- Liittynyt
- 8.2.2006
- Viestejä
- 1 398
S70 oli myynnissä 97-00 ja kyllähän se silloin oli ehdottomasti huippupeli. Volvon etu on yleensä ollut se, että ovat melko iättömiä ja vanhenevat arvokkaasti. Se pätee tuohonkin malliin...
Niin, no jos puhutaan ulkonäöstä niin vuoteen 2000 asti volvot tehtiin näyttämään niin vanhoilta laatikoilta ettei ikää pysty arvaamaan - periaatteessa ajatonta muotoilua.
Noissa 140 ja 170 heppasissa vaparikoneissa on erona sähköisen kaasuläpän maksimiasento, 170:ssä aukeaa enemmän ja siitä tuo "virittämällä" saatu lisäteho korkeammille kierroksille. 140:nen ei siis ole aliviritteinen vaan ihan rehellisesti rampautettu...
140hv V70 manuaalilaatikolla ja kangaspenkeillä on muuten oikea herkkupala, ajajan auto. 1600kg auto liikahtaa 140hv vaparillaa niin ettei edes vitoskoneen ääni lohduta kun kierrokset nousee niin helvetin hitaasti.
Minkähän ihmeen takia 140hv vaihtoehto edes oli niin kauan mukana, ois ollut kova markkinointikikka joskus sanoa että autot ovat vähintään 170hv, ja tuskin se olis tullu valmistajalle yhtään kalliimaks.
Meinasin muuten tänään käydä koeajamassa muuan s60 2.5t:tä ihan ostoaikeissa, olis ollut kattoluukku ja kaikki. Kuitenkin 172tkm ja automaatti, johon ei ole öljyjä vaihdettu, epäilytti hieman. Nytpähän ei tarvitse miettiä kun auto oli niin hyvän hintanen että meni alle viikossa jollekin muulle. En kyllä tiedä oisko musta volvomiestä saanut :jahas: jotain väärää niissä on, V70:ssä ainakin ohjaus...