Vyön käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuo siis silloin jos vyö esim navan kohdilla, jos pallean päällä niin homma ok mutta taitaa olla liia ylhäällä vyö silloin?
Miten niin liian ylhäällä? Se nyt on ihan sama vaikka se vyö on kaulassa jos siitä nyt jostain kumman syystä saisi parhaan hyödyn niin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enemmän se on siitä kiinni mikä osa on ns. heikko lenkki. Monella on asento pettää helpommin lähempänä keskiselkää, varsinkin vedossa, jolloin jolloin korkeampi vyön asento toimii paremmin. Tuolloin saa myös latsit jännitettyä sitä vyötä vasten mikä lisää painetta.

Enemmän se on siitä kiinni mikä osa on ns. heikko lenkki. Monella on asento pettää helpommin lähempänä keskiselkää, varsinkin vedossa, jolloin jolloin korkeampi vyön asento toimii paremmin. Tuolloin saa myös latsit jännitettyä sitä vyötä vasten mikä lisää painetta.
Just näin. Mulla on kyykyssä vyö tuossa pallean päällä enemmänkin ja vedossa tuuman verran alempana ihan siitä syystä ettei nouse eväät ylös. Muuten pitäisin samassa, koska siinä on heikoin kohta.

Kyl. En tiiä, miks toi vyö tuntuu niin oudolta käyttää? Kyykyssä se tavallaan jeesaa vähän, mut jotenki kyl muuttaa koko liikkeen suoritusta. Jotenki katoo kokonaan tunto keskikropasta, & alas mennessä on meinannu karata paino liikaa eteen ja keikata. Ei niinku tunne yhtään, mitä siel torsossa tapahtuu. Mavessa vyöllä taas tuntuu, ettei saa haettuu yhtä hyvää alotusasentoa :O. Voisin kuvitella, et jos on laardia, ni sit ymmärrettävää, ku voi alkaa maha tulla eteen tai jtn, mut ei kyl itellä juurikaan moista löydy. Pitäs ehkä kokeilla erilaisia kireyksiä vyössä, jos merkkaa. Ne harvat kerrat ku käyttäny, ni on ollu aikalailla niin kireellä ku saa, ilman, että vyö painaa koko mahan ihan lyttyyn.
Vedätköhän tuon vyön liian tiukalle? Sitä ei ole tarkoitus vetää mahdollisimman tiukalle vaan sopivan kireälle.

Aattelin tähän ketjuun pistellä:
Tilasin jenkeistä kunnon vyön, aattelin nyt painojen noustessa alkaa treenaamaan vyönkäyttöä.
Olisiko järkeä treenata tuota vyötä vasten painamista kotona ihan ns kuivaharjoitteluna?

Aattelin tähän ketjuun pistellä:
Tilasin jenkeistä kunnon vyön, aattelin nyt painojen noustessa alkaa treenaamaan vyönkäyttöä.
Olisiko järkeä treenata tuota vyötä vasten painamista kotona ihan ns kuivaharjoitteluna?
En mä tiedä mahtaako siitä hirveästi olla hyötyä ilman kuormaa, mutta ei siitä kyllä haittaakaan ole, eli anna mennä vaan. Kannattaa muuten pyöritellä, rullailla ja taitella sitä vyötä aika kovakouraisesti, että saa vähän pehmitettyä sitä. Uusi vyö on aina kova ja ikävä käyttää.

Mulla on ollu pitkään vaikeuksia saada vyötä tuntumaan hyödylliseltä vedossa, mutta kun ronskisti vedin sen Tuomas Hautala-korkeudelle niin johan alkoi käydä järkeen.

3 vyötä treenilaukussa, mutta maha päässy sen verran kasvamaan ettei voi käyttää tällä hetkellä, jos saa keskivartalon ilman vyötäki kireeks niin ei sitä vyötä tartte (toki viimeset 10-20kg jätän nostamatta)

Mulla on ollu pitkään vaikeuksia saada vyötä tuntumaan hyödylliseltä vedossa, mutta kun ronskisti vedin sen Tuomas Hautala-korkeudelle niin johan alkoi käydä järkeen.
Itellä vahva sama. Pitkään käytin vyötä ns. normikohdassa kuten kyykätessä, mutta ikinä se ei tuntunu kovin toimivalta. Tähän ku kyllästyi niin käytin vyötä pitkään vain kyykätessä ja nyt viimeset puolitoista vuotta myös mavessa, mutta tossa ylempänä. Oma inoittaja tosin oli George Leeman.

Vaihdoin vyönkin jokin aika sitten leveämpään ja paksumpaan tuosta vanhasta prisman painonnostovyöstä. Kerran sen jälkeen olosuhteiden pakosta käyttänyt tuota kaposempaa mallia ja tuntuma oli about samaa luokkaa kuin olisi sitonut narua vyötärölle ja sitä vasten paineistanut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä vahva sama. Pitkään käytin vyötä ns. normikohdassa kuten kyykätessä, mutta ikinä se ei tuntunu kovin toimivalta. Tähän ku kyllästyi niin käytin vyötä pitkään vain kyykätessä ja nyt viimeset puolitoista vuotta myös mavessa, mutta tossa ylempänä. Oma inoittaja tosin oli George Leeman.

Vaihdoin vyönkin jokin aika sitten leveämpään ja paksumpaan tuosta vanhasta prisman painonnostovyöstä. Kerran sen jälkeen olosuhteiden pakosta käyttänyt tuota kaposempaa mallia ja tuntuma oli about samaa luokkaa kuin olisi sitonut narua vyötärölle ja sitä vasten paineistanut.
Ootko sä koittanut kyykätessä ikinä vyötä korkeammalla? Tosin en mä tiedä mikä sulla on "normaali kohta", mutta monella se on tuossa ihan lantion yläpuolella. Jos et, niin koita joskus laittaa navan yläpuolelle. Mulla toimii siinä kaikista hienoiten.

Ootko sä koittanut kyykätessä ikinä vyötä korkeammalla? Tosin en mä tiedä mikä sulla on "normaali kohta", mutta monella se on tuossa ihan lantion yläpuolella. Jos et, niin koita joskus laittaa navan yläpuolelle. Mulla toimii siinä kaikista hienoiten.
Oon kyllä monesti lukenut, että joillain toimii hyvin kyykyssäkin vyö korkeammalla, mutta en oo nähny aiheelliseks koittaa, kun on toiminu hyvin tossa alempana. Noh, tänään sitten käskystäsi koitin ja äkkiseltään sanoisin, että parempi se on tossa korkeammalla myös kyykyssä. Kiitos siis yllytyksestä.

Tosimiehet käyttää henkseleitä :puntti:
Mikähän tämänkin viestin pointti oli?

Jotkut on ehdotelleet vyötä kokeiltavaksi mutta joku jääräpäinen ajatus mulla on koittaa pärjätä ilman ennenkun on "pakko". Siteitä kyllä käytän maastavedossa kun en halua käyttää ristiotetta. Mikä on konkarien mielipide että missä vaiheessa uraa tosta vyöstä on järkevää ottaa hyödyt irti.

Itse sanoisin, että vyötä voi alkaa käyttää jo melko aikaisessa vaiheessa, kun tekniikat on muuten hallussa ja on tietynlainen varmuus tekemisessä. Vyön kanssa saa kuitenkin hyvin todennäköisesti isompia kuormia liikuteltua, minkä voisi äkkiseltään ajatella johtavan nopeampaan kehitykseen. Eikä se keskivartalokaan vyön käytöstä surkastu, ja esim. suorien vatsalihasten osalta aktiivisuus voi jopa lisääntyä. Toki vyöttömiä variaatioita voi edelleen sisällyttää harjoitteluun, jolloin voi varmistua korsetin riittävästä ja monipuolisesta kuormittamisesta. Itsellänikin on highbar-kyykky ilman vyötä ohjelmassa.

Mikään pakkohan vyötä ei toki ole käyttää varsinkaan, jos ei ole kisa-aikeita. Siinä tapauksessa kannattanee siitä koittaa hyötyä.

Zone-sarja -42%
Koitin tänään vyötä tossa ylempänä ja kyllä se auttaa siinä aikalailla vaikka en uskonut. Todennäkösesti käytän jatkossaki. Kyykkäsin aivan maksimi 5x5 ja semmosen asian huomasin, että vyö tossa rintakehän päällä(tissien alapuolella) ahdistaa hieman hengitystä varsinkin noin "pitkissä" painavissa sarjoissa missä oikeesti tarvii happea. Onko normaalia vai hengitänkö päin persettä/ käytän vyötä väärin? + Tarvii hakee pitempi/parempi vyö koska toi tarravyö lähti lähes poikkeuksetta irti ennen vikaa toistoa.

Jotkut on ehdotelleet vyötä kokeiltavaksi mutta joku jääräpäinen ajatus mulla on koittaa pärjätä ilman ennenkun on "pakko". Siteitä kyllä käytän maastavedossa kun en halua käyttää ristiotetta. Mikä on konkarien mielipide että missä vaiheessa uraa tosta vyöstä on järkevää ottaa hyödyt irti.
Suosittelen opettelemaan peukalolukon vedossa. Ton kun handlaa, niin grippi riittää yhtä pitkälle tai pidemmälle kuin ristiotteen kanssa, eikä tarvii aina turvautua remmeihin.

En oo mikään konkari, mutta on aika höhlää olettaa että on olemassa joku tietty maaginen kilomäärä, jonka jälkeen vyön käyttäminen on perusteltua. Näkisin vyön kanssa nostamisen taitona ja taidot tuppaa kehittymään parhaiten usein treenaamalla. Oma lähestymistapa vyön käyttöön on se että koviin sarjoihin päälle, lämppärit ja noususarjat ilman.

Voihan sitä tehdä joinain päivinä ihan kokonaisia vyöttömiä treenejä jos arveluttaa, että tatsi ilman vyötä treenaamiseen katoaa ja rantavatsa surkastuu.

Itsehän käytän vyötä kyykätessä ja itselläni painot on alle 100kg tangossa. Selkä on sen verran paskana, että muutaman kerran kyykkäilessäni ilman vyötä on selkä kipeytynyt niin helvetisti, että salitreenit joutuu jättämään pois. Kuitenkin mielummin käytän sitä vyötä ja kyykkäilen kun olen kyykkäämättä. Antaa kuitenkin sen verran minulle tukea ja turvaa että pystyy tekemään.

Mulla hävii voimat jos laitan vyön. Ekaa kertaa laitoin vyön ku testasin ykkösmaksimia. En saanu vedettyy happea täysii eikä se rauta sitten noussut. Heitin vyön takas nurkkaan ja kyykkäsin sen painon ylös. Ei mun mielestä edes ollut mitenkään hirveen kireellä. Yks pykälä löysempi on sellainen et kämmenet saa työnnettyä väliin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom