Volvo V50, haukkukaa tai kehukaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hassu setä toi Clarkson. Itkee kun Volvo käyttää omia osiaan vaikka voisi ottaa osat emoyhtiöltään FORDilta...Varmaan olisikin kova myyntivaltti (ainakin Suomessa). "Nyt moottorit, alustat ym. korinosat Fordilta! Mulkuksi asiakkaaksi myös Volvolla!" :D

Ei tuo Jeremy/Top Gear tunnu muutenkaan olevan mikään oikea auto-ohjelma. Enemmän siinä on kaikkea julkkiskivaa ja provoavia kommentteja. Tehdään autoista veneitä ja haukutaan/kehutaan autoja poikkitieteellisillä perusteilla. Esim. pinkki avonissani -> ihan hirvee paska, ei voi ajaa edes paperipussi päässä jne. Häh? Halpa pikkuavo trendikkäälle citynaiselle. Mutta ei. Pitää olla vittu V12 ennen kuin Jeremy on onnellinen.
 
Viihdettähän tuo oikeasti on, ja kukaan tervejärkinen ei käytä ohjelmaa edes suuntaa antavana auton valintaa ohjaavana tekijänä.

Clarkson ei pidä v50:stä, entäs sitten? hyvä auto se silti on, suosittelen omien kokemuksien pohjalta.

Oikeat autotestit on sit varten että voi lukea "ammattilaisen" ajatuksia kyseisestä autosta ja sen käsiteltävyydestä. Jos testiautoon on osunut vikoja huomattavassa määrin niin sen perusteella ei voi vielä tuomita koko automallia.

V50 on vikatilastojen kärjessä, kokonaiset 3 vuorokautta vuodessa huollossa!!! Aivan järjetöntä, on siinä kyllä huono auto... :jahas:
 
Meilläkin auton päivittäminen jossain vaiheessa edessä. Tällä hetkellä alla -01 V40 2.0TA ja tänään kävin koeajamassa -04 V50 T5 A. Ei tosiaan raketti, mutta hyvin riittää normaali ajoon.
Onkos tuossa facelift tullut jossain vaiheessa ja tuliko jotain selkeitä parannuksia? Ajattelin vaan että onko nämä sähköviat etc ollut näissä ensimmäisissä malleissa?
 
Pitäs kuulemma olla varmaa tekniikkaa.. Itellä on C70 T5 ja siinä samat kamppeet suurinpiirtein sisällä ku v70 ja oon ollu kyllä tyytyväinen.
 
Sähköviat suurimmaksi osaksi -04 alkupään tuotannossa. Facelift ajoittui 07-08 malleihin, ulkokuoresta uudemmat tunnistaa selvästi, pikkuparannuksia sisustaan. Suurimmat viat koskeneet ovien johtosarjoja, ilmastoinnin säätöä, pem-yksikkö (vaihdettu kaikkiin autoihin uudet) jne. Todennäköisesti huolettomia kilometrejä edessä.

Oma on 05 mallivuotta jossa ainakin on jo ovien johtosarjat vaihdettu jotka ovat päänvaivaa aiheuttaneet useimmille. Ja lisää menohaluja autoon saa suht pienellä investoinnilla, itse en ainakaan ole katunut.

C70 on lähempänä V50 tekniikaltaan kuin V70 joka on oikeastaan aivan eri auto, tai tietysti riippuu minkä ikäluokan autoista puhutaan, mutta jos V50 kanssa samassa sarjassa painivista niin V70 on väärä verrokki.
 
Itseasiassa kävin koeajamassa myös kahta V70 mallia, mutta ei niin ei. En vaan jotenkin innostunut niistä yhtään.
 
En viitsi tehdä uutta ketjua, joten kysyn tässä.

Onko kellään kokemusta Volvo s70:stä. Nettiautosta kun katselee niin aika houkuttelevan hintaisia ovat. Sisustakin on tuon ikäiseksi aika tyylikäs. Armeijassa tuollaisella joskus ajelin ja muistelisin että ainakin aika hiljainen oli. Miten tuon 2.5 bensamyllyn kulutus? Meneekö poikkeuksetta yli 10 litraa? Hurjia kilsoja noissa kyllä on tuolla nettiautossa. Tietysti sen voi katsoa olevan myös osoitus siitä että aika kestävästä pelistä on kyse. Vai mitä?

Täytyy käydä lukemassa vielä tuota volvolandiaa, mutta en ole varma onko siellä aina ihan kaikkein objektiivisin porukka kun kyse on volvoista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaverilla oli tollanen S70 2,5 litran koneella. Hyvä peli ajaa. Miinuksena mainitsemasi kulutus ja sitten huoltojen hinnat. Tosin noin vanhaa autoa ei enää niin tarkkaan tarvitse huollattaa.
 
Sisustakin on tuon ikäiseksi aika tyylikäs. Armeijassa tuollaisella joskus ajelin ja muistelisin että ainakin aika hiljainen oli.

S70 oli myynnissä 97-00 ja kyllähän se silloin oli ehdottomasti huippupeli. Volvon etu on yleensä ollut se, että ovat melko iättömiä ja vanhenevat arvokkaasti. Se pätee tuohonkin malliin.

Miten tuon 2.5 bensamyllyn kulutus? Meneekö poikkeuksetta yli 10 litraa? Hurjia kilsoja noissa kyllä on tuolla nettiautossa. Tietysti sen voi katsoa olevan myös osoitus siitä että aika kestävästä pelistä on kyse. Vai mitä? .

Kesäkelissä voi maantiellä mennä ihan kohtuullisella kulutuksella, mutta ei bensa-Volvoa kannata ostaa, jos kulutus kiinnostaa. Itselläni on ollut S70 T5 automaattina, niin käytännössä pätkittäistä taajama-ajoa ei päässyt alle 15 litran.

Kilometrejä on toki paljon, mutta kyllä ne bensakoneisetkin on järjestään 200 tkm ajettuja ja siinä vaiheessa alkaa menemään kaikenlaista kuluvaa osaa. Paljon enemmän ajettuihin ne on jo ainakin kertaalleen vaihdettu.

Kestävä peli se on, mutta nyt puhutaan 10+ vuotiaista autoista ja osa on jo täysin ruosteessa, paalaamista vaille. Eli tarkkana kannattaa olla.
 
Zone-sarja -42%
Itsellä on 850 farmari 2,5 litrasella 170hp koneella (sama moottori). Noin 1,5 vuotta otin ylös kaikki tankkaukset ja keskikulutus koko tuolta ajalta oli 8,9 l/100km. Maantiellä nätisti ajelemalla keväällä ja syksyllä päässyt jopa 7,0 l/100km. Kaupungissa taas paljon enemmän, helposti 12 l/100km. Nämä on kyllä manuaalivaihteisella ajettuja. Automaatti tietysti nostaa jonkin verran kulutusta.

Eli jos et ihan kaupungin keskustassa asu / joudu hirveästi ajamaan siellä keskustassa niin alle 10 l/100km kulutus ei ole mitenkään mahdotonta.
 
Vuosia vieriny... Onkos porukka nostellut 2.4 koneen tehoja BSR viritys-ohjelmalla? Vaikuttaako kuinka negatiivisesti laatiikkoon yms? Onko tuo 2.4 samalla tekniikalla kuin tehokkaampi 2.4i? Jos todella on vain kuristettu versio tuosta tehokkaammasta niin ei varmastikkaan pitäisi tulla ongelmia tuon takia. Kokemuksia? Tehoja irtoaa kuitenkin aika hyvin vakio 138hp:sta 179hp:n.
 
Vuosia vieriny... Onkos porukka nostellut 2.4 koneen tehoja BSR viritys-ohjelmalla? Vaikuttaako kuinka negatiivisesti laatiikkoon yms? Onko tuo 2.4 samalla tekniikalla kuin tehokkaampi 2.4i? Jos todella on vain kuristettu versio tuosta tehokkaammasta niin ei varmastikkaan pitäisi tulla ongelmia tuon takia. Kokemuksia? Tehoja irtoaa kuitenkin aika hyvin vakio 138hp:sta 179hp:n.

Mulla on tuossa omassa V70 manuaalissa autotalo Debilin muokkaama softa+ partikkelisuodatin poistettu:jahas:
Penkissä säädettiin 228hummaa ja 510nm:rolleyes:
Tää 6lovinen laatikko kestäisi kuulema lähes 600nm, mutta säädettiin varmuudeksi tuon kaksoismassan takia tuollaiseen kohtuulliseen reiluun 500nm.
Kulutus tippu reilut 0,5litraa/100km normaalissa ajossa.
60-120km/h 4vaihteella meni vakiona 8,9s ja muutoksen jälkeen päästiin 6,6s.
Eli sen kyllä tunsi:D
3vaihteella ohjelmoinin jälkeen ei oikein tuo kiihdytys onnistunut, kun luistonesto puuttuu peliin kuivalla asfaltilla;)
Pitäisi olla 4-veto
 
No nythän mä vasta hokasin:D
Eli tuossa on kyse tuosta "aliviritetystä" V70, jossa oli Volvolla pientä rahastuksen makua;)
Sama kone, mutta tehot oli tuossa 140heppasessa tosiaan rajattu.
Muistaakseni taisi olla yli 3000€ hintaero tuolla 140>170hp:jahas:
 
No nythän mä vasta hokasin:D
Eli tuossa on kyse tuosta "aliviritetystä" V70, jossa oli Volvolla pientä rahastuksen makua;)
Sama kone, mutta tehot oli tuossa 140heppasessa tosiaan rajattu.
Muistaakseni taisi olla yli 3000€ hintaero tuolla 140>170hp:jahas:

140hp versio on suorastaan pohjanoteeraus koko merkiltä. Hirveä kulutus, hirveä suorituskyky.
 
Noissa 140 ja 170 heppasissa vaparikoneissa on erona sähköisen kaasuläpän maksimiasento, 170:ssä aukeaa enemmän ja siitä tuo "virittämällä" saatu lisäteho korkeammille kierroksille. 140:nen ei siis ole aliviritteinen vaan ihan rehellisesti rampautettu...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom