Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Rebound menikö front lever samoihin aikoihin ku seisoolteen suorin jaloin voimapyörä vai jälkeen? Onko dipeistä lisäpainoilla suoranaista hyötyä planche harjotteluun vai ei?

Rebound menikö front lever samoihin aikoihin ku seisoolteen suorin jaloin voimapyörä vai jälkeen? Onko dipeistä lisäpainoilla suoranaista hyötyä planche harjotteluun vai ei?

Meni tosiaan aika samoihin aikoihin! Renkailla tosin kokeilin FL vasta paljon myöhemmin. Kun ei ollu renkaita niin ei päässyt testaamaan sitä aikaisemmin. Dipeistä lisäpainoilla en osaa sanoa kun en ole koskaan tehnyt.:rolleyes: Mutta tuskin siitä haittaakaan on. Kaikki kehopainotreenihän tukee toisiaan tavalla tai toisella. Punnerrukset käsilläseisonnassa on ainakin hemmetin hyvää planche treeniin.

Paskan vitut! emmä rupee laittaa mun kyynärpäit lukkoon!!

Hyötynäkökohdat huomioon ottaen ne nimenomaan tulisi lukita.

Vertaa esim support hold kädet koukussa/suorinkäsin. Ja muutenkin tuo kyynärpäiden lukitseminen vahvistaa hauislihasta ja jänteitä muita suorinkäsin tehtäviä liikkeitä silmälläpitäen, esim. käsilläseisontaa varten, ja myöhemmin ristiriipuntaa. Esim. juuri HS suoritetaan oikeaoppisesti renkaat ulos käännettyinä ja kyynärpäät lukittuina, koska muuten osa kehonpainosta lepää hihnojen/renkaiden varassa tehden siitä helpompaa. Eli periaatteessa se näissä hommissa on VAATIMUS että ne renkaat kääntää ulospäin/lukitsee kyynärpäät.

Jos siis haluaa kehittyä.

Coach Sommer kitettää tuon straight arms vs. bent arms homman seuraavanlaisesti:

"The requirement of straight elbows actually has little to do with aesthetics and everything to do with performance. Insisting that bent arms is nearly as good and will still produce solid results is nothing more than a urban myth perpetuated by those who do not know better. Correctly conditioning the biceps tendon is the lynch pin upon which all future ring strength progress will rest.

The failure to understand this key fact is the primary reason that, despite the gymnastics rings resurgence as a fitness tool over the last 7-8 years, most people who include ring strength training in their conditioning are only capable of performing the most elementary strength elements on them; about on par with a medium level 5-7 year old gymnast.

Forgive me for being rather direct in the above responses. However this is an issue which is continually misunderstood and needs to be addressed clearly. Ring strength is an entirely different animal and requires highly specific training and progressions in order to advance. Failure to understand this, and correctly apply the necessary principles, will only ensure that years from now little to no progress has been made."

Hyötynäkökohdat huomioon ottaen ne nimenomaan tulisi lukita.

Vertaa esim support hold kädet koukussa/suorinkäsin. Ja muutenkin tuo kyynärpäiden lukitseminen vahvistaa hauislihasta ja jänteitä muita suorinkäsin tehtäviä liikkeitä silmälläpitäen, esim. käsilläseisontaa varten, ja myöhemmin ristiriipuntaa. Esim. juuri HS suoritetaan oikeaoppisesti renkaat ulos käännettyinä ja kyynärpäät lukittuina, koska muuten osa kehonpainosta lepää hihnojen/renkaiden varassa tehden siitä helpompaa. Eli periaatteessa se näissä hommissa on VAATIMUS että ne renkaat kääntää ulospäin/lukitsee kyynärpäät.

Jos siis haluaa kehittyä.

No kyllähän mä oon jo aika paljon kehittynyt vaikka en oo laittanut käsiä lukkoon.. Oon vasta harjoitellut näitä noin 6 kuukautta! ja en tosissaan halua enempää hajottaa mun jo valmiiksi rikkinäisiä kyynärpäitä! Ja ainiin mähän en tosissaankaa pidä itteeni voimistelijana vaan enemmänki elämäntapaharjoittelijana eli mulle nää sun oikeaoppiset liikevaatimukset ei merkkaa niinkään paljoa :D Ymmärrrän jos jotkut täällä omistautuu tälle kyseiselle lajille. Ite teen sitä vaan ihan monipuolisuuden vuoksi. Ja laita ihmeessä ite niitä täydellisiä suorituksiasi tänne ni voin ottaa oppia niistä :) vai ootko laittanu jo?

No kyllähän mä oon jo aika paljon kehittynyt vaikka en oo laittanut käsiä lukkoon.. Oon vasta harjoitellut näitä noin 6 kuukautta! ja en tosissaan halua enempää hajottaa mun jo valmiiksi rikkinäisiä kyynärpäitä! Ja ainiin mähän en tosissaankaa pidä itteeni voimistelijana vaan enemmänki elämäntapaharjoittelijana eli mulle nää sun oikeaoppiset liikevaatimukset ei merkkaa niinkään paljoa :D Ymmärrrän jos jotkut täällä omistautuu tälle kyseiselle lajille. Ite teen sitä vaan ihan monipuolisuuden vuoksi. Ja laita ihmeessä ite niitä täydellisiä suorituksiasi tänne ni voin ottaa oppia niistä :) vai ootko laittanu jo?

Alotetaan vaikka siitä että ihminen antaa fiksumman kuvan itestään kun puhuu normaalilla äänensävyllä, eikä huuda. Sillon voi joku jopa kuunnella, ja luetunymmärtäminen auttaa tälläkin forumilla, koska mitä ilmeisimmin et tajunnut mun pointtia joka yllätys yllätys, oli se että pidemmän päälle on hyödyllistä tehdä tuokin liike (MU) oikeaoppisesti jos haluaa kehittyä. Ja puhtaalla suoritustekniikalla vältetään myös kyynärpäävammoja. Sulle ei täälä ole kukaan vittuillut, eikä sulta kukaan vaadi mitään. En minä eikä kukaan muukaan, treenaa niinkuin haluat. Täälä ihmiset jakaa ilmasia neuvoja omasta tahdostaan, ei ketään ole pakotettu missään vaiheessa ottamaan niitä vastaan.

Meinaako tuo kyynärpäiden suoristaminen periaatteessa sitä että tulee käytettyä koko liikerataa, ja kyynärpäät vahvistuvat myös suoristettuina, eikä "vahingon"(suoristuukin yhtäkkiä jne.) sattuessa tule vammautumisia niin helposti kun nivelet ovat tottuneet alusta asti puhtaaseen tekniikkaan?

Onhan se lihaksellekin riskialtista jos treenataan vajaita toistoja esim dipeissä, ja sitten alaslaskuvaiheessa pääsee laskeutumaan vahingossa alemmas kuin kroppa on tottunut :rolleyes:

Tommosen vahvistumisen huomaa esim käsilläseisonnassa ja kävelyssä, kun lämmittelee alusta asti pyörittelemällä ranteita ja antaa aikaa palautua, niin ei tule ranteet kipeiksi :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinaako tuo kyynärpäiden suoristaminen periaatteessa sitä että tulee käytettyä koko liikerataa, ja kyynärpäät vahvistuvat myös suoristettuina, eikä "vahingon"(suoristuukin yhtäkkiä jne.) sattuessa tule vammautumisia niin helposti kun nivelet ovat tottuneet alusta asti puhtaaseen tekniikkaan?

Kädet ei varsinkaan rengasvoimistelussa suoristu vahingossa, vaan liikkeet suoritetaan aina suorin käsin. Tuohon boldattuun Sommersin tekstiin ei mulla oikeastaan ole mitään lisättävää minkä pari postia aikasemmin postasin.

"..Correctly conditioning the biceps tendon is the lynch pin upon which all future ring strength progress will rest."

Tuli itsekin hommattua noi renkaat, vuoden täystauko treenistä alla välilevyn pullistuman vuoksi... Ensi kuussa alkaa kamppailutreenit taas. Oon vähän vetänyt lenkkiä ja lihaskuntoa noin 3 viikon ajan. Tarkoitus olis siis alkaa treenaamaan sekä kamppailua että ruumiinpainolla voimailua.

Yleisiä lähtökohtia: voimapyörällä polvet maassa menee about 3x8 toistoa, dippejä niin alas asti kun menee (kämmenet koskee käytännössä rintalihaksia) meni semmonen 4x5, renkailla dippejä meni 3x4, mutta ei todellakaan puhtaalla tekniikalla (ymmärsin että kämmenien kääntäminen ulospäin olisi oikein) vaan ihan että mahdollisimman alas ja takaisin suorille käsille. Leukoja ei mene kuin viitisen kappaletta. Olisiko niitä muuten parempi vetää myötä vai vastaotteella?

Käsilläseisontaa oon treenaillut seinää vasten, tota mitä lie wall walkia ja pystyasennossa aina noin 15sek käsilläseisonnassa. Lisäks punnerruskahvoilla oon äheltänyt jotain 10s pitoja L-sittiä ja tota tuck planchea. Sormien varassa en saa itteäni ilmaan ja kämmenillä ei nousis mutta L-sitissä ei oikeen kantapäät taivu ylös lattiasta. Lonkankoukistajat kai ottaa vastaan.

Oon jonkun verran lueskellut tätä ketjua mutta olis silti kiva jos joku heittäis vinkkiä että miten noita treenejä kannattais alkaa jaottelemaan, minkälaisia toisto/sarjamääriä, miten staattisten ja dynaamisten suhde ja treenijärjestys. Miten muuten porukka kiinnittelee noita renkaita? Mulla ei kovin montaa senttiä paksua toi katon betoni täällä vuokrakämpässä ole... Myöskään talvella mitkään puun oksat ei oikein toimi...

Edit. Ainiin ja rannepunnerruksia ja polvillaan sormien varassa punnerruksia teen kanssa. Tavallisia punnerruksia meni 40-60 tekniikasta riippuen mutta sormilla ei ainuttakaan...

Tuli itsekin hommattua noi renkaat, vuoden täystauko treenistä alla välilevyn pullistuman vuoksi... Ensi kuussa alkaa kamppailutreenit taas. Oon vähän vetänyt lenkkiä ja lihaskuntoa noin 3 viikon ajan. Tarkoitus olis siis alkaa treenaamaan sekä kamppailua että ruumiinpainolla voimailua.

Yleisiä lähtökohtia: voimapyörällä polvet maassa menee about 3x8 toistoa, dippejä niin alas asti kun menee (kämmenet koskee käytännössä rintalihaksia) meni semmonen 4x5, renkailla dippejä meni 3x4, mutta ei todellakaan puhtaalla tekniikalla (ymmärsin että kämmenien kääntäminen ulospäin olisi oikein) vaan ihan että mahdollisimman alas ja takaisin suorille käsille. Leukoja ei mene kuin viitisen kappaletta. Olisiko niitä muuten parempi vetää myötä vai vastaotteella?

Käsilläseisontaa oon treenaillut seinää vasten, tota mitä lie wall walkia ja pystyasennossa aina noin 15sek käsilläseisonnassa. Lisäks punnerruskahvoilla oon äheltänyt jotain 10s pitoja L-sittiä ja tota tuck planchea. Sormien varassa en saa itteäni ilmaan ja kämmenillä ei nousis mutta L-sitissä ei oikeen kantapäät taivu ylös lattiasta. Lonkankoukistajat kai ottaa vastaan.

Oon jonkun verran lueskellut tätä ketjua mutta olis silti kiva jos joku heittäis vinkkiä että miten noita treenejä kannattais alkaa jaottelemaan, minkälaisia toisto/sarjamääriä, miten staattisten ja dynaamisten suhde ja treenijärjestys. Miten muuten porukka kiinnittelee noita renkaita? Mulla ei kovin montaa senttiä paksua toi katon betoni täällä vuokrakämpässä ole... Myöskään talvella mitkään puun oksat ei oikein toimi...

Edit. Ainiin ja rannepunnerruksia ja polvillaan sormien varassa punnerruksia teen kanssa. Tavallisia punnerruksia meni 40-60 tekniikasta riippuen mutta sormilla ei ainuttakaan...

Etsippäs oliskos jossain suunnilleen sivulla 21 ChildInTimen postaus, jossa kyselen vinkkejä treenauksen jaotteluun, siinä on erittäin hyvä malli miten aloittaa tällaiset treenit. Itse pistin kiila-ankkurit seinään sellaiseen kohtaan, jossa on tavallaan isompi ovi-aukko samassa kohtaa. Tai sitten pistät leuanvetotangon johonkin hyvään paikkaan ja renkaat siihen.

Hoi kaikki rengasmestarit!

Jouduttuani eroon kuntosaleista spatiaalisen lokaationi vuoksi olen nyt päättänyt liittyä gymnastikkojen jaloon seurakuntaan. Asuinyhtiönikin on varsinainen kivi perseessä, sillä en saa/pysty;

1) Porata kattoon
2) Kiinnittämään leuanvetotankoa mihinkään

Elikkäelikkä. Hakusessa olisi voimistelurenkaat ulkokäyttöön. Siispä kriteerit olisivatkin;

a) Solmittavissa esim. keinuun verrattain vikkelästi
b) Vedenkestävät (en nyt tietenkään kaatosateessa treenaa mutta syysaamuina ilma on meleko kostea)
c) Toimitus kaikkialle Euroopassa
d) Hinta alle 100€ ?!

Mitäpä suosittelisitte?

Hoi kaikki rengasmestarit!

Jouduttuani eroon kuntosaleista spatiaalisen lokaationi vuoksi olen nyt päättänyt liittyä gymnastikkojen jaloon seurakuntaan. Asuinyhtiönikin on varsinainen kivi perseessä, sillä en saa/pysty;

1) Porata kattoon
2) Kiinnittämään leuanvetotankoa mihinkään

Elikkäelikkä. Hakusessa olisi voimistelurenkaat ulkokäyttöön. Siispä kriteerit olisivatkin;

a) Solmittavissa esim. keinuun verrattain vikkelästi
b) Vedenkestävät (en nyt tietenkään kaatosateessa treenaa mutta syysaamuina ilma on meleko kostea)
c) Toimitus kaikkialle Euroopassa
d) Hinta alle 100€ ?!

Mitäpä suosittelisitte?

Mulla on vuokrakämpässä Iron Gym-tanko ja Compactin renkaat, ja hyvin ovat toistaiseksi palvelleet. Compactit tilasin netistä ja tangon hain Stokkalta, maksoi yhteensä n. 100e muistaakseni. Oon aika varovasti tehny liikkeet missä pitää mennä pää alaspäin, kun ei ole ihan täyttä luottoa tuohon tankoon, mutta hyvin se on pitänyt tämän kesän (kop kop).

Hongkongista/biltemasta pikalukolliset nauhat ja renkaat puusepältä mittatilaustyönä. Hintaa tulee ehkä 60-90e.
En tiedä mikä puuseppien tuntiveloitus on, mutta ite hain 30mm koivuvaneria josta olisi saanut 2 paria renkaita. Maksoi 20€, eli yhden parin tekemiseen tarvittava vaneri maksaa n.10€. Biltemasta 3m pikalukolliset nauhat 3,5€. Puusepällä oikeilla laitteilla ei mene renkaiden tekoon varmaan tuntia kauempaa, varsinkin jos viimeistelyn tekee itse. Eli alle 50€ pitäs renkaat saada.

Tuntuu, että Suomessa vaihtoehdot tosiaan on Compact Ringsit (löytyy googlettamalla) tai sitten tuollaiset omatekoiset vehkeet. Jos vain tosiaan saa pelkät renkaat jossain väsättyä tai hankittua, niin liinoja saa tosiaan muutamilla euroilla. Liinat kannattaa ostaa heti kättelyssä tarpeeksi pitkät, niin ei tartte sitten leuka rinnassa lähteä ostamaan uusia. Ja kun ne on tarpeeksi pitkät, niin ne saa sitten kiinni (heittämällä) todella monipuolisesti melkein mihin vaan ilman apuvälineitä (toisin kuin Compact Ringsit :wall:).

Toki jostain nettikaupasta varmaan saa tilaamalla hyvät renkaat (esim. täältä? http://www.ringtraining.com/), mutta en sitten tiedä, että miten tullit jne. nostaa hintaa.

En tiedä mikä puuseppien tuntiveloitus on, mutta ite hain 30mm koivuvaneria josta olisi saanut 2 paria renkaita. Maksoi 20€, eli yhden parin tekemiseen tarvittava vaneri maksaa n.10€. Biltemasta 3m pikalukolliset nauhat 3,5€. Puusepällä oikeilla laitteilla ei mene renkaiden tekoon varmaan tuntia kauempaa, varsinkin jos viimeistelyn tekee itse. Eli alle 50€ pitäs renkaat saada.

Suattaapi olla, itse en muista tarkalleen omien renkaiden hintaa. Puuseppä tosin myös käsitteli renkaat huolella että ne ovat sopivat ulkokäyttöön.

Suositut

Back
Ylös Bottom