla tasolla, niin nuo kuvat auttavat jo todella paljon mitä tuosta kirjasta löytyy.

Oliko/onko muilla semmosta ongelmaa, että kyynerpäät tulee tuossa treenissä kipeeksi? Itselle tulee lähes aina kun on hetken noissa renkaissa temppuillut. Voi olla että johtuu siitäkin että aina en malta tarpeeksi lämmitellä, on vaan jotenkin niin helppoa silloin tällöin tehdä jotain liikkeitä kun kävelee renkaitten ohi. Voi toki myös riippua siitä että olen suht paljon treenaillut käsillä seisomista.

Oliko/onko muilla semmosta ongelmaa, että kyynerpäät tulee tuossa treenissä kipeeksi? Itselle tulee lähes aina kun on hetken noissa renkaissa temppuillut. Voi olla että johtuu siitäkin että aina en malta tarpeeksi lämmitellä, on vaan jotenkin niin helppoa silloin tällöin tehdä jotain liikkeitä kun kävelee renkaitten ohi. Voi toki myös riippua siitä että olen suht paljon treenaillut käsillä seisomista.

Melkein voisin sanoa 100% varmuudella että kyseessä on jänteet ja niiden tottumattomuus suorin käsin tehtäviin liikkeisiin. Aluksi varovaisuutta, ja kaikki mikä aiheuttaa kipua on syytä jättää pois kunnes kipua ei tunnu. Tossa muutama posti sitten laitoin pitkät pätkät aiheesta "tendonitis" (jännetulehdus). Maltillisilla 50% maksimipidoista (leverit jne.) treenaamalla ei pitäisi olla ongelmaa ja tällä tyylillä sitä kehitystäkin tulee eikä tarvitse pidellä sitten taukoja loukkaantumisten takia.

Käsilläseisonnalla en itse ole saanut kuin olkapäät ja ranteet kipuilemaan.

Muista ranne- sekä olkapää mobbailut/(p)rehab-touhut niin säästyt monelta vaivalta. Idon (ido portal @ blogspot) blogissa on hyviä esimerkkejä näistä.

Tiedustelu: Ketä kaikkia kiinnostaisi osallistua Ido Portalin kahden päivän workshoppiin? Ajankohta olisi todennäköisesti 2012 tammikuu. Tarkkaa hintaa en osaa vielä sanoa, mutta 500€ hujakoilla se olisi. Leiri vedettäisiin täällä Helsingissä Mäkelänkatu 62:ssa.

Tämä ei siis ole sitova ilmoittautuminen, eikä mitään ole vielä lyöty lukkoon millään muotoa, mutta koska hinta on aika suolainen, olisi mukava tietää olisiko tästä aktiiviryhmästä halukkaita jo sen verran, että leiri toteutuisi. Todella monipuolinen viikonloppu olisi tiedossa, sen voin luvata!!!

Ehdottomasti osallistun jos heppu vaan kerkeää tulla pitämään leiriä!!!!

^ per pää. mutta jos kiinnostaa oikeasti kehittyä ja ymmärtää touhusta, niin suosittelen. Pieni investointi loppuelämäksi. Maksaisitko 500euroa jos tietäisit että välttäisit vuosien verran harhailua ja väärintreenaamista, loukkaantumiset ym, ja ennenkaikkea oppisit treenaamaan oikein. Minä maksaisin.

Mikaelin Handbalancing workshoppikin on naurettavan halpa (85euroa) kun miettii että kaveri kattoo sun kehitystä ja kertoo sulle mitä sun kannattaa tehdä seuraavat kuukaudet. Halpaa valmentautumista. Mulle tää touhu on ainakin senverta intohimo elämässä että jätän vaikka vuokrat maksamatta että pääsen tuonne täältä rovaniemeltä :)

3kk Idon online coachausta maksaa 940euroa. Tuosta workshopista saa varmasti enemmän irti.

Ja Mr. Portal on kuitenkin "The best guy in the business.". Eli joka pennin väärti, ihmettelin ettei ole tuon kalliimpi..

^ per pää. mutta jos kiinnostaa oikeasti kehittyä ja ymmärtää touhusta, niin suosittelen. Pieni investointi loppuelämäksi. Maksaisitko 500euroa jos tietäisit että välttäisit vuosien verran harhailua ja väärintreenaamista, loukkaantumiset ym, ja ennenkaikkea oppisit treenaamaan oikein. Minä maksaisin.

Mikaelin Handbalancing workshoppikin on naurettavan halpa (85euroa) kun miettii että kaveri kattoo sun kehitystä ja kertoo sulle mitä sun kannattaa tehdä seuraavat kuukaudet. Halpaa valmentautumista. Mulle tää touhu on ainakin senverta intohimo elämässä että jätän vaikka vuokrat maksamatta että pääsen tuonne täältä rovaniemeltä :)

3kk Idon online coachausta maksaa 940euroa. Tuosta workshopista saa varmasti enemmän irti.

Ja Mr. Portal on kuitenkin "The best guy in the business.". Eli joka pennin väärti, ihmettelin ettei ole tuon kalliimpi..

Juuri näin asia on!

Eli per henkilö ja minimiosallistujamäärä on myös, jonka takia tätä ennakkokyselyä jo teen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuossa, katsele rauhassa: 500e

:) :haart:

Pffffhahaha OH WOW!

Sielähän täytyy olla vähintään kenkälaatikollinen kokkelia per nokka tohon hintaan. Ei vittu mitään mitä mestari Ido parin päivän aikana opettaa voi millään olla ton arvosta. Ei mikään. Fanipojilta rahat pois, vaikka fanipoika oon iteki. Vaan en tyhmä fanipoika sentään.

Pffffhahaha OH WOW!

Sielähän täytyy olla vähintään kenkälaatikollinen kokkelia per nokka tohon hintaan. Ei vittu mitään mitä mestari Ido parin päivän aikana opettaa voi millään olla ton arvosta. Ei mikään. Fanipojilta rahat pois, vaikka fanipoika oon iteki. Vaan en tyhmä fanipoika sentään.

Älähän nyt urputa sielä! :) Mites forkut jakselee?

Ei ole ollut mahdollisuutta viikkoon päästä salille, ja tänään päätinkin tehdä pientä kotireeniä. Apuna olivat 6kg käsipainot, oma sänky, seinä sekä etupihalta löytyvä pyykinkuivausteline.

Ensin aloitin tekemällä 4 eri tyyppistä punnerrusta (tavallinen, kiertävä punnerrus, yhden jalan punnerrus sekä kapea punnerrus). Tämän jälkeen menin makaamaan selälleni lattialle ja tein tasapenkkiä siinä käsipainoilla. Taukoja pitämättä tein heti perään vatsarutistukset ja jalannostot. Seuraavana tein käsilläseisontaa seinää vasten 3x20sekuntia. Tässä vaiheessa olin jo hiestä märkänä ja paikoissa alkoi tuntua toivottua ärsykettä. Seuraavana menin tekemään etupihan pyykinkuivaustelineeseen sarjat kolmea erilaista leukaa. Tämän jälkeen 3x20 sarjan hauiskääntöä ja voimapyörällä viimeiset ärsykkeet selkään ja vatsaan. Tuli kokeiltua tuota Frog Standiakin mutta ei siitä oikein mitään tullu. Päälleni siitä kopsahdin :D

Täytyy kyllä sanoa että paikat on melko kakkana. Saa varmasti hyvin venytellä että pääsen huomenna ylös sängystä. Mutta meininki on nyt loistava, paikat hellänä aina ojentajista alaselkään. Eniten tuntuu olkapäissä.

Kaikille renkaita hamuaville tiedoksi: googlettamalla löytyy 26eurolla renkaat iliman hihnoja, ja sieltä uulssonin klasulta hihnat 5m pitkät, 3,50e/kpl, eli 33euroa (+ postit renkaille) tulee maksamaan renkaat. Kaverille juuri hommattiin. Kävin hakemassa kaverille nuo hihnat tänään, ja on melkein paremmat mitä noiden omien renkaiden mukana tuli. Varmasti kestävät kovemmassakin käytössä.

Kaikille renkaita hamuaville tiedoksi: googlettamalla löytyy 26eurolla renkaat iliman hihnoja, ja sieltä uulssonin klasulta hihnat 5m pitkät, 3,50e/kpl, eli 33euroa (+ postit renkaille) tulee maksamaan renkaat. Kaverille juuri hommattiin. Kävin hakemassa kaverille nuo hihnat tänään, ja on melkein paremmat mitä noiden omien renkaiden mukana tuli. Varmasti kestävät kovemmassakin käytössä.

Ööö.. siis pitäisikö nuo renkaat löytyä klasulta myös? Ei löytyis tarkempaa tietoa, miten nuo renkaat löytyy kun en oikein onnistu?

renkaat ei löydy klasulta, vaan googlettamalla "voimistelurenkaat" ja toinen hitti.

edit: haha, ei nuo tulekaan niin halvaksi. olis pitäny lukea tarkemmin. eli tuo on vaan yks rengas vissiin. ja painaa 4kg. huh.

edit2: ei fiddu, kaveri oottaa innoissaan postista yhtä neljän kilon rengasta.. noh, itepähän tilas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom