Nyt olen tässä jotain viikkoja tutkinut ja kokeillut jotain pieniä juttuja tehdä omalla painolla. Laitetaan jotain tietoja ja treenitaustaa:
-Mitat: 178cm 83-84kg tarkoitus dietata vielä noin 5kg pois.
-Punttia bodaustreenillä tullu tehtyä aktiivisesti noin 3 vuotta, 4-6 kertaa/viikko.
-Leukoja ja dippejä saan tehtyä mielestäni keskiverto punttaajaa enemmän. Leuka ennätys: noin 30 toistoa, lisäpainoilla 50kg*1 (kesällä kun treenasin näitä paljon, nyt menee ehkä 20 leukaa...) Dippi ennätys: 75kg lisäpainoilla 3 rumaa toistoa
60kg pystyy tekemään kunnon sarjoja.
-Dragon flag onnistuu, voimapyörä seisten melkein
En ole ikinä oikein kunnolla treenannut vielä tuota ihmislippua, huomenna ajattelin kunnolla kokeilla
Semmonen kyssäri: kumpi käsi kannattaa pitää ylempänä vahvempi vai heikompi?
Tai no onhan kummatki sillai yhtä vahvoja, mutta esim. lätkässä oon lefti ja sillai, että kuvittelis että tässäkin on eroa miten päin siinä roikkuu.
-Ihmislippu oli kyllä vaikea :D jalat koukussa sain pidettyä sitä vähän aikaa, mutta kuitenkin lähempänä 1 sekuntia kuin 3 sekuntia...
-Nohands roikuntaa pystyn pitämään noin 15-30s vähän riippuu millä tangolla ja milloin tekee.
-Muscleup ei onnistu.
-L-sittiä meni 6*10s, maksimia en ole kokeillut.
-Käsilläseisonta onnistuu joskus ja välillä ei ollenkaan, eli vielä ei ole oiken mitään varmuutta tässä, noin 5-10 saan pysymään kun onnistuu, mutta useimmiten ne joko kaatuu heti alussa eteen tai taakse.
-Tänään sain laitettua lopulta renkaat kattoon, ja niissä olen nyt jotain leukoja ja dippejä tehnyt, kun muuta en vielä osaa :D
Tuossa nyt jotain infoa. Suunitelmissa on että pikkuhiljaa vähennän punttia ja siirryn enemmän tähän omalla kropalla tehtävään treeniin.
Tämä treenisanasto on vähintäänkin omituista minulle :D enkä oikein tiedä että mitä liikkeitä treenaan noissa renkaissa. Sivulla 21 oli hyviä ohjeita miten kannattaa aloittaa treenaaminen, nuo treenit ilman renkaita onnistuu kyllä hyvin, mutta noista renkaissa tehtävistä treeneistä en paljon mitään vielä ole hiffannut: plancet, leverit ja muut.
Tiedän että kuuluu itse ottaa asioista selvää ja että kukaan ei oikein halua antaa sitä ohjelmaa suoraan käteen. Mutta nyt olen oikeasti niin hakoteillä näitten liikkeitten kans :D
Että jos joku viitsisi linkittää muutaman eri videon liikkeistä joita voisi näin alussa treenailla monesti pitkin päivää että vähän saisi opittua mitä noissa renkaissa tehdään. Kun noita planceja ja levereitäkin löytyy youtubesta ties kuinka paljon, enkä oikein tiedä että mikä niistä on se jota treenataan aluksi ja mikä on sitten semmonen joka on jo vaikea tehdä.
Muutenkin jos jollakin on jotain yleisiä vinkkejä mitä itse teitte ja millä pääsitte parhaiten vauhtiin tässä treenityylissä, niin otan niitä mielelläni vastaan
Kiitos.