Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve, olen tässä autoa suunnnitellu ostaaa, auto olisi volvo s40!
Eli jos viitsitte niin voisitte kertoo tyyppiviat?ja millanen ajaa?ja kaikkee muuta!
Kiitos:)

Älä välitä Neutraalin kommenteista autoasioissa.. se ajaa vaan Ladalla ;)

Itsellä Volvo V40 Turbo -01 ja olen tykännyt ajettavuudesta. Ei vetele, eikä vaeltele. Sivutuuli ottaa jonkin verran, mutta paljon vähemmän kun meidän aikaisempi Seat. Vikoja ei omassa autossa ole ollut ja toivottavasti ei tule :)

Pelkkää hyvää olen kuullut tutuilta ketkä Volvon omistavat. Ainoastaan uusista V70 malleista pelkkää haukkumista. :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä Volvo V40 Turbo -01 ja olen tykännyt ajettavuudesta. Ei vetele, eikä vaeltele. Sivutuuli ottaa jonkin verran, mutta paljon vähemmän kun meidän aikaisempi Seat. Vikoja ei omassa autossa ole ollut ja toivottavasti ei tule :)

Itse en tuota S40:aa ole kokeillut, mutta samaa mieltä kyllä tuossa ajettavuudessa. Yleisesti Volvot on kyllä pirun mukavia ajattevia. Ainoa miinuspuoli on sellainen "tunnoton" ohjaustuntuma. Vaivaa ainakin noissa uudemmissa Volvoissa (kokemusta S80:sta ja XC90:sta). Kaikkeen tosin tottuu. Useampi taksikuski on minulle Volvon ajettavuutta kyllä kehunut parhaimmaksi noista taksiautoista. Eli eipä ole sitten kovin harvinanen mielipide.

En sitten tiedä, kuinka hyvin tuohon S40:een pätee, että anteeksi pieni offtopic.
 
En sitten tiedä, kuinka hyvin tuohon S40:een pätee, että anteeksi pieni offtopic.

No eipä se päde oikein mitenkään. S40(se vanhempi korimalli) on samaa sarjaa, kuin nämä ns. "halutut pikkuvolvot", eli 440/460, joiden keskihinta pyörii jossain 150 eurossa keltaisessa pörssissä.
Kuten jo aiemmin on tullut puheeksi, auto on erittäin uraherkkä, ohjaukseltaan tunnoton, viimeistelyltään varsin kehno (esim. vaihteensiirto tahmaa lähes jokaisessa), sekä ei se t4;sen moottorikaan ole sieltä lujimmasta päästä.
Jos kyseiseen malliin kuitenkin tykästyt, niin suosittelen hankkimaan sen matalapaineturboversion, jota pidetään harrastajien keskuudessa lujempana koneena...
 
Älä välitä Neutraalin kommenteista autoasioissa..

no tuohan lepsu ajettavuus on ihan yleisessä tiedossa joka on tullut esille testeissäkin aikoinaan. joten ei se pelkästään mun kommentti ole. lepsu ajettava=ura herkkä ja vetelee kiihdyttäessä sinne sun tänne, alusta varsin veltto vakiona yms... t4 alusta varmaan onkin hyvä ja jämerämpi kuin tuosssa normi s40, jos ois sama alusta niin ei se tiellä pysyis :)



kaikenkaikkiaan varmaan hyvä auto kuitenkin.
 
Siis nyt ois tarjolla 160000 ajettuja bensakoneella (1,6 , 1,8 , 2,0l) volvoja?
ja sit ois vähän yli 200000 ajettuja turbo dieseleitä?
hinta sama, mutta kumpi kestävyydeltä parempi yleisesti ottaen?
tottakai autoissa on poikkeus tapauksia mut yleisesti ottaen?
Mitä noista suosittelette? onko vielä diesel moottori kestävämpi kun bensa vai onko diesel moottoreitten viritysaste noussu , ettei enää niin kestäviä?
 
Saako noista perus V40:stä ajettavia autoja vaihtamalla jouset+matalaprofiili renkaat? Eli saisi tunnottomuuden pois. Näkyy olevan sen verran verotusystävällinen auto että jos tuollaisen naapurimaasta kakkospirssiksi hakis.
 
Oleellisinta tässä asiassa olisi minusta ensin tietää, että mitä siltä autolta ylipäätään vaaditaan, jotta pystyy rakentamaan jonkinlaista vertailua eri merkkien ja mallien välille sekä paremmin kommentoimaan T4:n hyvyyttä tai huonoutta. Eli:
- hintaluokka, esimerkkiauton perusteella hieman reippaat 10k€?
- pitääkö auton olla uusi/uudehko vai kelpaako vanhempi?
- ajetaanko paljon vai vähän, onko mittarilukemalla oleellinen merkitys?
- onko käyttökustannuksilla suuri merkitys?
- etsitäänkö esim. näyttävää, mukavaa, tilavaa, sporttista vai ihan oikeasti ripeää ja ajettavuudeltaan hyvää autoa (unohda Volvo) ym.?
 
Olenko puhunut et kitupiikissä olisi jokin vika?en? mutta kilpailukykyisten hintojen perässä haluisin vain liikkua!

Pioneer DEH-P40MP, onko kokemusta tommotteen sovittelusta s40 volvoon=?(1997)
volvosssa tulee radiolle 2 tommosta johtonippua ja sitten yks joku vitun kaapeli?
liittimiä saa tottakai et saa muutettua johdot siihen yhteen tulevaks, mutta kellää kokemuksia?
perkeleen halpoja soittimia tuolla pixmaniassa, kellää kokemusta?
Onko kokemusta kaupasta kellää?
 
Pioneer DEH-P40MP, onko kokemusta tommotteen sovittelusta s40 volvoon=?(1997)
volvosssa tulee radiolle 2 tommosta johtonippua ja sitten yks joku vitun kaapeli?
liittimiä saa tottakai et saa muutettua johdot siihen yhteen tulevaks, mutta kellää kokemuksia?

Niille vitun kaapeleille saa muutossarjoja, ja aukkoon saa sovittimet. Lue lisää vaikkapa http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=11865.0
 
Hieman uppia.

Itse olen harkitsemassa S/V40 T4 vm. 00-02 , ja haluaisinkin kuulla taas hieman uutta mielipidettä autosta. Onko turbot kestäneet? Tyyppivikoja ? Lastutuksia ja niiden aiheuttamia mahdollisia ongelmia ?

Ja toki myös hyviä puolia saa listata. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juuu : ) Mutta saapi Pakkislaisetkin kertoa mikäli siltä tuntuu. Jos ei tule tekstiä niin threadi upotkoon takaisin.
 
Kyllä volvot kestää. T4:sta ei pahemmin tartte enää lastutella mutta jos lastutat niin lastuta edes kunnon firmassa ja kohtuudella.

Ainoana miinuksena sanon 4 vuoden ajon kokemuksella ja 114tkm ajolla, että Volvon ulkonäköön kyllästyy.
 
Zone-sarja -42%
Hyvä peli T4:nen on. Mitään suurta ongelmapesää tuosta ei oikeastaan löydy.

Kakkua se vie, eli jos lompsa ei sitä kestä niin ei kannata miettiä. Noista vuosimalleista 00-02 suosittelen katsomaan tuota 02 -päätä että saat PH2:sen. Aavistuksen fiksumman näköinen, isommat pyöräkotelot ja taisi alustassakin olla jotain eroa. 00:ssa kyllä muistaakseni oli parhaiten viriävä kone.

Alusta(ei vakio, eikä myöskään sport) ei oikein vastaa menohaluja eli vetelee kiihdyttäessä aika reippaasti tai helvetisti, riippuen tilanteesta tai koneen kireydestä. Eli hyvää alustasarjaa(ei tietenkään pelkkiä jousia) kannattaa harkita jos enemmän vetää lappu pohjassa tai on viritysaikeita.

Kaikkeen tottuu ja kyllä T4:senkin menohaluihin kyllästyy kaivaten sitä seuraavaa satasta pellin alle.
 
Itsellä on vm-98 V40 T4, kilometrejä on vasta 150tkm ja erittäin tyytyväinen olen ollut. On se kiva ohituksissa, kun pellin alla piisaa hönkää :rock: Ainoa miinus on talvet...Etuveto ja 200hp ei ole mikään paras yhdistelmä, mutta äkkiä opii sen ajotyylin, jolla tollasta käsketään talvella.

EDIT: niin, ja sporttialusta on ehdoton!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom