No mitä jos treenais joka toinen päivä, ja jakais vielä liikkeet kahteen eri settiin?
Päivä 1. 2 x muscle-up yritykset renkailla
1x8 käsilläseisontapunnerrus seinää vasten
2 toistoa voimapyörää suorin jaloin
2 x front-lever variaatiot tangolla
2 x plance-variaatiot renkailla
2 x l-sit renkailla
Päivä 2. 2 x Muscle-up yritykset renkailla
1 x 5 dippi renkailla
2 x "tuulilasinpyyhkijät"
2 x back-lever variaatiot renkailla
2 x plance-variaatiot paralleteilla
2 x l-sit straddlena kahvoilla
Mitäs mieltä?
No tuo on jo heti järkevämmän näkönen.
Suosittelisin silti sulle(kin) että ottaisit rutiinin jossa haluat kehittyä ja tekisit sitä kaks kertaa joka päivä. Se ainakin toimi itelle parhaiten monen taidon kehittämiseen. Sen ulkopuolella oon max 3 liikettä hinkannu GTGllä ja sekin tuntui liialta, koska näissä kaikissa liikkeissä ominaista on Time Under Tension, ja jos se on aivan mahdottoman pitkä, ei sulla mitenkään riitä paukut kehittymään noissa L-siteissä ja plancheissa kun on voimapyörää ja HSPUa alla. Tämä siis mun mielipide,
merksut voi olla eri mieltä.
Mun tried and true rutiini:
Muscleup -> Leveä L-sit 5sek -> Shoulderstand 10s -> L-sit tai Planche 5s -> 2xRTO dip -> Backlever 5s -> Frontlever 5s
Toi läpi vaikka 2-3 kertaa päivässä. Siihen lisäksi sitten voimapyörää yks-kaks toistoa pari kertaa päivässä.
Idea GTGssä on freesinä pysyminen. Idea rengas/voimistelujutuissa on tensio. Freesinä pysymisen edellytys on hyvin lyhyt jännitysaika(??) (time under tension) ellei sulla oo ihan hullu palautumiskyky tms. Tän takia sulla pitäs liikkeiden välillä olla ihan hulluna aikaa = ei järkevä monella liikkeellä.
Sitten taas jos ihan treenitreeninä otat nämä, että kerralla vedät kaikki läpi, niin tää systeemi on ihan ookoo ja ohjelmointi kondiksessa. Sori jos taas aloin GTGstä höpöttään, en muista oliko se se tarkotus.
Jos aiot joka päivä treenata "kunnon treenin" niin unoha GTG. Treenaa joka päivä tällä sun ohjelmalla, ja kierrätä joka toinen päivä joka toinen treeni: Päivä1 maanantaina, päivä2 tiistaina, päivä1 ke... Viikonloppuna kuulostelet miltä tuntuu, jos tuntuu ettei oo paikat tohjona ni lauantaina treeni ja sunnuntaina totaalilepi.