Volvo V50, haukkukaa tai kehukaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pistänpä ehdotuksen korvan taakse, mutta meillä on tämä autonvaihtohomma aikalailla alulla ja ei olla edes kunnolla mietiskelty kaikkia vaihtoehtoja. Pitää kuitenkin käydä koeajelemassa tuo V50 ja mittailla sitä hieman tarkemmin, voi olla että kuume iskee.

On muuten selkeästi vähemmän näitä 170heppasia 2,4 koneellisia tarjolla kuin 140heppasia. Ja silloin kun etsiskelin autoa, niin suurin osa peleistä oli aika karvalakkimalleja. Summum varustelu tasoisia melko vähän liikkeellä. Suurin osa on jotain basic ja kinetic tai momentum varusteisia.
Itsellä kun tarvi olla tuo isompi tehoinen, tietty väri ja mm. nahka penkit, niin meni hetki aikaa kun sellaisen löysi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muuten selkeästi vähemmän näitä 170heppasia 2,4 koneellisia tarjolla kuin 140heppasia.
Johtuu varmasti osittain siitä, että vuonna 2004 tuo 2.4i maksoi reilut 2000 euroa enemmän kuin 140hp, vaikka ovatkin samat moottorit.
Täältä löytyy tollainen 140hp versio BSR:n lastulla. Hintaa oli se 600e ja polleja enemmän kuin tossa 2.4i:ssä.
 
Johtuu varmasti osittain siitä, että vuonna 2004 tuo 2.4i maksoi reilut 2000 euroa enemmän kuin 140hp, vaikka ovatkin samat moottorit.
Täältä löytyy tollainen 140hp versio BSR:n lastulla. Hintaa oli se 600e ja polleja enemmän kuin tossa 2.4i:ssä.

Niin lastu lupaa jotain, mutta todellisuus voi olla ihan eri, vai onko penkitetty?

Edit: Ok, uskotaan..
 
Hmm, yleensä tuo hintaero näkyy sitten jossain muussakin kuin pelkästään tehoissa, kuten jarruissa yms.

En tiedä onko näin V50:sen osalta, vai onko se 140hp täysin identtinen muuten paitsi ECU:n ohjelman osalta?
 
2,4 ja 2,4i kone on sama, mutta juu joku lastu/ohjelman muutos on eroa. No, ei tuo 170 hevosta mikään raketti ole, eli en viitsisi edes miettiä mitään 140heppaista ja en ainakaan missään nimessä jotain 1,8 ym. nuhapumppua volvoon.
 
En tiedä tuosta bensakoneesta, mutta dieseleistä on jotain kokemusta. Mulla on/oli koneella Vadis, eli Volvon virallinen huoltosofta. Muistaakseni se ei tuntenut erikseen 2.4D ja D5 malleja. Eli melko identtisiä nuo "eri" koneet ovat tältä pohjalta.

(siis nyt puhun vuoden -02 tilanteesta. En ota kantaa nykyisyyteen)
 
2,4 ja 2,4i kone on sama, mutta juu joku lastu/ohjelman muutos on eroa. No, ei tuo 170 hevosta mikään raketti ole, eli en viitsisi edes miettiä mitään 140heppaista ja en ainakaan missään nimessä jotain 1,8 ym. nuhapumppua volvoon.
Käytännön suorituskyvyssähän noissa ei 2.4 litraisissa ei ole juurikaan eroa, paitsi se 2.4i vetää vielä vähä iloisemmin sen 5000rpm jälkeenkin. Jarruiltaan yms ovat nuo viismukiset kyllä identtisiä. Että en kyllä jättäisi ostamatta jos hyvä 140hp yksilö sattuisi vastaan, uutta softaa sitten kehiin kun alkaa vakiokonit vituttaa. :)
 
Ostakaa -04, 2,4i, musta summun varustelulla. Löytyy nahkapenkit, 2 aluvanteet (volvon omat, en muista mitkä ja talvirenkaisiin dotzin vanteet, kummatkin renkaat loisto kuntoiset), ABS, Ajotietokone (ratin viiksessä), aut. him. taustapeili, cd-soitin, ecc aut. ilmastointi, huoltokirja, kauko ohj. keskuslukko, SIPS ja WIPSIT, sumuvalot, sähköikkunat, sähköpeilit, sähköpenkit, vakionopeudensäädin (ratissa), vetokoukku ja xenon valot. Eli lähes kaikki mitä voi volvossa olla.

Tuollainen olisi kaupan.... ja ajettukin joku 85tkm.
 
Zone-sarja -42%
Onko IsoDinolla, Toni B.:llä tai muilla V50:n omistajilla Volvo-sopimus?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin mikä? :) ei vaan, harvoin "sopimuksista" mitään hyötyä on.. ainakin mitä jostain lueskellut niin ei liian imartelevaa ole ollut.

10tkm takana omalla autolla, ainoa toimenpiteen aiheuttava juttu on murtunut venttiilikopan huohotusputki, korjautan kesällä sitten hihnan vaihdon yhteydessä kun ei itse jaksa urheilla tuolla pakkasessa.
 
Kävin tänään koeajaa tollasen 2,0 dieselin. Hyvä autohan toi on, mutta ei kuitenkaan mitenkään "säväyttänyt". Koneessa oli riittävästi tehoa ja mukavasti vääntöä. Täydellistä ajosasentoa en saanut mitenkään säädettyä.. Jäi sellainen maku, että jotain siitä puuttu?
Siltikkin varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi..
 
Kävin vielä koeajamassa toisen kerran tuon auton. Nyt T5 awd. Olihan toi parempi, kun vetely hävisi ton nelikon myötä.
Moottorissa oli mukavasti tehoa, mutta vääntöä jäin kaipaamaan lisää. Vaihteistona oli automaatti. Onkohan se geartronic tms. , mutta kuitenkin sen puoliautomaatti oli helvetin hidas, vitsi lähinnä.
Nyt penkit olivat sähkösäätöiset ja sainkin jos hiukan paremman ajoasennon. Edelleen penkki on tosin liian kapea..
Tulin siihen tulokseen, että toi ei ole mun seuraava auto...
 
Ihan normaali automaatti se on, momentinmuuntimet ja kaikki :) Manuaalivaihtamisen tarvetta en ymmärrä, sitä varten se automaatti on että se vaihtaa itse.. jos sitä siis tarkoitit.

Mitä nyt vaihtamisen nopeuteen tulee niin kyllä tuo automaatti lataa pykäliä ihan tarpeeksi nopeaan tahtiin normaalikäyttöä katsoen. Kick-downissa viiveen huomaa kyllä hyvin mutta mitä väliä, sitten kun pykälä on päällä niin taas kulkee.. Normaaliajossa pykälien vaihtumista ei huomaa mitenkään erikoisemmin kuin muissakaan autoissa.

Vaihteisto on välitetty automaatissa erittäin pitkäksi joten voima ei tule sellaisina sysäyksinä selkärankaan vaan tasaisena vetona nopeusmittarin lukeman noustessa. Esim 3 vaihteella auto kulkee 170 ja vitosella 330kmh.. jos fysiikan rajat eivät tulisi vastaan.

Voimaa tuossa autossa tosiaan ei ole liikaa, se melkein 1650 kilon (punnittu) massa tuntuu kyllä.

Jos vääntöä ei ole tarpeeksi niin siihenkin löytyy lääkettä suht edukkaaseen hintaan, volvon koneista yleisestikin saa mukavasti potkua lisää.

Penkin säätäminen on taidetta vielä minullekin, hyvän asennon kun löytää niin siihen kyllä istuu ja hyvin.. mutta jos sen kadotat niin sitten taas etsit seuraavan kuukauden hyvää asentoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom