Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten periaatteessa kyynärpään suoraksi lukitseminen vaikuttaa kyynärpää koukussa tulevaan rasitukseen?

Mitä hyötyä siis lukottamisesta on tuolle hurjalle vääntövoimalle joka tulee liikkeen vaikeimmassa vaiheessa?

Kuullostaa vähän kuin pitäisi syväkyykyn ala-asennosta johtuvaa kipua "huoltaa" lukottamalla polvet aina liikkeen lopussa täysin suoraksi :D

Ymmärrän sitten tuon muscle-upin lukotuksen tärkeyden jos se auttaa esim front leverissä ja back leverissä huoltamaan kädet SUORANA tulevaa rasitusta :) Joo.. ehkä pitäisi mennä nukkumaan tästä samalla ->

jos ei joku tämän ketjun ihmisistä jaksa lukea tai jaksa ymmärtää noita asioita niin anteeksi. puhun seinille.

Harvinaisen tuttu tunne pakkikselta(kin) tuo ohjeiden utelu, mutta niiden täydellinen ohittaminen/lukemattomuus/ymmärtämättömyys, tuolloin on todellakin vain helpompi antaa olla.

Miten periaatteessa kyynärpään suoraksi lukitseminen vaikuttaa kyynärpää koukussa tulevaan rasitukseen?

Mitä hyötyä siis lukottamisesta on tuolle hurjalle vääntövoimalle joka tulee liikkeen vaikeimmassa vaiheessa?

Kuullostaa vähän kuin pitäisi syväkyykyn ala-asennosta johtuvaa kipua "huoltaa" lukottamalla polvet aina liikkeen lopussa täysin suoraksi :D

Ymmärrän sitten tuon muscle-upin lukotuksen tärkeyden jos se auttaa esim front leverissä ja back leverissä huoltamaan kädet SUORANA tulevaa rasitusta :) Joo.. ehkä pitäisi mennä nukkumaan tästä samalla ->

Ideana on alkaa alusta asti vahvistamaan niitä jänteitä ja lihaksia joita vaaditaan sitten vaikeimmissa liikkeissä. Support hold kyynärpäät lukittuina ja renkaat ulospäin käännettynä on kuitenkin erittäin helppo "liike", ja sen avulla niitä käsivarren jänteitä/lihaksia on kätevä vahvistaa (alussa).

Seinä tulee (oletettavasti) huomattavasti aikaisemmin vastaan, jos ei harjoittele kyynärpäät lukittuina, eli jos haluaa hyödyntää oman potentiaalin huippuunsa, suosittelisin treenaamaan myös kädet lukittuina.

Siitä en sitten osaa sanoa kuinka paljon kyynärpäiden lukitsemisesta on hyötyä kädet koukussa tehtäviin liikkeisiin, mutta olettaisin että hyötyä kuitenkin on, se kuitenkin vahvistaa käsivarsia tehokkaasti.

Se on mun mielestä makuasia, että tekeekö tätä kyyynärpäiden lukitsemista omana liikkenään, vai esim. dippien välissä, mutta itse teen sitä lähinnä juurikin dippien välissä ("voimistelutyyliin").

Harvinaisen tuttu tunne pakkikselta(kin) tuo ohjeiden utelu, mutta niiden täydellinen ohittaminen/lukemattomuus/ymmärtämättömyys, tuolloin on todellakin vain helpompi antaa olla.

Olen samaa mieltä ja tämä nivelien lukitseminen on ilmeisesti monelle kuin punainen vaate. Tässä on tullut jo niin kattavat perustelut sille, miksi ne kyynärnivelet olisi hyvä opetella lukitsemaan myös helpommissa liikkeissä, joten kuulisin mielelläni syväluotaavat argumentit sille, MIKSI EI opettelisi tekemään niinkuin maailman parhaat tekevät!

Tämä sama ilmiö on myös kahvakuulapuolella, missä on osalle jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää sitä seikkaa, että käsien lukitseminen,kun kuulat on ojennetuilla käsillä pään päällä, on todella muutakin kuin vain esteettinen asia, tai jokin jota vaaditaan vain kilpailutilanteessa.

Ei kukaan täysijärkinen (toivon mukaan) kysele, tai ennemminkin väitä vastaan esim. painonnostajille, että ei niiden käsien nyt tarvitse olla lukossa asti...

Sinänsä sopivasti kun nyt intetään kyynärpäiden lukitsemisesta, niin olisiko ideaa, miten saisi pakotettua nuo kyynärpäät suoraksi advanced frog stancessa? Saman tien ku vien painon käsien päälle, niin kyynärpäät menee ihan pikkusen koukkuun. Saattaa olla, että onnistun tässä helpommin kunhan saan nuo pienet paralletit (onko ees oikee sana´?), eikä tule niin paljon painoa ranteiden päälle.

Kuitenkin: onko ideoita tuohon käsien suoristamiseen, vai pitäisikö ne kyynärpäät saada vain väkisin runtattua suoraksi? Voisi kuvitella, että kyse on ihan silkasta voiman puutteesta ja tietenkin myös tekniikan.

En ole ikinä oikein kunnolla treenannut vielä tuota ihmislippua, huomenna ajattelin kunnolla kokeilla :)
Semmonen kyssäri: kumpi käsi kannattaa pitää ylempänä vahvempi vai heikompi?
Tai no onhan kummatki sillai yhtä vahvoja, mutta esim. lätkässä oon lefti ja sillai, että kuvittelis että tässäkin on eroa miten päin siinä roikkuu.

En ole ikinä oikein kunnolla treenannut vielä tuota ihmislippua, huomenna ajattelin kunnolla kokeilla :)
Tai no onhan kummatki sillai yhtä vahvoja, mutta esim. lätkässä oon lefti ja sillai, että kuvittelis että tässäkin on eroa miten päin siinä roikkuu.
Ite en oikeakätisenä edes osaa roikkua siten, että vasen käsi on alapuolella...

Kai tää on sit yksilöllistä (tai omat tottumukset ratkasee), sillä olen oikeakätinen, mutta mulla on vahvempi toi human flag silleen, että vasen käsi on alapuolella.

Ja totta kai kannattaa molemmat puolet treenata yhtä vahvoiksi..

Ideana on alkaa alusta asti vahvistamaan niitä jänteitä ja lihaksia joita vaaditaan sitten vaikeimmissa liikkeissä. Support hold kyynärpäät lukittuina ja renkaat ulospäin käännettynä on kuitenkin erittäin helppo "liike", ja sen avulla niitä käsivarren jänteitä/lihaksia on kätevä vahvistaa (alussa).

Teenköhän mä tuossa support holdissa renkailla kaiken nyt oikein. Sillä mielestäni on aivan mahdoton ajatus pysyä kyynärpäät oikeasti lukittuina renkaat ulospäin käännettynä, kertakaikkiaan mahdottomalta. Olen kuitenkin treenannut punttia vuosikaudet ja harrastanut ohella muita lajeja, kuten esim.kiipeilyä, eli siis en ole fyysisesti huonossa kunnossa. Tai ehkä mä sitten olen :D Jotenkin tuntuu, että pettäisi kädet aivan totaalisesti jos vetäisi kunnolla lukkoon ja laskisi siihen koko painon. I don't get it.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tämän selvemmin support holdia ei enää voi saada videoitua:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Teenköhän mä tuossa support holdissa renkailla kaiken nyt oikein. Sillä mielestäni on aivan mahdoton ajatus pysyä kyynärpäät oikeasti lukittuina renkaat ulospäin käännettynä, kertakaikkiaan mahdottomalta. Olen kuitenkin treenannut punttia vuosikaudet ja harrastanut ohella muita lajeja, kuten esim.kiipeilyä, eli siis en ole fyysisesti huonossa kunnossa. Tai ehkä mä sitten olen :D Jotenkin tuntuu, että pettäisi kädet aivan totaalisesti jos vetäisi kunnolla lukkoon ja laskisi siihen koko painon. I don't get it.

Mulla oli sama tunne ennen kuin oikeasti yritin tehdä support holdia. Aluksi tuntui ettei pysy ollenkaan, mutta viikossa parissa se kehittyikin ihan älyttömästi (kun teki pitkin päivää lyhyitä pitoja (GTG!)), ja sitten sitä pystyi jo pitämään pidempiä sarjoja suht kevyesti.

Olipahan rankka WOD tuo 111007, olkapäät vieläkin aivan hajalla. HSPUtikapuut tappaa mut vielä joskus. Huh. Wall runit on jo kyllä todella helppoja punnerrusten väliin. Vedin yhden "tikapuun" aina ilman taukoja, ja 2min taukoa kierroksen jälkeen. Kaks toistoa ja 5 kierrosta. Voi johtua olkapäiden hapettuminen riittämättömistä tauoista.

box hespu x2 -> wall runs -> hespu x2 -> wall runs -> hspu rull ROM x2 -> wall runs -> hespu x2 -> wall runs -> box hespu x2 -> wall runs = yks kierros. (wall runeja aina 6 askelta per puoli)

Onko täällä kellekään tullut tota rings turned outia tehdessä kipua sisäkyynärpäähän?

Golf-kyynärpäätä kuntouttaessa toi liike aiheuttaa todella helposti kipua tuolla sisäkyynärpäässä kun renkaat on kääntäny kunnolla ulos (käsi supinaatiossa), oma diagnoosi on pronator teres ja siinä joku vika. Kyseessä ei siis ole hauiksen jänne, jota ton pitäs vahvistaa. Noh sinnikkäästi pitää yrittää tota vahvistaa, vaikka nyt ei koko painoa vielä kestäkään tota support holdia.

En tiiä mikä tän postauksen idea oli, lähinnä varmaa kysellä et missä toi liike tuntuu muilla.

Onko siis tosiaan näin? Tuntuu aika härskiltä (mulle nyt tuntuu tosin kaikki renkaille tehtävät liikkeet).

Jep, muistaakseni GB:n foorumeilla siitä on ollut enemmänkin puhetta, itse pidän forkut irti renkaista. Ei se ole niin rankkaa, etenkin kun vertaa esim. ristiriipuntaan tai muuhun vaikeampaan liikkeeseen, missä sitten ei edes pysty tukemaan ranteita renkaisiin... Mutta ne nyt on jossain valovuosien päässä.

Jos forkut tukee renkaisiin, ei se mun mielestä oikein tunnu hauiksissa/käsivarsissa, joita ite ainakin yritän sillä liikkeellä vahvistaa.

Nyt olen tässä jotain viikkoja tutkinut ja kokeillut jotain pieniä juttuja tehdä omalla painolla. Laitetaan jotain tietoja ja treenitaustaa:

-Mitat: 178cm 83-84kg tarkoitus dietata vielä noin 5kg pois.
-Punttia bodaustreenillä tullu tehtyä aktiivisesti noin 3 vuotta, 4-6 kertaa/viikko.
-Leukoja ja dippejä saan tehtyä mielestäni keskiverto punttaajaa enemmän. Leuka ennätys: noin 30 toistoa, lisäpainoilla 50kg*1 (kesällä kun treenasin näitä paljon, nyt menee ehkä 20 leukaa...) Dippi ennätys: 75kg lisäpainoilla 3 rumaa toistoa :) 60kg pystyy tekemään kunnon sarjoja.
-Dragon flag onnistuu, voimapyörä seisten melkein :)
-Ihmislippu oli kyllä vaikea :D jalat koukussa sain pidettyä sitä vähän aikaa, mutta kuitenkin lähempänä 1 sekuntia kuin 3 sekuntia...
-Nohands roikuntaa pystyn pitämään noin 15-30s vähän riippuu millä tangolla ja milloin tekee.
-Muscleup ei onnistu.
-L-sittiä meni 6*10s, maksimia en ole kokeillut.
-Käsilläseisonta onnistuu joskus ja välillä ei ollenkaan, eli vielä ei ole oiken mitään varmuutta tässä, noin 5-10 saan pysymään kun onnistuu, mutta useimmiten ne joko kaatuu heti alussa eteen tai taakse.
-Tänään sain laitettua lopulta renkaat kattoon, ja niissä olen nyt jotain leukoja ja dippejä tehnyt, kun muuta en vielä osaa :D

Tuossa nyt jotain infoa. Suunitelmissa on että pikkuhiljaa vähennän punttia ja siirryn enemmän tähän omalla kropalla tehtävään treeniin.

Tämä treenisanasto on vähintäänkin omituista minulle :D enkä oikein tiedä että mitä liikkeitä treenaan noissa renkaissa. Sivulla 21 oli hyviä ohjeita miten kannattaa aloittaa treenaaminen, nuo treenit ilman renkaita onnistuu kyllä hyvin, mutta noista renkaissa tehtävistä treeneistä en paljon mitään vielä ole hiffannut: plancet, leverit ja muut.
Tiedän että kuuluu itse ottaa asioista selvää ja että kukaan ei oikein halua antaa sitä ohjelmaa suoraan käteen. Mutta nyt olen oikeasti niin hakoteillä näitten liikkeitten kans :D
Että jos joku viitsisi linkittää muutaman eri videon liikkeistä joita voisi näin alussa treenailla monesti pitkin päivää että vähän saisi opittua mitä noissa renkaissa tehdään. Kun noita planceja ja levereitäkin löytyy youtubesta ties kuinka paljon, enkä oikein tiedä että mikä niistä on se jota treenataan aluksi ja mikä on sitten semmonen joka on jo vaikea tehdä.

Muutenkin jos jollakin on jotain yleisiä vinkkejä mitä itse teitte ja millä pääsitte parhaiten vauhtiin tässä treenityylissä, niin otan niitä mielelläni vastaan :)

Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom