Meille äärimmäisen tärkeät yhteiskunnan palvelut on yksityistetty ja ulkoistettu niin, että yritysten tahto tuottaa palveluita on laitettu kakkossijalle rahan tekemisen rinnalla.
Totta joka sana!
Myöhästelyn lisäksi eniten verenpainetta nostaa VR:n aivan onneton tiedottaminen.
Edelleen, kuulutukset, infonäytöt sun muut hoitaa ihan muu firma kuin VR.
Höpöhöpö - mitään tarvetta ei ole tulosta tehdä. Osakeyhtiö toteuttaa juuri sitä strategiaa mitä omistajat haluavat, ja pääasiallinen omistaja kun on valtio niin on aivan valtion päätöksessä minkälaista strategiaa yrityksessä tavoitellaan.
Ja se on tuloksen tuottaminen, usko nyt jo.
Turha yrittää erottaa VR:ää ja Ratahallintoa - valtio siellä kuitenkin päätöksentekijänä on ja samat herrat saman pöydän ääressä tekemässä ratkaisuja. Tälläkertaa vain on päätetty säästää lumenluojien palkoissa, ja se jos näkyy. Mitään erikoista ei ole siinä että taivaalta tulee lunta, ja vaihteet pitää putsata - kyse on vain riittävästä henkilöstön määrästä ja/tai vaihteiden suunnittelusta.
Ei muuten ole, eri firmoja ne on ja erilaiset tavoitteet. VR:lle tulee melko varmaan kohta kilpailijaa, Ratahallinolle ei todellakaan.
Ihan löytyy faktat VR:n sivilta. Eli kyllä se on ihan VR:n vika jos radat ei ole kunnossa. Eikä 100% valtion omistuksella vertailu ihan pörssi yhtiöihinkään käy...
Väännetään nyt vielä kerran rautalangasta:
VR tuottaa näitä palveluita, Ratahallintokeskus ostaa niiltä tai keltä tahansa radan rakentamista, huoltoa, korjausta jne. Esim. Ilmalan varikkoa uusivat tällä hetkellä virolaiset, ei VR Rata. VR:llä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, montako ukkoa siellä tekee töitä tai miten monta harjaukkoa siel nytkin on. Ratahallintokeskus ostaa palvelun ja näin ollen päättää mistä maksaa. Ei todellakaan omista valtio VR:stä 100%, mistä sä vedät näitä juttujas...