suddendeath sanoi:Omia/kaverin kokemuksia autosta, tai oikeastaan haukkukaa pystyyn niin pääsen tästä prkleen autokuumeesta eroon...
Ei sitten herneitä kenellekkään :jahas:
Ensinnäkin nuo 40-sarjan volvot eivät ole "oikeita" Volvoja, tuo pikkuvolvo on mitsun kanssa kyhätty halpismalli niille jotka kuitenkin haluavat Volvon imagon. Alustahan on sama kuin Mitsun Carismassa. Eron oikeaan Volvoon huomaa mm hyppämällä 70-sarjalaiseen, se on Volvo ja pitää jo enemmän sisällään niitä asioita jollaiseksi Volvo mielletään.
Paljon haukkumista auto on saanut myös alustastaan. Alusta on löysä, hakee urisssa (alustageometriassa vikaa...), veltto, levoton, tuntuma tiehen huono...siis sanalla sanoen huono alusta. Asiaan auttaa alustan päivittäminen ja rengasvalinnat, mutta sekään ei täysin auta. Aina kun 40-sarjalaista on uudistettu niin mm juuri alustaa on muokattu melko paljon. Tehokas etuveto vaatii ehdottomasti hyvän alustan jotta autosta saa kaiken irti ja siitä pystyy nauttimaan. Em asioista osa toki vahvasti henkilökohtaisia makuasioita, joten jokainen painottakoon asioita itse. Itse en kyllä "mistään hinnasta" ajelisi 200 heppasella etuvedolla, "vetelee ja pompottaa" on liian usein esille tuleva ominaisuus :(
Sisätilat onnettomat, todella ahtaat. Penkit melko huonot sporttiautoon.
Muutaman vuoden takaisessa TM -talvitestissä auto jäi viimeiseksi.
T4:sen kone sieltä huonoimmasta päästä kokonaisuutena haettaessa reippaammin lisätehoa , ei kestä. Alunperinkin jo kone on lähempänä omaa "limiittiään" kuin jotkut muut.
Makuasioita mutta auto melkoisen mitään sanomattoman näköinen, persoonaton, tylsä.
Itse hakisin laadukasta sporttista perheautoa jossa noin 200hv muista vaihtoehdoista, mm Audi A4(mm 1.8 turbokone, nelivetoa), BMW 300-sarja, Skoda Octavia (ei uusin malli, sama 1.8 ja nelivetoakin tarjolla, hinta/laatu-suhde kohtaa varmasti)...tai sitten edelleen Volvo, mutta V70 2.4...
Toivottavasti auttoi autokuumeeseen, on aina ilo edes yrittää auttaa :D