Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
suddendeath sanoi:
Alfa on aina minulle se ykkönen (-98 sain viikonlopuksi käyttööni 2.5 V6 ja olin myyty), mutta kulutus ja huoltojen hintavuus ovat seikkoja, joiden perusteella olen merkistä haaveissa luopunut.

Ovatko alfojen huollot muita autoja kalliimpia? Ite olen tuollaista V6 alfaa tuumaillut. Alfojen hinnat näyttäs tippuvan nopeasti, eikö auto kestä?

Onko muilla kokemuksia alfa 156:sta?

mass sanoi:
Ovatko alfojen huollot muita autoja kalliimpia? Ite olen tuollaista V6 alfaa tuumaillut. Alfojen hinnat näyttäs tippuvan nopeasti, eikö auto kestä?

Hippa off-topic, mutta kiinnostavia pätkiä erilaisista autoista löytyy DC:llä.
Top Gear 5.16.2004 jaksossa mm. Alfa 166, SLR Mersu jne.
Top Gear x.xx.xxxx Volvo Miähille S60R eräässä jaksossa ("Volvo tried to make a all-out-ozzy-osbourne-clouds-of-smoke-and-tires-squeaking sports car out of the S60. But instead... they were working on it for a year, and they only managed to make it... just a little bit safer :D ")
Top Gear x.xx.xxxx GTi autoja vertailussa mm. Alfa Romeo 147 GTA, Ford Focus RS, VW Golf R32

ja paljon muita. Omasta mielestä hyviä vertailuita, paljon kivempi kattoa miten niitä testataan ja rääkätään ku vaan lukea jotain huulilasia tai teeämmää...

Vielä tähän pakko kommentoida, että kysehän on myös ajotaidoista miten toi etuveto pysyy käsissä... Ite olin kaverin kyydissä jolla oli s40 t4 ja otti skabaa ihan uuden mersu E500:sen kanssa...joka tietääkseni on takaveto;) Mutta eipä pysyny mutka osuuksilla perässä!!! Ite ainaki tykkäsin volvo s40 mallista kun oon sillä ajellu ja faijalla on s70 ni ei mun mieles ainaskaa hirveesti eroo tuntumaltaan noi toisistaan.
Tietysti makuasioitaha nää on???

mass sanoi:

Vuokrasin 4 kuukautta 156 2.0 JTSssää. Voin sanoa että en ostaisi, mutta liisata voisin (tai muutenkin kunhan huollot ovat ilmaiset).

Todella nautinnollinen ajaa, tyylikkään näköinen, todella kaunis mittaristo, miehekkäät moottorin äänet.

Mutta sitten ne negatiiviset puolet. 4 kuukatta ja 3 autoa. Eli ensimmäisestä ja toisesta autosta rupesi moottorivalo palamaan -> vaihtoon. Kolmannesta sammui tuo ajotietokoneen näyttö (en enää jaksanut viedä vaihtoon vaan ajoin sitten tällä loppuajan). Lopussa siitäkin rupesi konepuolelta kuulumaan ihme ääniä.

Eli vikoja oli todella paljon. Ensimmäisellä kerralla kun soitin vuokraamoon Alfan ongelmasta, niin kaveri tyynesti vastasi että ei mitään uutta ja antoi toisen tilalle.

Mutta tosiaan, jos huollot ovat ilmaiset niin voisin ottaa. Tyylikäs ja kiva ajaa.

Antzu sanoi:
Top Gear x.xx.xxxx Volvo Miähille S60R eräässä jaksossa ("Volvo tried to make a all-out-ozzy-osbourne-clouds-of-smoke-and-tires-squeaking sports car out of the S60. But instead... they were working on it for a year, and they only managed to make it... just a little bit safer :D ")

Muahaaahaaaa!11!! Totaali repeäminen! Toi on just TopGearia! :hyper:

uga sanoi:
:anssi:

Jos tehot on samat, minä lähden mieluummin radalle sen auton kanssa jossa on isompi huippuvääntö. Olettaen että autot on muuten samat.

Miksi sä laitoit tuon paskapuhetta -hymiön tuohon? Vain koska mä kommentoin sun aikaisempaa tekstiä tuon hymiön kera ja halusit "antaa takaisin"? Vai oliko antamissani linkeissä ne luettuasi ja ymmärrettyäsi jotain virheellistä tietoa johon viittasit tuolla "paskapuhetta" hymiöllä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
FFQ sanoi:
Mutta tosiaan, jos huollot ovat ilmaiset niin voisin ottaa. Tyylikäs ja kiva ajaa.

rait... ehkä sit unohdan ton vaihtoehdon, nimenomaan kun yli 100 000 ajettuja saa halvalla. Köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa ;)

FFQ sanoi:
Muahaaahaaaa!11!! Totaali repeäminen! Toi on just TopGearia! :hyper:

Jep, toi Jeremy Clarkson on ihan ässä. Silt lentää ihan älyttömän hauskaa läppää. :D Tota Mersun SLR:ää ne rääkkäs yhessä jaksossa, jonka tossa ylempänä jo mainitsinkin "if you put the ceramic breaks to the limit, they will look like this (hehkuu tulipunasena), but if you push it just a liiitttle bit further, it will look like.... this (jarrulevyt liekeissä :hyper: ) Oh dear."

BS1 sanoi:
Miksi sä laitoit tuon paskapuhetta -hymiön tuohon? Vain koska mä kommentoin sun aikaisempaa tekstiä tuon hymiön kera ja halusit "antaa takaisin"? Vai oliko antamissani linkeissä ne luettuasi ja ymmärrettyäsi jotain virheellistä tietoa johon viittasit tuolla "paskapuhetta" hymiöllä?

Miksi kysyt, jos tiedät vastauksen? Miksi alunperinkin aloit valistaa minua jollain autospeedin bullshitilla? Miksi oletit etten tiedä tehon ja väännön suhdetta, joka opetetaan jo jossain lukiofyssan peruskursseilla? Miksi? En tiedä. Mitä väliä? Ei mitään. Endofmetakeskustelu.

uga sanoi:
Miksi kysyt, jos tiedät vastauksen?
Niin, kysyin että miksi laitoit anssi-hymiön kun en ymmärtänyt missä olin laittanut tekstiini asiavirheen. Ilmeisesti sellaista ei kuitenkaan edes ollut koska et kertonut missä ko virhe on. Olisi nimittäin kiva tietää mikä on bullshittiä jos tuon anssin heittää ;)

Miksi alunperinkin aloit valistaa minua jollain autospeedin bullshitilla?

Tämän kommenttisi takia, erityisesti viimeisen lauseen takia, laitoin tuon autospeesin linkin:

uga sanoi:
Joo. Turbon tehokäyrä on loppupäästä aika tasainen, vaparin nousee suorana. Väännöt kanssa turbon eduksi. Se sitten näkyy suorituskyvyssä.

Ja ko autospeedin artikkelit ei todellakaan ole bullshittiä. Mä olen netissäkin vääntänyt kättä varmaan lukiofyssan peruskurssin käyneiden kesken tehoista ja väännöistä ja metsään menee valitettavan usein. Ihan arkikielessä puhumattakaan jopa automainoksista menee väännöt ja tehot sekaisin. Ei ymmärretä mikä sitä autoa kiihdyttää :D Tuo autospeedin artikkeli on yksi parhaimmista artikkeleista selvittämään asiaa. Jos ei siitä lamppu syty niin on mulla sitten vielä ihan graafinen esityskin valmiina linkitettäväksi aiheesta, haluatko? Mut joo, ilmeisesti annetaan jutun sitten olla :rolleyes:

Olisin kysellyt jos joku tietää niin, onko varaosat/huollot kalliita Volvo S40 T4:n kun kaveri on ostamassa kyseistä peliä? Ja jos joku voisi vähän listata tyyppivikoja tähän niin hyvä ois. :)

Kattopas perkele mikä ketju löytyi. Itse olisin kanssa halukas kuulemaan vioista ja myöskin polttoaineen kulutuksesta. Kun tuo työmatka on 100 kilsaa päivässä niin sillä on merkitystä meneekö kakkua 8 vai 13 litraa/100km.
Juurikin tällaista autoa mä olen katellut viimeset pari kuukautta. Ens kesänä olis iso halu ajella tollasella.

Olen ajellut -98 T4:lla puolitoista vuotta, mittarissa 170 000 km. Kulutus matka-ajossa n 8l/100 km.
Puolentoista vuoden aikana on vaihdettu maattokaapeli, tulpat ja turbosta huohottimen kalvo.
Ihan kiva peli, mutta tehoja saisi olla enemmänkin.

Ps. olisi muuten myytävänä :D. Ajattelin pyytää 15 000 egeä nettiautossa, mutta pakkislaisille voin myydä vähän halvemmalla.

No niin. Nyt on pari kuukautta tullut ajeltua ko. autolla. Ihan mukava ajaa, mutta tod. näk. tulen kesälla madaltamaan maltillisesti( 30-35mm) jos vaan talous antaa myöden. ABS:ät ovat hukassa, toivotaan että vika on rikkinäisessä anturissa, ei boxissa. Korjauskustannukset 100e--->1000e. Lisäksi kovalla pakkasella revitellessä lambdavalo syttyi, mutta sammui itsestään eikä siitä jäänyt merkintää vikahistoriaa.
Plussaa ja miinusta:
+ Tehoa löytyy. Ohitukset onnistuvat jos vaan uskaltaa polkea
- Ajettavuus. Vetelee, mutta niin varmaan kaikki tehokkaat etuvedot tekevät
- Saisi olla tilavampikin
+ Kulutus pysynyt ihan aisoissa. reilu 8 litraa matkaa/ kaupunkia suhteessa 4/1
- Kalliit huollot
+ Nätti auto minun mielestä
+/- Ketä kiinnostaa Volvo-imago?

Zone-sarja -42%
uga sanoi:
Miksi kysyt, jos tiedät vastauksen? Miksi alunperinkin aloit valistaa minua jollain autospeedin bullshitilla? Miksi oletit etten tiedä tehon ja väännön suhdetta, joka opetetaan jo jossain lukiofyssan peruskursseilla? Miksi? En tiedä. Mitä väliä? Ei mitään. Endofmetakeskustelu.

Karvanoppakallet! Miulla on Lada 1600SL !! Ei tartte tehon ja väännön suhdetta eikä lukiota kun pannaan usvaa putkeen! Siinä horsmat taittuu kun meijän suku painaa uimaan saunasta! Ja siihenhän mahtuu, kaks hulluimppaa peräkonttiin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom