Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja nythän junalla matkustaminen on halpaa kun saa hyvityksiä lipusta No toki itse olisin mieluumin ajoissa, onneksi tajuavat vihdoin hyvittää meille kuukausikorttilaisillekin jotain jatkuvista myöhästymisistä.
Eikös nuo vaihteet ole Ratahallintokeskuksen (tai joknu vastaavan) vastuulla eikä VR:än?
Kuinka vaikeaa voi olla varautua siihen että Suomessa tulee lunta? Aivan, ei se ole vaikeaa.On. Ihmiset ei tunnu tajuavan sitä että VR vastaa vain kalustosta ja junahenkilökunnasta. Ent. Ratahallintokeskus vastaa radasta ja kuulutuksista asemilla, infonäytöistä jne.
Talvi ollu perseestä, ei kuulema ole ollut tällästä ennen ku ei ole käynyt plussan puolella ollenkaan, niin pöllyävä lumi aiheuttaa nuo kaikki vaihdeviat ja sit liikenne on heti sekaisin ku junatiheys on pääkaupunkiseudulla niin suuri. Ja tiedoksi, junissa ei hirveästi vikoja ole, vaihteet tän tilanteen Helsingin päässä aiheuttaa.
Kuinka vaikeaa voi olla varautua siihen että Suomessa tulee lunta? Aivan, ei se ole vaikeaa.
On. Ihmiset ei tunnu tajuavan sitä että VR vastaa vain kalustosta ja junahenkilökunnasta. Ent. Ratahallintokeskus vastaa radasta ja kuulutuksista asemilla, infonäytöistä jne.
Talvi ollu perseestä, ei kuulema ole ollut tällästä ennen ku ei ole käynyt plussan puolella ollenkaan, niin pöllyävä lumi aiheuttaa nuo kaikki vaihdeviat ja sit liikenne on heti sekaisin ku junatiheys on pääkaupunkiseudulla niin suuri. Ja tiedoksi, junissa ei hirveästi vikoja ole, vaihteet tän tilanteen Helsingin päässä aiheuttaa.
On. Ihmiset ei tunnu tajuavan sitä että VR vastaa vain kalustosta ja junahenkilökunnasta. Ent. Ratahallintokeskus vastaa radasta ja kuulutuksista asemilla, infonäytöistä jne.
Talvi ollu perseestä, ei kuulema ole ollut tällästä ennen ku ei ole käynyt plussan puolella ollenkaan, niin pöllyävä lumi aiheuttaa nuo kaikki vaihdeviat ja sit liikenne on heti sekaisin ku junatiheys on pääkaupunkiseudulla niin suuri. Ja tiedoksi, junissa ei hirveästi vikoja ole, vaihteet tän tilanteen Helsingin päässä aiheuttaa.
Eniten mua vituttaa se, että molemmat on valtion lafkoja ja molempien tehtävä on tuottaa yhteiskunnalle palveluita joiden avulla me eletään joka päiväistä elämää. Tai niin siis ainakin luulin. Nyt kun ne ei saa rataa liikennekeloiseksi nykyisellä mallilla (jaettu vastuu, kukaan ei tiedä mitä tehdään, pomot heiluttelee käsiään ilman mitään konkreettista parannusta tilanteeseen), niin vois lopettaa bisneksen teon julkisella liikenteellä ja yhteisellä infralla ja alkaa tuottamaan kansalaisille meidän tarvitsemia palveluita. Fudut kaikille business-leadereille ja poliitikoille. VR:n rahat saman tien raiteiden parantamiseen ja kaluston hankkimiseen.
Eniten mua vituttaa se, että molemmat on valtion lafkoja ja molempien tehtävä on tuottaa yhteiskunnalle palveluita joiden avulla me eletään joka päiväistä elämää. Tai niin siis ainakin luulin. Nyt kun ne ei saa rataa liikennekeloiseksi nykyisellä mallilla (jaettu vastuu, kukaan ei tiedä mitä tehdään, pomot heiluttelee käsiään ilman mitään konkreettista parannusta tilanteeseen), niin vois lopettaa bisneksen teon julkisella liikenteellä ja yhteisellä infralla ja alkaa tuottamaan kansalaisille meidän tarvitsemia palveluita. Fudut kaikille business-leadereille ja poliitikoille. VR:n rahat saman tien raiteiden parantamiseen ja kaluston hankkimiseen.
Mutta kyllähän se niin on, että kun se matkalippu VR:ltä ostetaan, niin ei sillon maksavaa asiakasta kiinnosta että kuka niitä raiteita hoitaa! Sitä olettaa vain pääsevänsä aikataulun mukaisesti liikkumaan (ja siitähän sitä nimenomaan maksetaan).. Systeemien toiminnasta pitäs murehtia aivan muiden henkilöiden ku niiden matkustajien..
No kerrotaanpa faktaa; VR ei ole ns. valtion firma, vaikka valtio suurin yksittäinen omistaja onkin, se on osakeyhtiö ja sen pitää tehdä tulosta. Sen ku ihmiset tajuis. VR ei ole missään tekemisissä ratojen kanssa ja jos esim. kilpailija tulisi raiteille, sillä olisi nyt ihan samat ongelmat edessä vaikka kalusto muuten olisi ihan uutta ja huippuluokkaa. Rata kun ei vedä, vaihteet jumissa jne. niin ei siellä sillon kukaan liiku. Tuossa olet oikeassa, että todellakin valtion pitäisi viimestään nyt herätä ja laittaa lisää rahaa ratojen kunnossapitoon, parantamiseen ja uusienkin rakentamiseen.
No jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen tajuaa, missä vika nyt on eikä syytä VR:ää eikä periaatteessa suoraan tätä ent. Ratahallintokeskustakaan, koska loppujen lopuksi ratojen rahoittamisen takana on valtio, meidän jokaisen valitsemat edustajat ja ministerit sun muut.....Jopa kuulutuksetkin kuuluu muille ku VR:lle. Yksinkertainen asia, VR kuljettaa ihmisiä ja jos se ei pysty kuljettamaan radan surkeuden, vaihdevikojen tms. seikkojen takia niitä ihmisiä, se ei voi sille mitään niin pitkään ku vika on radoissa. Sit kalustoviat sun muut on vastuualuetta, se on selvä.
Kostaja X:n kans osittain samaa mieltä tuosta vaunujen tietynlaisesta epämukavuudesta, penkit on liian pystyssä, niissä pitäs olla vähän enemmän säätövaraa...
Eniten ihmetyttää miksi niillä ei ole mitään vehjestä vaihteiden putsaukseen, vain mies ja lapio? Ei luulisi olevan vaikea virittää johonkin mönkkäriin rautapyörät ja harjakone keulalle. Melko avutonta.
No kerrotaanpa faktaa; VR ei ole ns. valtion firma, vaikka valtio suurin yksittäinen omistaja onkin, se on osakeyhtiö ja sen pitää tehdä tulosta. Sen ku ihmiset tajuis.
Rautatieliikenteen osuus VR-konsernin liikevaihdosta on noin 51 prosenttia ja autoliikenteen osuus noin 20 prosenttia.
Ratojen kunnossapitoa, rakentamista, suunnittelua ja kehittämistä hoitaa Oy VR-Rata Ab. Sen osuus konsernin liikevaihdosta on noin 22 prosenttia.
Lisäksi konserniin kuuluvat catering- ja ravintolatoiminnasta vastaava Avecra Oy ja telepalveluihin erikoistunut Corenet Oy. Yhteensä VR-konsernissa on 31 yhtiötä.
VR-konserni on Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö, joka perustettiin vuonna 1995 jatkamaan Valtionrautateiden toimintaa.
Junaliikenne seisoo jälleen. Kandee kattoa se toimitusjohtajan haastattelu. Saa vähän kuvaa kokonaistilanteesta. Lähes kaikki on sekasin: kunnossapito, vaihteet, työvälineet, tiedotus...