Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vilma-liina sanoi:
Pitkästä aikaa oikeesti nauroin ääneen näin tietsikan ruudun ääressä. Mulla on varmaan ihan paska automaku, kun tykästyin tuohon V40:seen just kaiken muun kuin sen "Volvo-imagon" takia. Toi Volvo-imago on ihan syvältä, todellinen turn-off ja jossain mainitsinkin aiemmin kuuluneeni Volvo "vihaajiin", ja siis ihan vaan sen imagon vuoksi, ilman mitään kokemuspohjaa. Nykyisin Vilmis :haart: Volvo
Mä en ole ikinä edes ajatellut mitään "volvo-imagoa". Meillä on toinen Volvo menossa, V40 2.0T vm. 2003. Mielestäni ihan mukava auto ajella, automaattivaihteet mukavat kun pitkää matkaa ajelen. Tehoista ja sen semmoisista en hirveämmin ymmärrä enkä välitä ymmärtääkään, joka tapauksessa kyllä tuolla ehtii sinne minne on menossa, pääsee aika huolettomasti ohikin jos on tarvis. Tilaa ainakin on riittävästi kun kaksin tai yksin ajelee, koirakin mahtuu konttiin. En tuosta koosta tiedä sitten, jos kenellä on muksuja takapenkki täynnä ja rattaita tms. takakontissa, voi ahdasta tehdäkin. Näppärä auto.

Tällainen tavis-naisen analyysi. Pitäis kai sanoa, että auton värikin on :haart:, eikös sitä sanota, naiset hankkii auton värin perusteella. ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MerZi sanoi:
automaattivaihteet mukavat kun pitkää matkaa ajelen.

REPS :lol2:

Siis tarkoititko kenties, että vakionopeudensäädin on mukava, kun pitkää matkaa ajaa vai että automaattivaihteet on mukavat, kun ajaa paljon taajamassa??
Koska jos sä ajat pitkää matkaa, niin sun tuskin tarvitsee paljoa niitä vaihteita siinä matka-ajossa vaihtaa, joten automaatista ei ole mtn hyötyä.


Anteeksi :offtopic:

Ontopiccina mainittakoon, että kyllä mulle Volvo S40 T4 kelpais.
 
Eleonoora sanoi:
REPS :lol2:
Njoo, voi olla että jotain tollasta ajattelin, mukavat vaikka lähinnä pitkää matkaa ajelen. Saipahan joku päteä.
 
GynoTissi sanoi:
No niin. Nyt on pari kuukautta tullut ajeltua ko. autolla. Ihan mukava ajaa, mutta tod. näk. tulen kesälla madaltamaan maltillisesti( 30-35mm) jos vaan talous antaa myöden. ABS:ät ovat hukassa, toivotaan että vika on rikkinäisessä anturissa, ei boxissa. Korjauskustannukset 100e--->1000e. Lisäksi kovalla pakkasella revitellessä lambdavalo syttyi, mutta sammui itsestään eikä siitä jäänyt merkintää vikahistoriaa.
Plussaa ja miinusta:
+ Tehoa löytyy. Ohitukset onnistuvat jos vaan uskaltaa polkea
- Ajettavuus. Vetelee, mutta niin varmaan kaikki tehokkaat etuvedot tekevät
- Saisi olla tilavampikin
+ Kulutus pysynyt ihan aisoissa. reilu 8 litraa matkaa/ kaupunkia suhteessa 4/1
- Kalliit huollot
+ Nätti auto minun mielestä
+/- Ketä kiinnostaa Volvo-imago?
Onko toi lambdavalo se reunimmainen oranssi neliö, missä vihreä kolmio ja sisällä joku musta hässäkkä? Mulla se palaa kans ihan koska sattuu, mutta ei oo hajuakaan mikä valo se on. Ja sitten...mikä on lambdavalo? paljoko sulla on kilometrejä ja osaatko sanoa mitä juttuja kannattais tsekkailla tossa 200tkm kohdalla? Mulla kans t4 ollu jonkun aikaa, mutta oikeen tiedä edes siitä mitään. 10tonnia ajettu huoletta, mutta nyt pitäs jotai huoltoja varmaan alkaa katteleen pikkuhiljaa...tietäs vaan mitä huoltoja pitäs tehdä, kun historiastakaan ei oo oikeen hajua...
 
Itelläkin on V40 2.0t ja tyytyväinen olen ollut. Hankin ko. mallin, koska mielestäni se on yksi parhaimman näköisistä farkuista ... kultaisena :haart: tietty. Kulutus on ollut 8,4 l/100 km ... jonkin verran kaupunkiajoa. En halunnut isoa autoa, joten V40 on juuri passelin kokoinen minulle ... koira mahtuu hyvin taakse. Ensimmäistä kertaa elämässä olen "joutunut" käyttämään automaattivaihteistoa ... mutta olen todella tyytyväinen valintaani ... ja auto on tietty kaikilla herkuilla varustettu :worship: Heppoja autossa on ihan riittämin vrt. edellinen auto 50 hp ja nykyinen 163 hp :rolleyes: ... ja ei se edellinenkään mikään teiden tukko ollut :lol2:
 
jarze sanoi:
Onko toi lambdavalo se reunimmainen oranssi neliö, missä vihreä kolmio ja sisällä joku musta hässäkkä? Mulla se palaa kans ihan koska sattuu, mutta ei oo hajuakaan mikä valo se on. Ja sitten...mikä on lambdavalo? paljoko sulla on kilometrejä ja osaatko sanoa mitä juttuja kannattais tsekkailla tossa 200tkm kohdalla? Mulla kans t4 ollu jonkun aikaa, mutta oikeen tiedä edes siitä mitään. 10tonnia ajettu huoletta, mutta nyt pitäs jotai huoltoja varmaan alkaa katteleen pikkuhiljaa...tietäs vaan mitä huoltoja pitäs tehdä, kun historiastakaan ei oo oikeen hajua...

Se on justiinsa se lambdavalo - on omassa t4:ssä syttynyt, kun -20 pakkasella polkaisin reilusti rekasta ohitse...

Mutua, mutta uskoisin että kone sai kovalla pakkasella lambda-anturin mielestä vääränlaisen seoksen ja sillä syttyi valo palamaan. Valo sammui sitten itsestään kun auto seisoi parkissa vähän aikaa.

Käyntilämpötila-anturi on kerran vaihdettu (50e), auto oletti moottorin olevan kylmä ja antoi rikasta seosta koko ajan - lambda-anturin valo paloi jatkuvasti, perkeleen huonosti lähti lämpimänä käyntiin. Kivana "oireena" olikin sitten reilu tehonlisäys turbon alkaessa kunnolla ahtamaan.

Huoltoväli on 15tkm.

Jostain kuulin, että mikäli lambda-anturin valo toistuvasti palaa, olisi anturi menossa, se on sitten hieman kalliimpi osa vaihtaa (muutamia satasia).

Wetterin huollot ovat perkeleen kalliita, 135 tkm:n huolto viimeisimpänä maksoi yli puoli tuhatta euroa (autossa ei mitään vikaa, vaihtelivat vähän nesteitä ja seisoi pajalla 5h :wall: ). Ei enää, kiitos.

Ennen Volvoa minäkin ajoin Ladalla.
 
suddendeath sanoi:
Huoltoväli on 15tkm
Kiitos infosta! Mitä tollanen 15 tonnin välein huolto käsittää, jos oletetaan, ettei mitään isompaa esim. jakohihnaa tarvi vaihtaa. ja mitä tollanen kustantaa suurinpiirtein? Ei oo oikeen tullu perehdyttyä noihin huoltoihin yms. Tuli ostettua ikäänkuin sika säkissä...:)
 
Meillä on v40 2.0t vm -98 käyttöautona.

Huoltojen hinnoista ollut puhetta.
Mitä olen varaosia ostanut, niin mielestäni ovat olleet aika kohtuu hintaisia. Kyllä ne huollot muihinkin merkkeihin maksaa.

+ tehokkaat jarrut
+ hyvä ajolleen. Alustan kolinat loppuivat kun tein huollon. Mielestäni alusta sopivan jäykkä ("sport" alusta).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lastu?

minkä valmistajan lastu sulla raven on t4:ssa?hommasin ite kyseisen pelin ja lastuttaa meinasin.autosta löytyy nyt bsr:n rosteri tehoputkisto ja v-v suodin.ollu isompia ongelmia?
 
Zone-sarja -42%
minkä valmistajan lastu sulla raven on t4:ssa?hommasin ite kyseisen pelin ja lastuttaa meinasin.autosta löytyy nyt bsr:n rosteri tehoputkisto ja v-v suodin.ollu isompia ongelmia?

Älä osta mitään valmis lastua sitten, vaan vie penkitykseen.. Silloin tietää varmasti mitä saa ja on ainakin juuri sun autolle sopivat säädöt.
Lastutuksen suhteen ei ole ollut mitään ongelmia tai että se olisi siis aiheuttanut jotain.

Jossain vaiheessa lastun vaihdon jälkeen alkaa hukkiksen jousi löystymään. Jos haluaa paineet pysyvän paremmin, niin hommaa jäykempi jousi ja vaikka reilun parin kympin manuaalinen säädin, niin kulkee vähän eri tavalla taas.
 
Eli S/V40 summattuna:
- ei minkään näköinen
- volvoimago
- ei kuitenkaan oikea volvo
- pieni
- vetelee
- kallis kokoisekseen
+ t4 nyt kuitenkin kulkee (tämähän se kaikille on tärkeintä autossa)

ei herneitä...

No miten vitussa voi määritellä plussaksi "Volvo-imagon":rock:
Sori....

oikea volvo... Ei s..ta..
Vielä enemmän sori!
 
Itsellä pien autokuume: tällänen ois saksasta tullut, jonka kaveri yrittää jobbaa mulle:

T4 vuosmalli 2000 - n. 200 000 km ajettu, nyt suomeen tultuaan sen kone korjattiin täysin ku oli revitelty malli -- > kone pitäisi nyt olla kuosissa..
kaikki herkut löytyy paitsi kattoluukku...

mitä mieltä olette, kannattaako tuollainen revitetty mutta korjattu ostaa ja mihin hintaan!??
 
Itsellä pien autokuume: tällänen ois saksasta tullut, jonka kaveri yrittää jobbaa mulle:

T4 vuosmalli 2000 - n. 200 000 km ajettu, nyt suomeen tultuaan sen kone korjattiin täysin ku oli revitelty malli -- > kone pitäisi nyt olla kuosissa..
kaikki herkut löytyy paitsi kattoluukku...

mitä mieltä olette, kannattaako tuollainen revitetty mutta korjattu ostaa ja mihin hintaan!??

siis on selkeästi revitelty malli ja kone on jouduttu tekemään uusiksi, niin voit olla varma että jotain muutakin ilmenee. Missä kunnossa alusta on? Iskarit, jouset ja puslat. Pyöränkulmat? jne. Minä jättäisin ehkä ostamatta.
 
yleensähän mitään urheilu/sportti mallia ei koskaan revitetä, koska edellinen omistajahan on luonnollisesti aina se kuuluisa sokea mummo joka asuu saaressa ja auto on siellä koristeena ;)
 
Nyt on auto uudelleen penkitetty. Eli kyseessä -98 T4 malli 1.9l koneella. Vielä ei saanut kaikkea irti, koska putkistosta tuli ahdistava tekijä. Ensi kuun lopulla tulee uutta, avarampaa putkea. Vääntö rajattiin 500Nm:n, koska kytkeminen raja tulee ihan oven takana vastaan. Tehoja kuitenkin saatiin ulos 402hp.
 
Nyt on auto uudelleen penkitetty. Eli kyseessä -98 T4 malli 1.9l koneella. Vielä ei saanut kaikkea irti, koska putkistosta tuli ahdistava tekijä. Ensi kuun lopulla tulee uutta, avarampaa putkea. Vääntö rajattiin 500Nm:n, koska kytkeminen raja tulee ihan oven takana vastaan. Tehoja kuitenkin saatiin ulos 402hp.

Millanen nautinto on ajaa kun etuvetosessa on 402hp? Aika hyvät lukemat kuitenkin. Mitä kaikkea koneelle on tehty?
 
Mitäs se on se penkitys? Lastutuksen jotenkin tiedän, mutta mitäs eroa noilla on? Ja entäs autossa olevan valmiin lastun päivitys? Onko sekin jokin eri asia lastutukseen nähden? Mikä on paras valinta (hinnan, kestävyyden yms. suhteen)? Ihan kyselen, jos sitä vanha parta vielä joskus turbollisen auton hankkisi ja innostuisi leikkimään....
 

Suositut

Back
Ylös Bottom