- Ikä
- 42
Voisitteko hieman kommentoida treeniohjelmaa, minkä tein itselleni noin kuukausi sitten.
maanantai: selkä & ojentajat
selänojennus 2x
leuat 2x max
ylätalja 2x
käsipainosoutu / kulmasoutu tangolla 2x
alatalja 2x
kapea penkki 2x
ranskalainen punnerrus / ojentajat taljassa niskan takaa 2x
ojentajat taljassa / ojentajat taljassa yhdellä kädellä 2x
keskiviikko: jalat
kyykky / jalkaprässi 3x
SJMV 2x
reidenojennus 2x
takareidet maaten 2x
pohkeet prässissä 3x
pohkeet istuen 2x
perjantai: rinta & olkapäät & hauis
penkki 2x
vinopenkki / vinopenkki kp 2x
tasapenkki kp / ristikkäistalja 2x
pystypunnerrus kone 2x
pystypunnerrus käsip. 2x
vipunostot sivuille 2x
hauiskääntö tangolla / scott-hauiskääntö 2x
hauikset ylätaljassa 2x
rannekääntö tangolla / hammerkääntö 2x
Joitain asioita, mitä jäin miettimään tossa treeniohjelmassa:
1. Kannattaako tehdä vain SJMV:tä, pyrkiä kehittymään siinä ja vaikka myöhemmin kokeilla sitten normaalia maastavetoa? Aluksi ajattelin tehdä Vuoroviikoin selkäpäivänä maastavetoa ja jalkapäivän SJMV:tä, mutta tuo kahden viikon kierto taitaa olla liian pitkä?
2. Onko hyvä idea tehdä rinta & olkapää päivänä ensin vaikka penkki, sen jälkeen pystypunnerrus, sit vinopenkki jne. Tämä päivä vaan tuntuu olevan tässä ohjelmassa heikko kohta, kun ei jaksa tehdä rinnan jälkeen kunnolla enää pystypunnerruksia. Käytättekö itse tollasta vuorottelusysteemiä minään päivänä ja onko siihen erityistä syytä, että pitäisi tehdä kaikki esim. rinnan liikkeet ensin ja vasta sitten olkapäät.
3. Leuanvedoissa oon aika huono ja yritän saada niitä kulkemaan nyt niin että voisi ottaa täyspainoisesti treeniin mukaan (tällä hetkellä menee vaan 6). Mitkä tähän olis parhaat liikkeet ja onko tosta hauiksista ylätaljassa mitään hyötyä leuanvetoja ajatellen?
Muutenkin saa tosiaan kommentoida jos näyttää omituistelta tuo ohjelma. Oon nyt kesäkuusta lähtien keskittynyt enemmän tähän punttien nosteluun, sitä ennen tuli nelisen vuotta harrasteltua sählyä, lennkkeilyä, hiihtoa jne. Kehitystä on tullut ihan mukavasti ja tulokset on noussu enemmän kun edellisenä kolmena vuotena, jolloin kävin silloin tällöin salilla ja en todellakaan syönyt riittävästi. Pakkikselle kuuluu kiitos siitä että tajusin syömisen tärkeyden. Ei kehittymättömyys ollutkaan kiinni geeneistä.
Kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastailla näihin.
maanantai: selkä & ojentajat
selänojennus 2x
leuat 2x max
ylätalja 2x
käsipainosoutu / kulmasoutu tangolla 2x
alatalja 2x
kapea penkki 2x
ranskalainen punnerrus / ojentajat taljassa niskan takaa 2x
ojentajat taljassa / ojentajat taljassa yhdellä kädellä 2x
keskiviikko: jalat
kyykky / jalkaprässi 3x
SJMV 2x
reidenojennus 2x
takareidet maaten 2x
pohkeet prässissä 3x
pohkeet istuen 2x
perjantai: rinta & olkapäät & hauis
penkki 2x
vinopenkki / vinopenkki kp 2x
tasapenkki kp / ristikkäistalja 2x
pystypunnerrus kone 2x
pystypunnerrus käsip. 2x
vipunostot sivuille 2x
hauiskääntö tangolla / scott-hauiskääntö 2x
hauikset ylätaljassa 2x
rannekääntö tangolla / hammerkääntö 2x
Joitain asioita, mitä jäin miettimään tossa treeniohjelmassa:
1. Kannattaako tehdä vain SJMV:tä, pyrkiä kehittymään siinä ja vaikka myöhemmin kokeilla sitten normaalia maastavetoa? Aluksi ajattelin tehdä Vuoroviikoin selkäpäivänä maastavetoa ja jalkapäivän SJMV:tä, mutta tuo kahden viikon kierto taitaa olla liian pitkä?
2. Onko hyvä idea tehdä rinta & olkapää päivänä ensin vaikka penkki, sen jälkeen pystypunnerrus, sit vinopenkki jne. Tämä päivä vaan tuntuu olevan tässä ohjelmassa heikko kohta, kun ei jaksa tehdä rinnan jälkeen kunnolla enää pystypunnerruksia. Käytättekö itse tollasta vuorottelusysteemiä minään päivänä ja onko siihen erityistä syytä, että pitäisi tehdä kaikki esim. rinnan liikkeet ensin ja vasta sitten olkapäät.
3. Leuanvedoissa oon aika huono ja yritän saada niitä kulkemaan nyt niin että voisi ottaa täyspainoisesti treeniin mukaan (tällä hetkellä menee vaan 6). Mitkä tähän olis parhaat liikkeet ja onko tosta hauiksista ylätaljassa mitään hyötyä leuanvetoja ajatellen?
Muutenkin saa tosiaan kommentoida jos näyttää omituistelta tuo ohjelma. Oon nyt kesäkuusta lähtien keskittynyt enemmän tähän punttien nosteluun, sitä ennen tuli nelisen vuotta harrasteltua sählyä, lennkkeilyä, hiihtoa jne. Kehitystä on tullut ihan mukavasti ja tulokset on noussu enemmän kun edellisenä kolmena vuotena, jolloin kävin silloin tällöin salilla ja en todellakaan syönyt riittävästi. Pakkikselle kuuluu kiitos siitä että tajusin syömisen tärkeyden. Ei kehittymättömyys ollutkaan kiinni geeneistä.
Kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastailla näihin.