yläasennossa? ;)
Paskan vitut! emmä rupee laittaa mun kyynärpäit lukkoon!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
yläasennossa? ;)
Rebound menikö front lever samoihin aikoihin ku seisoolteen suorin jaloin voimapyörä vai jälkeen? Onko dipeistä lisäpainoilla suoranaista hyötyä planche harjotteluun vai ei?
Coach Sommer kitettää tuon straight arms vs. bent arms homman seuraavanlaisesti: --
Hyötynäkökohdat huomioon ottaen ne nimenomaan tulisi lukita.
Vertaa esim support hold kädet koukussa/suorinkäsin. Ja muutenkin tuo kyynärpäiden lukitseminen vahvistaa hauislihasta ja jänteitä muita suorinkäsin tehtäviä liikkeitä silmälläpitäen, esim. käsilläseisontaa varten, ja myöhemmin ristiriipuntaa. Esim. juuri HS suoritetaan oikeaoppisesti renkaat ulos käännettyinä ja kyynärpäät lukittuina, koska muuten osa kehonpainosta lepää hihnojen/renkaiden varassa tehden siitä helpompaa. Eli periaatteessa se näissä hommissa on VAATIMUS että ne renkaat kääntää ulospäin/lukitsee kyynärpäät.
Jos siis haluaa kehittyä.
No kyllähän mä oon jo aika paljon kehittynyt vaikka en oo laittanut käsiä lukkoon.. Oon vasta harjoitellut näitä noin 6 kuukautta! ja en tosissaan halua enempää hajottaa mun jo valmiiksi rikkinäisiä kyynärpäitä! Ja ainiin mähän en tosissaankaa pidä itteeni voimistelijana vaan enemmänki elämäntapaharjoittelijana eli mulle nää sun oikeaoppiset liikevaatimukset ei merkkaa niinkään paljoa :D Ymmärrrän jos jotkut täällä omistautuu tälle kyseiselle lajille. Ite teen sitä vaan ihan monipuolisuuden vuoksi. Ja laita ihmeessä ite niitä täydellisiä suorituksiasi tänne ni voin ottaa oppia niistä vai ootko laittanu jo?
Meinaako tuo kyynärpäiden suoristaminen periaatteessa sitä että tulee käytettyä koko liikerataa, ja kyynärpäät vahvistuvat myös suoristettuina, eikä "vahingon"(suoristuukin yhtäkkiä jne.) sattuessa tule vammautumisia niin helposti kun nivelet ovat tottuneet alusta asti puhtaaseen tekniikkaan?
"..Correctly conditioning the biceps tendon is the lynch pin upon which all future ring strength progress will rest."
Tuli itsekin hommattua noi renkaat, vuoden täystauko treenistä alla välilevyn pullistuman vuoksi... Ensi kuussa alkaa kamppailutreenit taas. Oon vähän vetänyt lenkkiä ja lihaskuntoa noin 3 viikon ajan. Tarkoitus olis siis alkaa treenaamaan sekä kamppailua että ruumiinpainolla voimailua.
Yleisiä lähtökohtia: voimapyörällä polvet maassa menee about 3x8 toistoa, dippejä niin alas asti kun menee (kämmenet koskee käytännössä rintalihaksia) meni semmonen 4x5, renkailla dippejä meni 3x4, mutta ei todellakaan puhtaalla tekniikalla (ymmärsin että kämmenien kääntäminen ulospäin olisi oikein) vaan ihan että mahdollisimman alas ja takaisin suorille käsille. Leukoja ei mene kuin viitisen kappaletta. Olisiko niitä muuten parempi vetää myötä vai vastaotteella?
Käsilläseisontaa oon treenaillut seinää vasten, tota mitä lie wall walkia ja pystyasennossa aina noin 15sek käsilläseisonnassa. Lisäks punnerruskahvoilla oon äheltänyt jotain 10s pitoja L-sittiä ja tota tuck planchea. Sormien varassa en saa itteäni ilmaan ja kämmenillä ei nousis mutta L-sitissä ei oikeen kantapäät taivu ylös lattiasta. Lonkankoukistajat kai ottaa vastaan.
Oon jonkun verran lueskellut tätä ketjua mutta olis silti kiva jos joku heittäis vinkkiä että miten noita treenejä kannattais alkaa jaottelemaan, minkälaisia toisto/sarjamääriä, miten staattisten ja dynaamisten suhde ja treenijärjestys. Miten muuten porukka kiinnittelee noita renkaita? Mulla ei kovin montaa senttiä paksua toi katon betoni täällä vuokrakämpässä ole... Myöskään talvella mitkään puun oksat ei oikein toimi...
Edit. Ainiin ja rannepunnerruksia ja polvillaan sormien varassa punnerruksia teen kanssa. Tavallisia punnerruksia meni 40-60 tekniikasta riippuen mutta sormilla ei ainuttakaan...
Hoi kaikki rengasmestarit!
Jouduttuani eroon kuntosaleista spatiaalisen lokaationi vuoksi olen nyt päättänyt liittyä gymnastikkojen jaloon seurakuntaan. Asuinyhtiönikin on varsinainen kivi perseessä, sillä en saa/pysty;
1) Porata kattoon
2) Kiinnittämään leuanvetotankoa mihinkään
Elikkäelikkä. Hakusessa olisi voimistelurenkaat ulkokäyttöön. Siispä kriteerit olisivatkin;
a) Solmittavissa esim. keinuun verrattain vikkelästi
b) Vedenkestävät (en nyt tietenkään kaatosateessa treenaa mutta syysaamuina ilma on meleko kostea)
c) Toimitus kaikkialle Euroopassa
d) Hinta alle 100€ ?!
Mitäpä suosittelisitte?
En tiedä mikä puuseppien tuntiveloitus on, mutta ite hain 30mm koivuvaneria josta olisi saanut 2 paria renkaita. Maksoi 20€, eli yhden parin tekemiseen tarvittava vaneri maksaa n.10€. Biltemasta 3m pikalukolliset nauhat 3,5€. Puusepällä oikeilla laitteilla ei mene renkaiden tekoon varmaan tuntia kauempaa, varsinkin jos viimeistelyn tekee itse. Eli alle 50€ pitäs renkaat saada.Hongkongista/biltemasta pikalukolliset nauhat ja renkaat puusepältä mittatilaustyönä. Hintaa tulee ehkä 60-90e.
En tiedä mikä puuseppien tuntiveloitus on, mutta ite hain 30mm koivuvaneria josta olisi saanut 2 paria renkaita. Maksoi 20€, eli yhden parin tekemiseen tarvittava vaneri maksaa n.10€. Biltemasta 3m pikalukolliset nauhat 3,5€. Puusepällä oikeilla laitteilla ei mene renkaiden tekoon varmaan tuntia kauempaa, varsinkin jos viimeistelyn tekee itse. Eli alle 50€ pitäs renkaat saada.
Et satu tietään millä ne on käsitelty? Ihan normi lakka ei taida kuitenkaan olla?Suattaapi olla, itse en muista tarkalleen omien renkaiden hintaa. Puuseppä tosin myös käsitteli renkaat huolella että ne ovat sopivat ulkokäyttöön.