Volvo V50, haukkukaa tai kehukaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän lapsi mahtuu, mutta turvaistuin voi tehdä tiukkaa jos selkä menosuuntaan yrittää mahduttaa kyytiin. Turvaistuimet on järkyttäviä tilasyöppöjä.

Turvaistuimet on tosiaan tilasyöppöjä. Meillä on nykyaikainen turvaistuin eli sellainen missä jo 10kiloinenkin voi matkustaa kasvot menosuuntaan päin eli tuo ei vie niin paljon tilaa.


noista saksanvehkeistä.

mikä niissä on niin hyvää, kun niitä aina kehutaan.

Kaikki (paitsi ehkä hinta). Ainakin riisikippoihin verrattuna. Mielummin kuljen jalan, kun jollain toijotalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Autoista puhuttaessa ja autoalalla alusta tarkoittaa kyllä eriasiaa kun jossain tietoliikennealalla. Alusta (englanniksi chassis) on nimenomaan se peltipala joka päälle ne autot rakennetaan ja se oikeasti on joissain fordi ja volvo malleissa aivan sama alusta :)

Eikö chassis ole suomeksi kori? Platform sanaa olen nähnyt käytettävän englanninkielisissä julkaisuissa. En Volvon yhteydessä, vaan yleensä. Voihan se ollakin, että samalla pellillä ovat fordit ja volvot, ei siinä mitään.

edit: Olen väärässä, taas. http://en.wikipedia.org/wiki/Chassis
edit2: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C1_platform
 
ihmetyttää että passatin jälkeen pitää volvoa vielä hyvänä ajettavana. en tiedä oliko oma ajamani v50 joku susi sitten tai huonot renkaat, mutta aikamoisen lepsu ajettava oli ja ura herkkä niin kuin muutkin ajamani volvot. ja mitä tilavuuteen tulee niin onhan se melkoisen kapea, ainakin jos passattiin vertaa.
 
Kyllä sieltä ovipahvien alta alkaa samaa osaa paljastumaan, käsittääkseni juuri noi sähköikkunoiden moottorit ja keskuslukitus ainakin tulevat samalta alihankkijalta. Kuvittelisin muutenkin, että suurin osa konsernin tuotteista kasataan niin pitkälle kuin mahdollista samoista osista. Kustannusmielessä mikään muu ei ainakaan omasta mielestäni ole järkevää.

Totta, Siksi miksi ostaa audi, jos saa paljon halvemmalla toisen VAGin? Elikkäs jos tuo alustaasia vaikuttaa, kandee ostaa Bemu.. Onpahan itsenäinen autonvalmistaja..:) Audeissa tosin sitten viimeistely nyt on aika IMO paljon hienompi kuin Seateissa tai Skodissa.. Ja etippä skodalta vaikka s rai rs malli, joka vastaa audin vastaavia:).. Kuitenkin oma suosikki on BMW, ja enpä kyllä tiedä josko ihan mitään perusaudia ostaisin.. mutta noi nyt konsernit on vähän nykyaikaa, ja se kustannussäästö lopunpeleissä näkyy kyllä loppuhinnassakin.. Jos sitä ei harrastettaisi, villi veikkaus on että kyllä ne Volkkarit ja Seatitkin ois kalliimpia/teknisesti huonompia kuin nyt ne ovat.
 
Turvaistuimet on tosiaan tilasyöppöjä. Meillä on nykyaikainen turvaistuin eli sellainen missä jo 10kiloinenkin voi matkustaa kasvot menosuuntaan päin eli tuo ei vie niin paljon tilaa.
Vielä, kun olisi nykyaikaiset vanhemmatkin.. Monen valmistajan/tutkimuksen mukaan lapsen niskat eivät kestä alle 20kg painoisena pään notkahdusta kolarissa. Jos istuu kasvot menosuuntaan.
 
Turvaistuimet on tosiaan tilasyöppöjä. Meillä on nykyaikainen turvaistuin eli sellainen missä jo 10kiloinenkin voi matkustaa kasvot menosuuntaan päin eli tuo ei vie niin paljon tilaa.
Vielä, kun olisi nykyaikaiset vanhemmatkin.. Monen valmistajan/tutkimuksen mukaan lapsen niskat eivät kestä alle 20kg painoisena pään notkahdusta kolarissa. Jos istuu kasvot menosuuntaan.

Riippuu kolarityypistä. Suomessa yleisin kolari on peräänajo ja silloin kasvotmenosuuntaan on turvallisempi. Vain muutama prosentti on nokkakolareita. Loput on sivu ym. kolareita.
Joo ajellaan varovaisesti.
 
Riippuu kolarityypistä. Suomessa yleisin kolari on peräänajo ja silloin kasvotmenosuuntaan on turvallisempi. Vain muutama prosentti on nokkakolareita. Loput on sivu ym. kolareita.
Joo ajellaan varovaisesti.

Nyt en tajua. Miten yleisin kolari voi olla peräänajo? Jonkunhan se on takapuskuriin ajettava, joten perään ja keulaan kolarointi on tässä 1:1 :D Keulan voi kolaroida edelleen ajamalla tolppaan, ojaan, seinään, you-name-it. Paniikkijarrutus on myös tilanne missä pää pyrkii eteenpäin, joten tällöin naama taaksepäin istuminen on parempi.

Huono puoli on toki se, että turvaistuin vie sairaasti tilaa. Omassa V70:ssä mahdun just ja just istumaan vänkärin penkillä kun muksu istuu takana. Ja tällöinkin istuimeni on luonnottoman korkealla, pää ottaa melkein kattoon kiinni. Aikaisempaan Golf Varianttiin minun oli fyysisesti mahdotonta vääntäytyä, ja silloin oli vasta turvakaukalo käytössä.

Vieköhän ISOFIX istuin vähemmän tilaa? Se on vähän korkeammalla ja siksi tilavammin?
 
"the front- and rear-subframes, suspension, steering, braking, safety, and electrical components are shared."

Mitäs osia jää vielä jäljelle? Taitaa RS focuksissakin olla volvon koneet nykyään... No joka valmistaja tietty valitsee palikat omien mieltymyksiensä mukaan, ei ne ihan identtisiä ole.

Bemareissa on se vika, että kaikki jurpot diggaa niistä.
 
Nyt en tajua. Miten yleisin kolari voi olla peräänajo? Jonkunhan se on takapuskuriin ajettava, joten perään ja keulaan kolarointi on tässä 1:1 :D Keulan voi kolaroida edelleen ajamalla tolppaan, ojaan, seinään, you-name-it. Paniikkijarrutus on myös tilanne missä pää pyrkii eteenpäin, joten tällöin naama taaksepäin istuminen on parempi.

Huono puoli on toki se, että turvaistuin vie sairaasti tilaa. Omassa V70:ssä mahdun just ja just istumaan vänkärin penkillä kun muksu istuu takana. Ja tällöinkin istuimeni on luonnottoman korkealla, pää ottaa melkein kattoon kiinni. Aikaisempaan Golf Varianttiin minun oli fyysisesti mahdotonta vääntäytyä, ja silloin oli vasta turvakaukalo käytössä.

Vieköhän ISOFIX istuin vähemmän tilaa? Se on vähän korkeammalla ja siksi tilavammin?

Annetaan kolarointien nyt olla tässä ketjussa, menee muuten ihan OT ja väännöksi.
Ihmettelen todella, miten että mahdu autoihin. Oletteko kaikki 2 metrisiä ja 140 kiloisia??? Itse olen raskaan sarjan ukkeli ja pituutta just alle 180 cm ja V50 jää vielä varmaan 15-20 cm pään tilaa ja yhtään ei ole ahdasta minnekään suuntaan (kuskin paikalla). Turvaistuimen kanssa tosin ei ole tullut koitettua vielä. V70 on jo melko tilava, jos ei siihen mahdu, kannattaa miettiä kuorma-autoa itselleen.
 
Turvaistuimen kanssa tosin ei ole tullut koitettua vielä.

Kokeiles turvaistuimen kanssa. Sitten voi jatkaa vänkäämistä auton tiloista ;) Itse asiassa suurin vaikutus tuntuisi olevan a) etupenkin muotoilulla ja b) hanskalokeron muodoilla. Ex-Golffissani penkit oli suht paksut ja hanskalokero volkkarityyliin melko alastuleva. Polvet ei mahtuneet ollenkaan autoon sisälle.

Just alle 180cm ei ole vielä mikään erityisen pitkä. Ei minullakaan ole vielä ollut ongelmia ajella aikuisten kanssa millään autolla, ja pituutta on 186. Mutta se turvaistuin....No jos jostain pitää valittaa, niin monesta autosta loppuu reisituki kesken. Volvoissa tämä tosin on kunnossa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"the front- and rear-subframes, suspension, steering, braking, safety, and electrical components are shared."

Mutuilua, mutta tämä taitaa koskea näitä foordin pannulla olevia? Jostain jäi sellainen käsitys että volvon omilla viismukisilla varustetuissa on eri osia muuallakin.
 
Zone-sarja -42%
Kokeiles turvaistuimen kanssa. Sitten voi jatkaa vänkäämistä auton tiloista ;) Itse asiassa suurin vaikutus tuntuisi olevan a) etupenkin muotoilulla ja b) hanskalokeron muodoilla. Ex-Golffissani penkit oli suht paksut ja hanskalokero volkkarityyliin melko alastuleva. Polvet ei mahtuneet ollenkaan autoon sisälle.

Just alle 180cm ei ole vielä mikään erityisen pitkä. Ei minullakaan ole vielä ollut ongelmia ajella aikuisten kanssa millään autolla, ja pituutta on 186. Mutta se turvaistuin....No jos jostain pitää valittaa, niin monesta autosta loppuu reisituki kesken. Volvoissa tämä tosin on kunnossa.


Tuon turvaistuimen kanssa voi olla hiukan ahtaampaa, tosin ei tule minun taakseni ja kun on kasvot tosiaan menosuuhtaan päin turvaistuimessa, niin mahtuu paremmin. Täytyy tietty kokeilla ennen kuin ostelee mitään. Ja sitten kun saa turvaistuimen pois, niin sitten lapsi mahtuu vaikka nissan micraan :D .

Edit: Onko kukaan muuten huomannut (vai enkö vaan itse ole ennen huomannut), että sähkösäätöisellä penkillä saa huomattavasti paremmat istuma-asennot kuin käsisäädöillä. Näin ainakin oli V50 kohdalla, kun itse testasin.
 
Itselläni oli juuri auton valinta ajankohtainen. Kävin V50:stä koeajamassa useampaankin kertaan ja päädyin lopulta kuitenkin A3 Sportbackiin.

V50:iä koeajoin sekä T5:sta ja 170 heppaista 2.4i:tä. Mielestäni Volvo oli kyllä hyvä ajaa, mutta yllättävän laiskan oloinen tehoihin nähden. Itse en myöskään pitänyt askeettisesta ohjaamosta, enkä korkealla istuvasta ajoasennosta.

Tavaratilat ovat V50:ssä yllättävän pienet, joskaa eivät ne erityisen isot ole A3:ssakaan. Käsittäkseni vertailukelpoisia ovat lähinnä A3 ja V50, eivät A4 ja V50.

Indica sanoi:
Totta, Siksi miksi ostaa audi, jos saa paljon halvemmalla toisen VAGin?

:offtopic: Ajelin tässä parikuukautta Golfilla ennenkuin sain A3:n. Ei noissa ajettavuus ole mitenkään yhtenevä ainakaan A3:n ja Golfin välillä. Ohjaus esim. on ihan erilainen, Audi on hiljaisempi jne.
 
Itselläni oli juuri auton valinta ajankohtainen. Kävin V50:stä koeajamassa useampaankin kertaan ja päädyin lopulta kuitenkin A3 Sportbackiin.

V50:iä koeajoin sekä T5:sta ja 170 heppaista 2.4i:tä. Mielestäni Volvo oli kyllä hyvä ajaa, mutta yllättävän laiskan oloinen tehoihin nähden. Itse en myöskään pitänyt askeettisesta ohjaamosta, enkä korkealla istuvasta ajoasennosta.

Tavaratilat ovat V50:ssä yllättävän pienet, joskaa eivät ne erityisen isot ole A3:ssakaan. Käsittäkseni vertailukelpoisia ovat lähinnä A3 ja V50, eivät A4 ja V50.



:offtopic: Ajelin tässä parikuukautta Golfilla ennenkuin sain A3:n. Ei noissa ajettavuus ole mitenkään yhtenevä ainakaan A3:n ja Golfin välillä. Ohjaus esim. on ihan erilainen, Audi on hiljaisempi jne.

Kuten tuossa edellä mainitsin, niin sähkösäädöillä saa paremman asennon. Tuntui tosiaan että V50 ajoasento oli hiukan korkealla, mutta mielestäni sain muutettua asennon sähkösäädöllä hyväksi verrattuna käsisäätöön.
Tässä on nyt puhuttu lähinnä farmarimallisista ja A4 avant on siksi ollut vertailussa. Eiköhän ne kuitenkin kokonsa puolesta ole aika lähellä toisiaan.
Tuollainen A3:sen sportback olisi varmaan hieno peli, jos ei tarvitse farmaria tai muuten suuria tiloja. Millä koneella sulla on se?

Edit: Mitä tuo sportback muuten tarkoittaa A3:ssa? Onko se jotenkin erilainen "normaaliin" A3:een verrattuna? Onko se siis joku A3:en farkkuversio tms.?
 
Taisi näihin uusiin Volvoihin muuttua penkkien säädöt? Vanhassa V70 oli vielä manuaalipenkeissäkin erikseen säädöt etu ja takareunalle. Nyt on tullut vain sellaiset pumput joilla istuinta saa ylös ja alas.
 
Kuten tuossa edellä mainitsin, niin sähkösäädöillä saa paremman asennon. Tuntui tosiaan että V50 ajoasento oli hiukan korkealla, mutta mielestäni sain muutettua asennon sähkösäädöllä hyväksi verrattuna käsisäätöön.
Tässä on nyt puhuttu lähinnä farmarimallisista ja A4 avant on siksi ollut vertailussa. Eiköhän ne kuitenkin kokonsa puolesta ole aika lähellä toisiaan.
Tuollainen A3:sen sportback olisi varmaan hieno peli, jos ei tarvitse farmaria tai muuten suuria tiloja. Millä koneella sulla on se?

Sportback on siis pidempi normaali A3:een verrattuna, eli jonkinlainen farkkuversio. Puhtaasti lukujen valossa sen kontti on kai V50:stä pienempi. Tässä kuitenkin lainaus Tuulilasi:n vertailusta (A3, V50, BMW 1-sarja ja A-mersu):

www.tuulilasi.fi sanoi:
Virallisia litramittoja tarkasteltaessa Mercedes-Benzin ja Volvon kontit ovat suurimmat, ja BMW jää hännille. Taulukkotietoihin on kerätty juomakorien määrä, joka mahtuu tavaratilan peitteen tai hattuhyllyn alle. Saimme Audiin ja Mercedes-Benziin mahtumaan perusasennossa eniten koreja.

Linkki koko vertailuun: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=117001&page=1

A3:sta mulla on juuri tullut uusi moottorimalli eli 1.8T. S-Tronic vaihteistolla (DSG).

En sinänsä halua mitenkään erityisesti valintani puolesta luukuttaa. Olin kahden vaiheilla tuon V50:n ja A3:n välillä. Lopulta ratkaisi Audin hieman urheillullisempi olemus ja itseäni mielyttävät sisätilat. Volvossa parempaa olisi ollut esim. samaan hintaa saadut varusteet. BMW:n (300-sarjan farkku) olisin varmaan mieluiten ottanut, mutta se oli mun kukkarolle liian kallis.

EDIT: Niin joo. Vaikutti myös turbomoottorin vääntö alakierroksilla vs. V50:n vapaastihengittävään.
 
Viimeksi muokattu:
Taisi näihin uusiin Volvoihin muuttua penkkien säädöt? Vanhassa V70 oli vielä manuaalipenkeissäkin erikseen säädöt etu ja takareunalle. Nyt on tullut vain sellaiset pumput joilla istuinta saa ylös ja alas.

Tossa meillä -04 mallissa on kummassakin jakkarassa etu- ja takareunan säätö erikseen, + ristiseläntuen säätö. Tiedä sitten onko noista jotain ekstraa maksettu.
 
Volvo on jostain syystä päässyt liioittelijan maineeseen noissa tehoissaan, suurimmassa osassa testejä jääneet teho/kiihtyvyyslukemissa aika rankasti ilmoitetuista, kun taas saksalaisilla tapaa mennä perinteisesti toisin päin. Aikanaan myös koeajoin T5:n (awd) ja ei tuntunut 220hv moottorilta ei. Ei itse asiassa yhtään sen enempää kuin silloinen etuveto 1.8T A4 (163hv).
Muutenhan auto oli oikein jees, sisustalta hieno, mukava, hyvä ajaa jne, olisin varmaan vaihtanut sellaiseen jos moottori ei olisi tuottanut pettymystä.
Noin hassuna detaljina, myöhemmin Volvon myyjä soitteli perään ja loukkaantui kun haukuin sen moottorin sille. Sanoin että tuntui max noin 175hv autolta. Alkoi kaivamaan oikein dataa vääntökäppyröistä jne..ja selkeästi otti nokkiinsa kun kehtasin arvostella kun "muut kehuneet kuulemma niin vuolaasti."
 

Suositut

Back
Ylös Bottom