Voimapyörä ei tunnu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan, mutta haluaisin kysyä, että miksi voimapyörä ei tunnu oikein millään tavoin vatsoissa?

http://www.youtube.com/watch?v=tl_Hp1Wf52k&feature=related

Omistan hieman notkoselän, mutta yhdessä aiheessa kysyttyäni niin se ei kuulemma voimapyörään ole esteeksi..
Olen yrittänyt tosta videosta ottaa malliksi ja suhkot hyvin meneekin, mutta kun ei vain tunnu vatsoissa?
Olen nyt kotia hankkinut sellaisen ja 2 päivää sillä iltaisin tehnyt, joten eikö alussa pitäisi juuri tuntua?

Mikä menee pieleen? :/

Montako toistoa saat tehtyä?
Itse kiinnittäisin huomiota siihen, että vetää vatsaa koko ajan sisään ja pitää selän köyristettynä ja vatsalihakset rutistettuina. Ja erityinen huomio siihen, ettei liike lähde palautumaan ala-asennosta perse edellä, sillä se tappaa kaiken vatsoihin kohdistuvan rasituksen.

2x10 olen tehnyt nyt aamulla ja illalla..
Vatsa on sisällä ja selkä mahdollisimman köyristettynä ( mitä nyt saa, kun se notko vähän vaivaa, mutta kyllä se köyristys tulee ).
Mutta voisiko olla mahdollista, että ei aivan heti tunnu, koska tekniikka ei ole vielä kunnolla hioutunut, koska tosiaan 2 päivää vasta tehnyt?
Toivottavasti se siitä alkaa tuntumaan, koska mielestäni ainakin parhaan mukaan nämä kaikki vaatimukset siihen liikkeeseen olen yrittänyt täyttää!

Tee joku 30 toistoo niin lupaan, että alkaa tuntumaan. Ei mullakaan ensimmäiset toistot tunnu, mut teen yleensä 20-25 asti ja viimeset kyllä tekee jo gutaa vatsoille.
Jos ei vieläkään tunnu, niin voit tehä niin että polvet ei koske maahan vaan varpaat, tai laittaa reppuun painoja ja tehdä reppu selässä.

Suosittelen pyytämään jotain katsomaan tungetko sitä persettä liikaa taakse. Siinä lienee yleisin virhe. Ja jos teet oikein, eikä silti tunnu niin kokeile noita ojr:n neuvoja.

En usko, että menee noin paljon edes toistoja, mutta voin kokeilla tehdä max määrät sitten ja uskon niiden olevan jossakin 15-20, mutta jotenkin tuntuu, että liike ottaa vain selkään ja käsiin, eikä niinkään vatsoihin yhtä suuresti..
Pyydänkin jonkun katsomaan, teenkö liikkeen oikein..
Jos on ns. notkoselkä niin pitääkö kiinnittää enemmän huomiota johonkin ?

Ilman apuriakin on helppo varmistua että ei tunge hanuria liian taakse, siten että pistää tuolin taakseen kun tekee toistoja. Eli omat jalat menee tuolin alle ja tuoli on siinä "maksimipisteessä" mihin hanuri saa tulla. Eli aina kun hanuri osuu tuoliin, tietää että ei pakita enempää. Tuntuu ja näyttää vähän hölmöltä, mutta sillä tavalla varmistuu hyvin että liikkeen teho ei ainakaan hanuriin katoa. :)

Ilman apuriakin on helppo varmistua että ei tunge hanuria liian taakse, siten että pistää tuolin taakseen kun tekee toistoja. Eli omat jalat menee tuolin alle ja tuoli on siinä "maksimipisteessä" mihin hanuri saa tulla. Eli aina kun hanuri osuu tuoliin, tietää että ei pakita enempää. Tuntuu ja näyttää vähän hölmöltä, mutta sillä tavalla varmistuu hyvin että liikkeen teho ei ainakaan hanuriin katoa. :)

Aah! Hyvä vinkki. Pitääpä itesekkin kokeilla.
Niin ja ezez varmista myös, että jalkaterät ei nouse maasta liikkeen aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pistä koroke polvien alle, sillä saa hyvin lisätehoa tohon. Esim joku 20-30 cm tukeva pölkky/ laatikko. Ite oon tehny salilla 20kg tangolla tota voimapyörää, siinä saa leveemmän otteen niin tuntuu jostain syystä paljon tehokkaammalta ku tehdä kapeella otteella tollasella pyörällä.

Ostaa voi vaikka stadiumista.

Aloittajalle: Jos sulla on notkoselkä ja liike tuntuu selässä, on tod. näk. syy se että sun selkä on tehdessäkin notkolla. Ei poikittaista syvää vatsalihasta välttämättä osaa aktivoida vaikka kuinka vetäisi vatsaa sisään. Opettele ensin esim. perus hoover liike, niin että tuntuma on todella siellä mahassa, ja sen jälkeen vasta lähde kikkailemaan voimapyörällä.

Itsellä on vähän toisenlainen ongelma voimapyörän kanssa. Eli mun olkapäät ei tykkää tosta liikkeestä yhtään? Onko tohon mitään ratkaisua, kuin se ettei tee voimapyörää tai tekee sitä olkapäiden ehdoilla. Olkapäiden ehdoilla tekeminen ei kyllä paljon vatsalihasta kasvata. :(

Itsellä on vähän toisenlainen ongelma voimapyörän kanssa. Eli mun olkapäät ei tykkää tosta liikkeestä yhtään? Onko tohon mitään ratkaisua, kuin se ettei tee voimapyörää tai tekee sitä olkapäiden ehdoilla. Olkapäiden ehdoilla tekeminen ei kyllä paljon vatsalihasta kasvata. :(

Itellä ollut joskus samaa ongelmaa, oletko testaillut ihan 20kg tangolla jolloin saa helpommin tehtyä erilaisilla oteleveyksillä? Mulla helpotti se että tangolla leveämmällä otteella tehtynä voi yrittää kääntää kyynerpäitä ulospäin sen sijaan että osoittaisivat alaspäin.

Sama juttu kuin normaaleja istumaannousuja tehdessä, että ei mene kaikki työ vain lonkankoukistajille:
Puristajännitä vatsalihaksia niinmaan perkeleesti jo liikkeeseen valmistautuessa, vaikka ne eivät vielä oikeata suoritusta ole aloittaneetkaan. Muuten vatsalihakset alkavat tulla mukaan vasta kun muut lihakset ovat väsyneitä, kun taas tällä metodilla työ menee vatsoille heti alusta lähtien.

Kyseinen ajatusmalli on ainakin auttanut itseäni.
Samaa tekniikkaa voi käyttää myös leuoissa, jolloin pystyt päättämään että onko tuntuma enempi hauiksilla vai selällä.
Hassua kyllä, leuoissa saa tehtyä työtä rinnallakin mikäli tissejään kovasti painaltaa yhteen.

Ostaa voi vaikka stadiumista.

Aloittajalle: Jos sulla on notkoselkä ja liike tuntuu selässä, on tod. näk. syy se että sun selkä on tehdessäkin notkolla. Ei poikittaista syvää vatsalihasta välttämättä osaa aktivoida vaikka kuinka vetäisi vatsaa sisään. Opettele ensin esim. perus hoover liike, niin että tuntuma on todella siellä mahassa, ja sen jälkeen vasta lähde kikkailemaan voimapyörällä.
''Opettele ensin esim. perus hoover liike, niin että tuntuma on todella siellä mahassa, ja sen jälkeen vasta lähde kikkailemaan voimapyörällä. '' <-- haluaisiko joku kertoa, että mikä tämä perus hoover liike on?

Itellä ollut joskus samaa ongelmaa, oletko testaillut ihan 20kg tangolla jolloin saa helpommin tehtyä erilaisilla oteleveyksillä? Mulla helpotti se että tangolla leveämmällä otteella tehtynä voi yrittää kääntää kyynerpäitä ulospäin sen sijaan että osoittaisivat alaspäin.

Eipä ole tullut mieleen. Kiitän ja kumarran ja lähden testaamaan. Raportoin tänne kuhan testit on testattu ja muisti pelaa sinne asti.

''Opettele ensin esim. perus hoover liike, niin että tuntuma on todella siellä mahassa, ja sen jälkeen vasta lähde kikkailemaan voimapyörällä. '' <-- haluaisiko joku kertoa, että mikä tämä perus hoover liike on?

Google --> "hoover vatsa", antaa tietoa asiasta kohtalaisesti esim.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7414

Mulla kanssa olkapää ottaa osumaa(subscapu vaurio), niin paljon että ei pysty enää tekemään voimapyörää, toivottavasti joskus.

Suositut

Back
Ylös Bottom