Volvo V50, haukkukaa tai kehukaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
S70 oli myynnissä 97-00 ja kyllähän se silloin oli ehdottomasti huippupeli. Volvon etu on yleensä ollut se, että ovat melko iättömiä ja vanhenevat arvokkaasti. Se pätee tuohonkin malliin...

Niin, no jos puhutaan ulkonäöstä niin vuoteen 2000 asti volvot tehtiin näyttämään niin vanhoilta laatikoilta ettei ikää pysty arvaamaan - periaatteessa ajatonta muotoilua.

Noissa 140 ja 170 heppasissa vaparikoneissa on erona sähköisen kaasuläpän maksimiasento, 170:ssä aukeaa enemmän ja siitä tuo "virittämällä" saatu lisäteho korkeammille kierroksille. 140:nen ei siis ole aliviritteinen vaan ihan rehellisesti rampautettu...

140hv V70 manuaalilaatikolla ja kangaspenkeillä on muuten oikea herkkupala, ajajan auto. 1600kg auto liikahtaa 140hv vaparillaa niin ettei edes vitoskoneen ääni lohduta kun kierrokset nousee niin helvetin hitaasti.
Minkähän ihmeen takia 140hv vaihtoehto edes oli niin kauan mukana, ois ollut kova markkinointikikka joskus sanoa että autot ovat vähintään 170hv, ja tuskin se olis tullu valmistajalle yhtään kalliimaks.

Meinasin muuten tänään käydä koeajamassa muuan s60 2.5t:tä ihan ostoaikeissa, olis ollut kattoluukku ja kaikki. Kuitenkin 172tkm ja automaatti, johon ei ole öljyjä vaihdettu, epäilytti hieman. Nytpähän ei tarvitse miettiä kun auto oli niin hyvän hintanen että meni alle viikossa jollekin muulle. En kyllä tiedä oisko musta volvomiestä saanut :jahas: jotain väärää niissä on, V70:ssä ainakin ohjaus...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mainittakoon muuten, että uuskoppaisessa V70:ssä on Mondeon alusta. Itselläni oli ennen -01 ja nyt -09 V70, ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Laatuvaikutelma taas oli IMHO parempi vanhassa ja penkit myös. Mitään pihejä koneita nämä ei kyllä ole. Oma 2.4D automaatti imaisee karvan alle 8 litraa kun ajaa 50/50 maantietä ja motaria rajoitusten mukaan. Alle 7 ei varmaan pääse edes vapaapudotuksessa.
 
Mainittakoon muuten, että uuskoppaisessa V70:ssä on Mondeon alusta. Itselläni oli ennen -01 ja nyt -09 V70, ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
Eroa mihin suuntaan? Millainen se -01 mallin alusta sitten oli?
 
Tuhat kilometriä pääsin 100tkm ajetulla 2.4 -05 v50 ja eilen meni kytkinpolkimen palautusjousi. Tänään koitin räveltää Volvo -foorumin ohjeiden mukaan vanhasta jousesta taivuteltua jousta takaisin. Pari tuntia jaksoi yrittää, kädet ihan verillä kun eivät mahdu mistään kolosesta (kerranki liian isot hanskat :D). Ihan hyvä ettei onnistunut, niin vien maanantaina huoltoon ja tuohon tyyppivikaan ilmeisesti jokin korjausosa, etteivät hajoa niin helposti.
 
Zone-sarja -42%
Nyt ei sitten enään saa haukkua Volvo V50:stä!!! :D Tuli nimittäin hankittua sellainen. 2,4 ja i-malli eli se hiukan tehokkaampi. Ja vielä kaikilla herkuilla eli Summum varusteilla.
WAG-konsernista siirryttiin nyt sitten JASseihin :hyper: No, ei tuo ainakaan korkealta tipu. Aika näyttää millainen tuo oikein on ja millaisia vikoja tulee, jos on tullakseen.

Mites on volvo pelannut? tai pelasi? Itse olen katsellut v50 tai s40 1.6d seuraavaksi autoksi ja kokemukset olisivat tervetulleita.
 
S40 2.0D löytyy ja olen ollut tyytyväinen. Viisi vuotta olen ajellut ilman suurempia ongelmia. Rikki on mennyt tässä ajassa laturi ja akku. Ne meni tuossa pari vuotta sitten. Laturista en osaa sanoa, mutta akku ottaa aika kovaa hittiä vissiin polttoainelämppäristä. Nyt on takaluukku jumissa, auto oli huollossa ja kaveri sanoi, että johto on poikki jostain kohtaa (virtaa ei tule kytkimelle). Ei kerinnyt huoltomies hakemaan paikkaa, enkä ole minäkään vielä ehtinyt etsiä. Saattaapi olla, että menee pajalle tutkittavaksi. Sinällään idioottimainen ratkaisu tehdä takaluukusta ainoastaan sähköllä toimiva.

Muuta ei ole ollut ja olen kyllä itse ollut tosi tyytyväinen. Mukava auto ajaa ja potkua ainakin tuossa 2.0 mallissa on ihan kylliksi omiin tarpeisiin.

Ehdoton miinus on äänentoisto, se on tuon tason autoon täysin luokaton. Eli jos paljon autossa istuu ja musaa kuuntelee niin kannattaa kattoa, että ottaa sen paremman kaiutinpaketin. Voipi olla, että tämä on jo korjattu uudempiin malleihin.
 
2005vm T5 tuli ajettua kesä. Mukava peli, mutta vähän halvan tuntunen. Kevyt ja pieni auto farkuksi.
 
Miten sulla on toiminut tuo polttonestelämmitin? Onko se tehdasasenteinen?

Minulla s40 diesel ja tehdasasenteinen polttonestelämmitin. En ole oikein päässyt jyvälle että mikä sen "pnestelämmitin suorakäynnistys" tarkoitus on? Nimensä mukaisesti se käynnistää lämppärin heti, mutta minulla ei myöskään auto käynnisty sen käyttämisen jälkeen. Vaatii 2-3 käynnistystä ja vaikuttaa siltä niinkuin joku ajonestolaite estäisi käynnistyksen koska auto "hörähtää" mutta sammuu heti. Ajastimen kanssa kaikki pelaa oikein.


S40 2.0D löytyy ja olen ollut tyytyväinen. Viisi vuotta olen ajellut ilman suurempia ongelmia. Rikki on mennyt tässä ajassa laturi ja akku. Ne meni tuossa pari vuotta sitten. Laturista en osaa sanoa, mutta akku ottaa aika kovaa hittiä vissiin polttoainelämppäristä. Nyt on takaluukku jumissa, auto oli huollossa ja kaveri sanoi, että johto on poikki jostain kohtaa (virtaa ei tule kytkimelle). Ei kerinnyt huoltomies hakemaan paikkaa, enkä ole minäkään vielä ehtinyt etsiä. Saattaapi olla, että menee pajalle tutkittavaksi. Sinällään idioottimainen ratkaisu tehdä takaluukusta ainoastaan sähköllä toimiva.

Muuta ei ole ollut ja olen kyllä itse ollut tosi tyytyväinen. Mukava auto ajaa ja potkua ainakin tuossa 2.0 mallissa on ihan kylliksi omiin tarpeisiin.

Ehdoton miinus on äänentoisto, se on tuon tason autoon täysin luokaton. Eli jos paljon autossa istuu ja musaa kuuntelee niin kannattaa kattoa, että ottaa sen paremman kaiutinpaketin. Voipi olla, että tämä on jo korjattu uudempiin malleihin.
 
Vaatii 2-3 käynnistystä ja vaikuttaa siltä niinkuin joku ajonestolaite estäisi käynnistyksen koska auto "hörähtää" mutta sammuu heti. Ajastimen kanssa kaikki pelaa oikein.

Vai olisko niin että joku anturi luulee moottorin olevan lämmin ja sitten simahtaa kun yrittää käydä liian laihalla? Vai tarviiko diiseli edes "rikastusta"? :nolo:
Mulla tekee tota joskus lohkolämppärin käytön kanssa, on tosin bensa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kyllä ole ollut vastaavaa ongelmaa. Tänään aamulla testasin. Siis laitoin lämppärin käyntiin ja käänsin Volvon raksuttamaan.
 
Oiskos tuossa webastoprobleemassa syynä huono akku? Webasto vetää jännitteet liian alas? Omassa V70:ssä ei moista ongelmaa ole.

Sitä vaan ihmettelen, miksei avaimenperällä voi käynnistää sitä lämmitintä. Tietokoneelta se kuitenkin lähtee pöhisemään ja samojen pömpelien kautta ne ovien lukotkin saa auki ja kiinni avaimella. Prkl, globaali salaliitto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom