Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ite kokeilin uusilla nojapuilla tuota l-sit to äpärä planche ja aivan mahtava liike, pitääkin kokeilla viedä vielä shoulderstandiin. Ensin yritin tätä keihäänheittäjien suosimaa liikettä (21 sekunnin kohdilla) mutta siihen ei riittänyt voimat.

Täh? Mutta tohon L-koukkuplantseen riitti? :S Taitaa olla tekniikassa vika. Tuo heilurihomma on aika yksinkertasta, pitää vaan luottaa että kun potkasee jalat suoraksi niin ei lennä naamalleen = palauttaa jalat tarpeeksi nopeaa jos ei voimat riitä pitään planchea.

Täh? Mutta tohon L-koukkuplantseen riitti? :S Taitaa olla tekniikassa vika. Tuo heilurihomma on aika yksinkertasta, pitää vaan luottaa että kun potkasee jalat suoraksi niin ei lennä naamalleen = palauttaa jalat tarpeeksi nopeaa jos ei voimat riitä pitään planchea.
Sen verran matalat nuo nojapuut ettei saa kunnon heiluria, tai sitten ei vaan uskalla.

Onko HS wall runiin mitään ohjeita? Tai siis tilanne on se, että käsilläseisonta (tuella) sujuu ihan kivasti ja puolikkaita punnerruksiakin pystyy tekemään, mutta olisi kiva tehdä jotan muutakin käsilläseisontaa/olkapäitä kehittävää kuten varmaan tuo wall run olisi? Nyt siis tuntuu, että toista kättä pystyy korkeintaan irrottamaan maasta muutaman sentin korkeudelle sekunnin kymmenysosiksi. Eli miten tuota lähteä kehittämään? Tosin ekaa kertaa mää vasta kokeilinkin. ;)

Kyseessä siis tämä tällainen liike, jota tuolla merkkarin hand balancing ketjussa suositellaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko HS wall runiin mitään ohjeita? Tai siis tilanne on se, että käsilläseisonta (tuella) sujuu ihan kivasti ja puolikkaita punnerruksiakin pystyy tekemään, mutta olisi kiva tehdä jotan muutakin käsilläseisontaa/olkapäitä kehittävää kuten varmaan tuo wall run olisi? Nyt siis tuntuu, että toista kättä pystyy korkeintaan irrottamaan maasta muutaman sentin korkeudelle sekunnin kymmenysosiksi. Eli miten tuota lähteä kehittämään? Tosin ekaa kertaa mää vasta kokeilinkin. ;)

No tässä jotain: en tiedä teikäläisen leveyksistä, mutta jotkut aloittelevat ja vähän konkarimmatkin käsinseisojat pitävät käsiä aika leveällä peruskäsinseisonnassa helpottaakseen hommaa, varsinkin jos mukana on punnerruksia. Anyway, tuossa käsien irrotuksissa kädet kantsii pitää suht kapealla, jottei kaatumisen kompensointi ole ihan mahdoton tehtävä. Ja tuo kompensointi tehdään primääristi lantion/kylkien rutistuksella, vastaavalla tavalla kuin tavallisessa yhden jalan seisonnassa nostetaan toista lantiota suoraan ylös (ei siis jalkaa vaan lantiota). HTH

:hyper:Eka muscleup renkailla, mahtava fiilis, että piti tulla ihan tänne hehkuttaan:puntti:

Mahtavaa! Täälä ne sällit vaan kehittyy ku meikä syljeskelee kattoon, saatana.

No tässä jotain: en tiedä teikäläisen leveyksistä, mutta jotkut aloittelevat ja vähän konkarimmatkin käsinseisojat pitävät käsiä aika leveällä peruskäsinseisonnassa helpottaakseen hommaa, varsinkin jos mukana on punnerruksia. Anyway, tuossa käsien irrotuksissa kädet kantsii pitää suht kapealla, jottei kaatumisen kompensointi ole ihan mahdoton tehtävä. Ja tuo kompensointi tehdään primääristi lantion/kylkien rutistuksella, vastaavalla tavalla kuin tavallisessa yhden jalan seisonnassa nostetaan toista lantiota suoraan ylös (ei siis jalkaa vaan lantiota). HTH

Jep, pitää pikku hiljaa käydä rimpuilemaan.Olen käsiä pidellyt ihan kapeasti, kun lueskelin, että näin kuuluu tehdä, joten siitä homma ei ole kiinni. Kai se tuosta lähtee kehittymään kun vaan pikku hiljaa kokeilee ja nostaa kättä korkeammalle päivä päivältä.

Tässä nyt jo pitkällä toista kuukautta reenaan tällä menetelmällä ja päätin tulla pistämään pari oivallustani.

Back lever: Kun siirrytte muna-asennosta suoraselkäasentoon, älkää ajatelko "nyt suoristan selkäni" vaan pyrkikää ojentamaan polvenne taaksepäin ilman että menette pois vaakatasosta. Kesti 2 harjoitusta oivaltaa tämä mutta kun sen oivalsin niin heti nousi suoraselkäasennon pitoaika parista sekunnista 10 sekuntiin! Lisäksi tuo ajatus että "suoristan selän selkälihaksilla" oli hyvin raskasta kun jalat roikkuivat kuitenkin veltohkoina. Tässä, kuten käsilläseisonnassa, kannattaa muistaa että koko ruumista jännitetään.

Front lever: Muna asennosta selkä suorana "polvet suoraan ylöspäin" -asentoon oli mukava siirtyä sellaisella tyylillä että pyrin koskettamaan polvilla tankoa jossa roikuin. Jos pyrkii vain ojentamaan polvia/jalkoja eteenpäin, selkä helposti tipahtaa eikä ruumis ole enää vaakatasossa. Työntäkää siis rohkeasti lantiota ylöspäin samalla kun ojennatte reisiä ja polvia eteenpäin.

Takaisin reenaamaan ->

Mulla taas back lever muistiinpanoissa lukee, että "anna jalkojen olla ensin rinnassa (eli se helpompi variaatio = muna-asento), ja sitten ojenna lantio ylös". En mä enää edes muista, että mitä tuo sitten oikeasti tarkoittaa. ;) Jonkun oivalluksen mä kuitenkin tein, kun otin koko rimpuilun nauhalle. Sen jälkeen mulla venähtikin sitten tuolta syvältä selästä joku lihas, enkä ole uskaltanut back lever variaatiota yrittää muutamaan viikkoon. Varmaan ensi viikolla pitää taas aloitella rauhallisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse aloitin hyppäävällä muscleupilla renkaiden ollessa otsan korkeudella. Sitä kun tekee GTG-tyyliin aina korottaen renkaita niin lopulta joudut tekemään työn ylävartalollasi.

Mitä mieltä olette tästä väittämästä:
Aloittelijan kannattaa keskittyä vain muutamaan liikkeeseen jotta kehitys olisi nopeampaa. Varsinkin jos voimisteluliikkeet ovat vain osa fyysistä harjoittelua. Nämä muutama liike olisivat Back lever ja käsilläseisonta. Kaikkia muitakin liikkeitä on toki kiva kokeilla, mutta suurin harjoittelu teho suunnataan näihin kahteen.
Perustan tämän väitteen siihen että kun nämä kaksi liikettä ovat hallinnassa, niin muissa liikkeissä kehitys tulee ns. itsestään tai kun nämä ovat hallinnassa, niin planche kehitys on nopeampaa. Muistaisin myös GB-foorumilta lukeneeni että näillä liikkeillä on suurin "carry over" muihin liikkeisiin. Myös tästä threadistä on saanut lukea useaan otteeseen näitä vähemmän_on_enemmän-kommentteja.

^ Öö kuulostaa joltain mitä olen ite kirjottanut, tai Merkkari. Tai Sommer, mutta sommeristahan me ei välitetä, meillähän on Rebound!

Kätönen kestää tehä P2HS! Nojapuilla, mutta kuitenkin! Hahah, meitsi is back! Tohon vielä rengasseisonnan masterointi niin oon enskesäksi valmis seminaareille.

Tämä siis ellen hurahda ihan totaalisesti ton raudan kolisteluun. Kun talvi tulee ei paljon huvita akroa treenata, joten alakroppaa hakkaan voimapainotteisella kyykkyohjelmalla. Saa nähä miten vaikuttaa massaan kun yhistää rengasstaattiset, raskaat kyykyt + soudut ja viimisen päälle hifistellyn bodyruokavalion.

Mites kehitit tuon? Itsellä ei vaan edisty millään. Toisaalta saattais auttaa jos keskittyis Muscleuppiin hieman enemmän...
En oo oikeestaan itse muscleuppia treenattu paljon ollenkaan, kehittynyt lähes itsestään. Ainoot mitä oon tehnyt säännöllisesti on ollu staattiset pidot nohands otteella muutaman viikon ajan ja joskus ohimennen tehny negatiivisia muscleuppeja pari kolme kappaletta. Pari viikkoa sitten en vielä edes jaksanut laskea alas hallitusti, viikko sitten tuli jo hallitusti alas mutta raskaasti, tällä viikolla oli sen verran kevyttä, että kokeilin jo oikeaa muscleuppia ja menihän kun siinä vaikeimmassa kohdassa ns. kippaa. Nyt vaan lähtä hakemaan lisää suorituspuhtautta ja toistoja.
En tiiä nyt päteekö tähänkin tuo vähemmän on enemmän.

^ Öö kuulostaa joltain mitä olen ite kirjottanut, tai Merkkari. Tai Sommer, mutta sommeristahan me ei välitetä, meillähän on Rebound!

Kätönen kestää tehä P2HS! Nojapuilla, mutta kuitenkin! Hahah, meitsi is back! Tohon vielä rengasseisonnan masterointi niin oon enskesäksi valmis seminaareille.

Tämä siis ellen hurahda ihan totaalisesti ton raudan kolisteluun. Kun talvi tulee ei paljon huvita akroa treenata, joten alakroppaa hakkaan voimapainotteisella kyykkyohjelmalla. Saa nähä miten vaikuttaa massaan kun yhistää rengasstaattiset, raskaat kyykyt + soudut ja viimisen päälle hifistellyn bodyruokavalion.

Mää mistään mitään tiedä. Kaiken mitä tiedän lukee tässä ketjussa ja siitäkin puolet jo unohtanut (iän tuomia etuja/haittoja) tai sitten on vaan kultakalan muisti. Neuvomaan en kyllä oikein uskalla ketään alkaa, kun omatkin treenit on sellaista päänmäärätöntä hakuammuntaa. Häpeäkseni myönnän.

Childille sanoisin, että sitä kättä kyllä kannattaa säästellä, ettei mene pahemmaksi. Kyllä mä ymmärrän, että polte päästä treenaan on kova, mutta, mutta...

Tuo kehittyminen on itseäni askarruttanut kovasti viimeaikoina. Mulla meni nuo leverit jostain syystä liian helposti. Lähes treenaamatta (leuvanvetotangolla repimistä lukuunottamatta en niitä juuri treenannu) Mutta MPU olikin sitten hemmetinmoisen työn takana! Eikä vieläkään kivuttoman puhtaasti mene. Monille se on kuitenkin ihan perusjuttu. Musta tää on käsittämätöntä. Dipeissä menee bulgaarialaiset, mutta ei normaaleja. Ihme juttuja. Miksi jotkut liikkeet on toisille luontaisen helppoja ja toiset ihan saamarin vaikeita?

Perskeles että teki tauko taas hyvää tasapainoharjottelulle! Kivikoissa hypitty ja kalasteltu käsivarressa parisen vkoa ja kerran kävin käsinseisonnassa todeten että jo viikon tauko teki ihmeitä. Toivottavasti nyt pysytään alta 80kg pysyvästi. Myös tuo painonsiirto käsinseisonnassa toiselle kädelle tuntuu melkosesti helpommalta. Se planche vaan hajotuttaa edelleen, näkisin.. :piru:

Mr. Handbalancer taitaa muutes olla lokakuussa taas studio kasilla. Mulla taitaa tulla täältä rollosta takasin muutto kotiseuduille hkiin, eli sielä nähdään taas, munat! ChildInTime messiin också?!

Back lever n.3-4s! :dance:

Rebound
Saat bulgaarialaisia dippejä, mutta et tavallisia niin voisiko se johtua siitä, että joku olkapäässä kiristää, kun yrität dippiä syvälle?

Back lever n.3-4s! :dance:

Rebound
Saat bulgaarialaisia dippejä, mutta et tavallisia niin voisiko se johtua siitä, että joku olkapäässä kiristää, kun yrität dippiä syvälle?

No, näin juuri tekee. Oikea olkapää pistää nyt vähän liikkeessä kuin liikkeessä vastaan. No, kipu kasvattaa.

Edit. Onnea back leveristä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom