Voisko joku jelpata treeniohjelmassa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
olen n.175cm pitkä painan n 91.5 ja iältäni olen 23. Olen harrastanut punttisalia ym. lihaskuntoilua n.7 vuotta. Viimeiset 3 vuotta olen joutunut kädet treenaan vedessä uiden yms. kun luut ja nivelet ei enään kestä kortisoonilääkkeiden takia punttisalia. Niin ja työni puolesta olen paljon vedessä joten ohjelmani on tällainen:

Ma: - aamulla n.30 min crosstraineria tai tunnin kävelylenkki
- illalla n.1.5 h uintia/vesijumppaa

Ti: - illalla n.30 min crosstreineriä

Ke: - aamulla n.30 min crosstreineriä tai tunnin lenkki
- päivällä n.1.5 h uintia tai vesijumppaa
- illalla n.1.5 h uintia/vesijumppaa

To: -päivällä sählyä tms. tai 2 h uintia

Pe: -ei yleensä mitään erityistä liikuntaa

La: -ei yleensä mitään liikuntaa

Su: -n.2 h vesipalloa, sählyä tai uintia

miltä näyttää tällainen ohjelma?

Kalmari83 sanoi:
Viimeiset 3 vuotta olen joutunut kädet treenaan vedessä uiden yms. kun luut ja nivelet ei enään kestä kortisoonilääkkeiden takia punttisalia. Niin ja työni puolesta olen paljon vedessä joten ohjelmani on tällainen:

Ma: -

miltä näyttää tällainen ohjelma?

Moro Kalmari83, tervetuloa Pakkikselle ;)

Treenaatko muuten ollenkaan ihan raakaa puntinnostamista, vai onko se ihan mahdotonta?
Pääosin viikko-ohjelmasi näyttää hyvältä laihduttamiseen, ja sen verran tiedän että se on päätarkoituksesi nyt.

Tietämättä enempää noista nivelasioista, pystyykö nivelistä huolimatta harkitsemaan esim 15 toiston sarjoja sellaisilla painoilla että viimeinen menee vielä ilman auttamista? Eli ei tee "loppuun" asti..? Jos edes kerran viikossa pystyisit pääliikkeet, esim vinopenkki, pystypunnerrus, haukkari, kulmasoutu, mave/kyykky, olisi se aina kotiin päin..

Kalmari83 sanoi:
olen n.175cm pitkä painan n 91.5 ja iältäni olen 23. Olen harrastanut punttisalia ym. lihaskuntoilua n.7 vuotta. Viimeiset 3 vuotta olen joutunut kädet treenaan vedessä uiden yms. kun luut ja nivelet ei enään kestä kortisoonilääkkeiden takia punttisalia. Niin ja työni puolesta olen paljon vedessä joten ohjelmani on tällainen

Jos sä et käytä glukosamiinia niin suosittelen pyytämään lekurilta reseptin siihen. Toimii nivelissä "liukasteena" ja ainakin mulla auttaa myös treenin aiheuttamiin nivelkipuihin. Haittavaikutuksia ei tuolla käytännössä juuri ole.

Kestää pari kk että alkaa toimia täydella teholla.

Ja jos haluaa lisätä glukosamiinin tehoa niin voi halutessaan heittää nassuun vaikka MSM-jauhetta sen glukosamiinin kanssa.

Glukosamiini on niitä harvoja aineita joilla pystyy ennalta ehkäisemään/hidastamaan jopa nivelrikkoa.

Hello

Eilen kaivoin punttitangon esiin varastosta ja päätin aloittaa sen käytön niveliä varoen. Viimeksi kun aloin meni ranne paikoiltaan ja kyykätessä nilkka rikki. Mut täytyy ruveta varoen vetään. Yllätyin positiivisesti tosta allastreenin tehosta kun koitin viimeksi penkin enkkoja, olen vetänyt kaikkia yläkropan lihaksia altaassa sellaisilla "allaspainoilla" ...on yllättävän tehokkaat.

Oho

[En ole tollasesta glukosamiinista koskaan kuullutkaan... aika huippua, että tollasta on olemassa. Saakohan tota ainetta mistään ruoka-aineista tms...luonnollisista aineista.

Kalmari83 sanoi:
Eilen kaivoin punttitangon esiin varastosta ja päätin aloittaa sen käytön niveliä varoen. Viimeksi kun aloin meni ranne paikoiltaan ja kyykätessä nilkka rikki. Mut täytyy ruveta varoen vetään. Yllätyin positiivisesti tosta allastreenin tehosta kun koitin viimeksi penkin enkkoja, olen vetänyt kaikkia yläkropan lihaksia altaassa sellaisilla "allaspainoilla" ...on yllättävän tehokkaat.

jos sul on nivelten kaa ongelmii ni jätä ihmees noi ennätyskokeilut kokonaan pois.

Jep, malttia. Ei vuoden tauon jälkeen kokeilla "hmm, kokeilenpas paljon penkistä nousee enkat" :hyper: Tai lopputulos on juurikin tuo mainitsemasi ranne sijoiltaan :rolleyes:

Muutenkin ne enkat otetaan "hermottamalla" ensin jonkin aikaa kymppejä, sitten kutosia, sitten kolmosia ja ykkönen.

Niinkuin sanottu, ei terveyden kustannuksella. Konsultoi lekuria, ja jos teet tee sen verran kevyillä sarjoilla että jää 1-2 viimeistä toistoa vaikka tekemättä.

Kalmari83 sanoi:
[En ole tollasesta glukosamiinista koskaan kuullutkaan... aika huippua, että tollasta on olemassa. Saakohan tota ainetta mistään ruoka-aineista tms...luonnollisista aineista.
Luonnosta....eli muistaakseni äyriäisten kuorista peräisin toi glukosamiini. Ellet nyt sitten halua jauhaa päivittäin niitä kuoria suussa niin se pilleri muoto on helpompaa. :lol2:

Glukosamiinia löytyy myös tuolta pakkiksen kaupasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom