Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs se on se penkitys?

Penkittäminen on auton tehon mittaaminen dynometrillä, siinä auton vetävät renkaat ajetaan rullien päälle jotka mittaavat niihin välittyneen tehon, kun vetäviä renkaita kiihdytetään paikoillaan.

Eli siis auton tehonmittausmenetelmä.

Lastutus puolestaan on auton polttoainejärjestelmän ja sytyksen elektronista uudelleenohjelmointia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt on auto uudelleen penkitetty. Eli kyseessä -98 T4 malli 1.9l koneella. Vielä ei saanut kaikkea irti, koska putkistosta tuli ahdistava tekijä. Ensi kuun lopulla tulee uutta, avarampaa putkea. Vääntö rajattiin 500Nm:n, koska kytkeminen raja tulee ihan oven takana vastaan. Tehoja kuitenkin saatiin ulos 402hp.

Oot hiukan panostanu tohon sit... :O Ite vaihdoin T4:sen sti:hin, mutta ei siitä lähde perusviripaketillakaan kuin ~350 hp.

Oot hiukan panostanu tohon sit... :O Ite vaihdoin T4:sen sti:hin, mutta ei siitä lähde perusviripaketillakaan kuin ~350 hp.

Unisena jäi yksi sana pois, eli kaverin auto kyseessä. Se on toiminut esiprojektina, niin tietää itsekin mitä omaan autoon kannattaa ja ei kannata tehdä.
Ajotuntumasta nyt ei voi vielä oikein mitään sanoa, kun ei mitään pitoa. :) Kesäkumit alle, niin vähän paremmin pitää. Lukkoa olisi vielä tarkoitus laittaa eteen.
Autoon on toki panostettu. Tarkkoja summia ei kannata edes laskea taas alkaa vielä enemmän hatuttaa. :)

Lueskelin ketjun läpi ja hiukan positiivisempaa juttua oli ku mun alottama Megane thread. :D

Käytiin Renaultia ajamassa ja ei juurikaan vakuuttanut. Seuraava vaihtoehto on Volvo V40 2.0T tai T4. Luultavasti kuitenkin T4 ja automaatti laatikolla. Vuosimalli 1999-2001 ja kilometrejä 100tkm paikkeilla. Molempia olen ajanut ja tykkäsin pirusti! :rock:
Tietääkö joku onko ens sunnuntaina autoliikkeet auki??

E: Onko suuri ero näissä -99 ja -01 autoissa. Jonkinlainen isompi facelift taisi olla jossain vuosituhannen vaihteessa...vai muistanko väärin?

E: Onko suuri ero näissä -99 ja -01 autoissa. Jonkinlainen isompi facelift taisi olla jossain vuosituhannen vaihteessa...vai muistanko väärin?

Vuonna 2001 tuli juurikin tuo facelift, jossa muutoksia edelliseen yli 1000. Mm. alustaa päivitettiin aika paljon, jonka seurauksena ajettavuus parani. Viimeisin S40/v40 facelift tuli vuonna 2003.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on itsellä ainakin toiminut erittäin hyvin mun -04 V40 2.0T automaattina. Ainakin omaan käyttöön on tehoa piisannu, kun ei näin papparaisena:) ole enää niinkään tuo rässiminen mielessä. tekniikaltaan ei ole ollut huolia vaikka jo 110 tuhatta on mittarissa. nyt vaan menee myyntiin, mutta vain koska tulee nykytyössä kilometrejä niin paljon, että diisseli on taloudellisin vaihtoehto. Mut multa kyllä pisteet kyseiselle autolle, ei valittamista.

Zone-sarja -42%
Nyt koeajossa -01 V40 2.0T tämän illan, aamulla katsotaan tehdäänkö kaupat. :)
Osaako joku sanoa saako taakse kaiuttimet..tai saa varmaan mutta helpoiten oviin vai "hattuhyllylle" ??

[oz];1499443 sanoi:
Peräkompsun takakulmissa on kaiuttimet ainakin omassa V40:ssä.

Ok.. pitääpä stekata se vielä tänään.

Kaiuttimet löyty.. oli vaan asetettu äänet täysin eteen. :)

Tänään tehtiin kaupat.. Volvo V40 2.0T -01. Ensi viikolla auto menee vielä huoltoon sekä ulko- ja sisäpesuun. :)

Olenko oikeassa että Mitsu Carisma (tai Lancer) on koko lailla sama auto kuin S40/V40? Jostakin olen saanut tällaisen käsityksen.

Ja Wikipediasta löytyi tällainen pätkä: "1990-luvulla Mitsubishi, Volvo ja Hollannin valtio aloittivat yhteisen NedCar-projektin entisellä DAF:n tehtaalla Bornissa, hollannissa. Tehtaalla valmistettiin Mitsubishi Carismaa ja Volvo S40/V40 -malleja."

[oz];1494070 sanoi:
Vuonna 2001 tuli juurikin tuo facelift, jossa muutoksia edelliseen yli 1000. Mm. alustaa päivitettiin aika paljon, jonka seurauksena ajettavuus parani. Viimeisin S40/v40 facelift tuli vuonna 2003.

Huhtikuun alussa ajoin 4000 kilometriä melkein pakasta vedetyllä S40:llä (oli sillä 1100 km ajettu ennen mua). Ja täytyy sanoa että saisivat päivittää vielä rutkasti tuota ajettavuutta. Ihan helvetillinen vetelijä tossa Tre-Hki motarilla ja lisäksi todella yllättävän sivutuuliherkkä.

Tasasella, sileällä pinnalla ihan kiva ajettava tosin.

Terve, olen tässä autoa suunnnitellu ostaaa, auto olisi volvo s40!
Eli jos viitsitte niin voisitte kertoo tyyppiviat?ja millanen ajaa?ja kaikkee muuta!
Kiitos:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom