Vyön/remmien käyttö vedossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja static
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Mitä mieltä ootte vyön ja/tai remmien käytöstä vedossa? ite oon aina vetäny ilman vyötä ja jotenki toi veto jäänny paikoilleen, sama juttu remmien kanssa, kokeillu tosin molempia, ja nyt harkitsin että pitäiskö ne remmit ainaki ottaa käyttöön et sais tangon pysymään käsissä, ku se tuntuu olevan suurin ongelma.. toisaalta sit ei taas forkut pysy mukana ja sit melkee pitäs olla vyö ku saa enemmän rautaa tankoon.. en oo missään liikkeessä käyttäny vyötä, joskus selkä ongelmiakin on kyllä ollu..

Yleensä on ollut tapana, että maastavedot tehdään ilman remmejä. Mä olen tosin sitä mieltä, että jos lajina on kehonrakennus, niin sillä ei ole paskaakaan väliä kunhan selkä saa kyytiä.

Remmejä en käyttäisi, vyötä taas voisin kovissa sarjoissa/ykkösissä käyttääkin (ei pakollinen kuitenkaan, hankin elämäni ensimmäisen nostovyön vasta viikko sitten, ja hyvin olen tähän asti ilmankin pärjännyt).

Kyllä se näppivoima siitä kehittyy, kun vaan sitkeästi treenaa ilman remmejä. Nimim. kokemusta on, todellakin! Vielä muutama vuosi sitten otteen pitäminen (tai pikemminkin pitämättömyys) oli minulle todellinen ongelma ihan kaikessa selkätreenissä (tämähän ei ole naisilla harvinainen ongelma lainkaan). Harkitsin tuolloin vakaasti remmien ostamista, mutta se jäi sitten kuitenkin aina tekemättä - ja nyt en enää tekisi niillä yhtään mitään, sillä kuin varkain ovat otevoimat lisineet, ja tanko pysyy näpeissä ongelmitta! :thumbs:

En ole käyttänyt kumpiakaan, vaikka remmien käyttö kävi lähellä juuri sen takia, kun kyllä maasta olisi jaksanut vetää, mutku rihveliranne ei jaksanut pitää tangosta kiinni painojen noustessa yli 60kg :jahas: Mies sillon sano, et ota remmit tai vedät vaan sitkeesti ilman - ja vedin sitkeesti ilman - kyllä siihen näköjään tottuu :) Nyt tän tauon jälkeen voipi mennä taas totutellessa, mutta ei kai se kauaa vie...aikaahan on :rolleyes: Tuon vyön käyttö saattaisi olla mulle ihan perusteltua tän leikatun selän ja nykyisten painojen vuoksi, ei siinä selässä kyllä mitään tuntemuksia ole, mutta jäykistetyt nikamanvälit saattaisivt tarvita suojelusta :rolleyes:

Ite käytän aina remmejä koska en käytä ristiotetta vaan molemmilla käsillä myötäote jotta molemmat puolet selästä saisi yhtä paljon rasitusta. Joskus vedin pelkästään ristiotteella niin tulos on nyt se että oikean puoleinen latsi on isompi kuin vasen (saattaa kyllä johtua jostain muustaki mutta tätä epäilen eniten).

Myöskin kun tekee bodytyylillä siten että ei ota joka toistoa kuin ykköstä vaan tuo hitaasti tangon alas ja sitte siitä heti vaan ylös niin myötäote ja remmit auttavat tod paljon siinä että saa tuotua tangon tasaisesti alas eikä siten että toinen pää tangosta kolahtaa maahan 5 cm ennen toista päätä joka häiritsee suoritusta.

Jimbe sanoi:
Ite käytän aina remmejä koska en käytä ristiotetta vaan molemmilla käsillä myötäote jotta molemmat puolet selästä saisi yhtä paljon rasitusta. Joskus vedin pelkästään ristiotteella niin tulos on nyt se että oikean puoleinen latsi on isompi kuin vasen (saattaa kyllä johtua jostain muustaki mutta tätä epäilen eniten).

Tähän on yksinkertainen lääke: vaihda ristiotetta aina toisinpäin joka sarjan välillä (harvinaisen epäselvästi selitetty :jahas: ). Näin teen itse, eikä ole mitään toispuolisuusongelmia selässä :)

Gillyanne sanoi:
Tähän on yksinkertainen lääke: vaihda ristiotetta aina toisinpäin joka sarjan välillä (harvinaisen epäselvästi selitetty :jahas: ). Näin teen itse, eikä ole mitään toispuolisuusongelmia selässä :)

Kyllä, naislogiikkaa ja käyttö sallittu :thumbs: :rock:

Mulla ei pelkällä maastanostamisella ilman remmejä pahemmin näppivoimat noussu ja tämä alkoi olla jo ongelma. Aloitin roikkumisen leuanvetotangon sileässä kohdassa sormia nyrkkiin puristaen niin johan on parantunut grippi. Teen myös aina välillä rannekääntöjä normityyliin ja rannekääntöjä selän takana (mun lemppari).

maastavedon maailmanennätysmieskin vetelee välillä sarjoja remmeillä ja myötäotteella.

jos tekee paljon kovia sarjoja, kädet voi hyytyä. yleisohjeena lienee semmonen, että sarjaa ei kannata käsien puolesta katkaista, jos selkä vielä jaksaa. siispä remmit käyttöön, jos tuollainen on tilanne. muuten tietysti täysin turhaa vedellä remmeillä. itselläni ainakin selkä hyytyy ennen käsiä.
käsien asennosta semmonen juttu, että kannattaa vetää kaikki lämppärit ja sarjat myötäotteella niin kauan kuin jaksaa. sen jälkeen vasta viimeisiin sarjoihin vaihtaa ristiotteen, jota vuorottelee sitten molemmin päin (kuten chiliannekin tuossa jo mainitsi)

taidanpa sitten viellä jatkaa vetämistä ilman remmejä, juuri edellä mainitulla tavalla olenkin tehny, eli lämppärit myötä otteella ja ristiote vuorotellen.. kyllä se tanko viel joskus pysyy käsissä:curs: välillä kyllä näkee ku käytetään remmejä jo 100 kilolla mut niinku Powerhousu sano eipä sillä kehonrakennuksen kannalta niin väliä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ite en nää mitään järkeä siinä, että tiputtasin 40kg sarjapainoista pois ilman remmejä ja tekisin näppivoimilla sarjat. tältä palstalta lueskelin taas, että ristiotteella voi hauis revetä (en muista oliko näin, mutta jokin paikka ei kuulemma ristiotteesta tykännyt). toinen syy miksi käytän remmejä vedossa on se, että näpit ei jaksais enää seuraavissa selkäliikkeissä _YHTÄÄN_ puristaa, jos tekisin ilman niitä. erittäin epäselvästi selitetty, my bad :)

Itse vedin aikanaan sarjoja reilusti 200+ kilolla remmeillä. Näppivoimat on luonnostaankin suht heikot jota lyhyet sormet vielä korostaa. Maastavedosta oli monta vuotta taukoakin välillä ja nyt kun olen säännöllisesti taas tehnyt välillä on tullut huomattua että selkä vetäisi suhteellisen lyhyessä ajassa samansuuntaiset painot kuin aiemminkin, 170-180 oli melkein saman tien tehtävissä. Anyway jokin aika sitten muutin sitten muutenkin treenejä enemmän basic-suuntaan ja tein sitten tuon periaatepäätöksen että sitä ei nosteta mitä näpit ei pidä: tuloksena se että 120-130 kg:lla sai jo puristaa tosissaan että jaksoi vitosen tehdä! Mutta suhteellisen lyhyessä ajassa nuo näpitkin tottuvat kannattelemaan - kun teen vielä kaikki soudut ja leuanvedot ilman remmejä.

Jos vain keholava/esteettiset tavoitteet kiinnostaa, on paljon perusteita tehdä raskaat selkäliikkeet remmien kanssa. Jos taas funktionaalisuus kiinnostaa - kannattanee ne jättää kotiin tai ainakin satunnaisempaan käyttöön.

Itsekin vedän niin että vaihdan joka sarjaan aina ristiotteen toisinpäin.

Kun otin remmit maveen, niin sain heti vissiin 40kiloa lisää malmia tankoon ja se riittää minulle perusteeksi käyttää remmejä.

Itse suosittelen käyttämään mahdollisimman vähän remmejä tai vyötä. Ainoastaa maksimi ykkösiä tehdessä voi vyön vetää päälle, jos siltä tuntuu. Itse en käytä vyötä kuin kisoissa.

Minulla oli huomattavia alaselkä ongelmia aikaisemmin, kun käytin vyötä. Tukilihaksisto ei oikein päässyt kehittymään ja loukkasin selkäni todella pahasti vedossa joka oli noin 80% maksimistani. Selän kuntoutus vei 1,5 vuotta!!! Jätin vedon kokonaan melkein vuodeksi ja heitin vyöt ja siteet nurkaan. Vetoni on tällähetkellä n. 260 kg ja treenaan sitä massaliikkeenä 1-2 krt/kk. Nyt selkä kestää vetää sen mitä voimat antaa myöden ilman vyötäkin.

Vyö rikkoo ittellä aika tehokkaasti tekniikan maastavedossa, jos en vedä sumolla. Remmejäkään en oo käyttäny vähään aikaan, kun vanhat oli jo menossa poikki. Nyt huomannu, et kyllä kaikki näpeissä pysyy ainakin ristiotteella, mitä mun valtavat voimani vaatii. Toki jos pystyy noita kunnolla käyttämään niin mikäs siinä. Ei kuitenkaan kannata aivan kaikkia sarjoja siihen vyöhön tukea.

S225T sanoi:
Jos vain keholava/esteettiset tavoitteet kiinnostaa, on paljon perusteita tehdä raskaat selkäliikkeet remmien kanssa. Jos taas funktionaalisuus kiinnostaa - kannattanee ne jättää kotiin tai ainakin satunnaisempaan käyttöön.
Itse en käytä remmejä, kuin silloin, kun olen onnistunut jättämään treenissä osan kämmeneni ihosta mavetankoon ja kädessä on ilman remmejä treenaamisen estävä avohaava. Eli tällöin remmejä on pakko käyttää, että teipattu kämmen saa aikaa parantua, mutta en kuitenkaan joudu jättämään treenejä tekemättä muuten. Mavessa en kylläkään käytä remmejä edes silloin, vaan silloin vain otetaan pieni paussi mavesta ja tehdään alaselälle jotain muuta, mutta esimerkiksi yläselkätreenissä on tällöin pakko käyttää remmejä.

Maastavedossa ainakin itselläni kusee alkuasento ja kunnon paineiden ottaminen ennen vetoa remmejä käytettäessä, koska niiden kiinni nyhräämisessä menee oma aikansa, jolloin ei pysty pitämään kunnon paineita ja sen jälkeen kun on saanut itsensä kiinni tankoon, niin ei enää pystykään oikaisemaan itseään ja vetämään kunnolla happea. Eli veto lähtee väkisin vajailla paineilla, mikä ei mielestäni ole hyvä asia turvallisuuden kannalta. Normaalisti kaikki liikkeet siis ilman remmejä, koska voima on kuitenkin se, mitä haen.

Edit: Eilen mavessa salilla oma ennätys 285 kiloa vyöllä ja trikoolla. Pelkällä vyöllä ennätys on 275 kiloa. Selkälihat ovat vähän kipeinä :).

Lisäys: Vyötä en käytä, juuri sen takia koska osa selänlihoista jää täten paitsioon ja rikkovat koko selän loppupeleissä.
Katsellaan sitten jos jtn maksimeita muka joskus nostaisin, ni uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom