Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse en oo koskaan kyseistä autoa omistanut mutta olen ajanut parilla yksilöllä ja meinasin pari vuotta sitten ostaakkin sellaisen. Miinuksena sanoisin alustan, kulahtaa mun mielestä aika nopeesti ja alunperinkin on aika paska. Mutta jos autolla ajettu 150tkm niin mä vaihtaisin siihen muutenkin uudet pumput ja vieterit, joka ei nyt kauheen kallis homma ole. Joku hyvä setti maksaa alle 1000€. Tietysti matalaprofiili kumit ja vanteet 17 tai 18 tuumaset. Kyllä se näillä paranee. Toinen miinuspuoli on mun mielestä sen ulkonäkö. Ollu vuodesta 98(kai) Lähes saman näkönen ja nyt kun uus malli on tullu mikä on helvetin hieno niin toi vanha katiska näyttää vielä rumemmalta, vaikka ei koskaan oo mikään huippu hieno ollutkaan.

Jos kyseessä on tuonti auto ja sulla on jonkun saksassa asuvan turkkilaisen jobbarin tekemä huoltokirja missä lukee että 150tkm ja yksi omistaja. NIIN UNOHDA HETI!!!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
CapraIbex sanoi:
Mutta silti olen kuullut moottorina paljon enemmän hyvää tosta 2.0T:sta kuin T4:sta. Mukavampi ajaa ja vääntöä on mutta tulee pehmeemmin.

Mutta mä en suosittele S40:sta kenellekkään.

nimim. Kokemusta on.

Olet vain ajellut yhdellä 2litrasella ja kokemusta on. :rolleyes:
T4:n on aivan eri kuin kuin joku 2litranen vapari. Mutta, makuasioitahan nuo.
 
foobari sanoi:
Etuveto on tietty etuveto vaikka sen voissa paistais. Jos etuvetoon merkistä riippumatta lykätään 200hp tai yli, on hyvin todennäköistä että jonkunlaisiin ongelmiin törmätään. Alustageometria, painonjakauma ja rengastus ovat tietenkin avainasemassa moottorin ominaisuuksien kanssa. Tommosella 200hp Volvon etuvedolla tietty pääsee ihan kivasti ja ripeästi A->B, kunhan ei kovin paljon mutkia satu matkalle.

Edit: Jaa no ei mitään, kun kyse taisi olla täysin vakiosta.
 
No jos tohon hintaluokkaan mihin toi noin vm. -99 volvo S40 T4 asettuu pitäisi joku auto ostaa niin ehdottomasti ostaisin BMW E39 523i:n. Volvoon verrattuna ehkä hieman laimeampi suorituskyky ja vanhempi auto mutta, ajettavuus aivan eri planeetalta tohon volvoon verrattuna.
 
Zone-sarja -42%
Mä en tykkää 4 sylinterisestä vingutin koneesta, pitää olla vähintään 6 sylinterinen, että on hyvät murinat ja väännöt. Taitaa volvon turbovehkeessä olla kohtuu väännöt, mutta kuitenkin. Mulla vähän sama kuin Jesuiitalla BMW :haart: , mutta nyt ei ole rahaa niin kalliiseen merkkiin.
 
suddendeath sanoi:
Kokemuksia moisesta?
Eroa paljonkin alustan/ajo-ominaisuuksien osalta ns. tavismalleihin?
Iskenkö käteni scheisseen jos ostan käytettynä?

Omia/kaverin kokemuksia autosta, tai oikeastaan haukkukaa pystyyn niin pääsen tästä prkleen autokuumeesta eroon...

Jep jep, kokemuksia löytyy. Itellä on ollut S40, -99, T4 ilman virityksiä (200 hp.) melko lailla tasan kaks vuotta. Nyt on vajaa 140 tkm ajettu. Renkaina on ollu 205/55, R16 (miten ne nyt kirjoitetaankaan) kesällä ja talvella jotku perus 185/75-tason nastat. Aika vaisuilla varusteilla tää kyseinen malli on, manuaali-ilmastointia, edessä sähkölasia ja nahkapenkit. Siinä kai ne. Ja ostin muuten tosi riskillä; firman käytössä ollut aiemmin ja siellähän se ajo on totta kai tosi autoa hellivää ja varovaista...

Ja sitte rehellistä kommenttia tästä yksilöstä.

Miinuksia ropisee: Lamppujen ja polttimoiden palamisherkkyydestä. Niitä olen jonkin verran vaihdellut tässä parin vuoden aikana. Enkä ole kyllä vielä edes testannu niitä erikoiskestäviä versioita esim. ajovaloiksi. Lisäksi ruokahan tälle kelpaa, niinku muuten sen käskijällekin ;) N. 10-12 l/menee "normaaliajossa", siis autolla. Merkkihuollot on v...n kalliita. Käytin isommassa (merkki)huollossa reilu vuosi sitten, vaihdeltiin jakopään hihna tms., jarrupalat, tulpat+muu perussetti, niin 800€. Kallista? No, köyhästähän se voi tuntua siltä... Nooh, tän vuotinenhan ei enää maksanu, ku n. 100€, mikä on tietysti taas tosi vähän, ku ei ite tartte käsiä sotkea. Niin, ja eihän se mikään tila-auto todellakaan ole. Neljä vielä menee suht koht, riippuu tietty hepuista.

Plussia: V...n hauska ajaa! Kulkee mielestäni ainaki noilla renkailla tosi vakaasti, hiljaisesti ja jämäkästi tarvittaessa oman mittarinsa mukaan reilut 230 km/t. Kiihtyy kivasti, mille on mielestäni oikein kunnolla käyttöä vasta matka-ajossa. Sitä oikein odottaa niitä rekkoja perä edellä vastaan. Ohitukset yli 100 km/t vauhdissa: :rock:
Kevyt ohjailla, mutta ei tunnoton. (Täähän on niinku jostain TM:n testeistä.... :jahas: ) Ja vaikka uutuuden viehätys on karissu jo ajat sitte, niin jotenki sillä on näide´n, sinällään ihan ok, työautojen jälkeen aina makee lähteä ajamaan.

Nooh, pääsääntöisesti sellaset fiiliksethän siitä on, että ei tartte huolehtia. Bensaa tankkiin ja paikasta A paikkaan B. Talvellakin.
 
Raven sanoi:
Vaparit korkeilla tehoilla ja kierroksilla vasta revityskoneita onkin. Vähemmän sitä turbolla tarttee kaasutella, että eteen liikahtaa.

Jostain kumman syystä autoilla, jossa on se T -merkki takana, tulee ajeltua normaalia vauhdikkaammin, nopeilla kiihdytyksillä js ohituksilla ym.. Pitää siihen joku syy olla, miksi joku ostaa 200 hv:n auton. Itse olen tämän huomannut kun ennen oli Nissan 1,6.
 
No tänään tuli sitten Volvo testattua.

200 hv:sta sen verran, etten juuri autoa raaskinut nastarenkailla löylyttääkään, mutta vääntö ja teho ovat kyllä suuri plussa ajettavuudessa. Itsekään en ole juuri Volvoista välittänyt aikaisemmin, joten mielestäni oli objektiivisuuttakin matkassa sopivasti.

Alkuun en juuri auton suhteen lämmennyt, mutta käytyäni pitemmän matkaa moottoritiellä ja kaupungissa pyörimässä alkoi auto vaikuttaa aina vain paremmalta. Lisävarustelistalta löytyi kaikki webastoa myöten.

Ja auto on suomiauto ekalta omistajalta, jolla matka-ajoa suuri osa.

Alfa on aina minulle se ykkönen (-98 sain viikonlopuksi käyttööni 2.5 V6 ja olin myyty), mutta kulutus ja huoltojen hintavuus ovat seikkoja, joiden perusteella olen merkistä haaveissa luopunut.

Vähempitehoisempikin riittäisi (teinirälläilyt rällätty virifiudella), mutta tällä hetkellä varsinkin varusteiden ja ajomukavuuden (se vääntö...) perusteella saattaisin taipuakin kyseisen auton hankintaan. Bemariakin olen harkinnut, mutta samaan hintaan joutuisin tosiaan ostamaan vielä vanhemman auton, ottaen vielä huomioon että tässä olisi nyt hyvä yksilö.

Ulkonäkö ja merkki ovat makuasioita, kuten sanoin en Volvoista juuri ole välittänyt, mutta varsinkin kesärenkailla (16") auto on varsin mukavan näköinen hillittyine korisarjoineen. En vielä täysin vakuuttunut tästä hankinnasta ole, auto on joka tapauksessa kohta vaihdettava ja tuota hintaluokkaa olen ajatellut. Kiitosta.
 
Hihhuli sanoi:
Lisäksi ruokahan tälle kelpaa, niinku muuten sen käskijällekin ;) N. 10-12 l/menee "normaaliajossa", siis autolla.

Lastua vaan kehiin, säädöt kohdillee ja kulutus putoaa. Mulla siis 260heppaa ja jos oikein nätisti ajelen, pääsen 10litraan ja vähän alle. Tämä siis lähes pääosin kaupunkia ajoa. Mutta kuka sitä nätisti jaksaa ajella. :)
Vaikka päästelisin reippaammin aina lähdössä ja muutenkin, niin kulutus 12-13litraa sadalla, joten 1 litra max enemmän kulutusta, vaikka tehoja/vääntöä aika paljon enemmän.
 
Calle sanoi:
Kattelin tossa yks päivä työpaikan pihalla punaista 156-farmaria, auto on kieltämättä upean näköinen. Ainakin ite tykkäsin.

Omasta mielestäni Alfan farkut on kutakuinkin maailman rumimpia autoja näin kärjistetysti sanottuna....

ne 4-oviset on kylläkin ihan siistejä :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sporteme sanoi:
Jostain kumman syystä autoilla, jossa on se T -merkki takana, tulee ajeltua normaalia vauhdikkaammin, nopeilla kiihdytyksillä js ohituksilla ym.. Pitää siihen joku syy olla, miksi joku ostaa 200 hv:n auton. Itse olen tämän huomannut kun ennen oli Nissan 1,6.

Jos sulla on 200heppanen turbo ja 200heppanen vapari, niin kyllä vaparilla tarttee paljon enemmän revitellä.
 
Raven sanoi:
Jos sulla on 200heppanen turbo ja 200heppanen vapari, niin kyllä vaparilla tarttee paljon enemmän revitellä.

:jahas: Volvo 40 T4: 200hv/5200 vs BMW 328: 193hv/5300.

Seuraavaksi sitten teoriaa tehosta&väänöstä :D
 
Joo. Turbon tehokäyrä on loppupäästä aika tasainen, vaparin nousee suorana. Väännöt kanssa turbon eduksi. Se sitten näkyy suorituskyvyssä.
 
BS1 sanoi:
:jahas: Volvo 40 T4: 200hv/5200 vs BMW 328: 193hv/5300.

Seuraavaksi sitten teoriaa tehosta&väänöstä :D

BMW 328i (e36), 193hp/280nm, 0-100km/h 7.3s, top speed: 236km/h

Volvo S40 T4, 197hp/300nm, 0-100km/h 8.3s, top speed: 220km/h

Siinä on tehosta ja väännöstä, paperilla kovat, asfaltilla paperia.
 
Jesuiitta sanoi:
BMW 328i (e36), 193hp/280nm, 0-100km/h 7.3s, top speed: 236km/h

Volvo S40 T4, 197hp/300nm, 0-100km/h 8.3s, top speed: 220km/h

Siinä on tehosta ja väännöstä, paperilla kovat, asfaltilla paperia.

Korjaus:
Volvo S40 T4 200hp/300Nm, 0-100km/h 7.6s, top speed 235km/h (jos on alamäki tuuli takaa ja kova paskahätä niin voidaan 245km/h saavuttaa :D )
 
VOLVO S40 T4 (200 hv)

- Tyyppi: Poikittain asennettu, 4 sylinteriä, turbo
- Iskutilavuus, cm3: 1948
- Suurin teho, kW/ hv/ r/ min: 147/200/5200
- Maks. vääntömom., Nm/ r/ min: 300/2400-3900
- Kiihtyvyys 0-100 km/t, man/aut: 7,3/8,0 s.
- Huippunopeus, man/aut: 235/230 km/h
- Polttoaineen kulutus* litraa/100 km, man/aut: 8,9/9,5
*Polttoaineen kulutus (yhdistetty ajo, litraa/100 km) mitattu EU direktiivi 93/116 EEC:n mukaisesti.
 
Jesuiitta sanoi:
BMW 328i (e36), 193hp/280nm, 0-100km/h 7.3s, top speed: 236km/h

Tuossa on joku 2.8litranen motti. Toki isolla koneella saa tehoja ja vääntöä alempaa. Ota joku 200 heppanen 1.9 tai 2litranen.. Esim type R.. Alkaa huippu tehot tulemaan esille vasta reippaasti yli 7000kierroksessa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom