Volvo V50, haukkukaa tai kehukaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa meillä -04 mallissa on kummassakin jakkarassa etu- ja takareunan säätö erikseen, + ristiseläntuen säätö. Tiedä sitten onko noista jotain ekstraa maksettu.

Voi olla että sotken uuteen S80:een? Henk.koht. vituttaa kun kaverin -83 323:ssa oli istuimen kallistuksen säätö, ja nykyään sitä ei tahdo olla missään halvemmassa autossa. Ei kyllä kalliimmissakaan, jos puhutaan Audeist ja Volkkareista. Paitsi jos ottaa sähköpenkit? Harvoin vaan näkee niitä käytetyissä Volsuissa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt ei sitten enään saa haukkua Volvo V50:stä!!! :D Tuli nimittäin hankittua sellainen. 2,4 ja i-malli eli se hiukan tehokkaampi. Ja vielä kaikilla herkuilla eli Summum varusteilla.
WAG-konsernista siirryttiin nyt sitten JASseihin :hyper: No, ei tuo ainakaan korkealta tipu. Aika näyttää millainen tuo oikein on ja millaisia vikoja tulee, jos on tullakseen.

Näppärä ajettavuudeltaan, ehkä vähän pieni. Vettä rupesi tulemaan pelkääjän paikan kohdalle vuosi ostamisen jälkeen, kun ulkona satoi.

Vieläkö muuten ne 2.4 vaparikoneet on samoja keskenään?

Volvo ilman turboa on volvo pienellä kirjoitettuna :D Reggaa ittes Volvolandiaan btw.

Näppärä ajettavuudeltaan, ehkä vähän pieni. Vettä rupesi tulemaan pelkääjän paikan kohdalle vuosi ostamisen jälkeen, kun ulkona satoi.

Tuosta pienuudesta on jo tässäkin keskustelussa väännetty. Testasin turvaistuimen takapenkille ja saman verran jäi tilaa kuin passatissa. Voi olla hiukan penkkien muotoilustakin kiinni ja siitä millaiseen asentoon etuistuimen laittaa ja kuinka paljon on jalkatilaa etuistujalla. Eli hyvin mahtuu tyttö takapenkille eli ei minusta ollut ainakaan liian pieni. Kuskin paikalla kans erittäin hyvin tilaa, vaikka olen keskiverto pakkislaista isompi.
Eniten jatkossa pelkää mahdollisia sähkövikoja, joita olen kuullut V50 olevan. Ajettavuudeltaan auto on ihan mahtava ja 170hv vie sitä mukavasti. Istuimet on myös erittäin mukavat (nahkaa).

Nahkapenkit on kyllä hyvät, varsinkin jos on jotain karvaisia lemmikkejä. Meillä on valkoinen kissa, ja voi prkl että sen karvoja ei ikinä saanut irti Golffin mustista sporttipenkeistä. Ei harjalla, ei teipillä, ei millään. Nyt on nahat ja yhtäkään karvaa tai tahraa ei näy. Pölyäkin tuntuisi tulevan vähemmän. Puhumattakaan siitä kun muksu söhlää jotain takapenkillä, niin ei heti imeydy penkkiin.

Olen pessyt penkkejä ihan marseille-saippualla ja rasvannut satularasvalla. Kummatkin Prismasta. 10v satsi maksaa about 5e :D

Nahkapenkit on kyllä hyvät, varsinkin jos on jotain karvaisia lemmikkejä. Meillä on valkoinen kissa, ja voi prkl että sen karvoja ei ikinä saanut irti Golffin mustista sporttipenkeistä. Ei harjalla, ei teipillä, ei millään. Nyt on nahat ja yhtäkään karvaa tai tahraa ei näy. Pölyäkin tuntuisi tulevan vähemmän. Puhumattakaan siitä kun muksu söhlää jotain takapenkillä, niin ei heti imeydy penkkiin.

Olen pessyt penkkejä ihan marseille-saippualla ja rasvannut satularasvalla. Kummatkin Prismasta. 10v satsi maksaa about 5e :D

Sen jälkeen kun on nahkapenkit alla, niin ei tee mieli enään miettiäkään mitään kangasvirityksiä. Helppo tosiaan pitää puhtaana ja ehjänä. Siistin ja arvokkaan näköiset ja hyvät alla. Tarviiko tai siis kannattaako noita nahkajakkaroita huoltaa jollakin öljyllä??

Sen jälkeen kun on nahkapenkit alla, niin ei tee mieli enään miettiäkään mitään kangasvirityksiä. Helppo tosiaan pitää puhtaana ja ehjänä. Siistin ja arvokkaan näköiset ja hyvät alla. Tarviiko tai siis kannattaako noita nahkajakkaroita huoltaa jollakin öljyllä??

Kyllä niitä öljytä pitäis. Itselläni oli edellisessä autossa (Volvo) nahkapenkit. Biliasta ostettuna nahkapenkkien huoltoaineet maksaa ihan törkeästi. Käytin itse Biltemasta ostettua puhdistusainetta ja öljyä. Pari kertaa vuodessa muistaakseni pitäis öljytä.

Kodarin mainitsemia aineita en kokeillut, mutta tuo Bilteman setti maksoi varmaan yhteensä 9 €.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, kannattaa hoitaa penkkejä. Eihän ne mitenkään eroa nahkakengistä. Paitsi että niiden pitäisi kestää yli 3v :D Autoon istutaan märkänä ja hikisenä, aurinko porottaa kesällä autoon ja talvella mennään -30 asteeseen. Kovillahan ne nahat on. Ja toisaalta kun penkit on rasvattu, niin lika irotaa helpommin. Jos nahka pääsee kuivumaan, se ei ole enää kimmoisa ja venyy/halkeilee. Mutta ei niitä penkkejä nyt jatkuvasti tarvi olla hinkkaamassa, ei siinä mitään. Nopeasti ne hoitaa kun kerran vuodessa auton imuroi.

Volvo on jostain syystä päässyt liioittelijan maineeseen noissa tehoissaan, suurimmassa osassa testejä jääneet teho/kiihtyvyyslukemissa aika rankasti ilmoitetuista, kun taas saksalaisilla tapaa mennä perinteisesti toisin päin. Aikanaan myös koeajoin T5:n (awd) ja ei tuntunut 220hv moottorilta ei. Ei itse asiassa yhtään sen enempää kuin silloinen etuveto 1.8T A4 (163hv)."

Petyin kanssa juuri T5:n tehoihin. Itse ajoin uutena ostetulla V50 T5 35 000 km ja vaihdoin sen sitten C 32 AMG Mersuun, kun luulin ostaneeni "tehokkaan" auton. Muuten tykkäsin autosta, varsinkin ulkonäöstä ja sisustuksesta. Tilaa oli riittävästi. Nyt tehoja on tarpeeksi (352 hp), mutta bensalaskut hirvittää, kun useasti tulee ajettua moottoritietä Treelta Hesaan ja takaisin.

Tuosta nahkaistuimien "huoltamisesta". En tiedä poikkeaako juurikin olosuhteiden takia paljonkin esim. normaalista nahkasohvasta, mutta mulle ainakin alan ammattilainen sanoi että sohvien nahka pysyy parhaassa kunnossa jos sitä vain pyyhkii kostealla rätillä silloin tällöin. Nuo nahkanhoitoaineet kuulemma itsessään luo tilanteen jossa nahka alkaa halkeilemaan jos niitä ei käytä sitten jatkuvasti. Tällä nyt ei välttämättä ole mitään tekemistä autojen nahkaistuinten kanssa, mutta piti nyt tällainenkin pointti tuoda esille.

Tuosta nahkaistuimien "huoltamisesta". En tiedä poikkeaako juurikin olosuhteiden takia paljonkin esim. normaalista nahkasohvasta, mutta mulle ainakin alan ammattilainen sanoi että sohvien nahka pysyy parhaassa kunnossa jos sitä vain pyyhkii kostealla rätillä silloin tällöin. Nuo nahkanhoitoaineet kuulemma itsessään luo tilanteen jossa nahka alkaa halkeilemaan jos niitä ei käytä sitten jatkuvasti. Tällä nyt ei välttämättä ole mitään tekemistä autojen nahkaistuinten kanssa, mutta piti nyt tällainenkin pointti tuoda esille.

Täytyykin selvittää mikä on "virallinen" ohjeistus nahkapenkkien huoltoon.

Itse asian päättelin niin, että nahkakenkiä lankkaillaan ja rasvaillaan jatkuvasti. Ja hevosihmisethän hinkkailevat satuloita ja valjaita jatkuvasti. Jälkimmäinen on vuosisatoja vanhaa puuhaa. Joten jotain perää siinä on oltava. Auton penkkihän on nykyajan satula. Paitti että suoraa vesisadetta tulee harvemmin, ellei sitten kattoluukku ole hirttänyt kiinni :D

Mutta toisaalta on olemassa hoitoaineita ja hoitoaineita. Itse en ostaisi mitään halpoja nimettömiä superpuhdistajia. Jos niissä alkoholia tai tai muita liuottimia, niin varmasti ei tee hyvää nahalle vaikka hetken näyttäkin hyvälle. Siksi käytän tuota valjasrasvaa, se kun on oikeastaan vain mehiläisvahaa ja jotain laardia. Samoin marseillesaippuakin on ihan vain normaalia erittäin rasvaista saippuaa. Mitään "ammattilaisten" neuvoja en ole saanut, vaan itse päissäni näin asian olen miettinyt ja parhaaksi katsonut.

Käsitääkseni nahka kovettuu jos sitä ei öljyä ja kovettunut nahka halkeaa ja kuluu helpommin. Muistelisin kyllä että oman autoni ohjekirjassa oli ohjeet nahkapenkkien hoitoon ja pari kertaa vuodessa suositeltiin puhdistamaan ja öljyämään.

Ihan selkeästi öljyämisen jälkeen penkit tuntuivat pehmeiltä. Itse en muita aineita kokeillut kuin Bilteman nahkapenkeille tarkoitettuja.

Zone-sarja -42%
Mikähän noissa nahkaistuimissa viehättää. Pitää huoltaa ja rasvata ym. ovat kesällä kuumia ja nihkeitä kun taas talvella kylmiä. Onhan ne makean näköiset mutta onkos niissä muuta kivaa?

No yllä jo vastattiin tuohon nahkojen hyötyyn. Toisaalta ainakaan omat penkit eivät ole kuumia ja nihkeitä kesällä eivätkä kylmiä talvella. Aikaisemmin minulla oli kangaspenkkejä ja plyyshipenkkejä. Samalla tavalla niitä piti imuroida ja puhdistaa. Itse asiassa usemamin mitä nahkoja.

Mikähän noissa nahkaistuimissa viehättää. Pitää huoltaa ja rasvata ym. ovat kesällä kuumia ja nihkeitä kun taas talvella kylmiä. Onhan ne makean näköiset mutta onkos niissä muuta kivaa?

Ei ole kuumia, eikä nihkeitä. Paremmin kestävät, helpompi pitää puhtaana. Miljardi kertaa hienomman näköiset kun kangaspenkit. Itse en keksi yhtään hyvää syytä miksi ei nahkapenkkejä. Ehkä raha, jos jostain etsii vikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom