VR

Minä en ymmärrä miksi ihmiset ei käytä busseja kun kerran junat kusee, mielummin sit odotellaan 6 tuntia jossain asemalla.

Mä en ainakaan kovin mielelläni käytä, kun bussissa tulee yleensä huono olo ja junassa ei. Ja sinne minne yleensä menen pääsee junalla aika lailla suoremmin ja halvemmalla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt sitten tuli vr:n pohjanoteeraus: Z juna tikkurilasta lahteen olisi pitänyt lähteä klo 16.55. Myöhästyy ja myöhästyy kunnes n.17.10 ilmoitetaan että lähtee eri raiteelta. Sitten porukka siirtyy sinne ja juna tuleekin mutta EI PYSÄHDY! Vähän WTF ilme naamalla kaikki siinä sitten, Ei kun virkailijalta kyselemään joka soittaa jonnekin "torniin" josta tulee vastaus että juna pysähtyi. Jaahas, no virkailija nohevana tarjoaa lippua ic junaan kunnes tajuaa että sehän onkin peruttu.. Siinä vaiheessa kun valittajia alkoi olla yli kymmenen niin virkailija soittaa uudestaan ja nyt tuleekin tieto että juna ei sit pysähtynytkään, kiva, ja eikun odottelemaan seuraavaa, tunnin välein z siis kulkee..
 
Nyt sitten tuli vr:n pohjanoteeraus: Z juna tikkurilasta lahteen olisi pitänyt lähteä klo 16.55. Myöhästyy ja myöhästyy kunnes n.17.10 ilmoitetaan että lähtee eri raiteelta. Sitten porukka siirtyy sinne ja juna tuleekin mutta EI PYSÄHDY! Vähän WTF ilme naamalla kaikki siinä sitten, Ei kun virkailijalta kyselemään joka soittaa jonnekin "torniin" josta tulee vastaus että juna pysähtyi. Jaahas, no virkailija nohevana tarjoaa lippua ic junaan kunnes tajuaa että sehän onkin peruttu.. Siinä vaiheessa kun valittajia alkoi olla yli kymmenen niin virkailija soittaa uudestaan ja nyt tuleekin tieto että juna ei sit pysähtynytkään, kiva, ja eikun odottelemaan seuraavaa, tunnin välein z siis kulkee..

Tässä todellakin hyvä esimerkki siitä, ettei kaikkea voi tunkea liikennelaitoksen syyksi. Välillä tuo VR:n henkilöstö on niiiiiin vitun pihalla, että tietävät vaivoin edes missä itse olevat saatikka sitten mikä juna tulee ja mihin ja missä pysähtyy ja mitä vittua oikein tapahtuu!!!
 
Joo kyllä bussien kanssa on vähintään yhtä paljon arpomista kuin junienkin. Enkä ite ainakaan ees oikeen pääse mukavasti pelkkien bussien avulla. Yleensä paras vaihtoehto on juna+bussi yhdistelmä tai juna+kävely menee aika lähelle, jos jaksaa pari kilsaa tallustella.

Edit: toi Cyanin homma on kyllä jo aika uskomatonta toimintaa. Miten vitussa se juna voi jättää pysähtymättä?! Mukavaa varmaan niillekkin joiden pitäny jäädä tiksissä pois.
 
Välillä tuo VR:n henkilöstö on niiiiiin vitun pihalla, että tietävät vaivoin edes missä itse olevat saatikka sitten mikä juna tulee ja mihin ja missä pysähtyy ja mitä vittua oikein tapahtuu!!!

Virkalija sanoi itsekin että on todella pihalla näiden kaikkien muutoksien kanssa.
 
Vaatii oikeesti jo jonkinnäköstä taitoa saada aseman jokainen junavuoro myöhästymään. Siis ettei vahingossakaan yksi pääsis livahtamaan aikataulun mukaan. Näillä keleillä aikatauluilla voi pyyhkiä suolenkulmaa, menee asemalle kun siltä tuntuu. Juna tulee sitten kun tulee, arpomistahan se on. Joskus lykästää USEIMMITEN ei.

Oon ollu mukana kun rautatieasemalla juoksutettiin täyden junallisen verran ihmisiä raiteitten ja junien välillä. Ensin oli 2 junaa myöhässä, sitten istuttiin väärässä junassa ja sitten koko porukka käskettiin toiselle raiteelle. Odottelemaan. Koska kukaan ei tiennyt mikä juna menee ja mihin. Ei edes se junakuski.

VR :rock:
 
Voi hit** ku täällä nyt tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää näitä asioita(ehkä pitäs olla jokaisen hiljaa kun ei ole asiasta faktaa), kuski tai konduktööri ei todellakaan tiedä, miten ja missä mikäkin juna liikkuu jos tilanne on sekaisin. Kaikki käskyt ja päätökset tulee liikenteenohjaajilta(itse asiassa hekin kysyvät päätökset jostain), ei kuskit ja konnarit niitä junia itse päätä et missä pysähdellään. Heillä on vain tieto siitä, että millä tunnuksella minkäkin junan pitäisi pysähtyä, viime kädessä käskyt tulee l.ohjaukselta. Eilen kuljin kahdesti edestakaisin junalla kotoa keskustaan, kaikki junat aikataulussa. Itse käytän junia, ratikoita, joskus metroa, mutta en bussia. Niistä sai tarpeekseen ku aikataulut on ARVIOITUJA ohitusaikoja eli bussi voi mennä etuajassakin pysäkin ohi niin terve, mulla on muutakin tekemistä kuin mennä etukäteen odottelemaan pysäkeille. Muutenkaan en oikein viihdy busseis, kiskoliikenne mukavampaa...Irtonivel veti pohjat, autoilua tullaan koko ajan rajoittamaan eikä sitä todellakaan kannusteta lisäämään. Faktaa, vaikka itsekin mielellään autolla kulkisin...
 
^Sä oot varmaan joku VR:n pikkupomo :D Mutta kerro nyt vaan se VR:n omistuspohja kun niin tuli niin kovasti mieheltä faktaa ettei valtio omista 100% VR:ää mutta jopa VR:n omat sivutkin kertoo muuta. Siinäkin olit väärässä. ;)
 
Irtonivel veti pohjat, autoilua tullaan koko ajan rajoittamaan eikä sitä todellakaan kannusteta lisäämään. Faktaa, vaikka itsekin mielellään autolla kulkisin...

Pohjat ja pohjat. En ole yksin mielipiteeni kanssa. Mutta mikä oli kirjoituksesi pointti? Myönnät siis itsekin, että kulkisit mieluusti autolla, koska se on mukavin, helpoin, usein nopein ja kustannuskaan ei välttämättä ole junalla liikkumiseen verrattuna ylivoimainen. Mutta silti pitää väkisin kiskoille tunkea, vaikka koko homma on kuin huonosta komediasta ja kustannukset oikeasti aika vitulliset. Osittain autoilijoiden rahoilla noita kiskojakin ylläpidetään.

Autoilu varmaan tullaan rajoittamaan ja se on jo nyt sietämättömän kallista, mutta useille ainoa realistinen vaihtoehto ja näköjään myös luotettavin ja nopein ainakin kun VR:n juniin vertaa.
 
Voi hit** ku täällä nyt tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää näitä asioita(ehkä pitäs olla jokaisen hiljaa kun ei ole asiasta faktaa), kuski tai konduktööri ei todellakaan tiedä, miten ja missä mikäkin juna liikkuu jos tilanne on sekaisin.

Kunhan edes joku tietäisi :hyvä:

Tänään aamulla taas kävelin asemalle, junan PITI lähteä 8:02 ja lähti loppujen lopuksi 8:28. Mikäs siinä, pirteä keli seistä tuiskeessa ja odotella. Asemien kuulutukset on myös aika legendaarisia " juna X on myöhässä vaihdevian takia ". Vittu ihanko oikeesti, kukaan ei varmaan huomannu! Ehkä kiinnostais enemmän että koska sitä seuraavaa junaa mahdollisesti voi asemalle odottaa.
 
Noitten "tietojärjestelmä" ja junien kulkutiedot perustuu varmaan näköhavaintoihin niistä torneista. Tai sit joku inkkari kuuntelee jotain kiskoja jossain ja näin talvella toi lumi vaimentaa sitä tärinää sen verran, ettei aina voi olla oikein varma tuleeko junaa vai ei ja inkkarit jää junien alle kun eivät kuule junan tuloa. Inkkareita on jäänyt saikulle myös korvatulehdusten ja paleltumien johdosta, koska korvat jäätyy kylmään raiteeseen kiinni...
...siks ei oikein informaatio kulje.
 
jo aika uskomatonta toimintaa. Miten vitussa se juna voi jättää pysähtymättä?! Mukavaa varmaan niillekkin joiden pitäny jäädä tiksissä pois.

Kaikkea sitä kuuleekin, voiko tämä olla enää edes totta. Suomessa menee kyllä nyt hyvin kun junatkin unohtaa jo pysähtyä asemalla, busseissahan tätä on tapahtunut jo pitempään. Aika lujaa menee suomi :lol2:
 
Koko 80-luvun käyttänyt tuota M-junaa ja en muista että olisi ollut mitään ongelmia sen kulussa silloin.

Mä käytin M- junaa 25 vuotta 90-luvun lopulle asti ja musta se kulki sekunnin tarkasti myös 90 luvulla. Tuntuma on että VR:n ongelmat on pääosin 2000 luvun tuotoksia. En tiedä onko tästä tilastofaktaa olemassa.
 
Mä käytin M- junaa 25 vuotta 90-luvun lopulle asti ja musta se kulki sekunnin tarkasti myös 90 luvulla. Tuntuma on että VR:n ongelmat on pääosin 2000 luvun tuotoksia. En tiedä onko tästä tilastofaktaa olemassa.

Jep, ei mitään ongelmia ollut junan kulussa ennen. Niin ne asiat täällä kehittyy.
 
Mä käytin M- junaa 25 vuotta 90-luvun lopulle asti ja musta se kulki sekunnin tarkasti myös 90 luvulla. Tuntuma on että VR:n ongelmat on pääosin 2000 luvun tuotoksia. En tiedä onko tästä tilastofaktaa olemassa.

2000-luvulla on varmaan keksitty se, että junien tarkoitus ei ole kuljettaa ihmisiä vaan tahkoa rahaa.
 
Jotain on mielestäni muuttunut viimeisen 5 vuoden aikana. Sillä opiskeluaikoina (2000 luvun alkupuolisko) kuljin myös junalla kouluun päivittäin ja en muista lainkaan samanlaisia myöhästelyjä ja ongelmia. Myös 2005 junat kulki vielä aika kivasti (muistaakseni) mutta jotenkin sen jälkeen näitä ongelmia on alkanut tulemaan enemmän ja enemmän. Ja siis aika pitkälti kelistä riippumatta...
 
Tänään aamulla taas kävelin asemalle, junan PITI lähteä 8:02 ja lähti loppujen lopuksi 8:28. Mikäs siinä, pirteä keli seistä tuiskeessa ja odotella. Asemien kuulutukset on myös aika legendaarisia " juna X on myöhässä vaihdevian takia ". Vittu ihanko oikeesti, kukaan ei varmaan huomannu! Ehkä kiinnostais enemmän että koska sitä seuraavaa junaa mahdollisesti voi asemalle odottaa.

Aamulla junan piti lähteä 7:27 ja lopulta tais lähteä 7:54.
 
No siks ku VR ei voi ottaa ketä sattuu tapattamaan itseään rautateille. Sinne on aika kovat testit sinne harjan varteen rautateillä, vaikka ei uskois.
 
No siks ku VR ei voi ottaa ketä sattuu tapattamaan itseään rautateille. Sinne on aika kovat testit sinne harjan varteen rautateillä, vaikka ei uskois.

Joo ei tosiaankaan uskois ja voisiko joku asiasta tietävä hieman valoittaa noista "kovista testeistä"?
Jotenkin on sellainen tunne, että kun ajatus tuosta varusmiesavusta on heitetty ilmoille, ensimmäinen reaktio on ollut että eihän nyt herranjumala sinne voi mitään siviilejä laittaa töihin! Junat viuhuu tuhatta ja sataa vieressä, sähköisku voi tulla koska tahansa, varmaan jotain luotejakin lentää.. Eli se mitä ikkunasta noita Lahden rautatieaseman harjamiehiä olen katsonut, niin ei ne ainakaan näytä ihan hirveässä hengenvaarassa olevan kun noita vaihteita ja raiteita harjailevat. Voihan siinä tietysti olla sellainen taka-ajatus, että sinne kun jonkun nohevan ja harjaamisesta innostuneen jääkärin laittaa hommiin niin se ei sitten innoissaan huomaakaan asemalle saapuvaa junaa. VR:hän sitä ei ainakaan huomaa..
 
2000-luvulla on varmaan keksitty se, että junien tarkoitus ei ole kuljettaa ihmisiä vaan tahkoa rahaa.

Joo oikeas oot, kylhän sen ongelmia aiheuttaa ongelmatilanteissa kun porukka on vedetty minimiin ja kaikessa pitää säästää...
Tietyille tyypeille en jaksa enää edes vastata, sen verran puupää porukkaa...luulette tietävänne näistä asioista ja ette oikeasti tiedä mitään, sillon pitäs olla hiljempaa.
Luuletteko oikeasti, et junat tahallaan jätetään myöhään tai ettei työntekijät yrittäs kaikkea? Vika on ihan muualla kuin itse työntekijöissä, kun niitä tunnutte herjaavan. Ja tiedoksi, en todellakaan ole mikään VR:n pikkupomo.
Simba, itse olen kulkenut lähijunalla töihin nyt noin 4 vuoden ajan enemmän ja vähemmän, olen myöhästynyt vain 3 kertaa ja silloinkin vähän. Minusta tuo on edelleen varmempaa kuin autolla kulkeminen, jos ei puhuta mistään syrjäseudusta.

Joo ei tosiaankaan uskois ja voisiko joku asiasta tietävä hieman valoittaa noista "kovista testeistä"?

En usko, että kyseiseen homaan mitään testejä on, konnareilla ja kuskeilla on laajat testit. Ongelman tuohon harjahommaan tekee se, että EU:n mukaan jokaisella joka on rataan liittyvissä töissä, pitää olla junaturvallisuuskoulutus ja niitä ei työkkärin hemmoilla ole. Eli harjamiehet on pitänyt haalia ympäri maata eri paikoista sellasista tyypeistä, joilla jo JT-koulutus on.
 
Back
Ylös Bottom